Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Stukanie w zawieszeniu Pomocy


pilot606
 Share

Recommended Posts

Witam koledzy mam oto taki problem w mojej P11 stuka mi coś po lewej stronie taki metaliczny dźwięk gdy jadę po nierównościach. Nie wiem co ma już zrobić byłem już na trzech szarpakach mechanicy rozkładają ręce brak jest luzów w zawieszenie, rzeczy które wymieniłem w ostatnim czasie to wahacze górne, łożyska zwrotnicy, łączniki stabilizatora, tarcze z klockami. Dodam jeszcze, że dźwięk ten słychać tylko na dołach tak jak by coś się łamało, a zawieszanie niby dobre Mechanik powiedział że muszę się do tego przyzwyczaja bo zawieszenie jest ok.

Edited by pilot606
Link to comment
Share on other sites

Skoro wszystko jest sprawdzone to albo mechanicy tacy dobrzy a jak nie to nasuwa mi sie na mysl poduszka amortyzatora czy jak ją zwał.

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie o te gumy mi chodzilo-amorek raczej nie bo ja jezdzilem na wylanym nietrzymajacym z miesiac i nic nie stukalo tylko bujalo autem a peknieta sprezyne to by slepy zobaczyl

Link to comment
Share on other sites

poduszki wyglądają ok. sprężyny też całe. Co morze jeszcze powodować taki odgłos ? Tak jak bym to słyszał z góry, najgorsze jest to w tym że już 3 mechaników sprawdzało i żaden nie wie co jest, bo tego dźwięku nie słychać na szarpakach.

Edited by pilot606
Link to comment
Share on other sites

Skoro wahacze góra i dół są dobra i amorki razem ze swoimi mocowaniami. Wymieniłeś także łączniki stabilizatora, to pozostaje ci jedynie jeszcze zmienić tuleje na samym drążku stabilizatora. Może to być także naderwana poducha od silnika, Najczęściej padają te od strony skrzyni. Zobacz też osłony termiczne od układu wydechowego

Link to comment
Share on other sites

A czasami nie sa poluzowane sanie ?

Na sankach nie widać żadnego luzu.

 

 

Mechanik niby sprawdzą każdy element zawieszenia łapką czy ma luzy i nic nie znalazł. Znacie morze jakiegoś dobrego mechanika z lublina który mógł by mi pomóc ?

 

 

Skoro wahacze góra i dół są dobra i amorki razem ze swoimi mocowaniami. Wymieniłeś także łączniki stabilizatora, to pozostaje ci jedynie jeszcze zmienić tuleje na samym drążku stabilizatora. Może to być także naderwana poducha od silnika, Najczęściej padają te od strony skrzyni. Zobacz też osłony termiczne od układu wydechowego

 

Osłony termicznej na wydechu niema bo ją wyrzuciłem, a co do reszty to nie chciał bym wymieniać tak wszystkiego w ciemno bo to są koszty.

Edited by pilot606
Link to comment
Share on other sites

do przeczytania ten temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61940-p11-skrzypienie-w-zawieszeniu-p11/page__st__40 moim zdaniem to górne wahacze mimo że nowe to będą walić bo mają sucho w środku a jeszcze teraz przy tych mrozach to się nasila. Ja u siebie dwa razy w roku przy zmianie kół na jesień i na wiosnę wstrzykuje "HIPOL" w tuleje górnych wahaczy i od zmiany do zmiany mam spokój.

Link to comment
Share on other sites

sprawdź czy jak jedziesz po dołkach i dzwoni, czy po lekkim wciśnięciu hamulca przestaje, jak tak, to musisz sprawdzić sprężynę przy klockach bo są luźne

Link to comment
Share on other sites

do przeczytania ten temat: http://forum.nissank...11/page__st__40 moim zdaniem to górne wahacze mimo że nowe to będą walić bo mają sucho w środku a jeszcze teraz przy tych mrozach to się nasila. Ja u siebie dwa razy w roku przy zmianie kół na jesień i na wiosnę wstrzykuje "HIPOL" w tuleje górnych wahaczy i od zmiany do zmiany mam spokój.

 

 

Czytałem prawie wszystkie tematy na temat stukania i byłem przekonany że to jest łożysko zwrotnicy niestety to nie było to. Co do wahaczy to mam niby takie lepsze bo są to wahacze na łożyskach coś w stylu tych http://allegro.pl/wahacz-wahacze-nissan-primera-p10-p11-lozyskowany-i2094715814.html A poza tym jak wahacze się kończą to słychać chrobotanie a nie taki metaliczny dźwięk.

 

 

 

sprawdź czy jak jedziesz po dołkach i dzwoni, czy po lekkim wciśnięciu hamulca przestaje, jak tak, to musisz sprawdzić sprężynę przy klockach bo są luźne

 

 

Sprawdzałem już ten patent niestety niema żadnej różnicy.

Link to comment
Share on other sites

Przerabiałem ten temat. Ja u siebie wkładałem same tuleje i też były łożyskowane . Po włożeniu do samochodu pukało jakby sprężyna była pęknięta, nawet smar nie pomagał dopiero po zaaplikowaniu oleju jest spokój . Tuż za tym uszczelnieniem od góry wahacza zrobiłem w każdej tulei małe otworki aby tylko igła wchodziła i dwa razy do roku dolewam oleju do każdej i mam cicho. Kto smaruje to stoi a jak posmaruje ma cicho :) proponuje nie szukać nie wiadomo czego tylko skupić się na górnych wahaczach, no ale rób jak chcesz.

Link to comment
Share on other sites

Przerabiałem ten temat. Ja u siebie wkładałem same tuleje i też były łożyskowane . Po włożeniu do samochodu pukało jakby sprężyna była pęknięta, nawet smar nie pomagał dopiero po zaaplikowaniu oleju jest spokój . Tuż za tym uszczelnieniem od góry wahacza zrobiłem w każdej tulei małe otworki aby tylko igła wchodziła i dwa razy do roku dolewam oleju do każdej i mam cicho. Kto smaruje to stoi a jak posmaruje ma cicho :) proponuje nie szukać nie wiadomo czego tylko skupić się na górnych wahaczach, no ale rób jak chcesz.

 

 

To jest właśnie taki dźwięk jak by spręża pękała, ale czy to możliwe żeby taki dźwięk dawał wahacz ? A najdziwniejsze jest to że przecież wymieniałem po dwóch stronach, a słychać tylko z jednej. Czy ktoś miał jeszcze tak samo ?

 

Kolego a w którym miejscu nawierciłeś te dziury masz jakieś foto jak tak to podeślij, a stukały ci dwa wahacze czy jeden ?

 

http://allegro.pl/nowy-przedni-wahacz-gorny-primera-p10-p11-lewy-i2108018579.html Posiadam dokładnie takie wahacze czy to możliwe że to one by tak strzelały ?

Edited by pilot606
Link to comment
Share on other sites

nie jest regułą że będą stukać obydwa naraz może pukać tylko jeden lub też wcale . znajdę chwile czasu to wstawię foto i opis.

Link to comment
Share on other sites

Ja kiedyś miałem takie metaliczne pukanie podczas jazdy po nierównościach i okazało się że to pukały zawiasy drzwi przednich. Nasmarowałem i pomogło :) A jak pukały górne wahacze to te pukanie czułem pod piętami (dziwnie dźwięki się rozchodzą w primie)

Link to comment
Share on other sites

zamieszczam foto wiele chyba nie trzeba tłumaczyć , budowa tulei na schemacie pod spodem , wiem bo rozbierałem.

post-21694-0-19860500-1328994627_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

zamieszczam foto wiele chyba nie trzeba tłumaczyć , budowa tulei na schemacie pod spodem , wiem bo rozbierałem.

 

A te dziurki to wierciłeś na samochodzie czy wyciągałeś cały wahacz?

Link to comment
Share on other sites

trzeba wyjąć i zmierzyć w którym miejscu zaczyna się tuleja żeby nie przewiercić uszczelnienia tylko otworek musi być tuż przed początkiem tego kołnierza tulei co jest na schemacie . otworek musi być maksymalnie u góry wahacza ale żeby był dostęp do niego jak się zdejmie koło czyli należy wstępnie sobie zaznaczyć przed wyjęciem z samochodu gdzie będzie najlepiej.

Link to comment
Share on other sites

Brat w hondzie miał podobny problem, wymienil wahacze i nic, co sie okazalo cos tam przy ksenonie sie poluzowalo i halasowalo, u mnie tez pukalo na niskich obrotach i dolach, przyczyną byl halogen na dole, ktory nie trzymał na jednej ze śrub, a dźwięk był taki, ze bylem pewien ze tez jest to problem z zawieszeniem. Może posprawdzaj coś w tym kierunku jesli w zawieszeniu wszystko ok. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...