Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Akumulator Optima Yellow 75 Ah


Fidel

Recommended Posts

Witam.

Czy ktoś z Szanownych Kolegów w swoim Terrano II ma zainstalowany akumulator Optima Yellow 75 Ah? Pytam ponieważ wymiary, a zwłaszcza długość budzi moje obawy. Mój obecny akumulator (Exide Maxxima 900, ale jeszcze ten zwykły nie DC czyli nie głębokiego rozładowania) kończy się. Głównie chodzi o wyciągarkę. Akumulator ten pracował u mnie około 5 lat. Noszę się z zamiarem kupna właśnie Optimy Yellow 75 Ah. Jeżeli nie wejdzie to pozostaje alternatywa troszkę mniejszej Optimy Yellow lub pozostanie przy Exide. Ostatnio Exide wypuścił ciekawe modele Dual AGM. Rozważam możliwość albo EP 450 albo EP 900.

Pozdrawiam.

Fidel

Link to comment
Share on other sites

75 Ah to trochę mało dla terrano II.... chyba

Według instrukcji powinno być 90 Ah.... chyba

Coście się tak uparli na te Optimy? Bo Ofrołdowe, tak?

Normalny sobie kup akumulator 95 Ah i zadbaj żeby alternator był sprawny i bedziesz Pan zadowolony....

A pieniazków wydasz mniej.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Dziękuję za odpowiedź. Jednak nie do końca zgadzam się z tymi stwierdzeniami. Instrukcja instrukcją. Fakt jest taki, że kilka lat temu, jak odbierałem autko z salonu akumulator miał pojemność 60 Ah. Faktycznie chciałbym założyć jakiś bardziej pojemny akumulator niż 75 Ah, ale z drugiej strony na krótkich dystansach akumulator taki może być niedoladowany. Tak w ogóle zakup przeze mnie akumulatora kręci się wokół akumulatorów AGM (niekoniecznie Optima). Np. ciekawym pomysłem może być nowość Exide Dual AGM EP 900. Pojemność 100 Ah, prąd rozruchu 720 A (EN). Akumulator ten posiada stosunkowo mały prąd rozruchu ponieważ nie posiada on cel zwiniętych spiralnie (co znacznie może zwiększać prąd rozruchowy) tylko płaskie płytki z AGM, jak podaje producent.

Jednak, jak pisałem wcześniej obawiam się, że na krótkich dystansach może być akumulator niedoładowywany.

Co do akumulatorów "ofrołdowych" (jak pisałem niekoniecznie Optimy). One naprawdę mają rację bytu. Szybko się ładują. Można je głęboko rozładowywać (co w off roadzie ma duże znaczenie-np. używanie wyciągarki i dodatkowego sprzętu). Są odporne na pobór dużego prądu. Możliwość pracy w dowolnej pozycji. Akumulatory te posiadają jeszcze wiele innych zalet. Akumulatory tradycyjne nie posiadają niestety powyższego ...

Pozdrawiam

Fidel

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajny akumulatorek nawet ten najmniejszy Optima Red Top 50Ah 830CCA taki miałem w terrano 2 , 4 lata temu w zimie przy ponad -20 C paliło auto na dotyk jak w lecie , akumulator ten nic nie tracił ze swojej pojemności i kręcił by do końca jak by była taka potrzeba mimo ze miał tylko 50Ah ale faktyczny prąd rozruchowy 830CCA do wyciągarki myślę ze rewelacyjny by był będzie ciagnoł bez niemal zwolnienia tz ołowiowe na początku kręcą ale im dłużej tym wolniej a te zelowe nieznacznym stopniu zwalniają i ciągną do końca , wada cena , i ten co miałem nie wytrzymał 1,5 roku zaczoł sie sam rozładowywać i gwarancji nie uwzględnili wiec nie wiem czy takie sa mało żywotne czy tylko taki mi sie model trafił

Link to comment
Share on other sites

Witam

Co do bateryjki muszę się pochwalić. Mam "no name" kwasowo-ołowiowy 100 Ah i nie mam pojęcia ile ma lat (na oko jest dosyć stary), kupiłem go razem z resztą "grzechotnika" i drugą zimę zaliczył. Pomimo wspaniałych kolegów z warsztatu, którzy zostawili włączony wentylator i kluczyki w stacyjce, rano po mroźnej nocy nawet zegarek nie dawał znaku życia. Odpałka z kabli ok 2 godz jazdy i odklepać w nie malowane jeszcze działa. Mrozy zniósł poprawnie, tylko filtr paliwa zamarzł. Windę też obskakuje i daje radę...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...