Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Blokada skrzyni biegów, korzystna zmiana.


Jerzy Fiuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupując auto, z definicji odrzuciłem alarm, bo nie lubię jak coś wyje i nie wierzę, że kogoś to obejdzie z korzyścią dla mnie jak przyjdzie złodziej. Zdecydowałem się na blokadę (kolejną w posiadanych autach). Słabością propozycji Nissana było to, że zapina się tylko na wstecznym. To nie jest praktyczne, czasami lepiej zapiąć blokadę na innym biegu.

 

I oto, po przejechani kilkunastu tysięcy kilometrów, części się podocierały, wyrobiły i kilka tygodni temu, bez zastanawiania się, zapiołem blokadę na dwójce. Dopiero przy otwieraniu zobaczyłem co się stało. Kilka prób, teraz już kilka tygodni eksploatacji i wszystko gra. Co bardzo mnie cieszy. Użytkowników blokad zachęcam do spróbowania czy u nich też dziala.

Edytowane przez fjerzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co też może mieć swoje minusy... Kiedys żonie udało się zapiąć kolanem blokadę na dwójce gdy ruszałem spod świateł (wbrew pozorom jest to mozliwe).

Blokadę da sie zapiąć na każdym "dolnym" biegu, czyli 2, 4 i wsteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co też może mieć swoje minusy... Kiedys żonie udało się zapiąć kolanem blokadę na dwójce gdy ruszałem spod świateł (wbrew pozorom jest to mozliwe). Blokadę da sie zapiąć na każdym "dolnym" biegu, czyli 2, 4 i wsteczny.

 

Chyba czegoś nie rozumiem. Do zapiecia blokady w QQ nie wystarczy kolano żony. Trzeba mieć jeszcze kluczyk tej blokady i zamknąc nim zamek blokady. To nie zatrzask.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli blokad nie zakładaliście w servisie - bo wynika z opisu że każdy ma inny typ, czy też servis zaklada różne ? A te servisowe to w jakiej cenie ?

Pozdr.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O cenie nic nie powiem, bo nie pamiętam jak to było rozliczane, alezakładana w serwisie, przy zakupie auta, jako drugie zabezpieczenie. To standardowo zakładana blokada "niedziedzia" Bear Lock. Jak mi powiedziano, wtedy, jedyna jaka jest montowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest blokada BearLock i zapina się jako zatrzask a kluczyk jak napisał wcześniej kolega piorun jest potrzebny do otwarcia jej!!!

 

A blokada była montowana w salonie tam chyba stadradowo montuja to samo do wsztskich aut! Odnośnie ceny to tez nie pamietam ale okolo 800 zlotych było!

Edytowane przez yasiorr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z tego co wiem to jeżeli blokada jest przygotowana na zapinanie np. na biegu wstecznym to po przejechaniu kilku tys. km nie powinno się to zmienić chyba,że jest to wada montażu - proponuję skontaktować się z producentem blokady (nie dealerem) i się podpytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z tego co wiem to jeżeli blokada jest przygotowana na zapinanie np. na biegu wstecznym to po przejechaniu kilku tys. km nie powinno się to zmienić chyba,że jest to wada montażu - proponuję skontaktować się z producentem blokady (nie dealerem) i się podpytać

 

No dobrze, ale nie dostrzegam powodu. Blokada działa, jest skuteczna i zyskała dodatkową funkcjonalność. Zaglądałem pod osłonę lewarka i znam zasadę działania tego mechanizmu (czpień i gniazdo blokujące lewarek w jednym położeniu po przekręceniu kluczyka). Nie widzę miejsca na niekorzystne skutki tego co opisalem? Może ktoś widzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale nie dostrzegam powodu. Blokada działa, jest skuteczna i zyskała dodatkową funkcjonalność. Zaglądałem pod osłonę lewarka i znam zasadę działania tego mechanizmu (czpień i gniazdo blokujące lewarek w jednym położeniu po przekręceniu kluczyka). Nie widzę miejsca na niekorzystne skutki tego co opisalem? Może ktoś widzi?

 

Widze-swobodny odjazd na dwójce......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze-swobodny odjazd na dwójce......

 

Nie! Nie! Nie! Otóż Kolego, cala "zabawa" z możliwością zapinania blokady na rożnych biegach, nie jest zabawą samą w sobie. Można przecież powiedzieć "widzę swobodne wtoczenie auta na lawetę na wstecznym". Chodzi o to, że zapinam blokadę tak lub inaczej w zależności od tego czy parkuję przodem czy tyłem, na podjeździe czy na zjeździe itp. Faktycznie, jak zaparkuję tyłem i zapnę blokadę na dwójce, to ułatwię sprawę złodziejowi. No, ale "rozumu trzeba używać", a większa funkcjonalność może w tym tylko pomagać. :).

 

Tak jest blokada BearLock i zapina się jako zatrzask a kluczyk jak napisał wcześniej kolega piorun jest potrzebny do otwarcia jej!!!

 

A blokada była montowana w salonie tam chyba stadradowo montuja to samo do wsztskich aut! Odnośnie ceny to tez nie pamietam ale okolo 800 zlotych było!

 

Miałem w poprzednim aucie blokadę zamykaną bez kluczyka. Wkładało się bolec i on się zatrzaskiwał. Otwarcie było kluczykiem, bolec się wyjmowało i odkładało na bok. teraz nie ma bolca. Jest przekręcany kluczykiem zamek, który blokadę otwiera i zamyka. Zawsze, do tej czynności potrzebny jest kluczyk. Przynajmniej w moim systemie. Obecne rozwiązanie uważam za korzystniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może masz ina blokade bo ja zapinam swoja bez kuczyka jedynie do otwarcia jej potrzebuje go. A probowales zapiać ja bez kluczyka? No ale mniejsza o to ważne ze da sie zapinac na roznych biegach i tak jak napisałeś stała sie bardziej funkcjonalna. Zreszta można na 4 zostawic autko i bedzie problem z odjechaniem. Choc uważam, że blokada sama w sobie nie jest aż tak bezpieczna jak jakieś odcięcie zapłony czy cos w tym stylu ale potrzebna była jako 2 zabezpieczenie wiec jest! Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

temat stary ale zapytam .Chce w 2 aucie montowac blokadę - lepiej biegów czy kierownicy?

Mi kiedyś doradzono tak - blokadę na kierownicę złamać się da. Złodziej wsadza długi na 2 metry metalowy kij w kierownice, tak że wystaje na zewnątrz, i siada na nim całym ciężarem. Pod tą wagą albo złamie się uchwyt blokady albo całe jego mocowanie. W najgorszym wypadku złamie kierownice i nie ukradnie auta, tyle. Za to z blokadą na skrzynię biegów poradzić sobie trudniej - zazwyczaj trzeba faktycznie rozebrać cały mechanizm żeby ją wyjąć. Więc kierując się tą zasadą, brałbym blokadę na skrzynie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak pisze gambiting , na kolumnę kierownicy jest jak przyłożyć sporą siłę i zrobić dźwignię , natomiast blokada lewarka zmiany biegów u jego podstawy zniesie większe obciążenie i nie ma do niej dostępu w krótkim czasie , którego złodziej nie ma ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Opcja szukaj działa. Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem. Czy ktoś z obecnych tutaj zauważył jakiekolwiek nieprawidłowości związane z zachowaniem auta po instalacji tego typu zabezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam 2 samochod z blokada od nissana i nigdy nie bylo problemu przez 10 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...