Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Blokada skrzyni biegów, korzystna zmiana.


Jerzy Fiuk
 Share

Recommended Posts

Kupując auto, z definicji odrzuciłem alarm, bo nie lubię jak coś wyje i nie wierzę, że kogoś to obejdzie z korzyścią dla mnie jak przyjdzie złodziej. Zdecydowałem się na blokadę (kolejną w posiadanych autach). Słabością propozycji Nissana było to, że zapina się tylko na wstecznym. To nie jest praktyczne, czasami lepiej zapiąć blokadę na innym biegu.

 

I oto, po przejechani kilkunastu tysięcy kilometrów, części się podocierały, wyrobiły i kilka tygodni temu, bez zastanawiania się, zapiołem blokadę na dwójce. Dopiero przy otwieraniu zobaczyłem co się stało. Kilka prób, teraz już kilka tygodni eksploatacji i wszystko gra. Co bardzo mnie cieszy. Użytkowników blokad zachęcam do spróbowania czy u nich też dziala.

Edited by fjerzy
Link to comment
Share on other sites

Działa działa ja doszedłem do tego po przejechaniu ok 2 tys km!!

Link to comment
Share on other sites

Co też może mieć swoje minusy... Kiedys żonie udało się zapiąć kolanem blokadę na dwójce gdy ruszałem spod świateł (wbrew pozorom jest to mozliwe).

Blokadę da sie zapiąć na każdym "dolnym" biegu, czyli 2, 4 i wsteczny.

Link to comment
Share on other sites

Co też może mieć swoje minusy... Kiedys żonie udało się zapiąć kolanem blokadę na dwójce gdy ruszałem spod świateł (wbrew pozorom jest to mozliwe). Blokadę da sie zapiąć na każdym "dolnym" biegu, czyli 2, 4 i wsteczny.

 

Chyba czegoś nie rozumiem. Do zapiecia blokady w QQ nie wystarczy kolano żony. Trzeba mieć jeszcze kluczyk tej blokady i zamknąc nim zamek blokady. To nie zatrzask.

Link to comment
Share on other sites

To jest zatrzask... do zamknięcia blokady nie potrzeba kluczyka... Jedynie do otwarcia. Przynajmniej mój typ tak ma.

Link to comment
Share on other sites

Czyli blokad nie zakładaliście w servisie - bo wynika z opisu że każdy ma inny typ, czy też servis zaklada różne ? A te servisowe to w jakiej cenie ?

Pozdr.......

Link to comment
Share on other sites

O cenie nic nie powiem, bo nie pamiętam jak to było rozliczane, alezakładana w serwisie, przy zakupie auta, jako drugie zabezpieczenie. To standardowo zakładana blokada "niedziedzia" Bear Lock. Jak mi powiedziano, wtedy, jedyna jaka jest montowana.

Link to comment
Share on other sites

Tak jest blokada BearLock i zapina się jako zatrzask a kluczyk jak napisał wcześniej kolega piorun jest potrzebny do otwarcia jej!!!

 

A blokada była montowana w salonie tam chyba stadradowo montuja to samo do wsztskich aut! Odnośnie ceny to tez nie pamietam ale okolo 800 zlotych było!

Edited by yasiorr
Link to comment
Share on other sites

a z tego co wiem to jeżeli blokada jest przygotowana na zapinanie np. na biegu wstecznym to po przejechaniu kilku tys. km nie powinno się to zmienić chyba,że jest to wada montażu - proponuję skontaktować się z producentem blokady (nie dealerem) i się podpytać

Link to comment
Share on other sites

a z tego co wiem to jeżeli blokada jest przygotowana na zapinanie np. na biegu wstecznym to po przejechaniu kilku tys. km nie powinno się to zmienić chyba,że jest to wada montażu - proponuję skontaktować się z producentem blokady (nie dealerem) i się podpytać

 

No dobrze, ale nie dostrzegam powodu. Blokada działa, jest skuteczna i zyskała dodatkową funkcjonalność. Zaglądałem pod osłonę lewarka i znam zasadę działania tego mechanizmu (czpień i gniazdo blokujące lewarek w jednym położeniu po przekręceniu kluczyka). Nie widzę miejsca na niekorzystne skutki tego co opisalem? Może ktoś widzi?

Link to comment
Share on other sites

No dobrze, ale nie dostrzegam powodu. Blokada działa, jest skuteczna i zyskała dodatkową funkcjonalność. Zaglądałem pod osłonę lewarka i znam zasadę działania tego mechanizmu (czpień i gniazdo blokujące lewarek w jednym położeniu po przekręceniu kluczyka). Nie widzę miejsca na niekorzystne skutki tego co opisalem? Może ktoś widzi?

 

Widze-swobodny odjazd na dwójce......

Link to comment
Share on other sites

Widze-swobodny odjazd na dwójce......

 

Nie! Nie! Nie! Otóż Kolego, cala "zabawa" z możliwością zapinania blokady na rożnych biegach, nie jest zabawą samą w sobie. Można przecież powiedzieć "widzę swobodne wtoczenie auta na lawetę na wstecznym". Chodzi o to, że zapinam blokadę tak lub inaczej w zależności od tego czy parkuję przodem czy tyłem, na podjeździe czy na zjeździe itp. Faktycznie, jak zaparkuję tyłem i zapnę blokadę na dwójce, to ułatwię sprawę złodziejowi. No, ale "rozumu trzeba używać", a większa funkcjonalność może w tym tylko pomagać. :).

 

Tak jest blokada BearLock i zapina się jako zatrzask a kluczyk jak napisał wcześniej kolega piorun jest potrzebny do otwarcia jej!!!

 

A blokada była montowana w salonie tam chyba stadradowo montuja to samo do wsztskich aut! Odnośnie ceny to tez nie pamietam ale okolo 800 zlotych było!

 

Miałem w poprzednim aucie blokadę zamykaną bez kluczyka. Wkładało się bolec i on się zatrzaskiwał. Otwarcie było kluczykiem, bolec się wyjmowało i odkładało na bok. teraz nie ma bolca. Jest przekręcany kluczykiem zamek, który blokadę otwiera i zamyka. Zawsze, do tej czynności potrzebny jest kluczyk. Przynajmniej w moim systemie. Obecne rozwiązanie uważam za korzystniejsze.

Link to comment
Share on other sites

No to może masz ina blokade bo ja zapinam swoja bez kuczyka jedynie do otwarcia jej potrzebuje go. A probowales zapiać ja bez kluczyka? No ale mniejsza o to ważne ze da sie zapinac na roznych biegach i tak jak napisałeś stała sie bardziej funkcjonalna. Zreszta można na 4 zostawic autko i bedzie problem z odjechaniem. Choc uważam, że blokada sama w sobie nie jest aż tak bezpieczna jak jakieś odcięcie zapłony czy cos w tym stylu ale potrzebna była jako 2 zabezpieczenie wiec jest! Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

temat stary ale zapytam .Chce w 2 aucie montowac blokadę - lepiej biegów czy kierownicy?

Edited by eLka78
Link to comment
Share on other sites

temat stary ale zapytam .Chce w 2 aucie montowac blokadę - lepiej biegów czy kierownicy?

Mi kiedyś doradzono tak - blokadę na kierownicę złamać się da. Złodziej wsadza długi na 2 metry metalowy kij w kierownice, tak że wystaje na zewnątrz, i siada na nim całym ciężarem. Pod tą wagą albo złamie się uchwyt blokady albo całe jego mocowanie. W najgorszym wypadku złamie kierownice i nie ukradnie auta, tyle. Za to z blokadą na skrzynię biegów poradzić sobie trudniej - zazwyczaj trzeba faktycznie rozebrać cały mechanizm żeby ją wyjąć. Więc kierując się tą zasadą, brałbym blokadę na skrzynie :-)

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie jak pisze gambiting , na kolumnę kierownicy jest jak przyłożyć sporą siłę i zrobić dźwignię , natomiast blokada lewarka zmiany biegów u jego podstawy zniesie większe obciążenie i nie ma do niej dostępu w krótkim czasie , którego złodziej nie ma ! 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Opcja szukaj działa. Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem. Czy ktoś z obecnych tutaj zauważył jakiekolwiek nieprawidłowości związane z zachowaniem auta po instalacji tego typu zabezpieczenia.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mam 2 samochod z blokada od nissana i nigdy nie bylo problemu przez 10 lat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...