Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

wymiana termostatu w n15


alma97
 Share

Recommended Posts

witam.wymienial juz ktos termostat w almerze n15,silnik 1.4? duzo to roboty? jakies porady?

Link to comment
Share on other sites

pracy może i mało ale dostęp nie ciekawy do śrub jak sie uwiniesz i coś nieprzewidzianego sie nie stanie w ciagu godziny jesteś w stanie wymienić

Link to comment
Share on other sites

dzieki.a tak dokladnie to gdzie sie znajduje termostat?przy pompie wody-mam racje? wystarczy tylko odkrecic oslone termostatu przykrecona na dwie sruby,wyjac stary i wlozyc nowy termostat?

 

a jak zaslepic egr i co to daje?

Link to comment
Share on other sites

W sumie to są trzy śruby i wcześniej najlepiej spuścić płyn z chłodnicy (plastikowy korek na dole). Ja miałem już przyjemność trzy razy wyjmować termostat (w 1,6 i 1,4 jest taki sam) i zawsze wyciągałem pokrywę na zewnątrz co wiąże się z poluzowaniem opaski i zsunięciem gumowego przewodu (trochę trzeba się nawyginać bo mocno siedzi na króćcu). Można też tylko odchylić pokrywę, ale wtedy nie doczyścisz dokładnie fabrycznego silikonu. W nowym termostacie dają gumową uszczelkę, ale jej nie polecam stosować bo można sobie narobić problemów jak ja. Gdy wymieniłem pierwszy raz u siebie to pomyślałem, że z uszczelką będzie szybciej i czyściej niż z silikonem (który zaleca serwisówka od nissana). Po dokręceniu wszystko było OK, ale na drugi dzień pojawiły się krople. pomyślałem, że jeszcze trochę dociągnę śruby i się uszczelni. Niestety obudowa jest delikatna i powstało pęknięcie między śrubami od naprężenia i polał się płyn. W ten sposób miałem przyjemność ponownej zabawy w spuszczanie płynu, montaż nowej obudowy i tym razem silikonowanie, Trzy milimetry silikonu po rancie termostatu idealnie uszczelnia, a śruby wystarczy tylko lekko dociągnąć do pierwszego oporu.

Link to comment
Share on other sites

wielkie dzieki za doradztwo.a wiec musze jeszcze dokupic silikon. komplet uszczelek dostalem razem z termostatem.

usuwal juz ktos egr z almerki n15? jak to zrobic? czy po zaslepieniu bedzie wiecej palic? beda jakies problemy z silnikiem?

Link to comment
Share on other sites

egr to jedna nakrętka i 2 grosze kosztów :) Robiłem w 1,6 i 1,4 i skutków ubocznych nie zanotowałem. Z plusów to brak sadzy na przepustnicy, moja miała taki nagar, że się nie domykał i ssanie nie działało jak powinno. Roboty na 10 minut bo trochę się trzeba nakręcić w dwie strony dużym kluczem. Rurę odkręcałem przy kolektorze dolotowym i problemów z dostępem większych nie ma.

Link to comment
Share on other sites

mam jeszcze jedna sprawe...gdzie znajduje sie gniazdo diagnostyczne w almie z 1997 roku silnik 1.4?jakie tam jest to wejscie-wtyczka OBD2? I JAKI BEDZIE ODPOWIEDNI CZYTNIK KODOW BLEDOW?

Link to comment
Share on other sites

i rzeczywiscie wymiana jako taka nie jest trudna tylko z dostepem to jest totalna lipa!tymbardziej ze mam w tym miejscu parownik od gazu,ale sie udalo i jest teraz cieplutko. dzienks!. ktos moze kupowal interfejs diagnostyczny do almery? jaki by polecil?http://allegro.pl/show_item.php?item=2004541056-taki z allegro da rade?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...