Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Długo swecąca kontrolka oleju


trupex
 Share

Recommended Posts

Witam!

Jestem posiadaczem -tyrana- I 2,7 TD 1994r

Mam problem z długo świecącą się kontrolką oleju. Po odpaleniu silnika świeci się:

- zimą przy -17 C około 7-10 sekund

- latem na zimnym silniku około 5-6 sekund

- latem na rozgrzanym silniku około 3-5 sekund ( zależy jaki czas silnik był wyłączony )

Posiadaczem -tyrana- jestem od niedawna .Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju na nowy ,, niby oryginalny,, zrobiłem dopiero około 8000 km ( na tacho jest 292000 km-powiedzmy) i zauważyłem że czy na świeżym oleju, czy po tym przebiegu nie ma różnicy w czasie gaszenia kontrolki.

Silnik zalałem olejem MOBIL 15W40 diesel.( zalałem tym olejem, bo dostałem tanio - ale jakoś po poprzednich autach nie mam do MOBILA przekonania - może wina oleju?)

Aha mam jeszcze jedno pytanie, czy mółgby ktoś napisać jakie obroty powinien mieć silnik przy prędkości 100km/h na piątym biegu?

bo ja mam około 3000 obr/min. Wydaje mi się że to za dużo, tymbardziej że poprzedni właściciel wymienił skrzynię biegów i nie jestem pewien czy czegoś nie zakombinował.

POZDRAWIAM ! I Z GÓRY DZIĘKUJĘ

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Co do świecącej kontrolki oleju nie powinieneś się niczym martwić kiedy przez chwile po zapaleniu świeci(ważne że gaśnie), nie napiszę że to normalne bo chyba nie ale mam tak w swoim innym samochodzie passacie, im zimniej tym dłużej się świeci, Silnik łapie ciśnienie i wtedy kontrolka przestaje świecić. Na pewno jeśli przy-gazujesz zaraz po zapaleniu silnika to kontrolka momentalnie zgaśnie.

Co do drugiego pytania nie potrafię odpowiedzieć bo mam 3.0 benz

Link to comment
Share on other sites

zmień filtr oleju, w p11 2,0td są takie z zaworem zwrotnym i bez. Na tych z zaworem gaśnie szybko, a bez trzeba długo czekać.

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie dostalem tanio. Do terrano jak i primery powinno sie lac do silnika olej 10W/40. Ja tez mam zalany mobil ale wlasnie 10w/40 i jest OK. Przebieg silnika -kto wie .NIc sie nie dzieje .

Link to comment
Share on other sites

zmień filtr oleju, w p11 2,0td są takie z zaworem zwrotnym i bez. Na tych z zaworem gaśnie szybko, a bez trzeba długo czekać.

 

 

 

 

Wszystko Ok! ale czy do TERRANO robią takie filtry oleju z zaworkiem?

Pozdrawiam

Edited by trupex
Link to comment
Share on other sites

tak. sprawdzałem na stronie InterCarsu i są. Osobiście polecam knecht-a. Ja dziś wywaliłem filtrona bo zablokował przepływ.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem jesli swieci sie kontrolka przez dłuzszy czas latem na rozgrzanym silniku 3-5 sekund to napewno nie wina oleju czy filtra sprawa bardziej powazna albo układ korbowy juz dosc zuzyty albo pompa oleju szwankoje , miałem 2 auta terrano 2 z 2,7TDi i w obydwuch kontrolka gasła nawet przy -25 zaraz po odpaleniu , zerknołem tez u kumpla ma terrano 1 z silnikiem 2,7 TD chyba z 92r ma zalany zwykły olej mineralny i najtanszy filtr olejowy i odpalałem go przy -10 kontrolka gasła odrazu po odpaleniu co jego terrano ma przejechane ponad 400 tys km jak ktos niecofnoł wczesniej licznika :dribble:

Link to comment
Share on other sites

U mnie na 10w40 kontrolka zachowuje się identycznie. Ważne aby na wolnych obr nie zapalała się bo to już gorzej.

Przy 100-ce to już już chyba jest koło 3 tysi obr.

Link to comment
Share on other sites

W sumie cisnienie oleju mozna sprawdzic w warsztacie i porownac z serwisowka , bo jesli za małe to trzeba cos robic zeby sie nierozsypał silnik

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem jesli swieci sie kontrolka przez dłuzszy czas latem na rozgrzanym silniku 3-5 sekund to napewno nie wina oleju czy filtra sprawa bardziej powazna albo układ korbowy juz dosc zuzyty albo pompa oleju szwankoje , miałem 2 auta terrano 2 z 2,7TDi i w obydwuch kontrolka gasła nawet przy -25 zaraz po odpaleniu , zerknołem tez u kumpla ma terrano 1 z silnikiem 2,7 TD chyba z 92r ma zalany zwykły olej mineralny i najtanszy filtr olejowy i odpalałem go przy -10 kontrolka gasła odrazu po odpaleniu co jego terrano ma przejechane ponad 400 tys km jak ktos niecofnoł wczesniej licznika :dribble:

Właśnie- we wszystkich moich innych autach kontrolka ciśn. oleju gasła przy rozruchu (a już mam trochę lat i aut trochę przerobiłem) i podobną sytuację miałem tylko w mercedesie 123 300D, ale to były stare dzieje.

Kolega- mechanik powiedział żebym dał sobie na wstrzymanie, że w tych silnikach jest to naturalne.

I tu mam dylemat, bo w -tyrana- wpompowałem trochę kasy i swojej robocizny a szkoda by było żeby padł mi teraz silnik ( a cyka naprawdę fantastycznie- oczywiście jak jest ciepły, odpalał bez problemu nawet przy -27 C).

Napiszę jeszcze o średniej spalania - mój pali przy jeździe mieszanej 10-11 l na 100km przy oponach 235/65r17

 

tak. sprawdzałem na stronie InterCarsu i są. Osobiście polecam knecht-a. Ja dziś wywaliłem filtrona bo zablokował przepływ.

Dzięki za INFO

Pozdrawiam Cezary

 

Jeszcze raz witam!

AHA zapomniałem napisać, że auto jak postoi 5-10 minut - nieważne czy zima czy lato czy ciepły czy zimny kontrolka ciśn. oleju gaśnie już przy kręceniu rozrusznikiem

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy pomogę ale u mnie w 2.4 benz kontrolka była git puki nie zmieniłem płynu od sprzęgła. mam przypadłość odpalania przy wciśniętym sprzęgle kontrolka się świeci puki go nie puszczę morze to też ma coś z tym wspólnego bo przy tych mrozach pedał ledwo wciskałem.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz witam!

AHA zapomniałem napisać, że auto jak postoi 5-10 minut - nieważne czy zima czy lato czy ciepły czy zimny kontrolka ciśn. oleju gaśnie już przy kręceniu rozrusznikiem

Pozdrawiam

czyli typowy objaw, przez dłuższy postój olej z filtra i całego układu schodzi i pompa musi go spowrotem wszędzie wtłoczyć, dlatego zabiera to pare sek.

jak olej jeszcze nie zejdzie, to od razu powstaje ciśnienie i kontrolka gaśnie.

 

załóż dobry filtr i zmień olej na jakiś 10w40 i powinno pomóc.

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Dzięki za podpowiedzi.

Ja tez odpalam ze wciśniętym sprzęgłem - ale związek sprzęgła z ciśnieniem oleju?

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Co do świecącej kontrolki oleju nie powinieneś się niczym martwić kiedy przez chwile po zapaleniu świeci(ważne że gaśnie), nie napiszę że to normalne bo chyba nie ale mam tak w swoim innym samochodzie passacie, im zimniej tym dłużej się świeci, Silnik łapie ciśnienie i wtedy kontrolka przestaje świecić. Na pewno jeśli przy-gazujesz zaraz po zapaleniu silnika to kontrolka momentalnie zgaśnie.

Co do drugiego pytania nie potrafię odpowiedzieć bo mam 3.0 benz

 

Mam podobnie w pick upie d22 zrobiłem tak jak radzi kolega a więc przy gazowałem zaraz po odpaleniu i teraz silnik mi dziwnie chodzi tak jakby coś przeskoczyło mógłby mi ktoś powiedzieć co się mogło stać ?

Edited by jasiek22
Link to comment
Share on other sites

Pisałem wyzej ze jesli kontrolka długi czas przy uruchomieniu pali sie to jest powod do zmartwienia , dzisiaj wymieniałem olej i filtr i liczyłem ile sekund trzeba zeby zgasła kontrolka 4-5 sekund ale filtr pusty i pompa olejowa , teraz gasnie niemal odrazu po odpaleniu , a takie rady ze jak długo nie gasnie kontrolka to trzeba gazu dodac to trzeba nie miec wiedzy nawet na poziomie minimalnym , w taki sposub mozna jedynie dobry silnik wykonczyc, wał panewki pierscienie tłokowe gładz cylindra , a jak znam zycie cos pompa oleju mogła niedawac odpowiedniego cisnienia chyba ze silnik na dole zuzyty jest to tez niezłapie cisnienia oleju

ja jak by miał taki objaw w pierwszej kolejnosci sprawdził bym cisnienie oleju i wtedy szukał przyczyny

ale jak niema cisnienia oleju i jest silnik zimny i odrazu daje sie buta to skutek moze byc jeden remont silnika

Link to comment
Share on other sites

Mam podobnie w pick upie d22 zrobiłem tak jak radzi kolega a więc przy gazowałem zaraz po odpaleniu i teraz silnik mi dziwnie chodzi tak jakby coś przeskoczyło mógłby mi ktoś powiedzieć co się mogło stać ?

no niestety, ale jeśli masz rozrząd na pasku to mógł przeskoczyć. Co się dzieje dokładnie ??
Link to comment
Share on other sites

Przygazówka na zimnym silniku zanim prawidłowo rozprowadzi się gęsty olej nie wskazana a co dopiero na "niedosmarowanym" przez niskie ciśnienie jak mamy o tym sygnał.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj rozkręciłem silnik i okazało się że rozrząd się rozpadł a dokładniej ślizg i napinacz a przyczyną tego był najprawdopodobniej kiepski zamiennik który rozpadł się wcześniej a po mocnym dodaniu gazu porostu wszystko się porozpadało ponieważ auto po wymianie rozrządu zrobiło 2 tyś km. W najbliższym czasie kupie nowe części ustawie rozrząd i zobaczę czy będzie wszystko dobrze w przeciwnym razie głowica do roboty ;/

Edited by jasiek22
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest mrowa8783

Witam. Mam podobny problem. W moim terrano 3,0 Di zapaliła się kontrolka oleju i nie zgasła. Samochód jest z 2007 roku to myślę że kłopotów z wyeksploatowanym silnikiem jeszcze nie ma. Wcześniej zdażło się, że kontrolka zapaliła się w czasie jazdy, ale po ponownym uruchomieniu gasła. Czy ktoś miał podobne zdarzenie? Co robić?

Link to comment
Share on other sites

zmień filtr oleju i czujnik ciśnienia. u mnie pomogło.

 

filtr się zablokował i klops.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...