Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] Jaki Olej do Nissana X-Trail 2.2 diesel


Gość marcia2217
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kari, nic nie lej. Będzie taniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Jaki olej zalać do 2.2 dCi 136KM, jeżeli nie wiem jaki był zalewany wcześniej? I który będzie lepszy Valvoline Maxlife czy Castrol EDGE?:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jaki olej zalać do 2.2 dCi 136KM, jeżeli nie wiem jaki był zalewany wcześniej? I który będzie lepszy Valvoline Maxlife czy Castrol EDGE? :P

Jak nie wiesz na jakim oleju jeździł poprzedni użytkownik to najlepiej wlej olej półsyntetyk czyli np.10W30  a czy to bedzie "Valvoline Maxlife czy Castrol EDGE" czy Lotos jest najmniej istotne..

Następnie kiedy  silnik nie bedzie przejawial zadnych odznak zuzycia i bedzie trzymał w pełni parametry i nie bedzie brał oleju po 10 tys.przejechanych km moze smialo przejśc na olej w pełni syntetyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiesz na jakim oleju jeździł poprzedni użytkownik to najlepiej wlej olej półsyntetyk czyli np.10W30  a czy to bedzie "Valvoline Maxlife czy Castrol EDGE" czy Lotos jest najmniej istotne..

Następnie kiedy  silnik nie bedzie przejawial zadnych odznak zuzycia i bedzie trzymał w pełni parametry i nie bedzie brał oleju po 10 tys.przejechanych km moze smialo przejśc na olej w pełni syntetyczny.

Podstawowe pytanie to czy samochód ma DPF bo nie podano rocznika. Właściciel podaje lokalizację w Skandynawii, a tam się chyba nie praktykuje wycinania DPF'ów.

Jeśli nie ma DPF'u to tak jak pisał Piotrek3, a jak ma DPF to chyba niestety trzeba dobrać jakiś 5W30, bo nie orientuje się czy są półsyntetyki do DPF'ów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak nie wiesz na jakim oleju jeździł poprzedni użytkownik to najlepiej wlej olej półsyntetyk czyli np.10W30  a czy to bedzie "Valvoline Maxlife czy Castrol EDGE" czy Lotos jest najmniej istotne..

Następnie kiedy  silnik nie bedzie przejawial zadnych odznak zuzycia i bedzie trzymał w pełni parametry i nie bedzie brał oleju po 10 tys.przejechanych km moze smialo przejśc na olej w pełni syntetyczny.

A nie lepiej płukanka i syntetyk spełniający normy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że to 2005 rok, bez DPFu. Chyba zrobię tak jak piotrek3 powiedział, wleje mu półsyntetyk, pojeżdżę i jak będzie ok to zaleje mu 5w30 full syntetyka.

Co do płukanki, w Norwegii jeszcze w żadnym sklepie nie spotkałem do kupna w handlu detalicznym, może warsztaty używają.

Edytowane przez Ciaki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jaki olej zalać do 2.2 dCi 136KM, jeżeli nie wiem jaki był zalewany wcześniej?

uzyj oleju takiego jaki zaleca producent, zalanie oleju gorszego, pogorszy parametry pracy silnika

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzyj oleju takiego jaki zaleca producent, zalanie oleju gorszego, pogorszy parametry pracy silnika

 

pozdrawiam

Zastosowanie sie do Twojej rady kiedy nie wiadomo jakim olejem wczesniej zalany byl silnik jest poważnym błędem i moze byc  nawet przyczyną poważnej awarii silnika!

Nie majac wiedzy co było wczesniej  wlane  zalewa sie silnik albo olejem mineralnym albo połsyntetycznym .W jednym czy drugim przypadku w tym aucie na 100% nic sie nie stanie.

 Jeśli sinik był zalany minerałem a wleje mu się  od razu syntetyk ,ktory ma mocne własciwości płuczące może to rozszczelnić silnik,uszkodzić wtryski a w skrajnym przypadku nawet byc powodem jego zatarcia.

Dlatego najlepszą opcja- kiedy nie wie sie jakim olejem jest zalany silnik -jest zastosowanie przy wymianie oleju półsyntetycznego ,ktory dobrze miesza sie zarówno z olejem mineralnym jak i syntetycznym.

P.S.

Dla wielu kierowców czy dany olej jest odpowiedni lub  dobry czy zły wyznacznikiem nie sa jego parametry czy zalecenia producenta a wyłacznie nazwa albo cena i tym głownie kieruja sie przy wyborze oleju i ocenianiu czy jest dobry czy zły..A takie oznaczenie jak 5w30 czy 15w30 są 'czarną magią'.

Dlatego czasem silnik moze byc zalany nawet i olejem od kosiarki dlatego ze na opakowaniu jego pisało Castrol :) .

Kiedyś zapytałem kolege -rodowitego poznaniaka ,jaki olej wlewa do  swojej pieknie wygladajacej  BMW 5 ,majacą wtedy ok.6-7 lat to dostałem odpowiedź-"Najtońszy".

A co robisz ze starym?-"zlewam i odstawiam .To co niedobre -to opadnie na dno a to co u góry to dobre i na dolewki używam"

A jak często wymieniasz olej? 'Co 30 tysiecy km"..

A filtr oleju?"co druga wymiana oleju".

---------------------------------------

Co moze sie stac kiedy od kogos takiego kupi sie auto i od razu zaleje sie pełnym syntetykiem/?Niech każdemu resztę dopowie jego wybraźnia.

Dodam jeszcze ,ze kolega jest wyjatkowym czyścioszkiem i zarowno karoseria jak i wnetrze jego auta jest zawsze nienagannie czyściutkie,wyglada na bardzo zadbany model a własciciel często mówi "Oszczedzom to mom"

Przysłowiowy "Spar" jest wyznacznikiem nr 1 wszelkich działań z autem i nie tylko ..

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie oleje syntetyczne sprawiaja ze stare silniki sie rozszczelniaja
a zly stan podkladek i uszczelek, kierowcy w rodzaju wspomnianego
przez Ciebie 'poznaniaka' zamiast naprawic auto zeby przywrocic mu
wlasciwy stan techniczny leja do silnika jakas maz zeby odwlec to co nieuchronne

skoro silnik jest w tak zlym stanie ze przy zyciu trzyma go tylko
gesty olej to dalsze jego stosowanie bedzie tylko konserwowalo i
pogarszalo ten stan rzeczy
uszczelnienia beda zaklejone ale kiepskie wlasciwosci minerala beda
maly negatywny wplyw na zuzycie elementow ruchomych

nie wszystkie syntetyki maja silne wlasciwosci myjace, zalezy to od
parametru TBN, sa syntetyki z wysoka liczba zasadowa a sa takie ktore
maja niewielka i czasem zaleca sie stoswanie dodatku podnoszacego te
wlasciwosci

> Dlatego najlepszą opcja- kiedy nie wie sie jakim olejem jest zalany silnik -jest zastosowanie przy wymianie oleju
> półsyntetycznego ,ktory dobrze miesza sie zarówno z olejem mineralnym jak i syntetycznym.


tam ma sie nic nie mieszac, trzeba spuscic stary olej, wyplukac
silnik i zalac wlascicwym olejem tak jak wspomnial Thunder, i cieszyc
sie miekka praca silnika,
ta opcja o ktorej wspomniales ma zastosowanie kiedy sie chce zrobic
'dolewke', Ciaki napisal ze chce zrobic pelna wymiane

nie zamierzam wiecej dyskutowac z Toba w tej sprawie, Ty masz swoja wizje, ja swoja

zaiteresowany zrobi jak uzna za stosowne

pozdrawiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopowiem tylko że ja po zakupie auta też nie wiedziałem czym był zalewany.

Wymieniłem na 5W30 (Elf SXR) i nic złego się nie stało.

Wracając do tematu, auto kupione w Skandynawii, jeśli było serwisowane w tamtejszym ASO zapewne było zalewane olejem syntetycznym jak producent nakazał.

A to, czy to będzie marka oleju taka czy sraka nie ma znaczenia.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

borge, kari, borge bo to akronim i sie nie odmienia przez przypadki ; )

wyczuwam w Twoim poscie ironie ale co mi tam, mam dzis dobry humor, plus dla Ciebie , hehe

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Thunder, znajomy pracuje w ASO Toyoty i jak opowiada co się tam wyczynia to włos się na głowie jeży... Ostatecznie zalałem Valvoline na bazie synterycznej 10w40, zobaczymy jak się silnik będzie zachowywał, jeżeli będzie dobrze wszystko to przy następnej wymianie wleję 5w30 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Thunder, znajomy pracuje w ASO Toyoty i jak opowiada co się tam wyczynia to włos się na głowie jeży...

Czyli tam też jest jak u nas :D

 

Ostatecznie zalałem Valvoline na bazie synterycznej 10w40, zobaczymy jak się silnik będzie zachowywał, jeżeli będzie dobrze wszystko to przy następnej wymianie wleję 5w30 

Twoje auto, Twoja sprawa ;)

Nie będzie się już o co wykłócać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Thunder, znajomy pracuje w ASO Toyoty i jak opowiada co się tam wyczynia to włos się na głowie jeży... Ostatecznie zalałem Valvoline na bazie synterycznej 10w40, zobaczymy jak się silnik będzie zachowywał, jeżeli będzie dobrze wszystko to przy następnej wymianie wleję 5w30 

Bardzo dobrze zrobiles pojeździsz ,poznasz auto i wtedy jak bedzie wszystko dobrze wlejesz pełny syntetyk .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Na wstępie witam  :wave:  wszystkich forowiczów  :nissan2:  (jestem nowy, x-trail kupiony 2 dni temu) :dribble:
Mój x-trail 2.2 dci 136KM na łańcuszku przebieg 323 tyś km podobno zalany olejem mineralnym hmmm Silnik bez wycieków.
Mam problem bo to mój pierwszy diesel w życiu i z takim przebiegiem i nie mam pojęcia jakim olejem silnikowym go zalać??? :|
Rozważam półsyntetyk 5W30 lub 10W40 lecz nie mam pojęcia co lepiej przy takim przebiegu?

Edytowane przez maxiux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w40, byle jaki, byle świerzy, byle max co 15 tys. km.

Chyba, że dpf to wtedy bezpyłowy syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W40 to też syntetyk.

Może lepiej 10w...

Tak na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik bez wycieków.

Mam problem bo to mój pierwszy diesel w życiu i z takim przebiegiem

nie demonizuj , polowa forumowiczow ma takie przebiegi, moze cofnij budzik na jakies 179tysi bedzie tak normalniej :-). Zalej olej moze do silnikow z wiekszym przebiegiem, z reguly jest on bardziej lepki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jednej zasadzie  tylko nalezy pamietać:

-kiedy silnik zalany jest olejem mineralnym nie powinno go zalewac sie od razu olejem w 100% syntetycznym tylko pół syntetycznym.

Dopiero przy wymianie półsyntetyka nastepnym wlanym moze być pełny syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

O jednej zasadzie  tylko nalezy pamietać:

-kiedy silnik zalany jest olejem mineralnym nie powinno go zalewac sie od razu olejem w 100% syntetycznym tylko pół syntetycznym.

Dopiero przy wymianie półsyntetyka nastepnym wlanym moze być pełny syntetyk.

Właśnie znalazłem małą karteczkę przywieszoną gdzieś z boku :punk:  rok temu był wymieniony na Mobil Super 2000 10W40 półsyntetyk.

Czyli wychodzi na to że mogę wymienić na syntetyk np. 5W40? 

Nadmienię że w chłodniejsze poranki 0'C trochę dłużej musiałem kręcić i z początku pracował bardzo głośno ( bardzo klekoczące zawory )

Rozważam wlanie oleju Shell Helix Ultra Diesel 5W40. Co o nim sądzicie? Trochę się pękam ale piotrek3 pisze że niby można z półsyntetyka na syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostattnio  sprawdzałem w jakimśprogramie typu autodata i napisane w nim było ,że do 2,2dci powinien być olej 10w30. Choć moim zdaniem może to być zróżnicowane od rynków sprzedaży i klimatu w danym regionie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz dać bez problemu. Jednak nie  są to objawy zużytego oleju, zapewniam.

Czyli to wina zużycia silnika = remont silnika czy po prostu diesle tak mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...