Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Almera N16 1.5 (90ps). Zmiana półsyntentyku na pełny syntetyk?


dszywala
 Share

Recommended Posts

Witam Kolegów.

Przychodzi czas zmiany oleju, dotychczas samochód jeździł na mobilu 10w40. Nie ma wycieków, nie bierze oleju, więc pomyślałem o przejściu na full syntetyk(5w40). Jest sens? Podobno nissan zalecał do n16 lanie 10w40, tylko nie zabardzo rozumiem dlaczego.

Jeździ ktoś na 5w40 w n16? Samochód ma w tej chwili 90k km, raczej pewny przebieg. Almera Przedlift 2002r.

 

Drugie pytanie dotyczy filtrów, zmienię przy okazji kabinowy, powietrza i oczywiście oleju. Brać wszystkie Knechta?

O świece też zapytam bo je też będę zmieniał. NGK podobno teraz są wszystkie Europejskie, bardzo cięzko dostać Japońskie, znajomy z innego forum poleca DENSO w tej cenie. Dobrze myślimy?

 

Jak szaleć to szaleć, zaczeło mi coś nieprzyjemnie huczeć przy prędkości od +40km/h, pewnie łożysko koła, gdzieś słyszałem że w przedlifcie dało się zmienić samo łożysko bez piasty w przeciwieństwie do poliftów gdzie wymiania się tylko łącznie z piastą. Prawda to?

 

Będę bardzo wdzięczny za podzielenie się swoimi doświadczeniami :)

 

pozdrowienia

Darek.

Edited by dszywala
Link to comment
Share on other sites

Lozyszko mozesz wymiec samo.

A co do oleju to bym nie zmienial, olej o lepszych wlasciwosciach myjacych moze spowodowac ze brud i nagar oderwie sie w silniku i pojdzie w silnik. Producent tez zaleca przejscie z syntetyku na mineral, ale juz w druga strone niekoniecznie.

Link to comment
Share on other sites

Witam, jeżdżę na oleju Mobil 1

5w50 full syntetyk już od jakiś 60 tysięcy, silnik jakby ciszej chodził :) no i oczywiście to full syntetyk czyli delicja dla silnika pzdr

Link to comment
Share on other sites

przed zmianą oleju dobrze zrobić płukankę, która powoli pozpuszcza nagar powierzchniowo, nie ma więc ryzyka oderwania kawałka i zapchania kanałów olejowych.

Sam będę przeprowadzał operację płukania (po mineralnym) i zalewania syntetykiem na wiosnę.

 

przed przesiadką oceń ile oleju bierze Ci silnik i sprawdź dokładnie, czy nigdzie sie nie poci :)

Link to comment
Share on other sites

Lozyszko mozesz wymiec samo.

A co do oleju to bym nie zmienial, olej o lepszych wlasciwosciach myjacych moze spowodowac ze brud i nagar oderwie sie w silniku i pojdzie w silnik. Producent tez zaleca przejscie z syntetyku na mineral, ale juz w druga strone niekoniecznie.

Myślałem że łożysko to koszt ~60zł a tu zostałem zaskoczony ceną 170zł w sklepie..

Witam, jeżdżę na oleju Mobil 1

5w50 full syntetyk już od jakiś 60 tysięcy, silnik jakby ciszej chodził :) no i oczywiście to full syntetyk czyli delicja dla silnika pzdr

Dzięki za opinie, czyli jednak się da i nic się nie dzieje.

przed zmianą oleju dobrze zrobić płukankę, która powoli pozpuszcza nagar powierzchniowo, nie ma więc ryzyka oderwania kawałka i zapchania kanałów olejowych.

Sam będę przeprowadzał operację płukania (po mineralnym) i zalewania syntetykiem na wiosnę.

 

przed przesiadką oceń ile oleju bierze Ci silnik i sprawdź dokładnie, czy nigdzie sie nie poci :)

A masz może jakieś informacje jak tą czynnośc wykonać poprawnie i czym? Bo to bardzo dobry pomysł :)

Silnik jest suchutki, od wymiany do wymiany dolewam +-400ml..

Link to comment
Share on other sites

jak dolewasz teraz juz to teraz po wymianie na syntetyk przy dobrych wiatrach bedziesz dolewał dwa razy tyle, ja miedzy wymianami nie dolewam nic a bałbym sie w k11 zmienic z polsyntetyka na syntetyk. kup poprostu lux polsyntetyk i bedzie ok. np valvoline durablend, motul

Link to comment
Share on other sites

jak dolewasz teraz juz to teraz po wymianie na syntetyk przy dobrych wiatrach bedziesz dolewał dwa razy tyle, ja miedzy wymianami nie dolewam nic a bałbym sie w k11 zmienic z polsyntetyka na syntetyk. kup poprostu lux polsyntetyk i bedzie ok. np valvoline durablend, motul

szybko dolewasz olej, 90k to dopiero rozgrzewka dla silnika./...

A jaka jest norma zużycia w N161.5 ? Na 12tys km 300-400ml to dużo? Samochód kręcony często do wysokich obrotów(inaczej jak każdy wie słabo 1.5 jedzie).Ubytku żeby było sucho na bagnecie nie było, po prostu dolewam zawsze żeby było równo w połowie na 'kropeczkach' w bagnecie.

Link to comment
Share on other sites

nie polecam od razu zmiany z minerala na syntetyk, mimo płukania. jeśli już to stopniowo, najpierw na półsyntetyk i jeśli nie zaobserwujesz że silnik zaczął brać olej to przy następnej zmianie na syntetyk. Oczywiście płukanka przy wymianach oleju. Jeszcze powstaje pytanie czemu jeździ na mineralu, może dlatego właśnie ze brał olej.

 

Silniki QG lubią sobie "trochę" wypić. Takie 300-400ml to praktycznie nic tak jak napisał mirekg9, dlatego dobrze dbaj o ten silnik i nie przedłużaj wymiany oleju. To wyjątkowo mały pobór oleju w tych silnikach więc masz o co dbać ;) Do płukania polecam Motul Engine Clean

Edited by MacGayver
Link to comment
Share on other sites

MacGayvew - Ale on nie chce przejść z mineralnego, tylko z półsyntetyka 10/40, na pełny 5/30.

5w40. 5w30 to ponoć dieslowy olej, ja mam benzynę.

Jego post być może tyczył się wypowiedzi Burning'a post #4.

Link to comment
Share on other sites

tak tak, z przejściem z mineralnego chodziło mi o post Burning'a

Link to comment
Share on other sites

silnik jeździł na mocno czyszczącym Rimula 4 15w40, tylko ostatnie 30tys i olej był wymieniany co 10tysi - nie brał oleju, po prostu poprzedni właściciel auta jest 'tirowcem' i miał takie oleum w beczkach :)

 

omawiałem kwestię zmiany na syntetyk z kilkoma zaufanymi mechanikami i stwierdzili, że przy moim stanie silnika najlepiej lać hydrokraka 5w40 (nie rozszczelni, a silnik będzie miał lepsze warunki pracy), wybór padł na Gulf Formula G 5w40 (spełnia dokładnie wymogi silnika 2,2di)

zrobię płukankę liquid moly (15min na jałowych obrotach przed spuszczeniem oleju)

Link to comment
Share on other sites

zrób 20 min przy normalnej jeździe (bez nadmiernego wykręcania na obrotach)a lepiej się wypłucze.

Znam preparat i stosowałem w nie jednym aucie

Edited by Jacek
Link to comment
Share on other sites

zrób 20 min przy normalnej jeździe (bez nadmiernego wykręcania na obrotach)a lepiej się wypłucze.

Znam preparat i stosowałem w nie jednym aucie

Bezpiecznie? Co z 'opiłkami i innym syfem' który się podczas tego wypłucze?

Link to comment
Share on other sites

Podstawowa zasada, nie wymienia się oleju o innych parametrach. Jeżeli był lany 10w to taki powinien byc dalej lany, jak 15w to mineralny. Nie powinno się wracać do syntetyku. Żadne środki płuczace nie pomogą. Poza tym dobry olej 10w lub 15w zapewni dobre smarowanie bez potrzeby jakichkolwiek zmian.

Edited by glo
Link to comment
Share on other sites

Podstawowa zasada, nie wymienia się oleju o innych parametrach. Jeżeli był lany 10w to taki powinien byc dalej lany, jak 15w to mineralny. Nie powinno się wracać do syntetyku.

 

Kolejny powielacz PRLowskich teorii...

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze nie jeździ się podczas płukania specyfikiem do czyszczenia silnika, bo nie może być pod obciążeniem a po drugie spokojnie można zmieniać z 15W-->10W-->5W itp Ważne żeby robić to ze zdrowym rozsądkiem trzymając się zasadności tej zmiany. Jeśli silnik nie bierze oleju, jeśli jest zalany mineralnym a producent zaleca np syntetyk ( należy zadać sobie pytanie dlaczego ktoś zalał takim olejem?) itd

 

A jeśli tak jak napisałem ktoś zalał mineralny powinien teoretycznie jeździć na syntetyku/półsyntetyku? Wyrzucić silnik i włożyć drugi? A skąd pewność na jakim oleju jeździł drugi ;)

Link to comment
Share on other sites

Teorii jest wiele na ten temat. Jedni piszą że można, inni że może panewkę obrócić (ale to chyba musi już być mocno zużyty stary silnik do remontu żeby takie rzeczy się stały). Ja leję taki jaki w książce polecony.

Zainteresowała mnie sprawa tych płukanek. Czy ktoś już to robił u siebie w 2.2 Di przed wymianą i co to właściwie daje?

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Tutaj masz stronke http://www.liqui-moly.pl/serwis/informacje-techniczne/112-czyszczenie-ukadu-olejowego

Jeśli ten środek ma oczyszczać silnik w czasie 10 min, to nasuwa mi się pytanie - co się stanie, jeśli dokładnie nie spuszczę starego oleju?????

W niektóre wynalazki wierzę, ale osobiście z tego to zrezygnuję. Silnik z dużym przebiegiem może zacząć się pocić, a do małego nie potrzeba.

Ja więc wolę wymieniać olej co 10tyś, i mieć spokuj z naprawą silnika-uszczelnianiem np..

Link to comment
Share on other sites

Mnie bardziej chodzi o to, czy jeżeli mamy dobry półsyntetyk czy syntetyk to używanie tych preparatów nie traci sensu. Przecież półsyntetyki a tym bardziej syntetyki mają w swoim składzie dodatki myjące... Inaczej jest przy minerałach.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Przyznaję, dlatego pisałem o sobie - ja używać nie mam zamiaru.

A jak wspomnialeś mineralny zostanie i tak przepłukany przez syntetyk.

I dodam, że tylko częstsza wymiana oleju, nasz silniczek będzie trzymać w należytej kondycji.

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

I dodam, że tylko częstrza wymiana oleju, nasz silniczek będzie trzymac w należytej kondycji

I o to chodzi w tym wszystkim. Olej trzeba zmieniać bo w przeciwieństwie do wina i kobiet z wiekiem nie staje się coraz lepszy :thumbsup:

Edited by jasio
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...