Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Odpowietrznik termostatu


lukasz11
 Share

Recommended Posts

Witam, czy ktoś potrafił by wyjaśnić mi jak działa odpowietrznik w termostacie i czy termostat po otwarciu wpuszcza czy wypuszcza płyn do dolnego węża chłodnicy?

Gdy porównałem termostat jaki miałem zamontowany z oryginałem to się trochę zdziwiłem, baryłki odpowietrznika były zamontowane w przeciwną stronę, w zamienniku od strony sprężyn, w oryginale odwrotnie. Ciekaw jest jaki to mogło mieć wpływ. Do tego na zamienniku chyba jest na 81 C a oryginał jest na 82 stopnie. Wymieniłem, bo przy minus 15 stopniach na zewnątrz, jadąc w trasie, wskazówka temperatury spadała do 1/4, a temperatura reduktora gazu spadała do 25 stopni. Dołączam zdjęcia obu.

http://imageshack.us...0120221536.jpg/

http://imageshack.us...0120221538.jpg/

Link to comment
Share on other sites

z tego co wiem to nie tyle odpowietrznik co ten dzyndzel ma za zadanie przepuszczać małą dawkę płynu by termostat sie szybciej grzał i jest poto by dziura nie zarosła różnica z której strony chyba nie ma znaczenia ważne by był u góry ,,,

Link to comment
Share on other sites

Tak jak Ci napisal kolega odpowietrznik ma byc koniecznie skierowany do gory.

Po drugie jak sie otworzy termostat to on puszcza plyn na waz dolny . po otwarciu duzego obiegu plyn krazy w ulkadzie z gory na dol (pcha go pompa wodna ) .

Wiesz co . jesli jeszcze nie wyrzuciles tego starego termostu to go sprawdz . Jak go wyciagnales to byl calkowicie zamkniety czy moze czesciowo otwarty. . Jesli byl zamkniety to go sprawdz czy sie dobrze otwiera . Ten jeden stopien roznicy nie powinien miec az tak duzego wplywu . Gorzej by bylo jak jesli by byl na 78 stopni.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzałem termostat, zamknięty był i otwierał się zanim woda się zagotowała, niestety nie sprawdzałem z termometrem bo nie mam takiego. Ogólnie to nie było nigdy problemów z przegrzewaniem, czy chłodzeniem silnika, dopiero przy tych mrozach. Za to zimą było sporo wyższe spalanie. Chłodnica się nagrzewała zanim poleciało ciepłe powietrze z nawiewu.

Co do kierunku przepływu to mi się zdawało, że termostat wpuszczał płyn przez dolny wąż chłodnicy do bloku silnika, bo gdy górny jest ciepły to ten przy obudowie termostatu jeszcze zimny.

Oczywiście termostaty zamontowane tym odpowietrznikiem od góry.

 

Z tymi wężami od chłodnicy też tak u was jest?

Edited by lukasz11
Link to comment
Share on other sites

Hm. krzysiek 1958 jak to jest z tym obiegiem cieczy w silniku. Piszesz że jak sie otworzy termostat to puszcza płyn na wąż dolny. Akurat tu sie chyba pomyliłeś. Wąż dolny to tzw. wąż powrotny z chłodnicy do silnika. Płyn krąży z silnika górnym wężem do chłodnicy i z powrotem dolnym wężem do silnika. jeśli termostat jest na górnym wężu czyli wylotowym kulka odpowietrznika w termostacie powinna być od strony silnika. zawsze kulka odpowietrznika powinna być od strony naporu płynu wywołanego przez pompe wodną.

Link to comment
Share on other sites

w silniku cd20t termostat jest na dolnym (powrotnym) wężu. Płyn idzie z silnika górnym wężem przez pompę do chłodnicy i wraca dolnym przez termostat (gdy ten się otworzy) do silnika.

a termostat jeśli dobrze pamiętam da się założyć w jeden sposób i oczywiście odpowietrznikiem do góry.

 

w silniku sr20 też jest na powrotnym wężu, zaraz pod aparatem zapłonowym, chyba że się mylę to z góry przepraszam.

Edited by nowak
Link to comment
Share on other sites

Hm. krzysiek 1958 jak to jest z tym obiegiem cieczy w silniku. Piszesz że jak sie otworzy termostat to puszcza płyn na wąż dolny. Akurat tu sie chyba pomyliłeś. Wąż dolny to tzw. wąż powrotny z chłodnicy do silnika. Płyn krąży z silnika górnym wężem do chłodnicy i z powrotem dolnym wężem do silnika. jeśli termostat jest na górnym wężu czyli wylotowym kulka odpowietrznika w termostacie powinna być od strony silnika. zawsze kulka odpowietrznika powinna być od strony naporu płynu wywołanego przez pompe wodną.

 

Czyli w przypadku SR20 napór musi iść od chłodnicy przez dolny wąż, bo kulka w oryginalnym termostacie z tej strony się znajduje. Zakładam że oryginał jest dobry, poza tym inne zamienniki też mają tą kulkę/baryłkę tak jak w oryginale. Tylko ten konkretny zamiennik co u mnie siedział miał kulkę z drugiej strony - czy mogło to mieć jakiś wpływ na pracę układu? Ciekawe jak w ogóle ten odpowietrznik odpowietrza układ?

Link to comment
Share on other sites

Panowie na troche pomyslunku . Napisalem ze puszcza na dolny waz ,ale poprzez gorny waz przez chlodnice do dolnego weza. Przeciez nie bedzie plyn krazyl z dolnego do chlodnicy i gornego weza. . I tak jest jak jest duzy obieg w w ukladzie chlodzenia . Jesli termostat jest zamkniety (maly obieg ) to zawsze dolny waz jest zimny a gorny zimny lub lekko cieplawy. . jak terostat pusci plyn to gorny sie robi od razu goracy a dolny jak plyn przejdzie przez chlodnice tez bedzie goracy.

Link to comment
Share on other sites

Ja myślę tu teraz o tym odpowietrzniku zamontowanym w drugą stronę, duże mrozy minęły i nie mam odniesienia co do pracy starego termostatu.

Link to comment
Share on other sites

czyli tak jak napisałem, kulka odpowietrznika zawsze od strony naporu płynu wywołanego pompą cieczy. dlaczego od tej strony? sam 'dzyndzelek' ma być do góry co ułatwia odpowietrzenie. a kulka od strony naporu wody ponieważ pozwala na ujście powietrza a blokuje do minimum przebieg płynu do chłodnicy co skutkuje szybszym nagrzewaniem się silnika. jeśli ' dzyndzelek był by z drugiej strony to zawsze jakaś cześć płynu bedzie uchodzić do chłodnicy i silnik będzie sie dłużej nagrzewał.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...