magik22 Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Witam. Mam primerkę p12 2.2 dci. wcześniej na forum opisywałem swoje problemy. najprawdopodobniej padł mi katalizator i stąd moje problemy. czyli, szarpanie silnikiem i brak mocy oraz przyśpieszenia. Mam do was takie pytanie. Czy ktoś robił coś z katalizatorem? Czy jest tam tylko jedna sonda? przed katalizatorem czy są 2 przed i za. Wie ktoś gdzie jest katalizator w nissanie primera p12 2.2 dci 139 km?? rok 2004 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 (edited) magik - Ty już naprawdę nie osłabiaj ludzi!!!!!! Masz cały czas ten sam problem z samochodem a ciągle zakładasz nowy temat, lecz nadal z tamtymi problemami. /Pisałeś wczoraj o katalizatorze o 18:13./ Jak chcesz wiedziec dokładnie ile płacą za kata, to w -- google -- wpisz - skup katalizatorów woj lubelskie. Wyjdą Ci miejsca skupów, oraz niektóre konkretne ceny, oraz wagi katów.............. To tak na marginesie. A teraz to: - czy naprawdę tak trudno jest znaleść coś w internecie? Tam masz fotkę np. do 2,0 http://moto.gratka.p...f28b0917393f8,1 a tu cos innego http://webautoservice.pl/uklad-wydechowy-tlumik-nissan-primera-10535.html Edited February 24, 2012 by mirekg9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
magik22 Posted February 25, 2012 Author Share Posted February 25, 2012 po prostu wczoraj poejchałem do warsztatu i co sie okazało. był wielki problem ponieważ katalizator jest w pionie a nie jak we wszytskich autach w poziomie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 W/g tego, http://www.czesci.autotrader.pl/lista-czesci/katalizator,nissan,primera-p12-od-2002-01,2-2-dci-139km,80-4833-17541-100047.html , to powinien być pionowo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest glo Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 No w poziomie i zdziwiony. Tak jest w niektórych Nissanach. I z wycięciem jest problem. Można wybić, jest na forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psujaut Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 wywal (wydłub)kata i po sprawie--ja już go dawno nie mam i szczerze to nie ma żadnej straty i nie jest nic a nic głośniej!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacaruless Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 wywal (wydłub)kata i po sprawie--ja już go dawno nie mam i szczerze to nie ma żadnej straty i nie jest nic a nic głośniej!! Hej. Ale jak kata wywalisz, to komp nie zgłupieje, w primerze p12 np masz dwie sondy i myślę, że jak wywalisz kat to będzie głupiał. Jak by to było takie proste, to każdy by wywalał katalizator.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziki-toy Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 (edited) Jak nie ma mocy i słabo przyspiesza to poszła ci sonda lambda za katem!!! Jeśli zaobserwowałeś jeszcze większe spalanie to na 100% sonda. Tu masz link do artykułu: http://autokult.pl/2...i-skutki-awarii Ps: Też świeci mi się kontrolika pomarańczowa silnika w 1.8 benzyna i mam błąd P0430 czyli katalizator rząd2 (wymiana 2 wkładów na nowe niemieckie to 900zł z robocizną, lecz czekam na przypływ gotówki ). Moc mam OK i spalanie niskie jak przed błędem na poziomie 7,8 - 8,1 L/100km. Pozdr Edited April 13, 2012 by dziki-toy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.Pan Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Jak nie ma mocy i słabo przyspiesza to poszła ci sonda lambda za katem!!! Jeśli zaobserwowałeś jeszcze większe spalanie to na 100% sonda. Tu masz link do artykułu: http://autokult.pl/2...i-skutki-awarii Ps: Też świeci mi się kontrolika pomarańczowa silnika w 1.8 benzyna i mam błąd P0430 czyli katalizator rząd2 (wymiana 2 wkładów na nowe niemieckie to 900zł z robocizną, lecz czekam na przypływ gotówki ). Moc mam OK i spalanie niskie jak przed błędem na poziomie 7,8 - 8,1 L/100km. Pozdr Poadpowiedz gdzie można wymienić wkłady o których piszesz, mam identyczną sytuację i identyczny model jak ty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psujaut Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Hej. Ale jak kata wywalisz, to komp nie zgłupieje, w primerze p12 np masz dwie sondy i myślę, że jak wywalisz kat to będzie głupiał. Jak by to było takie proste, to każdy by wywalał katalizator.... w mojej P12 jest tylko jedna sonda przed katem i nic nie wyskakuje-żaden błąd--diesle tak mają inaczej niz w bęzynie----jak napisałem już dawno kata nie mam i jest git!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziki-toy Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 (edited) Wymiana w firmie zajmującej się wydechami, a dokładniej w Trzebinii woj.małopolskie. Popytaj w firmach zajmujących się naprawą i wymianą wydechów. Pozdr. w mojej P12 jest tylko jedna sonda przed katem i nic nie wyskakuje-żaden błąd--diesle tak mają inaczej niz w bęzynie----jak napisałem już dawno kata nie mam i jest git!!!! To już masz spokój. Ale osoby z katalizatorem bez czujnika za nim poznają dopiero problem jak kat np: im się posypie i któregoś pięknego dnia odłamy kata zapchają wydech i nie odpalą auta. Wtedy dopiero będą myśleć co tu się stało (czy filtr, świece, zapłon czy coś innego nie padło). Czasem czujnik/czujniki za się przydają. Pozdr. Edited April 18, 2012 by dziki-toy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blibo Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Witam. Mam problem. Właśnie dzisiaj UPIERDZIELIŁ mi się wydech na łączeniu przed ostatnim tłumikiem i tutaj może nie ma większego kłopotu ale problem pojawił się w chwili zapalenia się kontrolki silnika. Nie mam pojęcia czy chek od silnika i wadliwy układ wydechowy są ze sobą powiązane i drugie pytanie czy po usunięciu usterki wydechu zgaśnie chek silnika czy będę zmuszony pojawić się w serwisie. A może jedno z drugim nie ma nic wspólnego?Proszę o pomoc. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jwa Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 napraw wydech potem się zobaczy czy kontroka zgasnie czy trzeba resetować czy trzeba jechać na kompa i kasowac błąd czasem gasna czasem nie kwestia błędu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blibo Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Witam. Tak jak myślałem chek zapalił się od zepsutego wydechu. Niestety nie obyło się bez komputera żeby zresetować błąd układu wydech. Rurę na razie pospawałem trochę wytrzyma koszt nowego wydechu do mojej primerki z dwoma katami to 270zł(Wolkera) podobno tylko on produkuje takie wydechy.Może wiecie gdzie można poszukać ciut tańszego. Pozdro i dzięki za odp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wdw81 Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 (edited) krótkie pytanie. P12/2.0/benzyna katalizator mi "perkocze" więc muszę albo wstawić rurkę albo strumienice. co jest bardziej wskazane?jaka jest różnica? i czy muszę potem jechac na komputer?na ta chwile nie mam zadnego błędu wic nie wiem czy wyciecie katalizatora zmusza mnie do podpiecia pod kompa???? zapomniałem dodac ze czuc w aucie spalinami. Edited September 10, 2012 by wdw81 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manki7 Posted November 4, 2016 Share Posted November 4, 2016 Witam. Mam pytanie co do bledu P0430. Po podlaczeniu do kompa wyswietlilo mi sie "kat.1 B2 nie jest ok" i tu mam pytanie-jak sa oznaczone katalizatory patrzac na silnik stojac przodem do auta? Czy okreslenie kat.1 B2 wskazuje ze kat (wklad) do wymiany czy ze to ktoras sonda do wymiany? Wiem ze to B2 to sondy za katem. Gdybym chcial zalozyc emulator na sonde to na ktora? Czy to w tej sytuacji pomoze? Bardzo prosze o pomoc bardziej doswiadczonych kolegow o pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasiaklose Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 witam jestem tu zupełnie nowym człowiekiem wiec prosze o wyrozumialosc moze sie powtorze z tematem ale nie obcykałam jeszcze forum dokladnie.od dwoch tyg jestem szczesliwa (lub i nie) posiadaczka primery p12 wszystko ladnie pieknie i znalazl sie problem auto nie ma wogole mocy mimo ze mam pedał gazu w podłodze brak błedow po podpieciu do kompa mechanik zasugerowal katalizator problem mam taki bo nie wiem jak sie za to zabrac czy to uzywke kupic czy nowke czy calosc czy kolektor ogolnie jestem zielona ;/ dodam jeszcze ze chodzi dosc glosno i nie wiem czy to jest problem czy on jest tak daremnie wygluszony na a4 to bez stoperow w uszach z tylu nie ma szans oczywiscie nie slyszalam tego wczesniej ani kolega ktory byl ze mna zeby go kupic ale nie podejrzewam ze to sie moglo stac na dniach bo jezdzilam nim dopiero kilka razy bede wdzieczna za pomoc i rady dodam jeszcze ze mam primere p12 1,8 kombi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.