Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Rozważania na temat innych marek lub na co zamieniłem/zamienię Nissana


Guest Tofu
 Share

Recommended Posts

Temat zachęcający użytkowników którzy oddali swoje nissany innym a kupili inne marki z których są zadowolenie mogą sie tu pochwalić podyskutować co jest lepsze a co nie

 

i dalej tu zaglądać :

 

Na razie Tytuł roboczy będą zmiany : czekam na propozycje ,,,

Link to comment
Share on other sites

Czy ten temat obejmuje także zmiany z Nissana na innego Nissana oraz zmiany z innego samochodu na Nissana?

Link to comment
Share on other sites

Nie marudź!

 

A wracając do tematu, ja jestem tylko częściowy zdrajca Note.

A to też tylko, ze względu, że pomimo wielu zalet Note, nie jest to auto, dające nawet krztę radości z jazdy. Raczej typowy samochodzik do przemieszczania sie z punktu A do B. Dlatego, od ponad dwóch lat obok Note parkuje zawsze hothatch. Njapierw był słabszy yaris TS, który nauczył mnie pokory i prowadzenia (cały zeszły sezon jeździłem regularnie na tor, oczywiscie w zestawie kubeł, szelki, semi-slicki), a na ten sezon przesiadłem się już na coś rzeczywiscie szybkiego. Na razie jednak Clio R27 F1 team przerasta moje możliwości. Mój żółty wynalazek wygląa identycznie, jak ten:

renault_clio_sport_f1_team_r27_2007_03.jpg

 

tutaj inne zdjecia : http://www.automobil...php?version=561

Edited by was79
Link to comment
Share on other sites

Łał Was79! :dribble: Ale z Ciebie szatan drogowy :devil: Jak się zrobi ładniejsza pogoda to też wrzucę fotke mojego bolida.

Link to comment
Share on other sites

Auto składane w innej fabryce (Dieppe,Francja) aniżeli pozostałe clio. Mam wersje limitowaną F1 team nr 728 w kolorze żółty sirius.

Wyposażenie praktycznie full: automatyczna klima, zenony, czujniki zmierzchu, deszczu, tempomat, ogranicznik prędkości, dynamiczne doświetlanie zakrętów, karta handsfree, abs, esp, asr, regulowana sportowa, skórzana kierownica ze sterowaniem tempomatem i radyjem. Środek to kubły recaro, choć jako ciekawostka, z tyłu jest isofix.

Z mechaniki zaciski przód brembo, tarcze coś koło 330 mm!, koła 225/45/17, podwójny wydech z tyłu, tylny dyfuzor, w błotnikach otwory do chłodzenia hamulców. Dodatkowo dołożone jest wyczynowe zawieszenie CUP.

Autko bardzo szybkie, w zalezności od źródła 6,7-6,9 do 100 km/h, ograniczone elektronicznie do maks. (też różnie podają) 217-225km/h, 6 biegowa skrzynia - bardzo krótka. Można jeździć na Pb95, ale to zabójstwo dla silnika i zaleca się lać 98, auto chleje od 9,6 do ??

 

Aha szatanem drogowym nie jestem, bo jestem za stary na to, przez ostatnie 14 lat - 0 mandatów :)

Link to comment
Share on other sites

Oświecony zostałem najnowszą informacją, na jaką trafiłem w sprawie norm NCAP za rok 2011 i 2012 i rozwiewam wątpliwości potencjalnych nabywców aut typu SUV - Crosover (niekoniecznie od razu Dustera) co do rzekomo słabej konstrukcji tych pojazdów icon_razz.gif

 

Otóż pies pogrzebany jest w kilku drobnych szczegółach:

 

WARUNKIEM uzyskania kompletu pięciu gwiazdek w roku 2011 dla auta jakiejkolwiek klasy było zaliczenie testu zderzeniowego z pieszym na co najmniej 40% - poniżej tej granicy z automatu odbierano jedną gwiazdkę, choćby auto dysponowało nie wiem jak kosmiczną techniką i wytrzymałością.W roku bieżącym granicę tą przesunięto na dość absurdalne 60%!!!! Jak wiadomo SUV-y nie imponują w tym zakresie (np rzeczony Duster legitymuje się wspaniałym wynikiem 28% szans na przeżycie pieszego w bezpośrednim kontakcie i jest to jeden z najniższych rezultatów). Kolejnym WARUNKIEM kompletu gwiazdek jest posiadanie niezbędnego zestawu urządzeń bezpieczeństwa biernego - w tym (obowiązkowo od roku 2012) między innymi sygnalizatorów niezapiętych pasów (komplet) oraz ESP! Tam,gdzie te układy są nadal oferowane w opcji - kolejna gwiazdka w plecy. Tak więc koledzy śniący o SUV-ach śpijcie spokojnie icon_mrgreen.gif Rozumiem politykę NCAP w zakresie troski o bezpieczeństwo najmniej chronionego uczestnika ruchu drogowego (choć nie do końca się z nią zgadzam, bo kosiarka do trawy czy maszynka do mięsa też są niebezpieczne i od ludzi wymagają w obejściu z nimi elementarnej ostrożności ), ale w tej sytuacji pojazdom z tych segmentów będzie trudno uzyskiwać zadowalające wyniki w testach. Przykładem jest chociażby nowy Jeep Compas, który w 2012 roku dostał 2 (słownie: dwie) gwiazdki a jakoś nie mam złudzeń co do wyniku jego czołowego zderzenia z 4-gwiazdkową micrą icon_razz.gif O ile spełnienie drugiego warunku w zakresie bezpieczeństwa biernego jest w pełni realne (oczywiście kosztem podniesienia cen wskutek uzupełnienia wyposażenia) o tyle w pierwszym przypadku projektanci będą musieli naprawdę mocno się postarać,żeby z wysokich, masywnych aut zrobić miłe dla gapowatego piechura przytulanki. Co zresztą specjalnie mnie nie martwi :devil:

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

Dar! Masz rację. Sedici dostał 4 gwiazdki za pieszego. Pieszy dostał 22% szans na przezycie.

post-22808-0-22019000-1330593497_thumb.jpg

Edited by JackMirror
Link to comment
Share on other sites

czyli pieszy, zanim spodka się z którymś z bliźniaków: Sedici- SX4, powinien zainwestować w dobre ubezpieczenie NW ewentualnie zadbać o przytulną kwaterę dla wiecznego odpoczynku :devil: Swoją drogą to ciekawe, bo np w olbrzymim audi Q7 który wprawdzie wygląda jak czołg bez lufy ale kosztuje przecież krocie i w bezpieczeństwo zainwestowano mnóstwo kasy, też z tym problemem sobie nie poradzono (za pieszego zabrano mu gwiazdkę)

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

to ja nawet nie wiedziałem że takie testy robią ,, i jak to można policzyć .Pewnie najlepiej wychodziło by auto obite 30cm warstwą gąbki i na około auta było by to samo ,,,rozumiem że chodzi o kształt maski

Czy tez może widoczności bocznej kierowcy ślepych punktów przy słupkach wycieraczek i oświetlenia ,,,,, jakiś kosmos dla mnie ,,,

 

Wałęsa ..smigał 100 wką tak słyszałem ,,,i w terenówkę przypitolił ,,,i raczej Cud niż 22-28 %

 

PS widzę że temat sie rozwija ,,,

Link to comment
Share on other sites

Pieszy nie ma szans z żadnym samochodem... czasem nawet ze stojącym (jak się przy nim poślizgnie i przypitoli z bani w drzwi na przykład :D)

Link to comment
Share on other sites

graphia! Rozwaliłeś mnie do łez :jump:

Link to comment
Share on other sites

nie do końca :wave: - są auta,które łapią się na te słynne 60% - jeden z modeli mercedesa (i już chyba nie tylko mercedes, chyba również peugeot i citroen w topowych modelach) stosuje patent polegający na tym,że w momencie uderzenia w pieszego pokrywa silnika unosi się o ileś tam stopni i wyłapuje go na maskę, które dodatkowo wykonana jest z miękkiej,łatwo odkształcalnej blachy. Jeśliby ją jeszcze obić czymś absorbującym uderzenia, byłoby idealnie :rofl:. Niedługo piesi będą mogli wychodzić na jednię z zamkniętymi oczami. Navara w ubiegłym roku też dostałą 3 gwiazdki z przyczyn opisanych wyżej. Testy NCAP dość często wypaczają rzeczywistą sytuację

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

po części już tak jest. W mojej maździe, która "dostała" drzwiami od garażu :/ w efekcie cały zderzak porysowany(to było do przewidzenia)+ "wybity" z zaczepu, niby nie tak źle ale to były tylko drzwi, które "pojechały" po lodzie. Nie wspominając, że ww zderzak bez problemu ugina się pod naciskiem palca...

Link to comment
Share on other sites

i pomyśleć,że kiedyś auta osobowe były budowane na solidnej ramie i miały stalowe.,pancerne, chromowane zderzaki a jedynym ustępstwem na rzecz bezpieczeństwa była cienka guma na ich kłach :rofl:

Link to comment
Share on other sites

więc problemem są tylko niewielkie przeszkody drogowe typu: pieszy, rowerzysta czy inny słupek :devil: Przy konkretnym dzwonie powinno być za to bezpieczniej :dribble:

Link to comment
Share on other sites

Zimowe eksploracje :wave: - Jacko, to specjalnie dla Ciebie - Okuninka k.Włodawy - Jezioro Białe dziś. 106 hektarów 30 centymetrowej grubości lodu gładkiego jak szkło. Pod nim 33 m ciemnej i zimnej wody. Nigdy nie przypuszczałem, że w przeddzień 8 marca możliwa będzie jazda na łyżwach :rofl: . I nic nie wskazuje na to że to jazda ostatnia w tym roku :thumbsup: Niektórzy nadal trenują poślizgi autami. Ja wymiękłem :whistle:

post-20266-0-16138500-1331128791_thumb.jpg

post-20266-0-51599100-1331128798_thumb.jpg

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

A ja mysle nad dacią lodgy. Dlaczego? Kupując w grudniu nota mialem rodzine 2+1. Miesiąc później okazuje się że będzie 2+3. Spodziewamy się bliźniaków:) Wiec jak tu upchac 3 foteliki z tylu w nocie? Ktos dal rade? podejrzewam że nie. Wiec note stanie sie drugim autkiem a mial byc glownym. Stad wybó wstepny pada na lodgy. Ciekaw jestem czy są rodzinki 5 osobowe z notem. Ech życie pisze scenariusze

Link to comment
Share on other sites

Guest Czeslaw4

gmarcin: GRATULACJE !!!!!

Myślę jednak, że szkoda pozbywać się nowego notka, bo jest bardzo fajny. Sądzę, że trzy foteliki zmieszczą się :)

Edited by Czeslaw4
Link to comment
Share on other sites

Przyłączam się do gratulacji!

Moim zdaniem się nie zmieszczą, bo u mnie fotelik z tyłu + 2 szczupłe osoby to dramat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...