Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozważania na temat innych marek lub na co zamieniłem/zamienię Nissana


Gość Tofu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Panowie!

 

Dar1962 wiem wiem, od wczoraj wałkuje ten temat. Moim zdaniem nie wejdą do nota. Kombinowałem tak. 4 latka z przodu ze mną a z tylu maluchy z żona po środku. No nie da rady, choc gdzies kiedys czytalem na jakims forum że ktos upchal 3 foteliki. Nie chce sprzedawc nota - zbyt fajnie sie nim nam smiga. Na razie szukam wąskich fotelików:) Ale moze tzreba spzredac. Tak czy siak rozważam wlasnie Lodgy bardzo serio. w tej cenie inne vany (corolla verso, zafiry, sharany, etc) są ale juz jako 4 latki wiec roznice golym okiem widac. Sukces dacii w kolejnym segmencie murowany.

 

Dar a do Twojego wehikulu wlazłyby 3 foteliki? jak tam masz kanape tylnią zorganizowaną?

Edytowane przez gmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oparcie dzielone 2;1, kanapa w całości.Jest dość szeroko.Sądzę,że 3 foteliki się zmieszczą.Duster gabarytami zewnętrznymi jest zbliżony do Lodgy - ten ostatni ma jednak sporo większy rozstaw osi bo dziedziczy płytę podłogową z MCV. Z pewnością jako van będzie miał też znacznie więcej miejsca nad głowami z uwagi na niżej posadowione fotele i niżej położoną podłogę.Jej atutem w wersji 5 osobowej jest też ogromny ok 800 litrowy bagażnik - lub dwa dodatkowe i to wcale nie awaryjne miejsca. Jeśli brałbyś pod uwagę Dustera, to w warunkach normalnej trakcji lepiej wybrać model 2x4 - mniej pali i ma 475 l bagażnika, co przy sporej rodzinie nie jest bez znaczenia (4x4 - 408 l) Szerokość kanapy Dustera na wysokości podłokietników wynosi dokładnie143 cm- tu masz wszystkie potrzebne wymiary:

 

http://www.dacia.pl/...ter_katalog.pdf

 

a tu część wymiarów Lodgy:

 

http://superauto24.s...cia_243835.html

 

uważam,że dla rodziny praktyczniejszym pojazdem będzie Lodgy. Ciekaw jestem bardzo ceny. Jeśli będzie zaczynać się w granicach 49 tys zł, to Dacia sporo namiesza na rynku vanów

 

tu orientacyjny (nie polski jeszcze) cennik

http://www.dacialodgympv.com/

 

pojawi się też ciekawa odmiana Lodgy - Dacia Dokker z tylnymi drzwiami odsuwanymi - na ciasnych parkingach nie do przecenienia :shifty:

http://www.motofilm....ipcu/?pid=39584

post-20266-0-92668300-1331654847_thumb.jpg

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta dacia dokker to a'la romster widze. Tak czy siak zamieszają na bank na rynku a na razie w oczekiwaniu na polski cennika mozemy snuć domysly. Ale projekty ciekawe i na bank bede sledzil z ciekawością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokker w zamyśle to bardziej uniwersalna odmiana Lodge, który planowany jest jako auto typowo osobowe - konkurencja dla multivanów Berlingo czy Partner.Ma być typowym vanem choć przewiduje się też odmianę do przewozu osób, o czym świadczy chociażby zdjęcie powyżej

 

pojawiły się pogłoski,że Lodgy w najtańszej specyfikacji w Polsce mógłby kosztować poniżej magicznej granicy 40 tys zł.(tak jak Duster -39,900) Zakładając nawet,że byłaby to maksymalnie uboga wersja (starszy silnik Renaulta 1,6 8V Pb 85 KM - zresztą idealny do współpracy z LPG, lakier akryl, brak klimy, 2 poduszki,ABS,centralny zamek sterowany kluczem itd) to auto z 830 litrowym bagażnikiem (podejrzewam,że zmieściłby się w nim podwójny wózek dla bliźniaków :rofl: )zdolne wygodnie pomieścić 5 dorosłych osób w cenie autka klasy B byłoby prawdziwym hitem.Dokładając dodatki (np. zdalny centralny,elektrykę lusterek, przednich szyb,manualną klimę,radio i ESP-ASR) łatwo wywindować cenę.Jednak doposażone do takiego poziomu auto jak sądzę, kosztowałoby powiedzmy jakieś 47-49 tys. Co byłoby ceną nadal bardzo atrakcyjną.Oficjalne cenniki poznamy wiosną

 

na fot. użytkowa odmiana Dokkera

post-20266-0-25581000-1331672523_thumb.jpg

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet gdyby przyjąc magiczną cenę 39900 jako punkt wyjscia mysle że dobierając to i owo (owo z nota i-way, które juz zdązyło mnie do granic rozpuścić) np. klima, wszelkie systemy, navi (ok to moge odpuścić), elektryka, to jakby tak 55 tys. wyszlo to bede zainteresowany. Wiesz skoro w obiekcie zainteresowań mam zafiry, corolle verso, sharany jako 3-4 latki za które trzeba wlasnie tyle zaplacić to wybór raczej staje sie jasny co wybrac. Jestem pewiem że dacia podąża wlasciwym torem w walce o klienta.

 

P.S.

Kupując nota obok klient przymierzał się do 'kaszkaja'. Po konfiguracji wyszlo mu ok 90 tys.....i pamietam jego slowa, panie za 55 mam dustera z tym samym. Zamienilem z nim slowo i wiem że pojechal kupić własnie drakule

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by nie liczyć, wszystko wskazuje na to,że dobrze wyposażony Lodge ,nawet ze 100 konnym silnikiem 1,2 TCE będzie kosztował mniej niż Note Acenta 1,6. Możliwości transportowych,rozmiarów wnętrza i bagażnika nie ma sensu nawet porównywać. Zobaczymy,co zrobili z jego wnętrzem, ale z pierwszych informacji wynika,że w stosunku do Logan-Sandero znacznie poprawili jakość plastików,montażu,wygląd i ergonomię

 

tu niemal wszystko:

http://www.dacia.fr/...re_lodgy_v1.pdf

post-20266-0-24475300-1331719108_thumb.jpg

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie kryterium jakie bedzie przyswiecalo przy wyborze auta dla mojej ferajny znacznie powiekszonej przez życie:) jest ergonomia, komfort i racjonalnie wydane pieniądze na to wszystko. Poza tym zyjemy dosc aktywnie. Włóczymy sie po polsce z majdanem, namiotami, etc. mam nadzieję że nie zrezygnujemy z takiego sposobu zycia. Dacia Lodgy wpisuje mi się idealnie ze swoimi gabarytami i ceną w moje chciejstwo i oczekiwania.

 

Do niedawna wydawało nam się że rodzince 2+1 note starczy. Ba nawet dla 2+2 bedzie pasował. Kufer na dach, rowery na hak i wio. No niestety ale 2+3 to juz nie przelewki.

 

Także toyota yaris idzie do sprzedaży. Note z głównego auta staje sie drugim autem w domu a na główne autko szukam kredytu:) Ech życie życie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dar dobry link. wlasnie to mnie rozpiescilo w moim nocie i-way. Dzialanie multimediów w lodgy widze jak w nissanie podobne jesli nie takie samo. Poza tym deska rodzielcza bardzo przyjemna. Domyslam się że wykonczenie jest pokazane z wersji high/top i podstawowe wersje bedą szaro bure. Jakies obwódki, pierdółki etc ale tak czy siak przyjemne zegary i cala deska.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=PGb9v13OXfw&feature=related[

 

pod tym linkiem lodgy juz tak urodziwe nie jest. No ale cena

 

i ciekawe nalozenie lodgy na logana:

http://www.daciaklub.pl/forum/files/lodgy_vs_mcv_144.png

Edytowane przez gmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dar dziekuje. Powiem Ci że w przeciągu 12-15 mcy raczej na bank zaloguje się na forum dacii. Jestem na ten model zdecydowany a potwierdze swoje chciejstwo jak poznam oficjalne ceny. Także poczekam jak zejdą pierwsze sztuki, zobaczymy jak z awaryjnością i pierwszymi wrazeniami. Opędzluje yariske żony i do dzieła. Teraz tylko ceny jakby podali ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli golas rzeczywiście będzie kosztował poniżej 40 tys to auto wyposażone we wszystko (poduszki+kurtyny, klima, elektryka, central, radio,ESP+ASR),co niezbędne, w 5-osobowej wersji z benzynowym silnikiem 1,6 87 KM (8 zaworowy, elastyczny, prosty konstrukcyjnie i doskonale współpracujący z LPG - odmianę 16V 105 KM mam pod maską w Dusterze, zakładam,że te również będą w Lodgy) powinno kosztować gdzieś około 47-49 tys - czyli w cenie notka 1,4. Kupowanie diesla Dci 90 lub 110 KM nie ma chyba sensu - zarówno ze względu na cenę jak i ryzyko potencjalnych i kosztownych awarii po przebiegu koło 100tys km - no i te nieszczęsne FAP-y na które narzekają praktycznie wszyscy jeżdżący krótkie odcinki. Ciekaw jestem,od kiedy (bo,że będą, to niemal pewne) będą oferować wersję z fabryczną instalacją gazową (Fabryka zakłada sekwencyjnąLandiRenzo Omegas). To może być optymalne rozwiązanie jeśli chodzi o ekonomikę eksploatacji

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Carlozzz

Witam,

 

A ja postawiłem na roomstera. Ostatnie pół roku ciągłego ładowania kasy w primkę p12 sprawiło, że straciłem do niej serce... Jak nie komputer, to maglownica, jak nie maglownica, to sprzęgło, jak nie sprzęgło, to wentylator chłodnicy... I tak w kółko...

 

Rozważałem daćkę duster, albo logana mcv, ale jakość ich wykonania jest jednak na poziomie ich ceny ;). Poza tym to nadal po części francuzy... Tak, jak moja p12... Boję się ich ;) trochę...

 

Koniec końców stanęło na roomsterze z kilkoma fajnymi dodatkami w cenie dustera z pełnym wyposażeniem.

 

Gdyby ktoś szukał primerki p12 kombi 1.9 dCi w wersji acenta z 2003 roku, to zapraszam na priv. Niedługo wrzucę też ogłoszenie w odpowiednim dziale.

 

Pozdrawiam!

 

Wysłane z Tapatalk

Edytowane przez Carlozzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a takie auta sprzedawane w RPA (nissan) i Rosji (Renault) :rofl:

post-20266-0-97775900-1332618659_thumb.jpg

post-20266-0-91731500-1332619366_thumb.jpg

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Carlozzz

No właśnie dlatego między innymi nie jestem przekonany do daćki, czy kolejnego nissana... O renault nie wspominam nawet. Nie po przejściach z primerką (która sama w sobie bardzo wygodna, przestronna i sympatyczna, żeby nie to ostatnie pół roku...)

 

Wysłane z Tapatalk

Edytowane przez Carlozzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

deklaracje typu: "nie będę tym jeździł, bo to wstyd" są niebezpieczne. Dwa lata temu nawet we śnie nie przypuszczałem,że nabędę Drakulę rodem z Transylwanii a osobnika, który by mi to sugerował odesłałbym do lekarza psychiatry. Jak na moim przykładzie widać - punkt widzenia zmienia się od miejsca siedzenia. A że siedzi mi się bardzo wygodnie i jeździ naprawdę fajnie, jeszcze jedno uprzedzenie diabli wzięli :rofl: . Takie uogólniania nie prowadzą do żadnych konstruktywnych wniosków. Często jedna drobna wpadka producenta kończy się powtarzanymi latami opiniami, np: "Fordy rdzewieją, w Renault głupieje elektronika, Fiaty szybko się psują, w Citroenach szybko rozłazi się zawieszenie" itd, itd i potem ciężko je wykorzenić .Osobiście nie mam nic przeciwko autom koncernu Kia. Szczególnie najnowsze produkty - nowy Cee'd, Picanto i Rio robią duże wrażenie i w wielu aspektach są nie gorsze, jeśli nie lepsze od odpowiadających im modeli VW. Trzydzieści lat temu wyśmiewano auta japońskie - dziś są synonimem (nie zawsze już niestety w pełni zasłużenie) trwałości i solidności. Dwadzieścia lat temu identyczną drogę przeszły auta koncernów koreańskich. Dziś drwimy z aut chińskich, które nie radzą sobie w testach NCAP. Ja ja wam mówię - doczekamy czasów, w których będziemy jeździć pojazdami z Państwa Środka lub z Indii. Zresztą akurat w tych ostatnich krajach rękami tubylców budowane są także nissany czy VW a także wiele innych bardziej ekskluzywnych marek. Każdy praktycznie współczesny model to efekt złożonej kooperacji,składanka elementów, części, podzespołów rozwiązań technicznych (jak choćby rzeczony Duster) powielanych i stosowanych nieraz przez dziesiątki producentów na całym świecie. Ogólna tendencja jest taka: - nie opłaca budować się pojazdów szczególnie trwałych, bezawaryjnych, pozwalających na beznakładową eksploatację przed dziesięć czy piętnaście lat. Mają wytrzymać w miarę bezproblemowo okres gwarancji a potem w miarę nasilania się usterek skłonić zirytowanego właściciela albo do wydawania coraz większych pieniędzy na zwykle drogie części zamienne albo do jego zbycia i zakup kolejnego. I tak historia zatacza koło :). Zdrowy rozsądek nakazywałby nabycie auta maksymalnie taniego, kompletnie ogołoconego z wyposażenia, byle tylko przejeździć kilka lat minimalizując koszty eksploatacji. Ale, czy kupując auto ktokolwiek kieruje się wyłącznie zdrowym rozsądkiem? Bez odrobiny szaleństwa życie byłoby nudne :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duster jest fajniasty. ;) Mi się bardzo podoba, byleby miał napęd 4x4...

nabyłem go niemal wyłącznie z tego powodu - wprawdzie cały system 4x4, a przy okazji skrzynia, wał i większość zawieszenia okazały się made in nissan, ale to mi zupełnie nie przeszkadza - wręcz przeciwnie :rofl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dokker - multivan który już wchodzi do produkcji

Citadine - mocno zaawansowane prace - ten ostatni to dopiero namiesza w klasie aut miejskich ceną :rofl: ma być również odmiana 5drzwiowa,

silniki benzynowe o pojemności 0,9 litra i w różnych wariantach mocy – od 60, przez 75, aż po 95 KM,

w podstawowej wersji ma kosztować mniej więcej 5.000 euro!

 

gmarcin

 

jako,że jesteś zainteresowany tym pojazdem, wrzucam link z International Test Drives - April/May 2012

http://www.flickr.com/photos/karimjazouani/6945502430/in/set-72157629848454929/lightbox/

gdzie są zdjęcia "na żywo" a nie podkręcone photoshopem :shifty:

post-20266-0-66136100-1332662450_thumb.jpg

post-20266-0-57113900-1332662459_thumb.png

post-20266-0-14536800-1332662465_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny ten dokker, nawet jakis taki ladniejszy przez drzwi przesuwane.

dzieki za link. Normalne w koncu fotki z życia wziete bez podkręcania

Edytowane przez gmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjeciu niestety widać, skąd się biorą tak dobre ceny:

dacia.png

Edytowane przez was79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

was79 zgadza sie. Korbke mozna pominąć bo dzis jeszcze sporo aut nawet z klasy wyższej ma to ustrojstwo. Poza tym nikt tu merola za 50 dych sie nie spodziewa, Jest jeszcze pare mankamentów które srednio mi pasują w tym aucie jak chociazby sama marka i kraj produkcji:) Ale jak to przeskoczymy i sie uporamy jakoś ze swoim wybujałym "ja" w aspekcie budżetu oraz sytuacji zyciowej to wynik jest zdecydowanie na plus w ogólnym rozrachunku. CZekam niecierpliwie na oficjalny cennik i wtedy rozwaze czy wezme to czy corolle verso uzywaną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale że Rumunia? :) Szczerze mówiąc robią chyba lepiej niż nasze fso, póki jeszcze działało (a w każdym razie jakość zbliżona). A auta są krótko mówiąc budżetowe, więc mega jakości plastików, czy innych detali spodziewać się nie należy. Jak to ładnie ktoś kiedyś w jakiejś gazetce moto napisał o dusterze: kawał auta, które ma jeździć. W sumie można to odnieść do pozostałych modeli też, co zdają się potwierdzać opinie użytkowników.

 

Tym niemniej po mojej p12 drugi raz auta z grupy renault nie kupię raczej...

 

Pozdrawiam!

 

Wysłane przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wygląda całkiem, całkiem, ale trzeba być świadomym, że to klasa budżetowa. Jak się o tym pamięta i wybaczy pewne niedogodności, zakup może być naprawdę udany. Jedyną słabostką jaką widzę obecnie w autach Dacia, to jakoś kokpitu - materiałów i spasowania. Jak nad tym popracują, będziemy mieli poważnego gracza na rynku europejskim.

post-32737-0-30280600-1334931937_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...