Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozważania na temat innych marek lub na co zamieniłem/zamienię Nissana


Gość Tofu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak was79 poluje wlasnie na używke 1.8 w benzynie. Musze upchac 3 foteliki z tyłu. Plan byl taki że yaris idzie na spzredaz i wezme daćkę ale jak pisalem. Przeliczylem, policzylem, dodalem aspekt odkupienia za 4-5 lat auta i wyszlo mi że jednak lodgy który mi sie podoba odpuszcze. Poza tym wersja którą chcialem + navi, esp, klimy i inne takie wyjdzie ponad 50. Nie musze miec 7 miejscówki. Wystarczy mi dobre, wygodne 5 miejsc. Bacznie karierze lodgy bede sie przyglądal ale ja poluje jednak chyba na cos innego. Aha i co ważne lodgy znalazł się jako potencjalny mój samochód również z uwagi na silnik z łancuchem rozrządu. Moze dla jednych to blachostka ale jakos przy moim tempie zycia lżej w glowie:) Takową jednostką pochwalic sie moze wlasnie dacia, toyota i cos tam jeszcze w segmencie van.

 

p.s.

dokker tez odpadł z uwagi na drzwi, zonie się nie podoba.

 

Na stronce dacii działa juz konfigurator lodgy: http://dacia.pl/gama-dacii/dacia-lodgy/konfigurator/

Edytowane przez gmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A mi się wczoraj kupiło Mazdę 323p z 98r i 150tys przebiegu, dla żony, ale jak znam życie, to pewnie ja nią bedę jeździł, a żona Nissanem. Będę mogł sobie teraz porównać dwa japończyki, o ile przyjmiemy, że Note jest japoński. Podobno Mazdy słyną z niezawodności. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jako że w sumie ten temat podgrzewałem w aspekcie Lodgy i alternatywy dla Notka z uwagi na pojawienie się na świecie bliźniaków co spowodowało nagły przyrost osobowy w mojej rodzinie:) i stan dziś wynosi 2+3 i jak zyć, jak żyć, a raczej jak jeździć....... A więc po pierwszym szoku:) i ogarnieciu tematu w domu przychodzi czas na podróż Notem. Starsza córka w foteliku jeździ z przodu. Maluchy z żoną w pierwszych fotelikach z tyłu ale nie w układzie klasycznym jakby się wydawało fotelik-żona-fotelik - BRAK MIEJSCA na taki układ a w układzie fotelik-fotelik-żona - przy takim ułożeniu żona wchodzi i nawet o dziwo ma miejsce. Co dalej? Dzieci podrosną i za czas jakiś wskoczą w druga grupe fotelików. Znalazłem dość wąskie acz wygodne i bezpieczne maxi cosi które odrobinę rozluźnią miejsce na tylnej kanapie.

 

Co nie zmienia faktu że decyzja o zakupie alternatywy dla nota na dluzsze trasy jest podjeta. Note zostaje jako drugie auto a szukamy corolli verso w benzynie 1.8. Lodgy....macane, przeczytana wzdłuż i wszerz i jednak decydujemy sie na uzywany model 4-5 letni w cenie nowej podstawowej lodgy.

Edytowane przez gmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Polska ogłasza ceny modeli Dacia Dokker Van i Dacia Dokker. Obydwa nowe modele oferują rekordowo korzystny stosunek ceny do objętości ładunkowej i własności użytkowych. Wersja dostawcza – Dokker Van dostępna będzie już od 29 900 zł netto, ceny wersji osobowej Dokker zaczynają się od 36 900 zł brutto.

 

Dacia Dokker Van to niezawodna i solidna furgonetka zapewniająca jedne z największych możliwości ładunkowych spośród samochodów z tego segmentu: ładowność do 750 kg, przestrzeń ładunkowa o pojemności od 3,3 m3 do 3,9 m3 a dzięki pomysłowym możliwościom zmiany konfiguracji wnętrza umożliwia przewóz towarów o długości nawet do 3,11 m. Dacia Dokker Van jest odpowiedzią na wszystkie wymagania przedsiębiorców, przedstawicieli rzemiosła i handlu. Cena podstawowej wersji Dacii Dokker Van to 29 900 zł netto.

 

Dacia Dokker to praktyczny i wielofunkcyjny samochód dla pięciu osób, oferowany z jednymi lub dwojgiem przesuwnych, przeszklonych bocznych drzwi zapewniających łatwy dostęp do części ładunkowej i tylnych miejsc. Dzięki przestronnemu bagażnikowi i prostym możliwościom zmiany konfiguracji wnętrza jest przede wszystkim przeznaczony dla klientów poszukujących pojazdu wielofunkcyjnego, który jednocześnie umożliwia podróż z całą rodziną w komfortowych warunkach i w zależności od potrzeb załadunek przedmiotów o dużych rozmiarach. Cena podstawowej wersji Dacii Dokker to 36 900 zł brutto.

http://otomoto.pl/dacia-inny-dokker-nowy-kombivan-sprawdz-C25979584.html

http://otomoto.pl/dacia-dokker-nowy-van-nowa-jakosc-dla-firm-T3255775.html

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tego się nie spodziewałem, ale nie wykluczam, że następcą note będzie touran.

Do końca września jest dobra promocja. Dziś byliśmy oglądać i 695 l bagażnika, w połączeniu z dieslem o spalaniu średnim 5,1 l (nawet jak będzie 1,5 l to imho o.k), z automatyczną 2 strefową klimą, asystentem parkowania, esp z hill holderem i bezpieczeństwem (kurtyny przód, tył), do tego dużo innych dodatków (alu, schowki dachowe, pod siedzeniami i w podłodze), robią pozytywne wrażenie.

W tym tygodniu jeszcze jazda próbna i się zobaczy, bo trza jakąś męską decyzję podjąć :)

 

Klamka zapadła :)

Niemal tydzień temu poszło zlecenie do fabryki na produkcję naszego tourana w kolorze titanium beige. Silnik 1.6 tdi. Fajne wyposażenie. Czekamy teraz 2-3 m-cy.

Pojeździłem touranem na jeździe próbnej i moim zdaniem rewelacja. Fajnie wybiera nierówności, jest stabilny i znacznie bardziej cichy od note.

Fakt nie jest może tania opcja, ale uważam, że dobra relacja cena/wyposażenie. Do tego oszczędny diesel i mam idealnie skrojone auto dla mojej (wkrótce 4 osobowej) rodziny. Dużo schowków, w drzwiach wstawiamy nawet 1,5 l butelki, szuflady pod fotelami, schowki w konsoli dachowej, w podłokietniku.

Ze względu na 3 osobne fotele z tyłu spokojnie da radę opcja: dwa foteliki+osoba. Ogólnie fajne to ksztłtowanie wnętrza, bo można wyciągnąć fotel środkowy i wtedy 4 osoby podróżują mega komfortowo (dwa zewnętrzne stawia się w pozycji pośredniej), do tego każdy fotel ma osobno regulowany kąt odchylenia oparcia i jest przesuwany przód/tył.

Poza tym żona zachwycona bo auto samo parkuje, pięknie wywijając parkowanie prostopadłe, ukośne, jak i kopertę, w luki które sam bym obawiał się wcisnąć. Po raz pierwszy tego próbowałem i powiem wrażenia bezcenne, jak siedzi się w aucie a ono same kręci kierownicą :)

Edytowane przez was79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pogratulować...oczywiście kolejnego potomka ! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje - fajne autko. Ciężko je nawet porównać do Note - inna liga, inna cena (1 Touran = 2 Note ;) ). Swoją drogą nie spodziewałem się, że Wojtek wybierze VW. Myślałem, że poszuka czegoś bardziej wybajerzonego wizualnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie chłopaki, był jeden podstawowy cel: praktyczność.

Nie ma się co oszukiwać, wiąże się to na przykład z tym, z resztą tak jak jest w note, że trzeba zaakceptować pudełkowate nadwozie. Z drugiej strony to też ma plus - parkowanie ! (zawsze tak jest, że mamy + i - :) ).

VW nigdy nie miałem, bo w sumie są to auta (poza wyjątkami) emocjonujące jak niemieckie pornosy z lat 80.

Także, pooglądałem, pomacałem wiele aut, bo zakres cenowy generalnie pozwalał na wiele opcji. Ten model zwycieżył,bo jest family-friendly :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

was79 troche sie podrocze....ile to cudo ze stajni wieśwagena kosztowało? A teraz powazniej...oczywiscie jesli mozesz zdradzic. Pytam bo sam poluje na auto z 3 niezaleznymi siedzeniami z tylu (5 os. rodzina) ale wybralem 2-3 letnią corolle verso a to koszt wiadomo 40-50 tys w zaleznosci od wyposazenia. Ale ten touranik widze nowy wiec pewnie słono wiecej..... No i ten asystent parkowania. Czyli reklamy nie klamią. Mam nadzieje że bedzie Ci słuzyl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny są na stronie vw, spokojnie da się 5% rabatu wyrwać. W dobrym wyposażeniu z dieslem da się kupić za sporo <100kzł

Oglądałem verso, bo mi się podoba i miałbym ekstra rabat na niego (kolega jest dealerem). Ma dla mnie dwie jednak dwie istotne wady: środkowy fotel z tyłu to dla mnie czysty marketing, chyba że będzie jeździła tam Kate Moss, no i drugie pojemność bagażnika. Przejedź sie do salonu/komisu i porównaj wymiary. W vw wrzucamy wózek bez składania.

aha hasło wieśwagen mnie nie rusza, bo auto kupuje dla siebie a nie sąsiadów/znajomych czy kogoś tam jeszcze, a w sumie to jestem wieśniakiem, bo wokól domu mam same lasy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

was79 dzieki za wywód. Oczywiscie poczatek posta byl zartem i w sumie podobnie jak Ty patrząc gdzie mieszkam moge równiez tego zwrotu wzgledem siebie uzywac.. Przejade do salonu obejrzec tourana w takim razie i porównam sobie te środkowe kanapy. Mam wrazenie że w verso tych nowych ten środek jest węższy niz w starszych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko :)

Zdecydowanie jedź, bo ceny są porównywalne (nowych,a używanych chyba też).

Żeby nie było, nie stałem się fanem vw i w sumie, gdyby to auto miało jakikolwiek inny znaczek na masce, to przy tym co oferuje, kupiłbym go

Edytowane przez was79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja Ci powiem że w touranie to co jedni uwazają za mega wadę to ja postrzegam jako spora zaletę: prosta pudełkowatość bryły nadwozia. Zresztą note nie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ma się porównując do wymienionych wyżej inny produkt japońskiej marki - Mazda 5 ? Ruszają mnie te przesuwane tylne drzwi...oglądałem z zewnątrz ale nigdy do środka nie wlazłem.

Macie jakieś doświadczenia ?

Edytowane przez Kopiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupowałem używaną mazdę 323, ale generalnie zasięgałem opinni u innych posiadaczy mazd na temat marki, z której wynika, że mazda robi bardzo dobre auta, bezawaryjne, przemyślane i nowoczesne. Polecam forum mazdaspeed.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda 5, oglądałem, mam kolegę, który ma doświadczenie z autami flotowymi od mazdy.

Drzwi rewelacja, środkowy fotel w wersji micro, bagażnik tak jak verso. W srodku jak w klasycznej maździe, czarno i nudno. Benzynowe silniki lubią sobie chlapnąć benzyny. O Dieslach różne opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najsłabszym elementem są właśnie te przesuwane drzwi.Niestety,ulegają awarją .

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mazda 5 rozwiązaniem konstrukcynym. Jako ojciec 3 dzieci macalem ją i tylni rząd siedzen to jest kuriozum, że nie zostalo wygospodarowane tam miejsce na 3 w miare niezalezne siedzenia. O niebo lepiej sprawa wygląda choćby w corolli verso a choc mazda sprawia wrazenie wieeekszej. Poza tym to bardzo pryjemny samochód - po oględzinach parkingowych. Ale niestety skreslilem go ze swojej listy zyczen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) wiem wiem was79

 

Sa jeszcze auta pokroju galaxy (alhambra, sharan) czy smax ale to juz polciezarówki i nie ten krąg zainteresowania no i nie ten pulap cenowy a kolega gmarcin chce miec auto w miare nowe jesli nie nowe. Wychodzi na to że touran i verso sa najbliższe mojemu ideałowi który gdzies tam w łepetynie krąży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...