Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z mocą


loofer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A trzeba było słuchać kolegów. Miałes pecha i trafiałes na pseudo mechaników i elektryków. Uwaga: nie resetuje się pompy (to element wykonawczy). Reset dotyczy ustawień w jednostce sterującej wtryskiem ( ECU). To takie moje zboczenie. Lubię jak mówimy do rzeczy. Po co utrwalać w społeczeństwie nieprawdę. Gratuluję i pozdrawiam zadowolonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

kolego mirekg9 wieeeeeeeeeeeeelkie dzieki za namiary zrobione i to w 15 minut tak jak mowiles pan podlaczyl kts resetowal pompe posprawdzal podzespoly chodzi jak lalka szkoda kasy na inne warsztaty niw wiedza o co chodzi a jak sie im mowi to pierwsze slysza o resetowaniu na szczescie na maratonskiej naprawiaja szybciutko cena 150 zl polecam ten warsztat.

 

Cieszę się, że mogłem pomóc, oraz to, że potwierdziło się to o czym mówiłem!!!!!

Dziwię się tylko temu warsztatowi co Ci próbował naprawić - na jakiej zasadzie oni zdobyli autoryzacje Bosch, jeśli nie wiedzą co to są ustawienia sterujące???????

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze bedzie juz ok narazie maszyna chodzi jak laleczka mechanicy u mnie moze ni maja takiego sprzetu albo brak im pojecia na ten temat jakos trzeba to wytlumaczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam !

Mam bardzo podobny problem ,który dzisiaj mi się przytrafił. Problem niestety polega na tym,że opisujecie tutaj owy problem ,który pojawia  się na biegu jałowym na wolnych obrotach! Dzisiaj jadąc w mocno padającym deszczu, stałą prędkością ok 90 km/h, nagle momentalnie stracił moc i prędkość zaczeła spadać. Dodawanie gazu nic nie dało, obroty max 2000-2500,! Totalny brak mocy.Jazda i  powrót do domu tylko maxymalnie do 3 biegu ,prędkość max 40km/h! Postał w garażu 4 godziny i wszystko wróciło do normy! Czy to również może być zawór cisnienia paliwa? Co może być tego przyczyną! Od czego zacząc?

Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Dzisiaj byłem u elektryka ,po podłączeniu do kompa ,wyskoczył bląd pompy paliwa P-1273 ! 

Zauważyłem również dzisiaj rano, że jak odpaliłem na zimnym silniku ,zaczeły falować  obroty między 800 a 1100 ,jak się rozgrzał ,wszystko wróciło do normy czyli 800 obr/min .Dodam ,że po utracie mocy nie zapaliła mi się żadna konrolka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kod defektu nie świadczy jednoznacznie o błędzie pompy. Wskazuje na problemy z regulacją ciśnienia paliwa. Jest za niskie. Może pompa wysokiego ciśnienia, zawory regulujące, czujnik ciśnienia, zwarcie przewodów, usterki mechaniczne. Czy elektryk sprawdzał ciśnienie paliwa na podglądzie w testerze w czasie występowania w/w objawów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano elektryk sprawdził ciśnienie paliwa na zimnym silniku podczas falowania obrotów,z tego co mi powiedział ,ciśnienie skacze miedzy 200 a 500 !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie pokazywalo za wysokie cisnienie wymienilem zawor bardzo prosta sprawa. najlepiej poszukaj gdzies tu na forum bylo, w lodzi w bosh powinni szybko ci naprawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wymieniłem zawór SCV ,bez resetowania ,chodzi jak narazie idealnie. Falowanie obrotów ustało .Dzisiaj zrobiłem  250 km i nie było potknięć z brakiem mocy ! Dziękuję !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 



Witam !

Miałem nadzieje ,że po wymianie zaworu SCV wszystko będzie w porządku, lecz niestety nie jest. Postaram się to krótko i zwiężle opisać. Otóż gdy rano go  odpalę i od razu jadę na zimnym silniku ,wszystko jest w porządku ,pracuje idealnie ,ma kopa, natomiast gdy go rano odpalę i zastawię na luzie aby się rozgrzał z 3-4 minuty, od momentu ruszenia nie ma mocy , jest mułowaty,jazda 40- 50 km/h  to max! Zgaszę i ponownie uruchomie silnik i wszystko jest w porządku! Dodam również ,że dzisiaj podczas jazdy gdy padał deszcz ,przy stałej prędkości 90 km/h ,nagle stracił moc i prędkośc spadła do 50 km/h! W obu tych przypadkach , nie zapaliła mi się żadna kontrolka błędu silnika!  Czy macie pomysł gdzie szukać usterki? 

dziekuje.

Edytowane przez VASQUEZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Zrobiłem reset komputera tzw "ręczny" który przeczytałem na forum ,niestety nic to nie dało !  

Dzięki za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ten sam przypadek co na początku tematu zawór w pompie ja w navarze wymieniałem już kilka razy i nietrzeba było resetować sterownika pompy bo komputer niezdążył się nauczyć błędnego działania tego zaworu jeśli natomiast jeździ się tak dłużej to komp to zapamiętuje i próbuje się do tego dostosować dlatego trzeba go resetować

Zawór ten działa 0/1 zamknij/otwóż zaciera się w nim tłoczek który to zaczyna zamykać i otwierać z opuźnieniem przez co komputer nie może utrzymać odpowiedniego ciśnienia na listwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa wymieniłem razem z zaworem SCV c,czyli to raczej wykluczam ! Dzisiaj również podczas jazdy nagle stracił moc! Zauważyłem ,że to się dzieje jak jadę przez jakiś czas równą stałą prędkością!



Dzisiaj powtórzyłem jeszcze raz reset komputera tzw "ręczny" i po całej procedurze zauważyłem ,że pomarańczowa kontrolka silnika mryga w ten sposób: 10razy mryga wolno  ,następnie 3 razy po 10 szybkich mrugnięć ! Czy to jest normalne?

Edytowane przez VASQUEZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te mrygnięcia oznaczają brak błędów w kompie. Jakby było inne ilości mrugnięć to by oznaczało błąd. 4x 10 mrugnięć oznacza brak błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam ,że nie wiedziałem o tym, za co bardzo dziękuję !!!

Tylko gdzie szukać problemu jak komputer nie ma błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojeździj trochę, niektóre błędy komp pokazuje dopiero jak "uzna" że błąd występuje notorycznie. W międzyczasie wyczyściłbym EGR i przepływkę i sprawdził czy w całym dolocie nie ma np. liści lub zdechłego zwierza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Wymieniłem zawór SCV ,bez resetowania ,chodzi jak narazie idealnie. Falowanie obrotów ustało .Dzisiaj zrobiłem  250 km i nie było potknięć z brakiem mocy ! Dziękuję !!!

Witam !

Miałem nadzieje ,że po wymianie zaworu SCV wszystko będzie w porządku, lecz niestety nie jest. Postaram się to krótko i zwiężle opisać. Otóż gdy rano go  odpalę i od razu jadę na zimnym silniku ,wszystko jest w porządku ,pracuje idealnie ,ma kopa, natomiast gdy go rano odpalę i zastawię na luzie aby się rozgrzał z 3-4 minuty, od momentu ruszenia nie ma mocy , jest mułowaty,jazda 40- 50 km/h  to max! Zgaszę i ponownie uruchomie silnik i wszystko jest w porządku! Dodam również ,że dzisiaj podczas jazdy gdy padał deszcz ,przy stałej prędkości 90 km/h ,nagle stracił moc i prędkośc spadła do 50 km/h! W obu tych przypadkach , nie zapaliła mi się żadna kontrolka błędu silnika!  Czy macie pomysł gdzie szukać usterki? 

dziekuje.

 

Filtr paliwa wymieniłem razem z zaworem SCV c,czyli to raczej wykluczam ! Dzisiaj również podczas jazdy nagle stracił moc! Zauważyłem ,że to się dzieje jak jadę przez jakiś czas równą stałą prędkością!

 

W trącę się może małymi słówkami w Wasze wypowiedzi, gdyż dawno tutaj nie zaglądałem a temat jak zwykle praktycznie ten sam.

Samochód wchodzi w tryb serwisowy i dlatego traci moc. Będzie się tak działo gdy np. wyrzucisz na luz a poprawa będzie gdy ponownie uruchomisz silnik, lecz po pewnym czasie będzie to samo.

Ja już dawałem plik pdf-u na ten temat i to praktycznie w każdym modelu Nissanka. Ale tak to jest jak się nie chce poszukać i klikać w wyszukiwarkę, a chce się tylko wydawać pieniążki u mechaników.

 

Więc abyście się tak bardzo nie zamartwiali to podrzucam jeszcze raz plik i tradycyjnie częściowo co jakiś czas uzupełniany. Jest co czytać gdyż, przypadek przypadkowi nie równy. 

 

 

 

Życzę miłej lekturki i szybkiego zdiagnozowania i usunięcia problemu :book: i pozdrawiam  :wave: .

Podoba się :dribble: ?, przyda się :) ? To proszę o uśmiech za ciekawą lekturkę :book:  i mozolną pracę... :pc: 

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

 

U mnie równiez w X trailu 2,2 dci 136km problemy z mocą. dzieje się to tylko i wyłącZnie przy wysokich temp. na zewnątrz. tzn. jadąc rano do pracy jest ok. po robocie od razu brak mocy i problemy z rozpędzeniem sie. dopier gdzieś od ok. 3 tys. obrotów mozna jechac i moc wraca. Check świeci błąd p0101 związany z przepływomierzem, który z dwa tygodnie temu wymieniłem.

 

Pomóżcie.

Z góry Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

U mnie równiez w X trailu 2,2 dci 136km problemy z mocą. dzieje się to tylko i wyłącZnie przy wysokich temp. na zewnątrz. tzn. jadąc rano do pracy jest ok. po robocie od razu brak mocy i problemy z rozpędzeniem sie. dopier gdzieś od ok. 3 tys. obrotów mozna jechac i moc wraca. Check świeci błąd p0101 związany z przepływomierzem, który z dwa tygodnie temu wymieniłem.

 

Pomóżcie.

Z góry Dziekuje

kupiłeś nowy zamiennik czy używkę?

 

czyściłeś stary przepływomierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

"Więc abyście się tak bardzo nie zamartwiali to podrzucam jeszcze raz plik i tradycyjnie częściowo co jakiś czas uzupełniany." -Nigdzie pliku nie widziałem tutaj na forum. Temat niby znany kiedyś ale dziś brak konkretnej odpowiedzi z tym brakiem mocy....

Ja rozwiązaliście problem braku mocy w swoich nissanach ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam w mojej Nysce2.2dci 136km.z2004r.objawy brak mocy podczas postoju w korkach, pomagało rozłączanie zapłonu kluczykiem,komputer pokazywał bład p0089.pompa paliwa,oraz za wysokie ciśnienie.
A pomogła ponowna ręczna adaptacja zaworu Scv za pomocą kluczyka.Wiec zamiast jeździć po warsztatach spróbujcie najpierw tej opcji z cofaniem kluczyka włącz wyłącz zapłon ,jeżeli wróci moc to adaptacja kluczykiem.A i po wymianie zaworu tez trzeba zrobić adaptacje

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...