Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PLUS po po stacyjce światła dzienne


Gość zilion89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zilion89

Panowie, w związku ze zbliżającą się wiosną zamierzam zainstalować w swojej Primce światła do jazdy dziennej, tzn LEDy. Szkoda mi po prostu xenonów, a ze względu iż jeżdze często na krótkich odcinkach, ich ciągłe włączanie i wyłączanie napewno nie pomoże im w żywotności, poza tym zawsze to jakiś mniejszy pobór prądu na całej instalacji, oraz ładny wygląd (przynajmniej dla mnie). Pytanie jest takie, gdzie znajdę pod maską tzw Plus po stacyjce, nie jestem elektrykiem a posiadam w domu tylko miernik elektryczny. wiadomo że do świateł, tzn do tego automatycznego włącznika świateł dziennych idą 3 przewody, plus po stacyjce, masa oraz kabel który rozłącza światła po włączeniu świateł postojowych, mijania itd. A więc tak, masę podłącze pod mase akumulatora, przewód rozłączający LEDy do plusa świateł pozycyjnych, natomiast Plus LEDów muszę podłączyć pod tego PLUSA PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU czyli po stacyjce, aczkolwiek nie wiem gdzie się podpiąc aby prąd płynął z tego miejsca. gdzie szukać tego plusa po stacyjce tak aby wszystko działało jak należy? czekam na pomoc;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zilion89

A jeśli chciałbym bezpośrednio pod alternator, to jest to miejsce, gdzie w alternator wkręcona jest taka śruba i przewód tam jest wkręcony? tzn dociśnięty tą srubą? czy gdzieś indziej? Ewentualnie jeśli chciałbym pod przewód alternatora, to gdzie go można znaleźć bliżej akumulatora? żeby nie ciągnąc kabla pod sam alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak idą przewody to nie wiem. Odnośnie śrubki to sprawdź miernikiem-czy prąd jest? a raczej kiedy!?

Ja u siebie bliżej wiosny też bedę zakładał dzienne, lecz dam sobie jeszcze jakiś dodatkowy przełącznik z podświetleniem, abym mógł wyłaczyć dzienne gdy np. stoję na uboczu lub parkingu, a silnik chodzi aby grzało.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłaczam sie pod temat. Zamontowałem dziś światła dzienne a teraz szukam plusa który pojawiłby się po 2 stopniu przekręcenia stacyjki (przy pierwszym działa radio ,a że często slucham radia w zgaszonym aucie nie chce by w tym momencie zapalały się światła) Gdzie się podłączyć bez szkody ?

Edytowane przez leito1610
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zilion89

chyba trzeba będzie pod ten alternator, w weekend się za to zabiorę w wolnej chwili, najpierw poszukam fajnych świateł, bo w tej chwili jeszcze się zastanawiam które wziąć. Kolego

leito1610

 

pytanie do Ciebie, kupowałeś światełka osobiście czy zamawiałeś gdzieś w Internecie? Jeśli tak, pokazałabyś jak wyglądają??;) Czy podłączenie pod alternator nie robi mu jakiejś szkody? nie znam się na tym kompletnie, ale z tego o czytam na różnych forach różnych aut, jedni polecają inni nie zalecają takiego podłączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie zalecają? Możesz dać przykład - zacytować?. Bo to co ja czytałem to właśnie była mowa o alternatorze. Ale każdy ma swój sposób.

Leito - a mierzyłeś miernikiem np. przy alternatorze, czy po 1 przekręceniu prąd jest? Pytam, bo też tego nie wiem. Ja proponowałem to co najczęściej piszą na forum. Nie brać tylko samochodów QQ, gdyz one mają jakąś regulację ładowania akumulatora /czy cóś/ i swiatła często przygasają. Do tych modeli QQ, trzeba szukać specjalnych świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zilion89

nie znam się na tym kompletnie, ale ogólnie pisali, że po podłączeniu do alternatora, świeciła im się ciągle lub żarzyła kontrolka ładowania akumulatora;/ nie wiem, może to były inne typy aut i dlatego, rzecz się miała z tego co pamiętam w fordach i w niektórych oplach, oraz chyba w renówce jakiejś. Ja mam diesla, więc nie wiem jak by się tutaj to miało. Osobiście bardzo chętnie podłączył bym się pod alternator bo to najłatwiejsze;) Byle by wszystko ładnie grało:)

 

A odnośnie świecenia się świateł przy słuchaniu radia, to trzeba sprawdzić miernikiem, bo przynajmniej moja Primera tak ma( zarówno wszystkie tak mają), że na 1 stopniu kluczyka gra samo radio, na 2 zapłon, na 3 rozruch, więc trzeba się podpiąć pod ten który daje sygnał z 2, i będzie świecić tylko w czasie gdy auto jest na chodzie. Ostatnio zakupiłem miernik za kwotę "10zł" w promocji jednego sklepu elektrycznego, więc teraz wszystko mierzę;) będę mierzył w weekend u siebie więc mogę dać znać który przewód przy alternatorze do czego. Ciekawi mnie tylko, jak to będzie z tym świeceniem się lub nie, kontrolki od ładowania, ponieważ zanim nie będę tego pewien nie wiem jakie LEDy kupić, czy z tym automatycznym przełącznikiem, czy z manualnym wyłącznikiem z kabiny (opcja nie przepisowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeśli kupię, to z tym przełącznikiem aby automatycznie wyłączał dzienne gdy załącze pozycje lub mijania - czyli zgodnie z przepisami. Lecz prócz tego, chcę dodać wyłącznik wewnątrz kabiny, abym w każdym momencie mógł również wyłączyć dzienne, a przełącznik z podświetleniem aby mi przypominał że gdy np. wyłącznik jest podświetlony, to dzienne nie palą.

Tak jak pisałem wyżej, gdy np.

-stoję na uboczu lub parkingu i odpoczywam w podróży lub się zdrzemnę, a silnik chodzi aby grzało, to po co ma świecić?

-To samo gdybym pojechał na ryby?

-Lub jeśli używam przetwornicy z 12 na 220?

-Albo jak pojedziesz z panienką :dribble: w ustronne miejsce w chłodne dni np. do lasku :wub::jump: ? Jak silnik chodzi i swiatełka swiecą, to jakie to ustronne i bezpieczne miejsce? :(:excl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zilion89

W chłodne dni nie biorę panienek do lasu, bo narzekają że zimno im w "dupki" na tylnej kanapie;p Niestety skóra ma swoje zalety i wady, z przodu grzeje, ale szkoda ze o tylnej kanapie nie pomyśleli, ewentualnie jakiś kocyk trzeba rozkładać;) Z racji ceny ropy preferuje letnie wyjazdy do lasu gdyż: wówczas silnik nie musi chodzić i robić ciepła, gra tylko radio hehe;) Dalej nie wiem czy wpinać się w ten alternator czy nie, żeby ta kontrolka ładowania na wariowała, ciekawe czy ktoś z forum robił już takie podłączenie i jakie ma spostrzeżenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi panienkami to tylko tak dla większego zrozumienia i wyjaśnienia - obrazowego, że nie zawsze dzienne są dobre a raczej w tym przypadku przepisy.

Przecież, to jest tylko chwilka aby sprawdzić. Dosztukuj przewód i podkręć przewód pod nakrętkę i będziesz widział. Ile to czsu, 5 minut?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie opłaca się się tych diodowych, padnie Ci jedna dioda i musisz obie lampy wymienić (diody są niewymienne a światła muszą być symetryczne).

Lepiej kupić coś markowego z możliwością wymiany żarówki: http://allegro.pl/lampy-jazdy-dziennej-dzienne-nie-led-hella-6w-i2111545853.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość truszczu

Jedna z najgorszych jakie można kupić. LEDy poniżej 200zł to porażka, w krótkim czasie zaczną migać lub przepalą się diody, a pewnie też szybko zamokną. Nie kupuj również firmy vertex i jakieś na N w podobnej cenie co vertex. Te to dopiero się spalają szybko ;] Przerabiałem ten temat. Kup sobie mycarr (robi dla philipsa) lub philipsa, a jak się nie ma 200zł na LEDy top lepiej nie kupować bo tej tanizny potem w ogóle nie widać na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slaweq22

tez to przerabiałem, teraz kupiłem lampy za 200zł i mam gwarancje rok na nie, świecą jak szalone, firmy nie pamietam, ale są w aluminiowej obudowie. Widać w avatarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też jestem zainteresowany tym plusem po stacyjce, gdzie go można znaleźć. Mi z kolei chodzi o podłączenie instalacji gazowej, ponieważ teraz jest wpięte w rozdzielacz zapłonu. Faktycznie jest tam "+" po stacyjce, z tym, że po wyłączeniu zapłonu (zgaszenie silnika) jest tam jeszcze przez ok. 4 sekundy napięcie i centralka od gazu nie gaśnie razem z silnikiem, co z kolei powoduje później cięższe odpalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9
tez to przerabiałem, teraz kupiłem lampy za 200zł i mam gwarancje rok na nie, świecą jak szalone, firmy nie pamietam, ale są w aluminiowej obudowie. Widać w avatarze

 

Jak masz gwarancję, to możesz zerknąć na nazwę i podzielić się trafnym, udanym i zadawalającym zakupem.

 

Witam. Też jestem zainteresowany tym plusem po stacyjce, gdzie go można znaleźć. Mi z kolei chodzi o podłączenie instalacji gazowej, ponieważ teraz jest wpięte w rozdzielacz zapłonu. Faktycznie jest tam "+" po stacyjce, z tym, że po wyłączeniu zapłonu (zgaszenie silnika) jest tam jeszcze przez ok. 4 sekundy napięcie i centralka od gazu nie gaśnie razem z silnikiem, co z kolei powoduje później cięższe odpalanie.

 

Jeśli nie odpowiada Ci podłączenie się pod alternator, to mierniczek w rękę i sprawdzaj sam po bezpiecznikach, w samochodzie i w komorze silnika.

Tylko jest jeszcze różnica w podłączeniu się po stacyjce, a po uruchomieniu silnika.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku musi być po stacyjce, czyli włączam zapłon, zapala się centralka od gazu i uruchamiam silnik. No i centralka musi gasnąć w momencie wyłączenia zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Trochę tego nie rozumię. Stacyjka ma dwie pozycje. Po przekręceniu kluczyka w pozycję pierwszą włącza Ci się np. radio, oraz centralka gazu. Dobrze rozumię? Natomiast w pozycji drugiej załączasz silnik, czyli uruchamia się alternator i tam powinieneś się wpiąć. Gdy gasisz silnik, to najpierw odłącza się alternator i gasną światła dzienne. Natomiast masz nadal jeszcze tę pozycję - czyli pierwszą, w której odłącza się centralka gazu. Przecież centralka nie jest podłączona pod alternator.

 

Ale przy okazji podsuneliście mi myś. Ponieważ u mnie napięcie w zapalniczce jest po przekręceniu kluczyka na pozycję 1, więc ten "+" wykorzystam do świateł dziennych, natomiast do zapalniczki pociągnę "+" stały np. z akumulatora, abym w zapalniczce miał go cały czas. Do CB było by to wskazane, aby nadawało cały czas. Nawet przy wyłączonym silniku i powiedzmy radiu, które załącza sie dopiero po przekręceniu kluczyka.

 

PS.

Nie, ten pomysł też trochę zły. Bo radio gra z pozycją pierwszą na stacyjce, więc jednak pozostaje podłączyć się pod alternator.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak, ja to wszystko rozumię, właśnie ja chciałbym żeby moja centralka zapalała sie i gasła razem z kontrolkami oleju i ładowania. Pozycja pierwsza odpada, bo jakbym chciał posłuchać radia na postoju to niepotrzebnie by mi się centralka świeciła.

Także będe szukał w alternatorze.

 

Odświeżam temat. Wczoraj postanowiłem, że w końcu ten + znajdę. Na alternatorze plus jest cały czas, bez względu na zapłon, także odpada.

Ale po lewej stronie w komorze silnika jest jakaś puszka z przekaźnikami i tam udało mi sie znaleźć. Na pierwszym przekaźniku z brzega po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie. Teraz jest tak, jak być powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz rację, jest plus który ładuje aku, z tym że mnie interesował żeby był po zapłonie bez uruchamiania silnika.

Edytowane przez Bond007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...