Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Co to za błąd.


banan148
 Share

Recommended Posts

To mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich. Kilka miesięcy temu stałem się szczęśliwym posiadaczem primery P11 2.0 TD. Od pewnego czasu zauważyłem dziwne objawy w mojej primerce tzn. gdy auto było zimne to nawet w największe mrozy paliło na dotyk,natomiast gdy tylko się zagrzało trzeba było trochę pokręcić zanim motor zaskoczył,a do tego zaczeły mi falować obroty tzn. jak jadę i wcisnę sprzęgło nie wyrzucając na luz to obroty zamiast spaść to utrzymują się w granicach 1500. Dzieje się tak tylko przy wrzuconym biegu. W związku z tym postanowiłem dziś zrobić diagnostykę metodą na spinacz. I tu pojawił się problem bo kontrolka wymrygała kod 144 tzn 14 długich błysków i 4 krótkie. Czy ktoś wie co to za błąd? I co może być przyczyną moich problemów z traktorkiem/

Link to comment
Share on other sites

Najpierw sprobuj wykasowac ten blad . Po drugie -tylko wyskoczyl ten blad 144 czy jeszcze inny np 18 . Jesli sie nie da wykasowac tego 144 to trzeba zeby elektryk spojrzal na immobiliser.

Link to comment
Share on other sites

Błąd immobilisera (podobno) Jak silnik zgaśnie z winy nastawnika to najczęściej się on pokazuje. Tak jak pisze Krzysiek, najczęściej występuje on z 18 lub 98

Poczytaj tematy z FAQ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60477-p11-i-p11144-faq-silnik-cd20t-diesel/

Link to comment
Share on other sites

Gniazdo prostokątne a rok 1997. Tylko ten błąd wybłyskał i dało się go skasować. Nie wiem czy błąd powrócił jutro to sprawdzę. Czy ten nastawnik może mieć wpływ na te obroty i na ciężkie zapalanie na ciepłym silniku? Czyli rozumiem że nastawnik trzeba by było wyczyścić?

Edited by banan
Link to comment
Share on other sites

może mieć wpływ, trzeba go wyczyścić lub podmienić na inny, np z golfa lub bmw.

Link to comment
Share on other sites

Przy nastawniku wyskoczy błąd 18 Jeśli jakiś błąd się pojawi to automatycznie zapali się lampka check engine (ta z sybolem silnika)

Twój problem najprawdopodobniej leży po stronie nastawnika, ale równie dobrze może to być źle ustawiony rozrząd, zły kąt wtrysku, problem z pompą, problem z akceleratorem (elektrycznym pedałem gazu). Nie można powiedzieć jednoznacznie to i już. Trzeba przejrzeć i wykluczać kolejne przypadki. Jeśli pojawi się check to odczytaj błąd i będziesz miał sprawę jasną.

Twoje gniazdo to OBD 1 i jak się nie mylę to posiadasz osprzęt BOSCHa tak że nastawnik z golfa czy BMW będzie pasował, ale będziesz musiał przerobić wtyczkę

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

witam wyskoczył mi błąd 18 czyli mam walnięty nastawnik?? co mam z nim zrobić i jeśli wyszyścić to gdzie jestem spod zgorzelca , ratujcie jakimiś namiarami z góry dzięki

Link to comment
Share on other sites

prosze zebys najpierw skasowal blad . Byc moze to jednorazowa sprawa. jesli ponownie powroci to napierw wyczysc to sitko ktore jest w kroccu paliwowym doprowadzajacym paliwo do pompy wtryskowej. Od filtra paliwa idzie przewod do pompy wtryskowej . na koncu tego przewwodu jest krociec przykrecony do pompy wtryskowej . W tym kroccu jest wlasnie to sitko. Musi byc czyste. MOze zatankowales ostatnio jakies trefne paliwo. Wlej takze do paliwa srodka do czyszczenia wtryskiwaczy do diesla . Byc moze pomoze jesli jest niewielkie zabrudzenie . Jesli to nie pomoze to wtedy jakis pompiarz bedzie musial sie zajac nastwnikiem. Jesli zdradzisz slodka tajemnice jaki masz osprzet silnika to wtedy bedziemy doradzac dalej.

Link to comment
Share on other sites

Jet temat w Faq "gaśnie silnik gdy szybko zdejmę nogę z gazu" http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59518-p11-td-ganie-silnik-gdy-szybko-zdejmuje-noge-z-gazu/ Tam masz opis GAWY jak się czyści. Możesz spróbować na początku zrobić płukankę mieszaniną ropy z syntetycznym olejem do dwusuwów, ale najlepiej to jednak go zdjąć i wyropować, a i przy okazji zdjęcia nastawnika dotrzeć suwak w pompie

Link to comment
Share on other sites

Andrzej. Pewnie ze moze wyczyscic . Zalezy jak ma pompe . Czy zexela czy BOsch. Jesli BOsch to znowu bedzie szukal klucza do tej trojkatnej sruby, bo w zexelu sa chyba wszystkie jednakowe. Kolega wie ze ewentualnie trzeba wyczyscic nastwanik ale pyta gdzie wiec chyba sam sie nie bedzie za to bral. Z drugiej strony to niewiele osob decyduje sie na czyszczenie samemu. Jak sie czyta opis to wydaje sie to takie latwe ale jak przychodzi to robic to albo pompiarz albo wymiana nastawnika(jesli pompa Bosch).

Na poczatek tak jak piszesz niech da do ropy troche mixolu . Moze pomoze

Link to comment
Share on other sites

pompe mam boscha, a spróbuje dolac miksolu i sprawdze te sitko dzięki chłopaki za rady

Link to comment
Share on other sites

Tą płukankę to robisz tak że do butelki litrowej wlewasz mieszankę ropy z olejem 2T semisynthetic z Orlenu http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcToB2gbzwyuftM8J8IcdUHW9JO5zehJkuybvmDsSWPNPB18WsnU

Nie pamiętam proporcji, poszukaj w tamtym linku

Z kroćców zasilającego i powrotu pompy dajesz do butelki wężyki chyba 6 i 8 mm (zwykły igelit) Na początku będziesz musiał trochę pokręcić rozrusznikiem aby zassało paliwo z butelki. Trzymasz tak na wolnych aż się wszystko wypali

Jak już jesteśmy przy paliwie, to jeszcze spuść zawartość filtra paliwa. Masz tam u dołu niego wężyk przymocowany do zaworka. Podstaw słoik czy puszkę i popuść (nie odkręcaj) zaworek. Po spuszczeniu i zakręceniu popracuj pompką na filtrze aż zrobi się twarda.

Co do klucza do nastawnika to można dorobić. Mi się nie chciało i kupiłem końcówkę za 20 zeta, a teraz leży gdzieś w szpargałach i raczej się nie przyda bo Nismo służy za dawcę i materiał na żyletki w Przeworsku

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...