Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

p12/wp12 tuleja tylna wahacza przedniego


preston81
 Share

Recommended Posts

witam chciałem zapytać jakim sposobem wymienia się te tuleje

http://allegro.pl/tuleja-tuleje-wahacza-nissan-primera-p12-p-12-i2124340110.html tak wygląda cała , a ja chce kupić samą tuleje i zostawić aluminiową obudowę

chciałem zapytać jak wyjąć tuleję z aluminiowej obudowy ??

 

wyciskanie prasą czy jest na to jakiś hax

Link to comment
Share on other sites

witam chciałem zapytać jakim sposobem wymienia się te tuleje

http://allegro.pl/tu...2124340110.html tak wygląda cała , a ja chce kupić samą tuleje i zostawić aluminiową obudowę

chciałem zapytać jak wyjąć tuleję z aluminiowej obudowy ??

 

wyciskanie prasą czy jest na to jakiś hax

Palnikiem wypalasz gume, następnie brzeszczotem tniesz tuleje stalową (wybijasz przecinakiem - uważasz na aluminium), następnie wciskasz nową, trzeba uważać przy wciskaniu, bo aluminium oprócz zalet ma jedną wadę jest bardzo "kruche"

Co do tuleji to nie wiem czy oplaca się Tobie wymieniać sam wkład nie lepiej całą tuleję? Ja Kupiłem 4 lata temu wkłady Tedgum (koszt ok. 90-100szt.) ale i tak wymieniłem całe wahacze, bo miałem wybite również sworznie ...... ale jak masz dojscie do tanich wkładów to ok.

Wiem, że są już dostępne lepszej jakości wkłady....

Firma tedgum oferuje wkład tulei wykonany w całosci z gumy tak samo jak oferuje wkłady poduszek silnika z samej gumy. Oryginalnie wkład tylnej tulei jest gumowo - olejowy, tzn. takie rozwiązanie lepiej "pracuje" - tłumi drgania, niż sama guma, która jest bardziej sztywna.

Link to comment
Share on other sites

sworznie masz ok? i małe tulejki? wkład tez z oyodo?

 

Jak możesz to podaj namiary na sklep gdzie kupujesz częsci oyodo

Link to comment
Share on other sites

Inter Cars, sworznie są ok leci mi jak by olej z tych tulejek w zasadzie juz rok temu mechanik mowił by wymienic a same tullejki chyba były innej firmy

Edited by preston81
Link to comment
Share on other sites

Leci olej, bo to tuleja - poduszka (gumowo - olejowa)

nie masz drgan na kierownicy podczas hamowania?

Link to comment
Share on other sites

To ok. jak się pocą :) u mnie juz były poszarpane

Link to comment
Share on other sites

czyli mogę jeszcze nie wymieniać twoim zdaniem? lepiej dla mnie :)

Link to comment
Share on other sites

Wiesz jak to jest, jesli sie poci i nie ma luzów to mozesz trochę pojeżdzić ale musisz kontrolować co jakiś czas

Link to comment
Share on other sites

poci mi sie tuleja prawa od 2009 roku :D przejezdzam max 15 k km rocznie raczej w okolicy 12k km

Link to comment
Share on other sites

to przy takim przebiegu jeszcze sie troche popoci :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

czy do demontazu tych tulei konieczne jest zdjecie calego wahacza?? 2 mechanikow 2 inne wersje jeden mowi ze nie 2 mowi ze tak + prasa.... w dodatku chce odemnie 100 zł za 1 stronę :| chyba przesadzil

Link to comment
Share on other sites

Tak musisz zdemontować wahacz, cięzko byłoby tobie wsadzić prasę pod auto, żeby wcisnąć tuleję.

Tuleję możesz wcisnać też za pomocą imadła.

100 pln trochę dużo za jedną stronę

Edited by Oskar
Link to comment
Share on other sites

tak wyciskanie tulei zgodzę sie ale jesli wymienie wraz z tymi aluminiowymi obudowami ? to jak sprawa wygląda tak samo?

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że nie ale ja nie wymieniałem całej tulei-poduszki tylko same tuleje i to zeby je wcisnać trzeba było zdemontowwać cały wahacz

Link to comment
Share on other sites

ale mowisz o przodzie czy o tyle , bo tu piszemy o przodzie o tych aluminiowych tulejach w ktorych mozna wymienic same wklady , a w 2 temacie pisalismy o gumach stabilizatorow :)

Link to comment
Share on other sites

Tak, mówię o przodzie :) jak wymieniasz wkład z aluminiowym profilem to dobry mechanik zrobi to tobie bez zdejmowania wahacza

Link to comment
Share on other sites

Jak bieżesz sie za zawieszenie to nie lepiej od razu wymienic casły wachacz z mojego doświadczenia i tak będzie do roboty swożeń albo przednia tuleja

jesli masz dostęp do warsztatu i prasy to baw się ale skoro w intercarsie biezesz bambetle to cały wachacz masz za 250 czy cos w tym stylu i odkrecasz 8 srubek dwa piwa i po godzinie dajesz po garkach z nowym zawieszeniem i masz spokój na 2 lata (bez pneumata to nie polata)

Link to comment
Share on other sites

tez racja ale sama tulejka ktora jest spocona tzn wkład kosztuje 55 zł :) 2x 110 zł a 2x wahacz to 400 dla mnie roznica duza jak pytałem mechanika o stan zawieszenia powiedzial ze ok musze to przekalkulowac , chyba faktycznie jesli mialbym kupic cale tuleje to wezme pod uwage kupno calego wahacza cena 180 zł allegro ale co to za marka wahacza nie mam pojecia zna ktos? http://allegro.pl/wahacz-dolny-przedni-nissan-primera-p12-lewy-i2160029955.html

no i jesli zdecyduje sie na wymiane wahaczy dolnych to zaraz napiszecie ze jak wymieniam to wypada jeszcze zmienic gorne ?? :D

i tak bez konca??

Link to comment
Share on other sites

mam blokade allegro nie wiem co to za wachacz ale różnica w cenie polega na masie jakiś japan moto za 200 waży kilo dwa mniej od nissan moto za 800 ale niestety trwałość naszego zawieszenia leży w końcówkach a metal jak na wawe to dwa lata wytrzymuje

A górnych jeszcze nie wymieniałem od nowości 7lat jakoś tak nigdy nie dawały znać o sobie na szarpakach

jesli policzysz (końcówka,tuleja przód, tuleja tył)plus meczenie się z lagą pod autem trzy razy to wolę cały wachacz za jednym podejsciem

Ja mam dizla więc może w benzynie opłaca sie kombinować na raty

Link to comment
Share on other sites

tez mam diesla:) ale musze sprawdzic w jakim stanie sa wahacze by nie przeplacac

Link to comment
Share on other sites

jesli jesteś z wawy to na poczcie na połczyńskiej za 20pln wjedziesz na szarpaki lub jedż na najbliższa stacje na szarpaki

Link to comment
Share on other sites

bede musiał skoczyć

 

wahacze sa ok zadnych luzow zastanawiam sie czy nie wymienic samych wkładow tulei 2 szt 120 zł robota 50 zł - bede robic tył za 150 wiec za całość 200zł beda je wyciskac na prasie , ale do tego 100 zł za geometrie trzeba rzucic ... robic czy nie robic ?? kolega Oskar mowil ze powinienem to olac jeszcze:) i powoli ku temu sie sklaniam bo bede reanimowl stare wahacze w sumie jak by nie bylo trzeba tej geometrii robic to pol biedy .... ale trzeba

Link to comment
Share on other sites

Geometrie robi sie jak wymieniasz końcówki drążków kierowniczych, jak wymieniasz wahacz lub same tuleje to nie potrzebujesz sparawdzać geometri

 

Jak na szarpakach nic nie stuka to ok., to ze zaczyna sie pocic to pierwsze objawy, ze tuleja powoli ma dosyć :)

musisz kontrolowac stan co jakis czas, jak bedzie luz trzeba wymienic, ja 2 razy wymieniałem juz wahacze od nowosci, raz tylko na samym poczatku wymieniłem same sworznie a tak całe wahacze.

Ostatnim razem mialem walniete tuleje-poduszki tylne i sworznie to zmieniłem odrazu całe wahacze

Edited by Oskar
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...