Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Termostat czy czujnik?


fuzer
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie,

 

Auto pali mi jak smok najprawdopodobniej z powodu jazdy na niedogrzanym silniku.

Grzeje się dość szybko ale wskazówka temperatury zatrzymuje się na 1/3 skali a powinna być chyba na połowie.

 

Czy ktoś miał podobny problem?

Obstawiacie termostat czy czujnik temperatury?

Link to comment
Share on other sites

Sprecyzuj, jaki silnik i jakie spalanie.

 

Robiłeś test, czy górny wąż chłodnicy aby nie za szybko się nagrzewa po odpaleniu zimnego silnika?

Link to comment
Share on other sites

ga14de, spalanie ok 12 litrów.

 

Wąż się trochę nagrzewa, ale nie wiem czy powinien być całkiem zimny czy może być troszkę ciepły.

 

Mam wątpliwości czy to termostat, bo jak w drugim aucie miałem walnięty termostat to auto grzało tylko na postoju a jak ruszyłem to od razu temp spadała.

A w almerze temp rośnie i trzyma elegancko tylko że troszkę za szybko się zatrzymuje.

Link to comment
Share on other sites

No to kolejne pytania dodatkowe :)

 

Stało się tak od pewnego momentu czy przez cały czas użytkowania auta takie anomalia są?

 

Bo może być zamontowany termostat z niską temperaturą otwarcia.

 

I ostatnie pytanie: czy autem robisz dłuższe odcinki, czy może używasz na krótkich odcinkach? Bo jeśli odcinki np. odpalenie auta, jakieś 3km jazdy, zgaszenie, potem auto postoi kilka godzin i znowu z powrotem taki odcinek - to takie spalanie będzie jak najbardziej możliwe do uzyskania :) Osobiście kilka lat temu, gdy jeździłem benzynowym 1.3 na odcinkach dom -> praca -> dom (4km w jedną stronę) to spalanie w zimę wyszło mi 14l :P Normalnie palił w granicach 6 - 7l.

 

Jeśli wykluczysz temperaturę jako przyczynę spalania - trzeba by obejrzeć sondę lambda i sprawdzić, czy czasami auto na ssaniu nie chodzi cały czas.

Link to comment
Share on other sites

Jest tak jak piszesz. 5 km w jedną stronę i 8h postoju.

Ale nigdy nie palił tak dużo.

Link to comment
Share on other sites

u mnie w 2,2di jest podobna sytuacja temp nei dochodzi to polowy tak jak powinna i mam przy tym automatyczny wzrost spalania o jakis 1,5-2l ja osobiscie obstawiam czujnik poniewaz teromsta sprawdzalem najprostsza metoda( przejechac kilometr i sprawdzic ) i bylo dobrze

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

waz oczywiscie wiadomo jakby puszczala to powinien byc cieply

 

Bardzo ładnie, teraz rozumię /i to nie tylko siebie/.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Termostat wymieniony, problem pozostał. Wskazówka wchodzi za nisko na zegarze.

 

Zastanawia mnie jeden fakt, chłodnica robi sie od razu gorąca. Ale dolny wąż jest zimny, czyli jakby nie było obiegu. Czy według Was tak ma być?

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Przypuszczalnie zamulona chłodnica. Jeśli wąż jest ciepły, to przy normalnym przepływie drugi wąz też powinien być ciepły, gdyż jest to obieg płynu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

no a jesli chłodnica nie jest zamulona i jest zimna i dolny wąż jest zimny a górny gorący to co ? mam taki przypadek może to być wina termostatu ?

Edited by RYBA64
Link to comment
Share on other sites

to powietrze oplywajace chlodnice nadaza je schlodzic jak jest zamulona bardzo to raczej ten gorny waz powinien byc twardszy gdyz nie przepuszcza plynu od tego na dole

Link to comment
Share on other sites

chłodnica jest nowa więc nie ma mowy o zamuleniu górny gorący chłodnica i dolny wąż zimne co dalej gdzie szukać ? termostat ?

Edited by RYBA64
Link to comment
Share on other sites

no to w czym problem poprostu nadaza ja schlodzic jakies objawy nie dogrzany czy przegrzany?

Link to comment
Share on other sites

jest ok silnik musiał złapac temperature 92 stopnie i wszystko zadziałało włączył się wiatrak i otwożył termostat obieg otwarty temperatura spadła do 90 i tak trzyma :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam odgrzeje temat. Mam taki problem, mam Almere N15 1.4 87 KM. Z 97 r Temperatura o tej poze roku znacznie spadła. I moja Almera się niedogrzewa. Stojąc w korku wszystko jest ok. Temperatura wskazuje polowe, w środku grzeje jak w piecu. Jak rusze jadąc z predkoscią 80 kmh wskazówka temperatury spada w oczach. Jak się zatrzymam albo jadę po niżej 50 kmh to sie podnosi. Dodam jeszcze, że mam zaslonięte 3/4 chlodnicy i problem nie znika. Nie wiem już co mam z tym robic. Proszę o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Odkopuje kotleta :) moja almera ma taki objaw:

wskazówka temperatury idelanie na środku i się trzyma

- bardzo dlugo leci letnie powietrze pomimo ze silnik jest nagrzany.

- górny wąż od chłodnicy jest ciepły, dolny zimny

 

Wydaje mi sie że kiedys się szybciej się nagrzewała. silnik 1.4 87km

Link to comment
Share on other sites

a czy możesz poinstruować mnie co do odpowietrzania almery. Zawsze myslalem ze ma układ samo odpowietrzający. oraz w ktorym miejscu na chłodnicy jej korek spustowy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...