Guest fuzer Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Mam pytanie, Auto pali mi jak smok najprawdopodobniej z powodu jazdy na niedogrzanym silniku. Grzeje się dość szybko ale wskazówka temperatury zatrzymuje się na 1/3 skali a powinna być chyba na połowie. Czy ktoś miał podobny problem? Obstawiacie termostat czy czujnik temperatury? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest luk1300 Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 termostat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Sprecyzuj, jaki silnik i jakie spalanie. Robiłeś test, czy górny wąż chłodnicy aby nie za szybko się nagrzewa po odpaleniu zimnego silnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fuzer Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 ga14de, spalanie ok 12 litrów. Wąż się trochę nagrzewa, ale nie wiem czy powinien być całkiem zimny czy może być troszkę ciepły. Mam wątpliwości czy to termostat, bo jak w drugim aucie miałem walnięty termostat to auto grzało tylko na postoju a jak ruszyłem to od razu temp spadała. A w almerze temp rośnie i trzyma elegancko tylko że troszkę za szybko się zatrzymuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 No to kolejne pytania dodatkowe Stało się tak od pewnego momentu czy przez cały czas użytkowania auta takie anomalia są? Bo może być zamontowany termostat z niską temperaturą otwarcia. I ostatnie pytanie: czy autem robisz dłuższe odcinki, czy może używasz na krótkich odcinkach? Bo jeśli odcinki np. odpalenie auta, jakieś 3km jazdy, zgaszenie, potem auto postoi kilka godzin i znowu z powrotem taki odcinek - to takie spalanie będzie jak najbardziej możliwe do uzyskania Osobiście kilka lat temu, gdy jeździłem benzynowym 1.3 na odcinkach dom -> praca -> dom (4km w jedną stronę) to spalanie w zimę wyszło mi 14l Normalnie palił w granicach 6 - 7l. Jeśli wykluczysz temperaturę jako przyczynę spalania - trzeba by obejrzeć sondę lambda i sprawdzić, czy czasami auto na ssaniu nie chodzi cały czas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fuzer Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Jest tak jak piszesz. 5 km w jedną stronę i 8h postoju. Ale nigdy nie palił tak dużo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cato Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 u mnie w 2,2di jest podobna sytuacja temp nei dochodzi to polowy tak jak powinna i mam przy tym automatyczny wzrost spalania o jakis 1,5-2l ja osobiscie obstawiam czujnik poniewaz teromsta sprawdzalem najprostsza metoda( przejechac kilometr i sprawdzic ) i bylo dobrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Tzn. przejechałeś kilometr i co sprawdziłeś????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cato Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 waz oczywiscie wiadomo jakby puszczala to powinien byc cieply Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 waz oczywiscie wiadomo jakby puszczala to powinien byc cieply Bardzo ładnie, teraz rozumię /i to nie tylko siebie/. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fuzer Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 Termostat wymieniony, problem pozostał. Wskazówka wchodzi za nisko na zegarze. Zastanawia mnie jeden fakt, chłodnica robi sie od razu gorąca. Ale dolny wąż jest zimny, czyli jakby nie było obiegu. Czy według Was tak ma być? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 Przypuszczalnie zamulona chłodnica. Jeśli wąż jest ciepły, to przy normalnym przepływie drugi wąz też powinien być ciepły, gdyż jest to obieg płynu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RYBA64 Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 (edited) no a jesli chłodnica nie jest zamulona i jest zimna i dolny wąż jest zimny a górny gorący to co ? mam taki przypadek może to być wina termostatu ? Edited July 18, 2012 by RYBA64 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek22 Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 to powietrze oplywajace chlodnice nadaza je schlodzic jak jest zamulona bardzo to raczej ten gorny waz powinien byc twardszy gdyz nie przepuszcza plynu od tego na dole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RYBA64 Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 (edited) chłodnica jest nowa więc nie ma mowy o zamuleniu górny gorący chłodnica i dolny wąż zimne co dalej gdzie szukać ? termostat ? Edited July 18, 2012 by RYBA64 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek22 Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 no to w czym problem poprostu nadaza ja schlodzic jakies objawy nie dogrzany czy przegrzany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RYBA64 Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 jest ok silnik musiał złapac temperature 92 stopnie i wszystko zadziałało włączył się wiatrak i otwożył termostat obieg otwarty temperatura spadła do 90 i tak trzyma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin045 Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 Witam odgrzeje temat. Mam taki problem, mam Almere N15 1.4 87 KM. Z 97 r Temperatura o tej poze roku znacznie spadła. I moja Almera się niedogrzewa. Stojąc w korku wszystko jest ok. Temperatura wskazuje polowe, w środku grzeje jak w piecu. Jak rusze jadąc z predkoscią 80 kmh wskazówka temperatury spada w oczach. Jak się zatrzymam albo jadę po niżej 50 kmh to sie podnosi. Dodam jeszcze, że mam zaslonięte 3/4 chlodnicy i problem nie znika. Nie wiem już co mam z tym robic. Proszę o pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 ty masz klasycznie walnięty termostat .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin045 Posted October 31, 2012 Share Posted October 31, 2012 Dzięki za potpowiedz. Wsadzę nowy termostat i dam znać czy coś się poprawiło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario1987 Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Odkopuje kotleta moja almera ma taki objaw: wskazówka temperatury idelanie na środku i się trzyma - bardzo dlugo leci letnie powietrze pomimo ze silnik jest nagrzany. - górny wąż od chłodnicy jest ciepły, dolny zimny Wydaje mi sie że kiedys się szybciej się nagrzewała. silnik 1.4 87km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smok_DW Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 a plyn chlodniczy wycieka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario1987 Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 0 wycieków. stan cały czas ten sam od 2 lat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoidberg Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Wymień płyn i odpowietrz układ chłodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mario1987 Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 a czy możesz poinstruować mnie co do odpowietrzania almery. Zawsze myslalem ze ma układ samo odpowietrzający. oraz w ktorym miejscu na chłodnicy jej korek spustowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.