Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Problem z hamulcami


Umberto
 Share

Recommended Posts

Witam,

Jak zwykle po kilkudniowym postoju (mało jeżdżę) występuje problem z hamulcami od razu po odpaleniu.

Auto nie chce hamować! Dopiero po ok 30s-1m problem znika. Czasem depczę ile się da na pedał i czuć to wyraźnie, a za kilka sekund problem znika.

Podczas mrozów to się nie zdarzało, dopiero teraz jak odpuściły. U nas wilgotność zwykle przekracza 90%.

Czy to woda w płynie, czy jakoś zapowietrzony? Problem nie zawsze się pojawia i tylko na zimnym.

Mam już kupione tarcze i klocki na przód i jak tylko będzie cieplej to zmenię i chyba czeka mnie też wymiana płynu? Obecne tarcze już słabe- płyn wygląda jeszcze dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Ja myslę, że to problem cisnienia płynu hamucowego.Stary płyn, zapowietrzenie lbo pompka do sprawdzenia. Czemu od razu kupujesz tarcze i klocki bez ich wczesniejszego sprawdzenia? A ... "tarcze słabe". Czy pedał hamulca jest wtedy twardy czy miękki?

Edited by LeonMP
Link to comment
Share on other sites

Tarcze i klocki i tak mam do wymiany. Stwierdzam na podstawie oględzin wzrokowych, nie od tego incydentu. Mają już zaje... rant w koło i napewno cieńsze niż wymagane.

Pedał raczej miekki. Depczę w podłogę, a on nie hamuje. Za parenaście metrów jest już ok. Nigdy nie zdarzyło się to w trakcie normalnej jazdy, tylko tuż po odpaleniu

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Układ zapowietrzony - jeśli parę razy podpompujesz, to pedał rośnie. Normalny objaw. Oby Ci się to nie przytrafiło przy szybkiej jeździe i jeśli doszło by do gwałtownego hamowania na tzw. raz.

Link to comment
Share on other sites

Jak to odpowietrzyć, bo wymianę tarcz i klocków przewiduję za ok. miesiąc...?? w tym płynów (również hamulcowego)

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Proszę uprzejmnie - mały poradnik o wymianie płynu a zarezem i odpowietrzeniu ....

 

Myślę, że i innym ta informacja się przyda.

Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........uśmiech za mozolną pracę, lecz ciekawą lekturę. :book:

Pozdrowionka.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Proszę uprzejmnie - mały poradnik o wymianie płynu a zarezem i odpowietrzeniu ....

 

Myślę, że i innym ta informacja się przyda.

Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........uśmiech za mozolną pracę, lecz ciekawą lekturę. :book:

Pozdrowionka.

 

Jedną jeszcze uwagę dodałbym od siebie:

-samodzielna wymiana płynu hamulcowego w aucie ,które ma abs,esp podanym sposobem ,moze skończyc sie powaznymi kłopotami.

Aby temu zapobiec zalecałbym aby samodzielna wymiane płynu hamulcowego dokonywac TYLKO przy właczonym silniku.

Wtedy napewno nie bedzie żadnych problemów.

Link to comment
Share on other sites

Piotrek3 nieprawda. Jesli chodzi o włączenie silnika. Wtedy wskoczą defekty w ABSie ponieważ koła będą się kręcić niezależnie od siebie. Podana instrukcja jest poprawna. Co nie znaczy, że przy takiej czynnosci nie trzeba być starannym. Trzeba to robić z rozmysłem. Jesli ktos tego nigdy nie robił niech poprosi kolegę, który ma to już za sobą. Przy okazji się tego nauczy. Po wymianie płynu jazda próbna w celu wyłapania nieprawidłowosci w pracy układu hamulcowego.

Edited by LeonMP
Link to comment
Share on other sites

Piotrek3 nieprawda. Jesli chodzi o włączenie silnika. Wtedy wskoczą defekty w ABSie ponieważ koła będą się kręcić niezależnie od siebie. Podana instrukcja jest poprawna. Co nie znaczy, że przy takiej czynnosci nie trzeba być starannym. Trzeba to robić z rozmysłem. Jesli ktos tego nigdy nie robił niech poprosi kolegę, który ma to już za sobą. Przy okazji się tego nauczy. Po wymianie płynu jazda próbna w celu wyłapania nieprawidłowosci w pracy układu hamulcowego.

 

. Jesli chodzi o włączenie silnika. Wtedy wskoczą defekty w ABSie ponieważ koła będą się kręcić niezależnie od siebie.

 

?????????

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Problem z hamulcami dziś się wyjaśnił. Po myciu auta i dość solidnym jego potraktowaniu myjką w okolicach wahaczy, tarcz, po ruszeniu było to samo- słabe hamulce. Do pierwszego dociśnięcia, później było ok.

To by tłumaczyło, dlaczego problem pojawił się w temp. niewiele powyżej 0st. Para wodna kondensowała na powierzchni tarcz i to było przyczyną.

U mnie wilgotność zwykle oscyluje w okolicy 95%.

Pozdrawiam

Edited by Umberto
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...