Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

tarcie przy hamowaniu


przemcio_s
 Share

Recommended Posts

Mam takie pytanie. Od strony pasarzera z tyłu podczas hamowania słychać tarcie tak jakby hamulce byłu zużyte. Oczywiście byłem w warsztacie, mechanik obejżał i stwierdził iż nie są zurzyte. Sprawdzałem na zegarach i także wszystko ok. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem gdzie hałasowały hamulce. Przypomina to jakby metal tarł o meta ale zużyte nie są.

Link to comment
Share on other sites

Po naprawach klocki musza sie ulozyc.. u mnie po wymianie klockow cos stukalo na zakretach, po zrobieniu 200km ucichlo.

Link to comment
Share on other sites

Tak ja wiem tylko mechanik nic nie wymieniał bo stwierdził, że nie ma sensu bo zużycia nie widzi, przeczyścił je tylko i złożył jak było. Wziął 20zł za fatygę i tyle, sprawdził przód i tył. Również na zegarach pokazało, że wszystko ok ale dalej słychać dziwne chrobotanie z tyłu od pasażera i nie wiem co to. Czy wymieniać skoro mechanik stwierdził, że nie ma potrzeby w koszta się ładować? Dziwne to trochę. Jak je złożył to jakiś czas był spokój a teraz znowu to samo się dzieje. W sumie nigdy nie sprawiał mi ten nissan kłopotów jakiś specjalnych. No jedynie potencjometr gazu nieco już wykazuje zużycie.

Link to comment
Share on other sites

Ja w poprzedniej primerze miałem ten sam objaw, okazało się że sprężyna od ręcznego ocierała o bęben widać to tylko od środka bębna. Ale ja miałem z tyłu hamulce bębnowe.

Link to comment
Share on other sites

Masz z tyłu tarcze? Jeżeli tak to one są winne, u mnie było to samo, od strony koła była w miarę, a z drugiej strony była totalnie poturbowana, aż poodpadała powłoka cierna, po wymianie cisza.

Link to comment
Share on other sites

nie z tyły bębnowe mam, po rozmontowaniu okazało się, że zużycie nie jest na tyle duże aby było trzeba wymienić je, przynajmniej tak powiedział mechanik no bo w sumie mógł mnie naciągnąć na koszta a tego nie zrobił, sprawdzę jeszcze motyw z tą sprężyną

Link to comment
Share on other sites

sprawdzę jeszcze motyw z tą sprężyną

 

ogólnie szukaj w środku bębna jakiś świeżych otarć, jak znajdziesz to spójrz co z mechanizmu hamulcowego w środku może obcierać. U mnie na sprężynie prawie widać nie było a dojrzałem na bębnie a dokładniej jedna ze szpilek musiała trochę wystawać i ona była starta a sprężyna ponieważ jest z twardszego metalu była prawie nie ruszona.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Może osłony błotne gdzieś stykają z układem hamulcowym

Link to comment
Share on other sites

skoro masz bębny to musi ukosować gdzieś szczęki, że ociera, albo bęben trze o tył obudowy, nic innego nie znajdziesz, trzeba to dobrze obejżeć, mechanik zdjal zapewne bębny i zobaczył okładziny ze sa i tyle trzeba sie przyjrzeć, skoro dzieje się to przy hamowaniu to musi coś ukosować.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...