Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Wskaźnik poziomu paliwa, oleju


skypablo
 Share

Recommended Posts

ALMERA 2.0D [N15]

 

Witam,

 

Nurtuje mnie pytanie w sprawie poziomu baku paliwa w moim aucie. Nie wiem ile tak na prawdę jest do pełna i w którym momencie zapala się kontrolka rezerwy.

 

Ostatnio wskaźnik spadł mi na czerwoną kreskę, kontrolka nic się nie zapaliła. Na stacji do pełna "pod kurek" zalałem 47l.

  • Czy to możliwe, że bak ma 60l (wg. wskazań instrukcji producenta) i miał jeszcze ok.13l w baku??
  • Czy raczej 55l i kontrolka zapala się przy 5l??

Kwestia też tego typu co ile litrów jest podział sektorowy na wskaźniku tablicy rozdzielczej? I czy możliwe jest aby wskazówka spadła poniżej czerwonej kreski i dopiero zassała z rezerwy? Pytam ponieważ jak spojrzymy na wskaźnik temperatury to przy zimnym silniku wskazówka opada ponieżej stanu...

 

 

Poziom oleju w silniku

 

Posiadam na bagnecie taką kratownice i do jakiego momentu na zimnym silniku jest max poziomy oleju a w którym momencie min...??

Czy pokrycie całej kratownicy jest oznaczeniem max poziomu?

Link to comment
Share on other sites

Mi się wydaje, że w N15 2.0D bak ma pojemność nawet 50l, a nie deklarowane 60l.

 

Nigdy pod korek nie udało mi się zalać więcej, niż 46l (a raz miałem przypadek, że już silnik się dławił z powodu braku paliwa). Rezerwa, gdy zaczyna migać, teoretycznie auto powinno przejechać jeszcze ~70km.

 

Na bagnecie ta kratownica to nic innego, jak podziałka od ilości oleju. Poziom max do górna krawędź kratownicy, poziom min to dolna. Olej powinien być między minimum a maximum, osobiście mogę doradzić, że lepiej trzymać poziom nie mniejszy, niż 3/4 kratownicy.

Link to comment
Share on other sites

Mi się wydaje, że w N15 2.0D bak ma pojemność nawet 50l, a nie deklarowane 60l.

 

Nigdy pod korek nie udało mi się zalać więcej, niż 46l (a raz miałem przypadek, że już silnik się dławił z powodu braku paliwa). Rezerwa, gdy zaczyna migać, teoretycznie auto powinno przejechać jeszcze ~70km.

 

Na bagnecie ta kratownica to nic innego, jak podziałka od ilości oleju. Poziom max do górna krawędź kratownicy, poziom min to dolna. Olej powinien być między minimum a maximum, osobiście mogę doradzić, że lepiej trzymać poziom nie mniejszy, niż 3/4 kratownicy.

 

mam n15 2.0D i n15 1.4 -

w dieslu kontrolka zaczyna się świecić gdy jeszcze nie dochodzi do czerwonej kreski wskazówka (na trasie 790km) , przejeżdżam od momentu zaświecenia kolejne 40km, jadę na stacje, tankowanie do 1go odbicia -> 46litrow

w 1.4 benzin (100%trasa, warszawa ->szczecin, A2 około 120km/h nie przekraczałem) -> wskazówka spada poniżej czerwonej kreski, dopiero zaczyna świecić, na liczniku równe 800km, jadę na stacje, tankowanie do 1go odbicia -> 46litrow

 

wskaźniki nie muszą działać liniowo i tak dobrze ze działają, bo czasami to pada w n15, jednak..

 

jakie baki maja almery n15??

chyba wezmę kiedyś 5litrow do bagażnika paliwka i zaciągnę do końca z baku (nie zdrowe;/), bo sugerowane producenta 55l pojemności bak chyba nie ma

 

 

tak btw. na trasie lepiej jeździ się 1.4 benzyna, tyle samo pali, a przyspieszenie nie ma porównania do 2.0D, w mieście już widać przewagę diesla odnośnie spalania, diesel lepiej się trzyma drogi i lepiej tłumi

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz robić jazdę "do zera" to wrzuć do bagażnika też filtr paliwa - u mnie po jednorazowym takim wyczynie filtr był do wymiany :) Gdy go odkręciłem to w środku był gęsty syf, coś jak błoto. Silnik nie chciał się wkręcić wyżej, niż na 3000 obrotów.

 

N15 z dieslem na szybkie trasy (mam na myśli jazdę z prędkościami 150 - 160km/h) się nie nadaje. Pomijam to, że głośno w środku, mocy brakuje, to przy takiej jeździe spalanie drastycznie rośnie. Ale za to jazda trasą, nie przekraczając "stówki" to jest raj dla eco-drivingowców. W moim przypadku trasa Łódź - Wędrzyn - Łódź (w sumie 850km, ominięcie autostrad) przejechana na jednym tankowaniu. Klima włączona non stop, na pokładzie 3 osoby i sporo bagażu. Spalanie 5.3l. I to biodiesla z Bliskiej. Spodziewałem się czegoś w granicach ponad 6l, ze względu na klimę.

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz robić jazdę "do zera" to wrzuć do bagażnika też filtr paliwa - u mnie po jednorazowym takim wyczynie filtr był do wymiany :) Gdy go odkręciłem to w środku był gęsty syf, coś jak błoto. Silnik nie chciał się wkręcić wyżej, niż na 3000 obrotów.

 

N15 z dieslem na szybkie trasy (mam na myśli jazdę z prędkościami 150 - 160km/h) się nie nadaje. Pomijam to, że głośno w środku, mocy brakuje, to przy takiej jeździe spalanie drastycznie rośnie. Ale za to jazda trasą, nie przekraczając "stówki" to jest raj dla eco-drivingowców. W moim przypadku trasa Łódź - Wędrzyn - Łódź (w sumie 850km, ominięcie autostrad) przejechana na jednym tankowaniu. Klima włączona non stop, na pokładzie 3 osoby i sporo bagażu. Spalanie 5.3l. I to biodiesla z Bliskiej. Spodziewałem się czegoś w granicach ponad 6l, ze względu na klimę.

 

 

ostatnio pojeździłem trochę octavia 1.9tdi 90km (10latek, 250k km) te same trasy co swoja n15 2.0D, prędkość podobna, ok 100-110 i spalanie wyszło takie samo 5,5l/h, jednak w octavii ten silnik ma naprawdę kopa jak jest potrzebny (porównując 2.0D w n15)

fajna almera bez turbo, nie trzeba pamiętać o turbinie, nie ma się co popsuć, jednak przyjemność przyspieszania w octavii jest, w nysie nie bardzo..:)

 

pozdrawiam i sory ze nie na temat

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mi się wydaje, że w N15 2.0D bak ma pojemność nawet 50l, a nie deklarowane 60l.

 

Właśnie ciekawa sprawa, czyli producent ściemnia pisząc w książce obsługowej że ma 60l na baku?

 

spalanie wyszło takie samo 5,5l/h,

 

To bardzo ładnie, mnie się wydaję że mam większe... A jak w cyklu typowo miejskim Wam to wychodzi?

 

Spalanie 5.3l. I to biodiesla z Bliskiej

 

Co do tego paliwa to czytałem różne opinie? Ponoć po taki jednym tankowaniu filtr paliwa do wymiany....??

Także nie można zalewać do pełna tego BIO tylko 1/3 max do reszty ON.

Link to comment
Share on other sites

Jedyne przeciwwskazanie dla BIO to temperatury poniżej -5st lub auta na wtrysku CR ;) Najwięcej to mają do powiedzenia ci, co nigdy tego nie zatankowali :) W zeszłym roku od kwietnia do października jeździłem na bio, bo było sporo tańsze od ON i w takiej samej cenie, co olej opałowy, a potrzebowałem faktur za paliwo. Moje roczne przebiegi to ~40tys. km. Jak filtr paliwa zmieniałem 2 razy w roku, tak podczas jazdy na bio też go zmieniałem 2 razy w roku (wiosną i jakoś w listopadzie na zimę).

Link to comment
Share on other sites

Kiedys swoją almerką 2.0 d zrobiłem na rezerwie 120 km i jadąc na stacje zaczeła szarpac.Zatankowałem do pełna i wyszło cos koło 52-53 litrów.U mnie wskazówka z ego co pamiętam to opada poniżej czerwonej skali i dopiero załancza sie kontrolka rezerwy.

 

KIEDYS SWOJĄ ALMERKĄ 2.0 D przejechałem na rezerwie 120 km i jadąc na stacje zaczeła przerywac.Zatankowałem do pełna cos koło 52-53 litrow.U mnie wskazówka spada ponizej czerwonej kreski i dopiero zapala sie kontrolka rezerwy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam pytanko jeśli chodzi o n15 1.4 benz.

A dokładnie o wskaźnik paliwa,a dokładnie czy silnik się gasi to wskazówka paliwa opada na dól czy jest na wysokości ile jest paliwa ?

Bo mam tak w n15 że jak się dolewa paliwo to wskaźnik się podnosi ale po zgaszeniu silnika wskazówka zostaje na wysokości .

 

Jeśli powinna być na dole bo tak mam w swojej p11 td i normalnie opada

to gdzie może być przyczyna w pompce w zbiorniku w benz czy w inny powód takiego stanu ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja mam alme n15 1.4Pb i rezerwy nie mialem wlozylem zarowke bo nie bylo i tez nic dopiero jak wlozylem diodowa to caly czas sie swiecilai tak samo jest u mojego znajomego;)

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanko jeśli chodzi o n15 1.4 benz.

A dokładnie o wskaźnik paliwa,a dokładnie czy silnik się gasi to wskazówka paliwa opada na dól czy jest na wysokości ile jest paliwa ?

Bo mam tak w n15 że jak się dolewa paliwo to wskaźnik się podnosi ale po zgaszeniu silnika wskazówka zostaje na wysokości .

 

Jeśli powinna być na dole bo tak mam w swojej p11 td i normalnie opada

to gdzie może być przyczyna w pompce w zbiorniku w benz czy w inny powód takiego stanu ?

w mojej wskazuwka tez nie opadalo widocznie tak ma byc , pozatym jak zalalem pod korek to srednio po ujechaniu 100km skazowla drgnela w dól a wczesniej byla wyzej ponad kreseczka max

 

Ja mam alme n15 1.4Pb i rezerwy nie mialem wlozylem zarowke bo nie bylo i tez nic dopiero jak wlozylem diodowa to caly czas sie swiecilai tak samo jest u mojego znajomego;)

u mnie sie zaswieca ale na naprawde niskim poziomie paliwa lub przy jezdzie pod gore

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...