Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Na jaki kolor pomalować zaciski?


Maciek90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Za tydzień zakładam do primy letnie koła (alu) i przy okazji chciałem pomalować zaciski i tarcze (tam gdzie nie pracuje klocek). Rozważam albo kolor czarny albo srebny, doradzcie który kolor będzie bardziej pasował do srebnych alu, nie wiem czy w dobrym miejscu umieściłem temat, ale z góry mówię że nie chodzi mi o żaden "tuning" tylko żeby to estetyczniej wyglądało, bo z tyłu mam nowe tarcze i nie ładnie wygląda rdza którą się pokrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przednie zrobiłem 2 lata temu na srebrny ale powiem szczerze, że nie wiele z tego koloru zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spróbuje na srebro pod kolor nadwozia jak radzi tofu, zakupiłem dziś już farbę i zobaczę jak to będzie wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi osobiście bardzo podoba się grafitowy metalic (bo chyba tylko taki pasuje do koloru nadwozia mojej P11), ale na aukcjach i w sklepach ciężko o taki kolor, te krzykliwe widać bardziej popularne są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pomalowałem na srebno i muszę przyznać że wygląda super, ładnie kontrastuje itp. pomalowałem i w primie i w tino i w obu pasuje, jak będę miał czas to wrzucę fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomalowałem na srebno i muszę przyznać że wygląda super, ładnie kontrastuje itp. pomalowałem i w primie i w tino i w obu pasuje, jak będę miał czas to wrzucę fotki.

A czym malowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamerrite srebny połysk, zwykłą a nie żaroodporną, ale trzyma się ładnie, wcześniej miałem pomalowane hamerrite złoty i trzymało 2 lata i kolor pozostał, więc chyba i ten srebny wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaciski maluje na czerwono, to jest kolor sportowy. A do malowania uzywam jakiegos szpraja (zaleta ze dobrze kryje w przeciwienstwie do pedzla). Wydaje mi sie ze czerwony pasuje do kazdego koloru auta i felgi.

Jezeli chodzi o malowanie tarcz to proponuje czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

=====================================================================================================

 

Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.auto-swia...san-klub-polska

 

=====================================================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Malował ktoś tarcze? Bo będę regenerował zaciski ( przy okazji maluje je na srebrno/szaro) czy można też pomalować tarcze i które fragmenty, czy można tak jak tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88183-s-zestaw-hamulcy-z-200sxa-280-tarcze/ bo z tego co słyszałem w programie "samochód marzeń kup i zrób" nie można nakładać smaru na tarcze w miejscu styku z felgą myślę że farby tez nie można ale może ktoś wyprowadzi mnie z błędu i czy można pomalować górny rant tarczy, oraz czy jeśli zamaluje kawałek powierzchni tarcia klocka czy coś się stanie ale chyba jedynie się zaraz zetrze przy pierwszym hamowaniu i trochę po śmierdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]z tego co słyszałem w programie "samochód marzeń kup i zrób" nie można nakładać smaru na tarcze w miejscu styku z felgą myślę że farby tez nie można[...]

Też tak słyszałem, ale powodu już nikt nie potrafił podać, dlatego swoje tarcze wymalowałem sprejem wysokotemperaturowym wszędzie tam, gdzie nie ma styku z klockiem. Miało pomóc w zabezpieczeniu antykorozynym ale już mam lekki nalot (malowane w kwietniu zeszłego roku). Nadmiar się starł, nawet specjalnie nie śmierdziało.

Czym chcesz malować zaciski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodu już nikt nie potrafił podać

 

Jesli chodzi o farbę to po prostu dlatego, że jak w jednym miejscu farby będzie grubiej, to koło będzie źle wyważone. Natomiast co do smaru nie mam pojęcia... może chodzi o to że jak się rozgrzeje to spłynie na tarczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym chcesz malować zaciski?

 

Emalia żaroodporna silikonowa kolor srebrny aluminium firmy Dragon i zacisk i tarcze

post-17815-0-15282600-1362665243_thumb.jpg

Edytowane przez PrzeRuSco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emalia żaroodporna silikonowa kolor srebrny aluminium firmy Dragon post-17815-0-15282600-1362665243_thumb.jpg i zacisk i tarcze

 

PrzeRuSco da się to malować na rdzę? czy musi być idealnie oczyszczone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rdzy nic nie piszą więc raczej nie, tarcze będą nowe a zaciski dokładnie oczyszczone szczotka drutową na wiertarce więc może nie będzie źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też chcę pomalować, ale auto niebieskie to nie tak łatwo dobrać fajny kolor... Będzie VHT Cast Iron (do silników) i na to warstwa Clear-a (też VHT, do zacisków), żeby się świeciło. A że mam zaciski czterotłoczkowe z 300ZX (kawał hebla) to powinny dobrze w felgach wyglądać.

Kolor taki, jak tu: http://img193.imageshack.us/img193/718/20120501171915.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom nie ma tragedii, ale one są z wersji NA, więc są chyba 5mm węższe, od tych najczęściej spotykanych (dorzucam też zdjęcia tarcz po malowaniu). Foty z przymierzania z felgą letnią, w tej chwili cały czas jeżdżę na serii, nie mam odpowiednich felg na zimę.

Zaciski w tej chwili są wyszkiełkowane (są z aluminium, nie można piaskować) więc odpowiednie przygotowanie powierzchni chyba już jest.

post-36041-0-21243500-1362702656_thumb.jpg

post-36041-0-12668400-1362702660_thumb.jpg

post-36041-0-75274000-1362702664_thumb.jpg

post-36041-0-90048700-1362702668_thumb.jpg

post-36041-0-03680700-1362702672_thumb.jpg

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już teraz jestem mądrzejszy, lepiej bym to zrobił, jak bym robił drugi raz. Z tego co szukałem dobrze jest przed malowaniem podgrzać puszkę z farbą (suszarka i jedziemy), a żeby się ładnie utrzymało to trzeba 4-5 cienkich warstw (szczególnie pierwsze 2 muszą być cieniutkie, powinny "prześwitywać", potem może być trochę grubiej, ale bez przesady, ja w sumie zrobiłem 2;/). Obstawiam, że wyważenia tarczy nie zmienimy nadmierna ilością farby, ale żeby nie było problemów to na styku z piastą/felgą można po prostu pomalować albo mniejszą ilość warstw albo cieńsze warstwy.

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a prawda taka że koła po trasie powinny być ciepłe jeśli nie zapieczemy koła na fioletowo to prawie każda farba powinna dać radę

 

osobiście unikał bym wszystkiego co jest firmy dragon

ja u siebie dałem podkład chloro kauczuk + nawierzchniowy biały a potem z nudów dałem chrom w spreyu ,, zobacze przy zmianie jak sie ma po zimie

 

we wcześniejszej primce dałem minie + akryl tez dawało radę

 

jak dla mnie to podstawa to dobry podkład

 

 

następna sprawa to szczotka na wiertarce czy flexie nie ma nic gorszego do czyszczenia rdzy tobie sie wydaje że masz super wyczyszczone bo jest ładny czarny kolor i tu błąd bo z drutu robi się nalot na powierzchni po takim czyszczeniu warto sobie wziąć ostry papier ścierny i przejechać granulacja 40 zawsze rude wyjdzie

polecam flexa i fibrowe tarcze ew zrobić sobie modulik wolnych obrotów i szlifować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...