Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SWAP silnika 2,7 td


arkadio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

jestem nowym posiadaczem terrano 1 z silnikiem 2,7 td z 92r.

jest to autko dla mnie rewelacyjne, po konserwacji ramy i remoncie podłogi, napędy suchutkie skrzynia nie wyje a spalanie w okolicach 8L na trasie (jestem w szoku).

problem jest z silnikiem. otóż mankamentem jest kapiący olej z pod silnika oraz zaolejony ten przewód od turbiny (ten metalowy z napisem turbo).

pewnie będzie walnięta turbina ale nie wiem na pewno.

i mam pytanie czy bawić się w remont silnika czy lepiej kupić cały silnik?

a po drugie to czy silnik z terrano 2 podejdzie do jedynki. szukałem odpowiedzi na forum ale nie mogę znaleźć.

ja znalazłem taki silnik: http://allegro.pl/ni...2161718271.html

i jestem ciekaw czy podejdzie lub ewentualnie taki: http://allegro.pl/ni...2175215926.html

z góry dziękuję za odpowiedź.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do osprzętu to jakoś się poradzi byle reszta pasowała.

też myślę, że wymiana całej jednostki będzie najlepszym rozwiązaniem zwłaszcza, że jeszcze dużo roboty przede mną (zderzaki, lift budy, bagażniki, koła itd.) :)

czyli na poduchy oraz do skrzyni któryś z tych silników mi spasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam jeszcze inne pytanie.

bo nasunął mi się pomysł aby wymienić samą turbinę jeżeli ta będzie nieszczelna.

bo tak się składa ze zakupiłem auto i po przybyciu do domu musiałem wyjechać służbowo i nie miałem czasu nawet się przyjrzeć gdzie dokładnie jest wyciek.

ale na 70% to będzie turbina.

a czy sama turbina spasuje od T2?

bo to byłby koszt trochę mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do terrano 1 jest inny numer producenta turbo niz do terrano2. A dlaczego twierdzisz ze to akuratnie turbosprezarka. . KOpci na czarno czy niebiesko. Moc drastycznie spadla. Poza tym musisz sprawdzic czy jest luz na wirniku. Od tego musisz zaczac. bo to determinuje sama kwestie naprawy turbo. Wlasnie sam to przerabiam . U mnie jest luz na wirniku. . Musisz rowniez sprawdzic jak to turbo laduje. Dopiero wtedy podejmiesz decyzje o naprawie turbiny. Do mojej primerki koszt naprawy turba to 700-900zl w zaleznosci od uszkodzenia . Podejrzewam ze to terrano1 koszt taki sam. Czesc.

 

Teraz co do wymiany silnika to musisz zobaczyc jak ma pompe wtryskowa czy na linke (chyba tak jest u Ciebie) czy pompa elektroniczna z czujnikie HDK. jesli elektroniczna( wtych co mialbys brac )

w 2 to bedzie inny komputer ,inni pedal gazu i troche innych rzeczy . Trzeba bedzie wiecej kasy szykowac.Lapy silnika mozna przerobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do terrano 1 jest inny numer producenta turbo niz do terrano2. A dlaczego twierdzisz ze to akuratnie turbosprezarka. . KOpci na czarno czy niebiesko. Moc drastycznie spadla. Poza tym musisz sprawdzic czy jest luz na wirniku. Od tego musisz zaczac. bo to determinuje sama kwestie naprawy turbo. Wlasnie sam to przerabiam . U mnie jest luz na wirniku. . Musisz rowniez sprawdzic jak to turbo laduje. Dopiero wtedy podejmiesz decyzje o naprawie turbiny. Do mojej primerki koszt naprawy turba to 700-900zl w zaleznosci od uszkodzenia . Podejrzewam ze to terrano1 koszt taki sam. Czesc.

 

Teraz co do wymiany silnika to musisz zobaczyc jak ma pompe wtryskowa czy na linke (chyba tak jest u Ciebie) czy pompa elektroniczna z czujnikie HDK. jesli elektroniczna( wtych co mialbys brac )

w 2 to bedzie inny komputer ,inni pedal gazu i troche innych rzeczy . Trzeba bedzie wiecej kasy szykowac.Lapy silnika mozna przerobic.

 

Kolego troszkę za daleko wybiegasz. Co do terrano temat jest prosty czy I czy II do 95 miały pompę mechaniczna sterowaną w prosty sposób bez przepływki i nie ma co tu się rozpisywać. Jest to temat ogólnie znany. Dopiero po 95 zaczęły się zabawy ze sterowaniem silnika i dołożonym IC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki koledzy za zaangażowanie.

dopiero w sobotę (jak wrócę do domu) będę wiedział dokładnie skąd podcieka.

być może to jakiś uszczelniacz poszedł lub puszcza turbina.

kolega Whitie ma rację. porwałem się za szybko z ta wymianą silnika. :) bo jednak szkoda kasy, bo można w coś innego zainwestować.

ale teraz bynajmniej już wiem, że silnik od T2 (do 96r.) oraz turbina od T2 pasuje do jedynki. pompę mam mechaniczną i nie ma żadnego sterownika jak tu któryś z kolegów napisał (no i bardzo dobrze).

po oględzinach auta dam znać co to jest za awaria.

pozdrawiam wszystkich użytkowników tyranka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest dobra droga....

Umyj benzyną, przejedź się... zobaczysz skąd leci....

Te łaczenia przy napisie Turbo tez mi ciekną..... znaczy są mokre i czasami skapnie coś na obudowę silnika.

Nie znaczy to jeszcze, że nie da się tego za niewielkie pieniazki zrobić i że turbina jest juz koniecznie do regeneracji.

 

:)

 

Powodzenia.

Edytowane przez Whitie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny kolego Dzem . Nie chce sie wdawac z Toba w zbedna polemike ale popatrz wyzej i kolega pytal czy turbo z 1 bedzie pasowalo z 2 . Napisalem mu ze nie bo w katalogu jest inny numer producenta. . Pytal tez czy moze wsadzic silnik z allero. Odpisalem koledze ze musi zobaczyc jaka ma pompe ten z allegro. Wiec gdzie sie zagalopowalem . Ze to sa proste silniki to ja wiem Kolega pisal ze turbo na 70 % wiec mu napisalem jak ma sprawdzic zeby nie potrzebnie ewentualnie kasy nie wydal.

 

katalog podaje takhttp://pl.turbolader.net/Turbosprezarki/Nissan.aspx. Prosze zobaczyc na terrano jakie turba przychodzily. Szczerze powiem nie wien czym sie roznia .

Tak samo jest w primerze ze pomimo osprzetu Zexela sa inne turba od 1996 do 10.1997 a inne po 10 1997r

 

tak teraz mi przyszlo do glowy. Moze roznie sie flansza na kolektor wydechowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wymiana silnika czy turbiny - chyba zbyt szybka i pochopna decyzja. Najpierw jak napisał kolega Whitie napisał umyj cały silnik -polataj-, zobaczysz skąd masz wycieki (a w ogóle bierze Ci olej?). Jak chcesz i masz nadmiar KASY to możesz sprawdzić turbinę-też o tym pisał kolega Krzysiek 1958-luzy osiowe!.

Ja jak kupiłem swojego tyrana to silnik był cały brudny od oleju, umyłem go ( miałem duży wyciek oleju przy czujniku oleju-myślałem że spod głowicy-,bo ktoś go wymienił i nie dokręcił, bo ciężki dostęp) wymieniłem go na nowy. Co do metalowego złącza na układzie ssącym - wszystkie połączenia od turbiny do kolektora ssącego wyczyściłem, niektóre złącza gumowe wymieniłem i założyłem nowe opaski zaciskowe ( te lepsze-szersze z nierdzewki ) skręciłem i przelatałem około 8000 km, a silniczek suchutki i czyściutki (poci się troszeczkę z przodu na uszczelce miski olejowej) ale to pikuś.

Także przemyśl decyzję o zmianie silnika- dokładnie go sprawdź , bo zmienił stryjek siekierkę na kijek.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak ktoś ma taki popsuty td27t bo olej cieknie to chętnie odkupie :P .. po cenie złomu najlepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...