Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stuki w zawieszeniu 1,9 dci


Gość macko_pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość macko_pl

Witam,

Panowie mam pytanie, małej prędkości gdy wjeżdżam na jakieś wyboje dochodzą do mnie dziwne dźwięki z tylnej części zawieszenia. Takie głuche stuki (jakby uderzyć pięścią w blat) , pytałem się znajomego który również ma primerę - powiedział mi że ten typ tak ma (ulubiony tekst ;( ) że primery mają takie zawieszenie. Mi jednak to nie wystarcza ... czy ktoś ma/miał coś takiego u siebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź z tyłu czy nie masz wybitych już łączników stabilizatora

 

najprawdopodobniej to łączniki, bo w przeciwieństwie do przodu z tyłu za bardzo nie ma co stukać,

sprawdź przy okazji czy w bagażniku masz dobrze dokręcone koło zapasowe i czy lewarek albo klucz od zmiany kół nie latają sobie luzem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie stuka podkładka pod rejestrację i stukała/tłukła się klapa bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie mechanik dzis stwierdzil ze stuki z tylu spowodowane sa zuzytymi gumami na drązkach czy jakos tak wie ktos o co chodzi ?? co to za gumy - nie chodzi tu o same drązki bo te pewnie tez sa do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o dokładnie gumy stabilizatora mam do wymiany i pewnie wymioenie tez laczniki wiecie moze ile te gumy kosztują ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 pln http://sklep.interca...towkod=A96B13#x

 

łączniki stabilizatora ok 50 - 60 pln sztuka

pamiętaj tylko że były 2 rodzaje łączników

jeden z gwintami M10 i M12

drugi tylko z gwintami M10

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po Vinie dojdą do tego jakie mam łączniki ? no i chyba zbieznosc kol mi nie grozi poniewaz tyl mamy bez jakiejkolwiek regulacji o ile dobrze pamiętam??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinni ale w moim przypadku, przekonałem się dopiero na kanale jak był zdemontowany stary łącznik, następnie musiałem pojechać do tego sklepu i jeszcze im tłumaczyć że są 2 rodzaje, poszukali "lepiej" i przyznali rację :)

Co do zbieżności to jak nie był bity w koło to nie bedzie problemów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie byl bity ale jak wymienialem drazki z przodu pojechalem na geometrie powiedzieli ze tylko przod nastawiali bo tyl nie ma takiej opcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nie ma opcji, jak opony z tyłu normalnie się zużywają tzn. ze wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze zapytam tutaj o zestaw naprawczy bo padl mi hamulec reczny w prawym tylnim kole byl zlaby lapal na ostatni ząbek a teraz go nie ma w ogole ? czego szukac i gdzie szukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie stuków

Mi stuka od nowości (2005) w sobotę bede wymieniał tylne łączniki stabilizatora przy okazji spawania trzymadałka tulejki przedniego wachacza jak przestanie stukać z tyłu to znaczy że ten typ tak miewa i dam znać

odnosnie hamulców

jak zdejmiesz koło i nie masz klocków lub tarczy to jesteś w plecy kilka stówek

jeśli masz i trzymają wymiar to zdejmij tunel środkowy pomiedzy fotelami połam zatrzaski odkręć śrubki (tył przód) i dziesiątką skręć linkę na dźwigni ręcznego

i hajda kręć bączki

ale pojedź na szarpaki i zobacz czy ten tył to nie są przednie łączniki stabilizatora lub swożeń jak też to przy jednym podejściu wymienisz wszystkie łaczniki i będziesz miał na rok z głowy :whistle:

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam nie-śmiało, że mnie też od czasu do czasu, ostatnio denerwowały stuki w tylnym zawieszeniu. Było to bez znaczenia, czy mniejsze, czy większe nierówności podłoża. Powyjmowałem wczoraj wszystkie rzeczy z bagażnika /aby było pewne/. Stuki były nadal. Najciekawsze, że te stuki odziaływały się odmiennie co do dziur / np. gdy był dół na przednim kole lewym, to stuki słyszałem po przeciwnej stronie - tzn. po prawej z tyłu!/. Wiem, że nie mam nic w bagażniku, /w zeszłym roku zdemontowałem cały środek samochodu i wiem co gdzie jest/. Ale zastanowiły mnie tylne pasy bezpieczeństwa! Wiem, nie używam ich a powinienem !!!

Przyczyną stukania, była klamra z bolcem od pasów, która po zwinięciu pasa, dotykała plastikowej obudowy-boczka tylnego okienka /nie wiem jak jest w P12, u mnie gdy zwinę pas to klamra dotyka do plastiku/.

Więc koledzy, zastanówcie się czy używacie tylnych pasów i a jeśli nie, to czy czasem te klamry nie pukają o plastikowe osłony.

Ja u mechanika nie byłem, stuki zlikwidowałem sam i pieniążków nie straciłem, oraz stuków już nie mam.

Jeśli komuś pomogłem, to poproszę o miły usmiech, że zaoszczędził "parę" groszy.

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-u mnie bujalem tył auta na boki kiedy stalo to bylo to slychac wiec na bank to gumy stabilizatora i byc moze dojda do tego jeszcze łączniki,

-hamulce klocki wymienione niedawno

-co do kola i hamulca na lewarku na zaciagnietym recznym jak zmienialem kola to krecilo sie swobodnie :),

-co do pukania tylnich pasow mam tam na siedzeniach klipsy pod ktore sie wsadza pasy i nie powinno nic nikomu stukac jesli tak je umiesci :),

co do linki bedzie widac po sciagnieciu koła czy rozebraniu tunela srodkowego? jak lepiej to zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

preston - jesli odpadaają mocowania pasów, więc u Ciebie jest coś innego. Niie będę się wypowidał o przyczynach w 100%, gdyż u mnie zawieszenie, pewnie jest inne.

Swego czasu pukania stwierdzano, po delikatnym bujaniu zawieszenia samochodu. Jesli przy delikatnym nacisnięci -bujaniu samochodu było słychac pukanie, to do wymiany były amortyzatory. Nie tłumiły przy końcowej wazie ruchu.

Regulacja linki jest tylko w tunelu. Aby sprawdzić skuteczność działenia ręcznego, to musisz zdjąć koło oraz dostać sie do tunelu aby wyregulować linkę. Kręcisz bembnem-kołem a nakretką naciągasz linke.

Tak jest u mnie i w wielu innych samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jest w pedwunstce

pasy nie pukaja bo maja daleko do drzwi

a po zdjeciu koła masz wszystkie bebechy na oczach jak ktoś pomedra ci wajchą to zobaczysz czy chodzi linka jak chodzi to ściagaj tunel i wio do dziury (jak pourywasz zaczepy to potem bedziesz miał luźniej ale łatwiej) jak sciągniesz linke i dalej nie ma stopu to czeka cie wymiana urządzeń trąco ciernych

powodzenia można to zrobić pod blokiem (jak wszystko tylko teraz dziwi widok zmiany koła pod blokiem a kiedyś generalne silnika się robiło i całe podwórko miało przy tym lekcje mechaniki :icecream: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wiec za wymiane gum stabilizatora i stabilizatorów zapłace 150 zł - tył nie wiem czy to dużo?

Edytowane przez preston81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam gumy 17 zł sztuka oyoda i łaczniki stablilizatora 61 zł sztuka tez oyoda czyli same graty kosztuja mnie 155 + robota 150 duzo za robote?

Edytowane przez preston81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesci ceny ok. jesli chodzi o robociznę to drogo moim zdaniem bo pracy przy wymianie nie ma az tak duzo,

wymiana łączników z tyłu to odkrecenie łącznie 4 nakretek i zalozenie nowych łączników, wymiana gum to tez nie problem.

Z tyłu masz wiecej miejsca i nie ma problemów z wymiana, masz dobry dostęp, nie masz znojomego który ma kanał?

Sam mógłbyś to zrobić. :)

Chodz w ASO pewnie byś zapłacił wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie mam nikogo z kanałem , ani nic na osiedlu :) wydawalo mi sie to nie duzo w porownaniu do innych zlozonych mi ofert najmniej 130 zł ale terminy odległe a o 20 zł sie szczypać nie będe no i z lacznikami mialem problem bo sa tam 2 sruby m10 lub m10 i m12 intercars powiedzial ze na tyl sa tylko m10 i m12 i sprawdzili mi 4 producentow nie mieli lacznikow 2xm10 mam nadzieje ze bedzie wszystko pasowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W intercarsie nie wiedzą sami, są 2 rodzaje sam sie o tym przekonałem, u mnie było M10 i M12 a w sklepie dali mi 2x10

to co bedziesz wsadzał na tyl 2xM10? sprawdź w http://petrocar.com.pl/ ja u nich kupowałem i wiedzą ze są 2 rodzaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...