Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Stuki w zawieszeniu 1,9 dci


macko_pl
 Share

Recommended Posts

Witam,

Panowie mam pytanie, małej prędkości gdy wjeżdżam na jakieś wyboje dochodzą do mnie dziwne dźwięki z tylnej części zawieszenia. Takie głuche stuki (jakby uderzyć pięścią w blat) , pytałem się znajomego który również ma primerę - powiedział mi że ten typ tak ma (ulubiony tekst ;( ) że primery mają takie zawieszenie. Mi jednak to nie wystarcza ... czy ktoś ma/miał coś takiego u siebie ?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź z tyłu czy nie masz wybitych już łączników stabilizatora

 

najprawdopodobniej to łączniki, bo w przeciwieństwie do przodu z tyłu za bardzo nie ma co stukać,

sprawdź przy okazji czy w bagażniku masz dobrze dokręcone koło zapasowe i czy lewarek albo klucz od zmiany kół nie latają sobie luzem

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ok dzięki za dobrą radę , z przodu faktycznie tego może być jeszcze więcej

Link to comment
Share on other sites

u mnie stuka podkładka pod rejestrację i stukała/tłukła się klapa bagażnika.

Link to comment
Share on other sites

u mnie mechanik dzis stwierdzil ze stuki z tylu spowodowane sa zuzytymi gumami na drązkach czy jakos tak wie ktos o co chodzi ?? co to za gumy - nie chodzi tu o same drązki bo te pewnie tez sa do wymiany

Link to comment
Share on other sites

łączniki stabilizatora lub gumy stabilizatora

Link to comment
Share on other sites

o dokładnie gumy stabilizatora mam do wymiany i pewnie wymioenie tez laczniki wiecie moze ile te gumy kosztują ??

Link to comment
Share on other sites

17 pln http://sklep.interca...towkod=A96B13#x

 

łączniki stabilizatora ok 50 - 60 pln sztuka

pamiętaj tylko że były 2 rodzaje łączników

jeden z gwintami M10 i M12

drugi tylko z gwintami M10

Edited by Oskar
Link to comment
Share on other sites

po Vinie dojdą do tego jakie mam łączniki ? no i chyba zbieznosc kol mi nie grozi poniewaz tyl mamy bez jakiejkolwiek regulacji o ile dobrze pamiętam??

Link to comment
Share on other sites

Powinni ale w moim przypadku, przekonałem się dopiero na kanale jak był zdemontowany stary łącznik, następnie musiałem pojechać do tego sklepu i jeszcze im tłumaczyć że są 2 rodzaje, poszukali "lepiej" i przyznali rację :)

Co do zbieżności to jak nie był bity w koło to nie bedzie problemów :)

Link to comment
Share on other sites

nie byl bity ale jak wymienialem drazki z przodu pojechalem na geometrie powiedzieli ze tylko przod nastawiali bo tyl nie ma takiej opcji

Link to comment
Share on other sites

Tak nie ma opcji, jak opony z tyłu normalnie się zużywają tzn. ze wszystko jest ok.

Link to comment
Share on other sites

a jeszcze zapytam tutaj o zestaw naprawczy bo padl mi hamulec reczny w prawym tylnim kole byl zlaby lapal na ostatni ząbek a teraz go nie ma w ogole ? czego szukac i gdzie szukac

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Najpierw zdejmnij koło i zobacz czy chodzi linka. Może trzeba naciągnąć-wyregulować? dopiero później walka z zaciskiem.

Link to comment
Share on other sites

odnośnie stuków

Mi stuka od nowości (2005) w sobotę bede wymieniał tylne łączniki stabilizatora przy okazji spawania trzymadałka tulejki przedniego wachacza jak przestanie stukać z tyłu to znaczy że ten typ tak miewa i dam znać

odnosnie hamulców

jak zdejmiesz koło i nie masz klocków lub tarczy to jesteś w plecy kilka stówek

jeśli masz i trzymają wymiar to zdejmij tunel środkowy pomiedzy fotelami połam zatrzaski odkręć śrubki (tył przód) i dziesiątką skręć linkę na dźwigni ręcznego

i hajda kręć bączki

ale pojedź na szarpaki i zobacz czy ten tył to nie są przednie łączniki stabilizatora lub swożeń jak też to przy jednym podejściu wymienisz wszystkie łaczniki i będziesz miał na rok z głowy :whistle:

Edited by jwa
Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Dodam nie-śmiało, że mnie też od czasu do czasu, ostatnio denerwowały stuki w tylnym zawieszeniu. Było to bez znaczenia, czy mniejsze, czy większe nierówności podłoża. Powyjmowałem wczoraj wszystkie rzeczy z bagażnika /aby było pewne/. Stuki były nadal. Najciekawsze, że te stuki odziaływały się odmiennie co do dziur / np. gdy był dół na przednim kole lewym, to stuki słyszałem po przeciwnej stronie - tzn. po prawej z tyłu!/. Wiem, że nie mam nic w bagażniku, /w zeszłym roku zdemontowałem cały środek samochodu i wiem co gdzie jest/. Ale zastanowiły mnie tylne pasy bezpieczeństwa! Wiem, nie używam ich a powinienem !!!

Przyczyną stukania, była klamra z bolcem od pasów, która po zwinięciu pasa, dotykała plastikowej obudowy-boczka tylnego okienka /nie wiem jak jest w P12, u mnie gdy zwinę pas to klamra dotyka do plastiku/.

Więc koledzy, zastanówcie się czy używacie tylnych pasów i a jeśli nie, to czy czasem te klamry nie pukają o plastikowe osłony.

Ja u mechanika nie byłem, stuki zlikwidowałem sam i pieniążków nie straciłem, oraz stuków już nie mam.

Jeśli komuś pomogłem, to poproszę o miły usmiech, że zaoszczędził "parę" groszy.

Pozdrowionka.

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

-u mnie bujalem tył auta na boki kiedy stalo to bylo to slychac wiec na bank to gumy stabilizatora i byc moze dojda do tego jeszcze łączniki,

-hamulce klocki wymienione niedawno

-co do kola i hamulca na lewarku na zaciagnietym recznym jak zmienialem kola to krecilo sie swobodnie :),

-co do pukania tylnich pasow mam tam na siedzeniach klipsy pod ktore sie wsadza pasy i nie powinno nic nikomu stukac jesli tak je umiesci :),

co do linki bedzie widac po sciagnieciu koła czy rozebraniu tunela srodkowego? jak lepiej to zrobic?

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

preston - jesli odpadaają mocowania pasów, więc u Ciebie jest coś innego. Niie będę się wypowidał o przyczynach w 100%, gdyż u mnie zawieszenie, pewnie jest inne.

Swego czasu pukania stwierdzano, po delikatnym bujaniu zawieszenia samochodu. Jesli przy delikatnym nacisnięci -bujaniu samochodu było słychac pukanie, to do wymiany były amortyzatory. Nie tłumiły przy końcowej wazie ruchu.

Regulacja linki jest tylko w tunelu. Aby sprawdzić skuteczność działenia ręcznego, to musisz zdjąć koło oraz dostać sie do tunelu aby wyregulować linkę. Kręcisz bembnem-kołem a nakretką naciągasz linke.

Tak jest u mnie i w wielu innych samochodach.

Link to comment
Share on other sites

dokładnie tak jest w pedwunstce

pasy nie pukaja bo maja daleko do drzwi

a po zdjeciu koła masz wszystkie bebechy na oczach jak ktoś pomedra ci wajchą to zobaczysz czy chodzi linka jak chodzi to ściagaj tunel i wio do dziury (jak pourywasz zaczepy to potem bedziesz miał luźniej ale łatwiej) jak sciągniesz linke i dalej nie ma stopu to czeka cie wymiana urządzeń trąco ciernych

powodzenia można to zrobić pod blokiem (jak wszystko tylko teraz dziwi widok zmiany koła pod blokiem a kiedyś generalne silnika się robiło i całe podwórko miało przy tym lekcje mechaniki :icecream: )

Link to comment
Share on other sites

ok wiec za wymiane gum stabilizatora i stabilizatorów zapłace 150 zł - tył nie wiem czy to dużo?

Edited by preston81
Link to comment
Share on other sites

przepraszam gumy 17 zł sztuka oyoda i łaczniki stablilizatora 61 zł sztuka tez oyoda czyli same graty kosztuja mnie 155 + robota 150 duzo za robote?

Edited by preston81
Link to comment
Share on other sites

Czesci ceny ok. jesli chodzi o robociznę to drogo moim zdaniem bo pracy przy wymianie nie ma az tak duzo,

wymiana łączników z tyłu to odkrecenie łącznie 4 nakretek i zalozenie nowych łączników, wymiana gum to tez nie problem.

Z tyłu masz wiecej miejsca i nie ma problemów z wymiana, masz dobry dostęp, nie masz znojomego który ma kanał?

Sam mógłbyś to zrobić. :)

Chodz w ASO pewnie byś zapłacił wiecej.

Link to comment
Share on other sites

no nie mam nikogo z kanałem , ani nic na osiedlu :) wydawalo mi sie to nie duzo w porownaniu do innych zlozonych mi ofert najmniej 130 zł ale terminy odległe a o 20 zł sie szczypać nie będe no i z lacznikami mialem problem bo sa tam 2 sruby m10 lub m10 i m12 intercars powiedzial ze na tyl sa tylko m10 i m12 i sprawdzili mi 4 producentow nie mieli lacznikow 2xm10 mam nadzieje ze bedzie wszystko pasowac

Link to comment
Share on other sites

W intercarsie nie wiedzą sami, są 2 rodzaje sam sie o tym przekonałem, u mnie było M10 i M12 a w sklepie dali mi 2x10

to co bedziesz wsadzał na tyl 2xM10? sprawdź w http://petrocar.com.pl/ ja u nich kupowałem i wiedzą ze są 2 rodzaje :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...