Guest macko_pl Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Witam, Panowie mam pytanie, małej prędkości gdy wjeżdżam na jakieś wyboje dochodzą do mnie dziwne dźwięki z tylnej części zawieszenia. Takie głuche stuki (jakby uderzyć pięścią w blat) , pytałem się znajomego który również ma primerę - powiedział mi że ten typ tak ma (ulubiony tekst ;( ) że primery mają takie zawieszenie. Mi jednak to nie wystarcza ... czy ktoś ma/miał coś takiego u siebie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Sprawdź z tyłu czy nie masz wybitych już łączników stabilizatora najprawdopodobniej to łączniki, bo w przeciwieństwie do przodu z tyłu za bardzo nie ma co stukać, sprawdź przy okazji czy w bagażniku masz dobrze dokręcone koło zapasowe i czy lewarek albo klucz od zmiany kół nie latają sobie luzem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macko_pl Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 ok dzięki za dobrą radę , z przodu faktycznie tego może być jeszcze więcej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin323 Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 u mnie stuka podkładka pod rejestrację i stukała/tłukła się klapa bagażnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 u mnie mechanik dzis stwierdzil ze stuki z tylu spowodowane sa zuzytymi gumami na drązkach czy jakos tak wie ktos o co chodzi ?? co to za gumy - nie chodzi tu o same drązki bo te pewnie tez sa do wymiany Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 łączniki stabilizatora lub gumy stabilizatora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 o dokładnie gumy stabilizatora mam do wymiany i pewnie wymioenie tez laczniki wiecie moze ile te gumy kosztują ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 (edited) 17 pln http://sklep.interca...towkod=A96B13#x łączniki stabilizatora ok 50 - 60 pln sztuka pamiętaj tylko że były 2 rodzaje łączników jeden z gwintami M10 i M12 drugi tylko z gwintami M10 Edited March 14, 2012 by Oskar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 po Vinie dojdą do tego jakie mam łączniki ? no i chyba zbieznosc kol mi nie grozi poniewaz tyl mamy bez jakiejkolwiek regulacji o ile dobrze pamiętam?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Powinni ale w moim przypadku, przekonałem się dopiero na kanale jak był zdemontowany stary łącznik, następnie musiałem pojechać do tego sklepu i jeszcze im tłumaczyć że są 2 rodzaje, poszukali "lepiej" i przyznali rację Co do zbieżności to jak nie był bity w koło to nie bedzie problemów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 nie byl bity ale jak wymienialem drazki z przodu pojechalem na geometrie powiedzieli ze tylko przod nastawiali bo tyl nie ma takiej opcji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Tak nie ma opcji, jak opony z tyłu normalnie się zużywają tzn. ze wszystko jest ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 a jeszcze zapytam tutaj o zestaw naprawczy bo padl mi hamulec reczny w prawym tylnim kole byl zlaby lapal na ostatni ząbek a teraz go nie ma w ogole ? czego szukac i gdzie szukac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Najpierw zdejmnij koło i zobacz czy chodzi linka. Może trzeba naciągnąć-wyregulować? dopiero później walka z zaciskiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jwa Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 (edited) odnośnie stuków Mi stuka od nowości (2005) w sobotę bede wymieniał tylne łączniki stabilizatora przy okazji spawania trzymadałka tulejki przedniego wachacza jak przestanie stukać z tyłu to znaczy że ten typ tak miewa i dam znać odnosnie hamulców jak zdejmiesz koło i nie masz klocków lub tarczy to jesteś w plecy kilka stówek jeśli masz i trzymają wymiar to zdejmij tunel środkowy pomiedzy fotelami połam zatrzaski odkręć śrubki (tył przód) i dziesiątką skręć linkę na dźwigni ręcznego i hajda kręć bączki ale pojedź na szarpaki i zobacz czy ten tył to nie są przednie łączniki stabilizatora lub swożeń jak też to przy jednym podejściu wymienisz wszystkie łaczniki i będziesz miał na rok z głowy Edited March 15, 2012 by jwa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 (edited) Dodam nie-śmiało, że mnie też od czasu do czasu, ostatnio denerwowały stuki w tylnym zawieszeniu. Było to bez znaczenia, czy mniejsze, czy większe nierówności podłoża. Powyjmowałem wczoraj wszystkie rzeczy z bagażnika /aby było pewne/. Stuki były nadal. Najciekawsze, że te stuki odziaływały się odmiennie co do dziur / np. gdy był dół na przednim kole lewym, to stuki słyszałem po przeciwnej stronie - tzn. po prawej z tyłu!/. Wiem, że nie mam nic w bagażniku, /w zeszłym roku zdemontowałem cały środek samochodu i wiem co gdzie jest/. Ale zastanowiły mnie tylne pasy bezpieczeństwa! Wiem, nie używam ich a powinienem !!! Przyczyną stukania, była klamra z bolcem od pasów, która po zwinięciu pasa, dotykała plastikowej obudowy-boczka tylnego okienka /nie wiem jak jest w P12, u mnie gdy zwinę pas to klamra dotyka do plastiku/. Więc koledzy, zastanówcie się czy używacie tylnych pasów i a jeśli nie, to czy czasem te klamry nie pukają o plastikowe osłony. Ja u mechanika nie byłem, stuki zlikwidowałem sam i pieniążków nie straciłem, oraz stuków już nie mam. Jeśli komuś pomogłem, to poproszę o miły usmiech, że zaoszczędził "parę" groszy. Pozdrowionka. Edited March 16, 2012 by mirekg9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 -u mnie bujalem tył auta na boki kiedy stalo to bylo to slychac wiec na bank to gumy stabilizatora i byc moze dojda do tego jeszcze łączniki, -hamulce klocki wymienione niedawno -co do kola i hamulca na lewarku na zaciagnietym recznym jak zmienialem kola to krecilo sie swobodnie , -co do pukania tylnich pasow mam tam na siedzeniach klipsy pod ktore sie wsadza pasy i nie powinno nic nikomu stukac jesli tak je umiesci , co do linki bedzie widac po sciagnieciu koła czy rozebraniu tunela srodkowego? jak lepiej to zrobic? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 preston - jesli odpadaają mocowania pasów, więc u Ciebie jest coś innego. Niie będę się wypowidał o przyczynach w 100%, gdyż u mnie zawieszenie, pewnie jest inne. Swego czasu pukania stwierdzano, po delikatnym bujaniu zawieszenia samochodu. Jesli przy delikatnym nacisnięci -bujaniu samochodu było słychac pukanie, to do wymiany były amortyzatory. Nie tłumiły przy końcowej wazie ruchu. Regulacja linki jest tylko w tunelu. Aby sprawdzić skuteczność działenia ręcznego, to musisz zdjąć koło oraz dostać sie do tunelu aby wyregulować linkę. Kręcisz bembnem-kołem a nakretką naciągasz linke. Tak jest u mnie i w wielu innych samochodach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jwa Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 dokładnie tak jest w pedwunstce pasy nie pukaja bo maja daleko do drzwi a po zdjeciu koła masz wszystkie bebechy na oczach jak ktoś pomedra ci wajchą to zobaczysz czy chodzi linka jak chodzi to ściagaj tunel i wio do dziury (jak pourywasz zaczepy to potem bedziesz miał luźniej ale łatwiej) jak sciągniesz linke i dalej nie ma stopu to czeka cie wymiana urządzeń trąco ciernych powodzenia można to zrobić pod blokiem (jak wszystko tylko teraz dziwi widok zmiany koła pod blokiem a kiedyś generalne silnika się robiło i całe podwórko miało przy tym lekcje mechaniki ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 (edited) ok wiec za wymiane gum stabilizatora i stabilizatorów zapłace 150 zł - tył nie wiem czy to dużo? Edited March 19, 2012 by preston81 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 robocizna z częściami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 (edited) przepraszam gumy 17 zł sztuka oyoda i łaczniki stablilizatora 61 zł sztuka tez oyoda czyli same graty kosztuja mnie 155 + robota 150 duzo za robote? Edited March 19, 2012 by preston81 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Czesci ceny ok. jesli chodzi o robociznę to drogo moim zdaniem bo pracy przy wymianie nie ma az tak duzo, wymiana łączników z tyłu to odkrecenie łącznie 4 nakretek i zalozenie nowych łączników, wymiana gum to tez nie problem. Z tyłu masz wiecej miejsca i nie ma problemów z wymiana, masz dobry dostęp, nie masz znojomego który ma kanał? Sam mógłbyś to zrobić. Chodz w ASO pewnie byś zapłacił wiecej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
preston81 Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 no nie mam nikogo z kanałem , ani nic na osiedlu wydawalo mi sie to nie duzo w porownaniu do innych zlozonych mi ofert najmniej 130 zł ale terminy odległe a o 20 zł sie szczypać nie będe no i z lacznikami mialem problem bo sa tam 2 sruby m10 lub m10 i m12 intercars powiedzial ze na tyl sa tylko m10 i m12 i sprawdzili mi 4 producentow nie mieli lacznikow 2xm10 mam nadzieje ze bedzie wszystko pasowac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 W intercarsie nie wiedzą sami, są 2 rodzaje sam sie o tym przekonałem, u mnie było M10 i M12 a w sklepie dali mi 2x10 to co bedziesz wsadzał na tyl 2xM10? sprawdź w http://petrocar.com.pl/ ja u nich kupowałem i wiedzą ze są 2 rodzaje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.