Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Błąd P0217 - (Stan nadmiernej temp. silnika)


dawid1
 Share

Recommended Posts

Witam

Zaświecił się Check i odczytałem PCMSCAN-em P0217.

Sprawdziłem płyn chłodniczy w wyrównawczym i jest w połowie MIN - MAX.

Co jest przyczyną tego błędu?

Co jeszcze sprawdzić?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Moze uda CI sie zczytac blad na zworke. U mnie sie swieci check i nie da sie odczytac bledu na zworke ani go skasowac. Na Carmanie wychodzi ze nastawnik i blad ecm 10 . jest u elektryka niech go meczy.

Moze to byc ze jest duza temp. powietrza zasysanego i jest taki blad. Moze to byc od zaworu egr.

Link to comment
Share on other sites

Zworką sprawdzałem i wyświetla błąd 87 (który się za mną ciągnie od dawna) dla tego zakupiłem LM-a żeby mieć porównanie.

A gdzie znajdę czujnik powietrza zasysanego czy to będzie przepływomierz?

Link to comment
Share on other sites

Tak trzeba by bylo podejrzec jak pracuje przeplywomierz . Czy stabilnie . Poza tym to nawet Carman (polecaja jak nie ma consulta ) pokazuje ze u mnie jest intercoller ,to ja bym za bardzo nie wierzyl w ten blad . Na forum terrano kolega pisal ze pokazalo mu ze mial temperature powietrza zasysanego 217 stopni i zaslepil zawor egr i pomoglo.

Co do bledu 87 to moze powymieniaj to styczniki te dwa przy pedale hamulca bo pisales ze potencjometr gazu czysciles.

Link to comment
Share on other sites

Już chyba wiem o co chodzi.

Ostatnio jak podłączałem komputer to chciałem wywołać jakiś błąd i odpiąłem przepływomierz i zapaliłem silnik i o dziwo lampka check nie świeciła ale autem nie jechałem tylko stało w garażu. Dopiero po 3 chyba albo 4 dniach się zapaliła z tym błędem. Czyżby komputer miał takie opóźnienie ?

W każdym razie dolałem wczoraj 100 ml płynu chłodniczego skasowałem błąd i dzisiaj już nie świeci.

A te styczniki to czyściłem i sprawdzałem są dobre i raczej temp. silnika nie ma na nie wpływu bo pedał zacinał się tylko na ciepłym silniku.

 

Przymierzam się w najbliższym czasie posprawdzać i przeczyścić dobrym środkiem wszystkie konektory które dochodzą do ECM, może wtedy nie będą wyskakiwały dziwne błędy :)

Link to comment
Share on other sites

Co do tych stycznikow to masz racje Temp silnika nie ma na nich zadnego wplywu. . na drugi raz nie potrzebnie nie wywoluj bledow ot tak sobie . U mnie tez sie dziwne rzeczy dzieja . nawet jak sciagnalem wtyczke z wtryskiwacza sterujacego i nie zapalalem silnika . zalozylem i po odpaleniu blad. A nie powinno byc. U mnie chyba bedzie cos z ecu . Jutro bede wiedzial czy do wymiany . . A stycznik od pedalu gazu tez sprawdzalaes. jest na forum jak zmierzyc opory tego stycznika .

Link to comment
Share on other sites

Stycznik sprawdzałem jest w porządku a pedał gazu się sam naprawił już się nie zacina ale sytuacja była dziwna pojechałem na warsztat i podłączyli do komputera i odpalili silnik. Normalnie powinien nie działać pedał jak wcześniej a tu nagle silnik sam sobie dodał lekko gazu i się naprawiło. Stwierdzili że to był nastawnik i się odblokował. Normalnie nie mogłem uwierzyć.

A co z Twoim komputerem i dla czego "do wymiany" ?

Link to comment
Share on other sites

Strasznie mi przeplywka oscyluje tzn. napiecie skacze. Wywala tez blad ECM10. Zanalazlem w manualu terrano ze to u nas blad nr 82.Dziwne jest to ze jest slabe cisnienie doladowania a nie wywala bledu. Elektryk ma to wszystko sprawdzic i jesli bedzie mial to ma wymienic ten czujnik cisnienia atmosferycznego ktory jest w komputerze. Jutro wszystko bede wiedzial. W ciagu dwoch lat dwie przeplywki wymienione i nowe dpokazywaly troche ponad 1,9 V. Bylo to dla mnie dziwne ze nawet BOscha pokazywala nowa 1,95-1,97 V

Najgorsze ze turbo tez do remontu(luz na wirniku ) . I jeszce koncowki do wymiany (500zl razem z robota ) .jak beda jakies niespodzianiki to jutro napisze .

Link to comment
Share on other sites

Ważne żeby elektryk był dobry i naprawił co trzeba a z tym czujnikiem cisn. atm. w kompie to dziwne muszę się popytać - mam znajomego ale dam znać.

pozdrawiam...

Link to comment
Share on other sites

Bylem dzisiaj na dwoch komputerach i wyszlo zero bledow a kontrolka swiecila . jak wracalem od brata raz zgasla i sie znowu zaswiecila . PO jakims czasie zgasla sama i na razie spokoj. Zobaczymy jak dlugo. Czujnik w komputerze dobry. Mam jego zdjecie bo mi zrobil elekryk. Mam tez zdjecie gdzie mam zapisany numer boschowski komputera . Jak jeszcze raz pojawi sie check to sciagne klemy na cala noc . Mam nadzieje ze sie komputer odwiesil.

Link to comment
Share on other sites

A komputer rozbierali oglądali płytkę - pewnie tak bo czujnik racze w środku.

Mógłbyś wrzucić to zdjęcie czujnika?

Link to comment
Share on other sites

Komputer byl Dawid rozbierany . ten czujnik to z napisem Motorola . Powiekszysz sobie to zdjecie

 

Strasznie daleko odeszlismy od tematu

post-33162-0-61203300-1331416379_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się trochę daleko... ale potwierdziłeś że błędy które wywala ecu

(odczytując metodą na zworkę lub PCMSCANEM) nie do końca są wiarygodne - no chyba że

silnik się dziwnie zachowuje

 

Ale jak silnik pracuje dobrze a ecu wywala błąd to coś jest nie tak z ecu

 

Może ktoś wie jak sprawdzić ecu ?

Co prawda w manualu jest taki rozdział ale trzeba mieć CONSULTA II i tu jest problem

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czesc .Tak podejrzewam ze chyba sie ecu odblokowalo. Cos musialo go zablokowac. Tyko nie wiem co.

Metoda na zworke jest bardzo dobra z tym ze nie podejrzysz jakie ma parametry element przcujacy na silniku.

Link to comment
Share on other sites

A udało Ci się zrobić diagnostykę na zworkę ?

Link to comment
Share on other sites

Dziś znowu wywaliło błąd

Sprawdziłem zworką i jak zwykle 8 - długich i 7 - krótkich, nie kasowałem tylko podłączyłem laptopa z LM-em, odpaliłem silnik i odczytuję a tu

temperatura powietrza zasysanego - 215 stopni ???

Silnik pracuje dobrze, równo.

Sprawdziłem miernikiem przepływomierz na jałowym i pokazuje 1,75V ~1,89V.

Po chwili sprawdzam jeszcze raz (silnik pracuje) 1,0 V

Czyli padła przepływka :(

Nasuwa się pytanie jak jutro będzie się zachowywał silnik ?

I gdzie kupić wkładkę ?

Nie mam zamiaru kupować nowej mam inne wydatki...

Link to comment
Share on other sites

Mysle ze nie bedziesz mial wyboru. Dwa lata temu za sama wkladke do boscha wolali oklo 200zl a cala kosztowala chyba 240 zl. Mozesz kupic tansza przeplywke (ja kupilem za 150 zl ) ale po roku padla . Musisz popytac po hurtowniach.

Link to comment
Share on other sites

odpaliłem silnik i odczytuję a tu

temperatura powietrza zasysanego - 215 stopni ???

 

A może sam termistor padł próbowałeś zmierzyć oporność?

U mnie na zimnym i na rozgrzanym wychodzi - 5,50 kOhma, a mie mam ELM,a żeby sprawdzić czy nie ma błędu temperatury a na zworkę u mnie nie działa. Check mi sięświeci ale to katalizator,

Link to comment
Share on other sites

Nie stety nie mam termistora mam 4 przewody ale sprawdzę jeszcze raz...

 

Przed chwilą sprawdziłem, silnik trochę ostygł, odpaliłem i pokazuje 1,72 ~ 1,95 V i cały czas nie stabilnie czyli lipa, ciekawe co będzie jutro podczas jazdy do pracy. Zobaczę i dam znać

pozdrawiam

 

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajdę czujnik temp. powietrza zasysanego skoro nie mam go (termistora) w przepływomierzu ?

Link to comment
Share on other sites

Dawid a skad wiesz ze nie masz termistora w przeplywce . czy odkrecales wklad i patrzyles?

Link to comment
Share on other sites

Odkręcałem wkład i jest miejsce na termistor ale widocznie u mnie nie ma go być, może czujnik temperatury powietrza zasysanego jest w innym miejscu?

Ktoś chyba kiedyś o tym pisał

Link to comment
Share on other sites

Dzięki ale sprawdzałem i niestety nie mam czujnika pod filtrem powietrza :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...