kajot04 Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 Mam w przyszłym tygodniu do zrobienia przegląd techniczny do dow. rej. - pierwszy - i coś mi się kiedyś obiło o uszy w kwestii napędu x4 i wjazdem na rolki - które to, przy pewnego rodzaju napedach x4 mogą go uszkodzić. Ale chyba to przy stałych napedach ? - jak to jest w przypadku QQ ?, Mam na coś uwazać, szukać specjalistycznego stanowiska, czy wszystko jedno jaka stacja diagnostyczna i sprzęt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JjS Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 Jeśli masz stały napęd na 4 koła, to kręcąc kołami jednej osi napędzasz drugą i wyrzucisz samochód z rolek. Dlatego w Twoim QQ przed wjazdem na stację diagnostyczną radzę wyłączyć 4WD lock, a będzie wszystko w porządku. Dla pewności ustawiłbym na 2WD. A tak na poważnie, zapytaj się diagnosty na stacji, jak coś spieprzy - jego problem. U mnie w starej Hondzie HR-V odstępowali od badania hamulców (automatu załączającego tylny dodatkowy napęd nie można było wyłączyć), podobnie w motocyklach - boją się wjeżdżać na rolki. Choć szkoda, bo raz na jakiś czas warto sprawdzić pojazd dla własnego bezpieczeństwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Author53 Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 ..... coś mi się kiedyś obiło o uszy w kwestii napędu x4 i wjazdem na rolki - które to, przy pewnego rodzaju napedach x4 mogą go uszkodzić. Ale chyba to przy stałych napedach ? - jak to jest w przypadku QQ ?, Przy badaniu napęd musi być rozłaczony. To przecież badanie sprawnosci hamulców a nie sprawności napedu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.