sokol_tur Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 witam ostatnio zauważyłem , że moja Primerka 1,9dci zaczeła dziwnie pracować . Chodzi o to gdy jade to juz od 1,5 tys obrotów słychać gwizd turbiny przy 2 tys mocniej gdy do chodzi okolo 2500/ 2700/obr na min to przestaje , i tak za każdym razem. Druga sprawa to jest taka , że nie ważne czy ciepły czy zimny , czy jadę godzinę czy 10 minut to za kazdym razem na postoju jak podczas zmiany biegu i ruszaniu Wydobywa duża ilośc czarnego dymu z wydechu i tylko jak ma 2 tys obrotów. I teraz mam pytanie czy to dymienie to jest normalne czy nie , bo wczesniej tego nie zauważałem a teraz ewidentnie widać to w kamerze ... Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam;-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 odnośnie gwizdów i buczenia turbiny już były posty (przewody intera) każde nadmierne dymienie nie jest normalne teoria czyszczenie wydechu jest w instrukcji coś o jeździe w trasie na przepalenie komina i oczyszczenie go z sadzy (częstotliwośc jazdy miasto/trasa) rodzaj używanego paliwa zainwestuj kilka (2/4) zbiorników dobrego paliwa (ja jeżdze co drugie tankowanie na Vervie ale to moje fikumiku) możesz cokolwiek ale by było bardzo dobre możesz dodać preparat do czyszczenia wtrysków (leje) też było na forum już poruszane a jaki masz stan oleju - jak i ile często dolewasz jaki przebieg (oryginalny-ciekawość co mnie może czekać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Sprawdż turbinę w ten sposób, że zdejmij wąż od filtra powietrza do turbiny, weż palcami oś turbiny i sprawdż luzy góra-dół lewo-prawo,przód -tył, jak jest luz to turbina do wymiany a dymi bo przepływka a konkretnie termistor w niej walnięty i komputer odczytuje jego oporność żle i traktuje to jak zimny silnik i dokłada mu paliwa( dlatego dymi na czarno, na niebiesko to olej w garach, na biało to płyn w garach) ,czyli za dużo paliwa za mało powietrza ( sprawdż wtyczkę przy filtrze powietrza) i obejrzyj osprzęt może jakaś rurka podciśnieniowa się wypięła lub wtyczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Bardzo istotna informacja o kolarach dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 wiec tak od wymiany do wymiany 12tys km dolałem raz 100ml , wymiane miałem na początku marca do dzisiaj zrobiłęm ok 2 tys i nic nie ubyło . Druga sprawa dolałem płynu do czyszczenia wtrysków i nic nie pomogło . Teraz zaleje lepszego czyli ta Verve kilka razy i zobaczymy. Zostaje sprawa dojścia co z turbinką jeszczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 100ml to zadne ilości przy dieslu. Jak daje w palnik na trasie to tyle dolewam po 100km. Przy spokojnej jeździe nic nie dolewam nawet do wymiany (15ooo) Tegwizdy to zasysanie powietrza czy buczenie czy metaliczny jazgocik? -przewody powietrza maja gdzies nieszczelność i zaczeły się dziwne dźwięki -belka pod podwoziem - walnołeś gdzieś nią i dotyka poduszki powietrza przy ruszaniu i przy przyspieszaniu pracuje osłona i trzeba to odgiąć (jesli masz możliwość kanału to spróbuj łomem odgiąć jeśli zmieni się swiergot to musisz ją odkręcic i dac jej pare młotów, prubowalem obie wersje - młot daje dłuższy i kożystniejszy efekt) Ja kiedyś tankowałem na hipermarketowej stacji bo wyczytałem, ze to paliwo spełnia normy (ale chyba własne) Efekt był taki, że miałem czarny zasmolony i zakopcony tył niezależnie od stylu jazdy - mycie raz na tydzień po miesiącu dosłownie carna klapa bagażnika i zdeżak. Po miesiącu i 2 zbiornikach V-vy(to moje fikumiku bo sponsorują Hołka i ekipe dakaru) kopeć ustał I w zasadzie po pół roku ekperymentów z paliwem wróciłem do starego sprawdzonego systemu tankowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 To są gwizdy ;)okk sprawdze wszystko w najbliższym czasie i dam odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 I? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 jutro bedzie wszystko sprawdzane i lana verve odpowiedz dam jak bede wiedzial coś wiecej znaleziono , i rozwiązano . Problem tkwił w jednym wtryskiwaczu , a dokładnie jeden wtrysk lał i był uszkodzony . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.