Gość mirekg9 Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 (edytowane) Witam. Prawie dwa latka cieszyłem się samochodzikiem, a tu wczoraj klops. Silnik odpaliłem, przy ruszaniu szarpnęło i zgasł. Po ponownym odpaleniu silnik dostał nierównej pracy i zaczął hałasować jakby pudełko śrubek wsypano do niego. Przejechałem nim jeszcze do mechanika i tam już pozostał. Dziś ustalono przyczynę awarii. Siadł napinacz łańcuszka Vacum pompy. Łańcuszek latał aż porobił dziury w napinaczu i częściowo /jak zrozumiałem/ uszkodził rownież pompę. I tutaj mam do kolegów pytanko i prośbę. Może komuś rzuciła się jakaś strona, gdzie mógłbym zakupić Vacum pompe, łańcuszek i napinacz. Te elementy są po stronie skrzyni biegów. Wiadomo że łańcuszek i napinacz, to musi być nowy, ale i może gdzieś nowa pompa by była w rozsądnej cenie? Na all..... używka pompy jest do 300zł. Ja dziś już parę godzinek poświęciłem, lecz jeszcze nie udało mi się znaleść. Może komuś się uda, lub wie i podzieli się tą informacją. Dzięki i pozdrowionka. PS....... 31.03.12R. Problem z Vacum pomp cd. Czy ktoś może regenerował pompę Vacum, lub wie gdzie takowe rzeczy regenerują, Może mała podpowiedź? --- podpowiedź...... Ta vacum pompa w miom silniku, to mało widoczne podzespół, po przeciwnej stronie niż rozrząd. Dziękuję za pomoc, uporałem się sam i bez regeneracji............. sprawa była bardzo błacha, dała do myślenia i jednocześnie potwierdziły zasady użytkowania diezli ---- znów zaoszczędziłem!!!!!!! i mam rozeznanie w czym tkwił problem. - /tak mi się wydaje na dziś/ Edytowane 1 Kwietnia 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Ale my nie wiemy a chętnie byśmy problem poznali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 (edytowane) Rozumię, ale poczekam jeszcze parę dni i się oczywiście odezwę. Nie chcę chwalić dnia, przed zachodem słonca. Edytowane 1 Kwietnia 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 I? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) Będzie trochę długo, ale przypuszczam że ciekawie dla użytkowników diesli dci, może i di np. w samochodach - N16, P12, Tino, X-Trail a może i Navara 2,5. Często ktoś pyta o delikatne stuki w silniku i zastanawia się czy to już pada rozrząd /łańcuszek/ czy może coś innego??? -- Częstym stukaniem i słyszalnym przy uruchamianiu zimnego silnika może być olej!!! Dźwięk ten słyszalny jest z lewej strony silnika na górze. ... W naszych silnikach należy stosować oleje syntetyczne lub półsyntetyczne. Wymienia się je co 10-15kkm. Przeciąganie tego okresu jest niewłaściwe nie tylko dla silnika ale i dla turbiny. Motory common rail mają rzadszy okres wymiany oleju. Firmowy olej, to odpowiednik francuski ELF (dokładnie to Elf SXR 5W30), DiTD mogą spokojnie jeździć na Shell Helix Diesel półsyntetyk. Silniki CR otrzymują także w/w oleje, choć stosowany bywa inny olej np. Mobil Super FE 5w30, występujący czasem pod nazwą Mobil Special FE 5w30. Kiepski olej i filtr (a tym bardziej zbyt rzadka ich wymiana) powodują bardzo często zacieranie (łuszczenie) wałka rozrządu (najczęściej na pierwszej krzywce). Takowe zjawisko nie dotyczy wyłącznie silników japońskich ale innych firm także. Filtry wymieniane co drugi raz, olej - byle tańszy bo "to tylko olej"... Do tego przesilanie zimnego silnika powoduje większe obciążenie zaworów a co za tym idzie - gorsze smarowanie wałka w głowicy (olej jest jeszcze zbyt zimny i zbyt gęsty) co może dodatkowo skutkować zmniejszeniem żywotności wałka. Silniki serii (DiTD/CR) dostosowane są do oleju o gęstości przede wszystkim 5w30. Wiele wskazuje na to, że przedwczesne zużycie wałka rozrządu oraz hałas vacum pompy jest wynikiem także niewłaściwego oleju. Vacum pompa – doszczelnia się olejem, więc jego gęstość ma tutaj znaczenie. Zbyt gęsty olej niedostatecznie smaruje też wałek rozrządu (szczególnie na zimnym silniku) co jest powodem przedwczesnego zużycia..... -- Następnym hałasem w silniku lub stukaniem w nim, może być słyszalny luźny łańcuszek rozrządu, a hałas ten wydobywa się z lewej strony silnika. -- Następnie mogą być słyszalne stuki-hałasy z centralnej części silnika od góry i przypuszczalnie będą to hałasy z wtryskiwaczy lub zaworów /bardzo słyszalne w momencie rozpędzania samochodu/, gdyż brak jest odpowiedniego podciśnienia wewnątrz silnika. -- Następnie, po prawej stronie silnika - z boku u góry znajduje się Vacum pompa /tak jest u mnie 2,2 dci/ która jest również napędzana łańcuszkiem. Vacum pompa odpowiada za servo - /jeśli hamulec twardy, to awaria serva lub Vacum pompy/, natomiast gdy hamulce czuje się czasami jakby były zapowietrzone, to można przypuszczać, że rozciągnięty jest łańcuszek, lub powolne "padanie" pompy - choć pompy "padają" rzadko - no, chyba że wina oleju. Vacum pompa odpowiada również za odpowiednie ciśnienie na zaworze EGR, jak i odpowiedniego podciśnienia w całym silniku. Teraz już do setna sprawy...... Prawie dwa latka cieszyłem się samochodzikiem, a tu nagle klops. Może wcześniej coś terkotało i nie zwróciłem uwagi, ale bardzo w to wątpię!!!! Zaczęło się nagle. Przy ruszaniu zgasł i szarpnął, jak nowicjuszowi na nauce jazdy. Potem silnik zaczął hałasować jakby wsypał do silnika wiaderko śrubek. Na tym hałasie zrobiłem 16 km do mechanika i tam już pozostał. Ustalono przyczynę awarii. -- Siadł napinacz łańcuszka Vacum pompy!!!!!. Łańcuszek latał, aż porobił dziury na prowadnicy-ślizgu i częściowo /jak zrozumiałem/ uszkodził rownież pompę. Ślizg-prowadnica była cała zdarta i pełno opiłków metalu wewnątrz. Dobrze że nic nie przyblokowało, bo chyba cała głowica była by do wymiany lub cały silnik. Może od czasu do czasu wyciągnięty łańcuszek obcierał a ja nie zwróciłem na to uwagi. Natomiast przy ruszaniu może był mój błąd /mało gazu i silnik zgasł/ a w tym momencie wyciągnięty łańcuszek zaczepił, naderwał ślizg-prowadnicę a potem już praca silnika zrobiła resztę. Teraz trochę o kosztach.... Łancuszek najlepiej orginał, koszt ok.180 zł - ASO, prowadnica-ślizg orginał 160 zł - ASO, najgorsza cena vacum pompy ponad 3 tyś zł w ASO, lecz tak jak pisałem, ona "pada" rzadko, lecz przy luźnym łańcuszku może wyrobić się zębatka która jest na stałe na pompie. Wtedy zostaje zakup używki w granicach 200-300 zł. Jest jeszcze jedna zębatka większa, ale ona u mnie była dobra, więc nie wymieniałem i ceny nie znam. Przy tej awarii byłem zmuszony kupić używkę i kupiłem cały komplet - Vacum, łańcuszek, drugie koło, prowadnice, przy okazji i całą obudowę w raz z jakimś czujnikiem - nie wiem do czego on jest. Za całość dałem 400zł, lecz wykorzystalem tylko pompe z zębatką, gdyż moja zębatka była zjechana, przekoszone zęby w jedną stronę. Przypomnę tylko, że moja Tinka od nowości jeździ na pełnym syntetyku. Tak jeździła w Niemczech i ja w Polsce też na ELF 5/30. Aktualnie ma przejechane 230 tyś. Przy mnie odkręcano pompę z P12 z anglika i przy obudowie filtra była kartka , że olej 10/40 - lecz nazwa nieczytelna. Teraz trochę fotek;;;;; Tu widać jak wygląda środek części silnika-podzespołu na półsyntetyku 10/40. -- czarno, po 80 tyś.mil == 129 tyś.km. a tak częściowo i w przybliżeniu wygląda na moim 5/30. --jest jakoś czyściej i jaśniej, po 230 tyś.km. Uszkodzony ślizg- prowadnica - na foto 2 jest między zębatkami ślizg w miarę cały - tak powinien wyglądać. Uszkodzona zębatka na Vacum - ale pompa i zębatka czyściuteńka na 5/30. Więc to by było na tyle. Podsumowując, -- koledzy zwracajcie również uwagę i na odgłosy przy Vacum pompie, aby u Was coś takiego nie zaistniało. Nie tylko ważny jest łańcuszek rozrządu. To co tutaj napisałem, to moje obserwacje, awaria i rozwiązany ostatni problem i nie każdy musi się z nim zgodzić i przyznawać mi rację......... Myślę, że komuś ta informacja się tutaj przyda Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........uśmiech za ciekawe informację. Pozdrowionka Przy okazji - wszystkim forumowiczom, życzę, zdrowych, spokojnych, mokrych i radosnych Świąt Wielkanocnych. Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez mirekg9 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 No i prosze bardzo cała gama uśmiechów na wielkanocne lanie. Bardzo istotna informacja i zdjecia o olejach. Gdzieś był post o tym i ktosiek polecał wymiane syntetyka na mineralny, że niby Vectry to znoszą dobrze i ma sobie z tym poradzić. Dobrze, że wszystko skończyło się tanim kosztem. Wesołego Alleluja 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietras2020 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Właśnie mam problem z moją pompą vacum, Twoja informacja jest dla mnie bardzo przydatna. Dzięki za ten post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hrbmx Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 (edytowane) U mnie objaw był taki, że zaczęło hałąsować podczas trasy, po 60km stwierdziłem twardy pedał hamulca a później hałas się zmniejszył tzn jest słabiej słyszalny, na początku myślałem że to serwo hamulcowe, ale mechanik stwierdził że to pompa vacum sprawdzałem ceny pomp vakum - aso - standardowo - kosmos - pozostaje allegro - ceny od 200 do 500. Jeśli chodzi o kit naprawczy to o co pytać w ASO? łańcuch, prowadnica i uszczelki? mirek masz jakies part numbery? a odnośnie posta to nasuwa się pytanie czy od razu zmieniac olej czy pojezdzic i do nastepnej wymiany. - najśmieszniejsze jest to, że olej wymieniałem w ASO, może zalali jakieś badziewie... czy zachowywać jakąś szczególną ostrożność podczas wymiany? czytałem na angielskojęzycznym forum ze wymiana moze spodować spustoszenie ( wyciągnięty łańcuszek ) aha ) dzięki za ciekawe informacje. Edytowane 5 Listopada 2012 przez hrbmx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Jak łańcuszek zablokuje, to głowica do roboty. Co do pompy z Alle... na odległość, to chyba troszkę strach kupować. Zdjęcie może być słabe i nie zobaczysz stany zębów, oraz czy wogóle pompa po ruszaniu kółkiem w jakiś sposób pracuje. Lepiej podjechać samemu do najbliższego szrotu i aby odkręcali ja przy Tobie - przy okazji zobaczysz jak jest zamontowana. Osobiście wymiany nie robiłem, lecz powiedzieli mi że nie ma z tym żadnego problemu - inaczej założyć się nie da. Uszczelek też nie ma, najwyżej czerwony silikon na temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hrbmx Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Mirek - napisałeś wcześniej 'Łancuszek najlepiej orginał, koszt ok.180 zł - ASO, prowadnica-ślizg orginał 160 zł - ASO,' masz jakies nazwy tych części? bo w aso za pompe zaśpiewali 3,3kpln żadnych zestawów naprawczych nie mieli do tej pompy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Zestawów naprawczych do pomp nie ma-gdyż jak pisałem wyżej, pompa teoretycznie jest nierozbieralna - chyba że regeneracja. W ASO występuje jako tylko pompa. Osobno jest tylko koło duże, łańcuszek i ślizg. I tutaj będziesz miał pewnie problem, tak jak i ja miałem. Gdy dzwonisz do ASO, to wołają o VIN i na tej podstawie dobierają części. Numerów części nie pamiętam, gdyż ich nie mam. Co najważniejsze!!!!! Gdy będziesz dzwonił o części - to MUSISZ TYM "ZNAWCĄ" UŚWIADOMIĆ że vacum pompa jest po drugiej stronie silnika a nie tu gdzie rozrząd. Niektórym gdy mówiłem o pompie - to od razu mówili....a to czyli tam gdzie rozrząd???...... więc pamiętej o tym aby im dokładnie i obrazowo powiedzieć gdzie te elementy się znajdują. Ja im tak powiedziałem, a następnie opisałem ,,,,,,, jest po drugiej stronie niż rozrząd, jedno koło małe zębate jest razem z pompą /nierozbieralne/, drugie koło duże, a między tymi kołami przykręcona jest prowadnica-ślizg,,,,,,, Co do kupna części, to w tej chwili nie mam namiarów, ale zacytuję Ci fragment z innego tematu - Dodam że w Bielsku nie było problemu. ....cyt. Zadzwoń kolego do serwisu w Bielsku Białej - telefon znajdziesz w internecie. Wiadomo, że te części powinny być orginalne /z resztą trudno o zamienniki - przerabiałem to/. Podałem Ci Bielsko Biała, gdyż oni prowadzą sprzedaż wysyłkową-za pobraniem./tam dzwoniłem i jestem pewny/ Radom - nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej, gdyż kilku Nissanowców zrobiło już ich w "bambuko" - towar zamawiali a potem odmawiali przyjęcia. Teraz inni na tym cierpią. Łódź - nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej, mało tego, gdybyś np. był osobiście w serwisie, to żądają najpierw zaliczki. Do innych miast nie dzwoniłem więc nie wiem i nie pomogę...... hrbmx - bardzo chciałem Ci przed chwilą pomóc, ale niestety się nie udało, i to wyłącznie z Twojej winy. Gdy przed chwilą zadzwoniłem do pewnej hurtowni to zapytali o parametry silnika ... i tu ZOONG , tradycyjnie ty, jak i wielu forumowiczów w swoim opisie przy profilu-nicku, danych takich nie umieściłeś- rocznik, silnik, moc, paliwo. Zawsze o to prosimy, gdyż jest wtedy łatwiej komuś pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hrbmx Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 (edytowane) poprawiłem się póki co spróbuję lokalnie, a jak się nie uda to będe próbował w Bielsku dzięki za info edit: dość nieoptymistycznie to wygląda do cen które podałeś wcześniej. łańcuch 231 koło zębate duże - 460 prowadnica - 161 Edytowane 7 Listopada 2012 przez hrbmx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Nie ma sprawy. Po to tutaj dla siebie jesteśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekszubert Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Jakiś rok temu miałem taką usterkę a części zamówiłem w zaprzyjaźnionym sklepie motoryzacyjnym. Części oczywiście oryginały ściągnęli mi na drugi dzień (przez serwis) a i tak wyszło taniej niż bezpośrednio z serwisu. Cena podobna jak pisze mirekg9(oczywiście bez pompy). Naprawa we własnym zakresie łącznie demontaż + montaż ok 3h ; jako uszczelnienie silikon wysokotemperaturowy czarny (mniej się rzuca w oczy). Początkowo nie mogłem zlokalizować gdzie tak stuka więc użyłem "przyrządu echolokacyjnego" własnej konstrukcji (ucięta butelka jako słuchawka oraz wąż gumowy jako łącze bezprzewodowe). Po całej operacji wymieniłem olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 edit:dość nieoptymistycznie to wygląda do cen które podałeś wcześniej. łańcuch 231 koło zębate duże - 460 prowadnica - 161 Najpierw rozbierz a potem stwierdzisz co się sypie i co Ci będzie potrzebne. Ceny dużego koła nie znam gdyż nie było mi potrzebne, prowadnica-cena ta sama, tylko z łańcuszkiem przecholowali. Zanim dokładnie dojdziesz co Ci jest potrzebne, to dzwoń po Polsce i szukaj jak najtaniej. Koło duże ma mniejsze obroty niż małe, więc jest szansa że będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marecki105 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 (edytowane) koledzy mam podobny problem to chyba vacum pompa a dokladniej lancuszek lub slizg , gran jak na koncercie chcialem zrobic to sam bo wiadomo koszt mniejszy . czy moze ktos mi powie czy musze scignac pokrywe klawiatury zeby dojsc do lancuszka i slizgu . musze byc niedlugo w polsce a do domu 1300 wiec raczej nie dojade !!!! prosze o pomoc primera p12 2.2 di 126 km rok 2002 Edytowane 14 Stycznia 2013 przez marecki105 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 koledzy mam podobny problem to chyba vacum pompa a dokladniej lancuszek lub slizg , gran jak na koncercie chcialem zrobic to sam bo wiadomo koszt mniejszy . czy moze ktos mi powie czy musze scignac pokrywe klawiatury zeby dojsc do lancuszka i slizgu . musze byc niedlugo w polsce a do domu 1300 wiec raczej nie dojade !!!! prosze o pomoc primera p12 2.2 di 126 km rok 2002 Poszło na PW. Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marecki105 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 wymieniony slizg ( prawie go nie bylo ) lancuszek nowe org. i uzywana pompa vacum bo w mojej byle zeby zjechane . niby ok ale teraz jak przyspieszam slychac dziwny swist , przy lekkim przespieszaniu jak depne mocniej jest swist i za chwile znika wszystko dzieje sie prz naciskaniu pedalu gazu lub jego puszczeniu . prosze o pomoc czy moge jechaac w czwartek musze pokonac 1300 km . HELP HEELP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Poszło w odpowiedzi w meilu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Podziel się wiedzą?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marecki105 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 wiedza o czym kolego .. pytaj co bede wiedzial to napisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Czy ten temat też juz ogarnąłeś?? (...)ale teraz jak przyspieszam slychac dziwny swist , przy lekkim przespieszaniu jak depne mocniej jest swist i za chwile znika wszystko dzieje sie prz naciskaniu pedalu gazu lub jego puszczeniu(...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marecki105 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 (edytowane) no niestety temat swisty to jeden wielki znak zapytania ????????????? jutro wyjezdzam do Polski , 1300 km do pokonania mysle ze primerka da rade . jak dojade to mechanik ma zajecie . chyba ze znajdzie sie ktos kto jeszcze pomoze , wskaze gdzie szukac . pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc . Edytowane 30 Stycznia 2013 przez marecki105 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Wszelkie obejmy-opaski dobrze dokręcone? Może przy demontarzu jakiś przewód-wąż gumowy pęknął lub pęknięcie jest gdzieś pod opaską? Czy brałeś sobie pomocnika aby odpalał i dodawał gazu a Ty byś nadsłuchwał? Może byś chociaż miał rozeznanie w którym miejscu świst jest najgłośniejszy. Pozdrowionka i widoczności, szerokości i co najważniejsze - przyczepności życzę, bo 1300km przed Tobą i myśl czy coś nie strzeli podczas tego świstrzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marecki105 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 hehehe pocieszyles mnie tymi MYSLAMI . dzis dokrecilem wszystko jeszcze raz nie sprawdzalem bo nie mialem mozliwosci ale waz od intercoolera byl lekko dokrecony moze to byla przyczyna . jak dojade dam znac co i jak bo od razu jade na warsztat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.