krajesiak Opublikowano 25 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 Problem brania oleju powszechnie znany, mam 200tys. przebiegu. Czy jest sens podczas tej zmiany zalania oleju mineralnego 15W40 zamiast 10W40? Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 25 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 ile tobie oleju bierze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 ze 4l na 10k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 25 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2012 Benzyna czy diesel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 benzyna 1.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 szkoda lac do silnika olej mineralny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Dolewanie różnego rodzaju modyfikatorów też raczej nie ma sensu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 (edytowane) Bez remontu tu się nie obejdzie 4l/10000 to b.dużo . Sprawdzić ciśnienie w cylindrach, zrobić próbę olejową, jak przy niej skoczy ciśnienie to starły się pierścienie (prawdopodobnie jeździsz na gazie) jak nie skoczy to zawory lub uszczelniacze zaworowe, bez mechanika się tu nie obejdzie a problem trzeba rozwiązać bo na olej nie wyrobisz Edytowane 26 Marca 2012 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 remont silnika pewnie koło 2000 z robotą .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Teraz musisz podjac decyzje, robisz i jezdzisz, albo nie robisz i sprzedajesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 No właśnie, ogólnie dobrze nim się jeździ a w tej cenie niczego lepszego pewnie nie kupię.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Nie pal się tak do remontu zrób najpierw to co wcześniej napisałem a potem podejmiesz decyzję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 (edytowane) voyager czy wyszly by pierscienie czy uszczelniacze to i tak trzeba robić remont, ja podejrzewam pierścienie ale i tak je wymieniając od razu wymienię uszczelniacze zaworowe (niewielki ich koszt). Gorzej jak gładzie są zjechane. Poza tym próba olejowa pewnie też kosztuje.. Edytowane 26 Marca 2012 przez krajesiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Lanie mineralnego w nowe motory to lekkie strzelanie sobie w kolanko. Mineralny w zimie jest jak masło. Słyszałem o peknietych filtrach oleju lub zatartych motorach. A jak go rozbierzesz to bedziesz widział co i jak powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 26 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2012 Próba olejowa polega na wlaniu oleju silnikowego nad tłok (uszczelnia na czas próby luzy między tłokiem a pierścieniem - stąd wzrost ciśnienia), zrobi to każdy, zegar pomiarowy ma każdy mechanik , koszt żaden a wiedza z tego właściwa, koszt remontu około 3 tys. ,moim zdaniem najpierw sprawdź temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Skoro tak mówisz to spróbuję, zapytam przy przeglądzie bo właśnie się zbliża. Przypomniała mi się jedna rzecz, w tamtym roku w lipcu wymieniajac świece zauważyłem, że ta z 4 cylindra była strasznie zabryzgana olejem. W ogole wygladala inaczej od reszty, co moglo byc przyczyna? Niedokrecenie czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Możesz miec nieszczelność i zasysa do środka olej i dlatego jest zasmarkana Wcale nie musza to być zastraszajace ilości wystarczy by swiecę uwalić na tłusto. Może też nie palić ten garnek tak jak powinien. Zrób co pisał Voyager. Czekamy na dalszy rozwój wydażeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gaza Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Problem ogólnie znany pierwsze egemplarze miały problemy ze zbyt miękkimi pierścieniami - silniki potrafiły zacierać sie na gwarancji nawet dlatego masz wieksze zużycie oleju - miałem podobny efekt prawie skończyło się to zatarciem silnika (poprzedni właściciel nic nie wspomiał ale poźniej przypomniałem sobie fakt , że woził olej w bagażniku) Po wymianie pierścieni nie bierze już nic. Niestety nie jest to dobra wiadomośc - bo trzeba zainwestować w wymiane pierścieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Mam nadzieję że modele z końca produkcji nie maja takich niespodzianek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 ===================================================================================================== Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://www.auto-swia...san-klub-polska ===================================================================================================== Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Jakieś postępy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Jadę na święta do domu więc zajadę do mechanika, sprawdzimy ciśnienie i ewentualnie na weekend majowy umówię się na remont. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 jak miałem Vectrę i brała mi olej to lałem 15 W40 i nic się nie działo - silnik był 2.0 16V - większość użytkowników vectr tak robiło i robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 No tak tylko w Nisanie chyba jeszcze nikt tego nie próbował na dłuższą metę. Krajesiak może bedziesz pierwszy i zrobisz pełne sprawozdanie z jazdy na mineralnym?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 to porównywalej klasy silniki z Vectrami więc nie sądzę aby był jakikolwiek problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.