popowe Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 po 340 000 Km przebiegu mam problem z moim terrano II 2,7 DTI Otóż samochód po zimie osłabł o jakieś 30%. Nie zaobserwowałem jakiś niepokojących objawów. Prawie Nie bierze oleju ( może 100ml na 10 000) Nie kopci Nie ma nic w płynie chłodniczym. Nie grzeje się Nic nie stuka nic nie puka Filtry ma wymienione Pracuje równo Zawory klekoczą jak to w starym ropniaku ( nie bardziej niż 50 000km temu) Jedyne co to może ciężej zapala ( Jakby ciężej było mu przekręcić.) ale to już tak na siłę znaleziona rzecz Pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi108 Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Pierwsze co zrób, to wlej mu do 3-ch kolejnych tankowań po pełnej butelce płynu do czyszczenia układów wtryskowych (koniecznie do diesla). Całkowity koszt to ok. 50-60 zł. Jak to nie pomoże, to wtedy dopiero się martw. Ten silnik jest dość niezawodny, ale układ paliwowy lubi się regularnie zamulić od polskiego paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Powodów może być wiele. A jaki jest dymek z tyłu? W jakich zakresach obrotów osłabł? A hamulce nie trzymają z lekka? Ciężej zapala bo może świece już tak nie grzeją jak powinny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popowe Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Hamulce nie trzymają. Praktycznie na najmniejszej pochyłości się stacza. Jest słaby w każdym zakresie obrotów. Dymek z tyłu jest na prawdę bardzo przyzwoity na moje oko. Jak się powoli dodaję gazu to to praktycznie żadnego kolorku nie widać. Jak gwałtownie to bardzo lekko fioletowy. Nawet nie śmierdzi jak to z ropniaka. (wymieniłem już filtr paliwa). Wykręciłem nawet jeden wtryskiwacz, rozebrałem na czynniki pierwsze i przynajmniej ten jeden był czyściutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej64b Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Serdecznie witam wszystkich jako że pierwszy raz udzielam się na forum.Co do usterki to wydaje mi się że masz uszkodzony przepływomierz.Proponuję go sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Skoro nie dymi i słaby w całym zakresie obr. więc to raczej nie jest popuszczający EGR. Sporo ludzi czyściło też sitko na zasilaniu paliwem pompy, możesz sprawdzić. Tdi więc jest duża szansa że to przepływomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popowe Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Przepływomierz wymieniałem w tamtym roku. Myślałem o przepływomierzu i nawet sprawdzałem czy jest różnica między tym co mam teraz a starym. NA starym to samochód praktycznie wcale nie jedzie wiec to raczej nie to. :-( A jak mogę bez profesionalnego zaplecza sprawdzić turbinę? To sitko jest gdzieś przy pompie? (między filtrem paliwa a pompą) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej64b Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Takie sprawdzanie przepływomierza to żadne sprawdzanie nie każdy psuje się identycznie.Jeżeli kupiłeś oryginał to jest duża szansa że jest sprawny,a jeżeli zamiennik to mógł się uszkodzić po dobrej przegazówce.Należałoby sprawdzić napięcie wychodzące z przepływomierza do komputera.Jeżeli masz miernik ,to włóż jedną z igieł miernika do wtyczki przepływomierza od strony wchodzących tam przewodów, a drugą igłę przyłożyć do minusa akumulatora.Kabel na którym mierzymy jest to pin 5 kabel czerwony.Wtyczki przepływomierza nie rozpinamy.Należy mierzyć na rozgrzanym pracującym silniku.Na wolnych obrotach napięcie powinno wynosić 1,6V do około 2V wraz ze wzrostem obrotów napięcie powinno wzrastać do 4V a nawet do 4,5V,Jeżeli masz inaczej to masz walnięty przepływomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Trójnik w przewód ciśnieniowy sterujący zaworem upustowym i wpiąć manometr. Doładowania turbo nie sprawdzisz na postoju tylko w czasie jazdy. Przewód wprowadzić poprzez grodzie do wew. auta i obserwować jak doładowuje. U mnie jest do 0,5 atm a jak już mocno depnę to do 0,7 chyba dobijało. Sprawdzisz turbo a potem nie odłączaj to będziesz miał cały czas pod kontrolą jak doładowuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 nalej cos do czyszczenia wtrysków. Więcej niż w instrukcji. jak nie pomoże. Zacznij sie martwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popowe Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 ok dzięki za te informację jutro mimo niedzieli coś popatrzę bo auto mi jest potrzebne do pracy a słabo jedzie :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 (edytowane) opowiadalem juz Dżemowi nalałem ostatnio po zimie STP do czyszczenia wtrysków Diesla... Odżył strasznie już po kilku kilometrach... Nie mówie, ze to wlaśnie to ale po zimie tez odczuwałem dyskomfort.... że niby bez mocy jakoś. Nalałem butelkę na 30 litrów.... pognałem go kilka km.... zaczął jechać jak nowy To dolałem jeszcze pół następnej.... Przestał dymic nawet przy uruchamianiu....... Edytowane 31 Marca 2012 przez Whitie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akara Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Miałem dokładnie to samo co u Ciebie. Dzisiaj właśnie wziąłem się do roboty i wyczyściłem sitko w pompie na dolocie paliwa. Sitko to u mnie znajduje się w śrubie, którą dokręcony jest przewód paliwowy zasilający pompę. Sitko to jest zamocowanie w śrubie poprzez zagniecenie rantu śruby w trzech miejscach. Po wyczyszczeniu tego sitka autko dostało kopa i przestało mnie denerwować ciągle włączającą się lampką awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popowe Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Sitko sprawdziłem. Było czyste jak łza ale i tam wypłukałem i przedmuchałem. 0 poprawy. jutro naleje kupię płyn do czyszczenia wtrysków ( kupuje go na stacji albo w samochodowym?) oraz kolega sprawdzi mi przepływomierz. i podłącze manometr. przed świtem zalałem do pełna wlałem K2 dwa razy więcej niż zaleca producent. By na pewno pomogło. Przejechałem 400Km od 5 rano. I tu nie wiem. czy to efekt sugestii ale chyba jedzie lepiej. Co do wskaźnika na barometrze to pokazywał około 0,4 atm. ale mam wrażenie że jest przeciek więc jutro powtórzę test. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Napisz jak wpiales trojnik. Jeden koniec trojnika do wezyka od zaworu turba . Drugi koniec trojnika do .... a trzeci koniec to wiadomo manometr polaczony i jazda . Nalepiej jechac pod gore i zobaczysz wtedy przy jakich obrotach sie zalacza turbina i i przy jakich obrotach daje max cisnienie doladowania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loin Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 A EGR sprawdzal ? , wtryski moga tez lac i samo czyszczenie im wiele nie da. Kompreche sprawdzic tak zapobiegawczo . A i czy gdzies na dolocie dziurkow nie ma. Trojnik od cisnienia mozna tez wpiac na rurce ktora idzie od dolotu do pomy o ile w tdi jest owy. Napisane z Galaxy Nexus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popowe Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 (edytowane) EGR to Ten zawór za bagnetem do oleju? Jak go sprawdzić? Trójnik podłączyłem następująco: 1 koniec do wężyka który zdjąłem z zaworu spustowego 2 koniec połączyłem z zaworem spustowym 3 koniec do manometru Rura dolotowa do turbinki jest w doskonałej kondycji więc dziurek nie ma A kompreche jak sprawdzić? Napięcie na przepływomierzu mierzyć na zaznaczonym kablu> Tylko on jest czerwony a inny ma czerwony pasek Edytowane 3 Kwietnia 2012 przez popowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loin Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Kompresje mierzysz u fachowca co ma sprzet. Egr jest tam gdzie mowisz, trzeba go zaslepic z czasem sie psuje i silnikowi duzo mocy zabiera. Jesli nic z tych rzeczy ktore poruszone zostaly w tym temacie nie dziala to szulac przyczyny mechanicznej w silniku. Filtr paliwa zmieniomy ? I na jaki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popowe Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Zdjęć tą cienką rurkę ciśnieniową? i zaślepić rurkę czy tą rurkę na egr? Filtr paliwa jest nowy Mam zapisane że Max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loin Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Sama rurka powinna wystarczyc. Choc lepiej jest wykrecic egr i zrobic metalowa duza zaslepke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popowe Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Ale to ja mam zaślepić to na żółto czy na czerwono? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej64b Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Przepływomierz mierzysz na 5 pinie o jeden w lewo od wskazanego patrząc na zdjęcie.Na wtyczce masz napisane numery pinów.Wygląda na to że u mnie są inne kolory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loin Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Lepiej to na czerwono by miec pewnosc ze spaliny nie wleca spowrotem na gary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popowe Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 No to w końcu zmierzyłem. Co prawda tylko na wolnych bo nie ma chwilowo kto dodać gazu ale na wolnych obrotach są równo 2V Jutro zatkam rurkę tak jak napisał loin. Na zatkanej ma lepiej jechać czy gorzej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Jak masz zdemontowany zawór EGR to zaślep kanał roboczy. Sterowanie czyli to na zielono się zdejmuje doraźnie jak się nie chce demontować zaworu ale nie ma wtedy pewności że zawór nie przepuszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.