Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Co może boleć Terrano II


popowe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

po 340 000 Km przebiegu mam problem z moim terrano II 2,7 DTI

Otóż samochód po zimie osłabł o jakieś 30%.

Nie zaobserwowałem jakiś niepokojących objawów.

Prawie Nie bierze oleju ( może 100ml na 10 000)

Nie kopci

Nie ma nic w płynie chłodniczym.

Nie grzeje się

Nic nie stuka

nic nie puka

Filtry ma wymienione

Pracuje równo

Zawory klekoczą jak to w starym ropniaku ( nie bardziej niż 50 000km temu)

Jedyne co to może ciężej zapala ( Jakby ciężej było mu przekręcić.) ale to już tak na siłę znaleziona rzecz

Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co zrób, to wlej mu do 3-ch kolejnych tankowań po pełnej butelce płynu do czyszczenia układów wtryskowych (koniecznie do diesla). Całkowity koszt to ok. 50-60 zł. Jak to nie pomoże, to wtedy dopiero się martw. Ten silnik jest dość niezawodny, ale układ paliwowy lubi się regularnie zamulić od polskiego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów może być wiele. A jaki jest dymek z tyłu? W jakich zakresach obrotów osłabł?

A hamulce nie trzymają z lekka? Ciężej zapala bo może świece już tak nie grzeją jak powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce nie trzymają. Praktycznie na najmniejszej pochyłości się stacza. Jest słaby w każdym zakresie obrotów.

Dymek z tyłu jest na prawdę bardzo przyzwoity na moje oko. Jak się powoli dodaję gazu to to praktycznie żadnego kolorku nie widać.

Jak gwałtownie to bardzo lekko fioletowy. Nawet nie śmierdzi jak to z ropniaka.

(wymieniłem już filtr paliwa). Wykręciłem nawet jeden wtryskiwacz, rozebrałem na czynniki pierwsze i przynajmniej ten jeden był czyściutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie witam wszystkich jako że pierwszy raz udzielam się na forum.Co do usterki to wydaje mi się że masz uszkodzony przepływomierz.Proponuję go sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie dymi i słaby w całym zakresie obr. więc to raczej nie jest popuszczający EGR. Sporo ludzi czyściło też sitko na zasilaniu paliwem pompy, możesz sprawdzić.

Tdi więc jest duża szansa że to przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz wymieniałem w tamtym roku. Myślałem o przepływomierzu i nawet sprawdzałem czy jest różnica między tym co mam teraz a starym. NA starym to samochód praktycznie wcale nie jedzie wiec to raczej nie to. :-(

A jak mogę bez profesionalnego zaplecza sprawdzić turbinę?

 

To sitko jest gdzieś przy pompie? (między filtrem paliwa a pompą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie sprawdzanie przepływomierza to żadne sprawdzanie nie każdy psuje się identycznie.Jeżeli kupiłeś oryginał to jest duża szansa że jest sprawny,a jeżeli zamiennik to mógł się uszkodzić po dobrej przegazówce.Należałoby sprawdzić napięcie wychodzące z przepływomierza do komputera.Jeżeli masz miernik ,to włóż jedną z igieł miernika do wtyczki przepływomierza od strony wchodzących tam przewodów, a drugą igłę przyłożyć do minusa akumulatora.Kabel na którym mierzymy jest to pin 5 kabel czerwony.Wtyczki przepływomierza nie rozpinamy.Należy mierzyć na rozgrzanym pracującym silniku.Na wolnych obrotach napięcie powinno wynosić 1,6V do około 2V wraz ze wzrostem obrotów napięcie powinno wzrastać do 4V a nawet do 4,5V,Jeżeli masz inaczej to masz walnięty przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trójnik w przewód ciśnieniowy sterujący zaworem upustowym i wpiąć manometr. Doładowania turbo nie sprawdzisz na postoju tylko w czasie jazdy. Przewód wprowadzić poprzez grodzie do wew. auta i obserwować jak doładowuje. U mnie jest do 0,5 atm a jak już mocno depnę to do 0,7 chyba dobijało. Sprawdzisz turbo a potem nie odłączaj to będziesz miał cały czas pod kontrolą jak doładowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opowiadalem juz Dżemowi :)

nalałem ostatnio po zimie STP do czyszczenia wtrysków Diesla...

 

Odżył strasznie już po kilku kilometrach...

Nie mówie, ze to wlaśnie to ale po zimie tez odczuwałem dyskomfort.... że niby bez mocy jakoś.

Nalałem butelkę na 30 litrów.... pognałem go kilka km.... zaczął jechać jak nowy :)

To dolałem jeszcze pół następnej....

 

Przestał dymic nawet przy uruchamianiu.......

Edytowane przez Whitie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to samo co u Ciebie. Dzisiaj właśnie wziąłem się do roboty i wyczyściłem sitko w pompie na dolocie paliwa. Sitko to u mnie znajduje się w śrubie, którą dokręcony jest przewód paliwowy zasilający pompę. Sitko to jest zamocowanie w śrubie poprzez zagniecenie rantu śruby w trzech miejscach. Po wyczyszczeniu tego sitka autko dostało kopa i przestało mnie denerwować ciągle włączającą się lampką awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sitko sprawdziłem. Było czyste jak łza ale i tam wypłukałem i przedmuchałem. 0 poprawy. jutro naleje kupię płyn do czyszczenia wtrysków ( kupuje go na stacji albo w samochodowym?) oraz kolega sprawdzi mi przepływomierz. i podłącze manometr.

 

przed świtem zalałem do pełna wlałem K2 dwa razy więcej niż zaleca producent. By na pewno pomogło. :whistle: Przejechałem 400Km od 5 rano.

I tu nie wiem. czy to efekt sugestii ale chyba jedzie lepiej. Co do wskaźnika na barometrze to pokazywał około 0,4 atm. ale mam wrażenie że jest przeciek więc jutro powtórzę test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jak wpiales trojnik. Jeden koniec trojnika do wezyka od zaworu turba . Drugi koniec trojnika do .... a trzeci koniec to wiadomo manometr polaczony i jazda . Nalepiej jechac pod gore i zobaczysz wtedy przy jakich obrotach sie zalacza turbina i i przy jakich obrotach daje max cisnienie doladowania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A EGR sprawdzal ? , wtryski moga tez lac i samo czyszczenie im wiele nie da. Kompreche sprawdzic tak zapobiegawczo . A i czy gdzies na dolocie dziurkow nie ma.

 

Trojnik od cisnienia mozna tez wpiac na rurce ktora idzie od dolotu do pomy o ile w tdi jest owy.

 

Napisane z Galaxy Nexus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR to Ten zawór za bagnetem do oleju? Jak go sprawdzić?

Trójnik podłączyłem następująco:

1 koniec do wężyka który zdjąłem z zaworu spustowego

2 koniec połączyłem z zaworem spustowym

3 koniec do manometru

 

Rura dolotowa do turbinki jest w doskonałej kondycji więc dziurek nie ma

A kompreche jak sprawdzić?

 

Napięcie na przepływomierzu mierzyć na zaznaczonym kablu>

Tylko on jest czerwony a inny ma czerwony pasek

post-19979-0-31538200-1333461437_thumb.jpg

Edytowane przez popowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresje mierzysz u fachowca co ma sprzet. Egr jest tam gdzie mowisz, trzeba go zaslepic z czasem sie psuje i silnikowi duzo mocy zabiera. Jesli nic z tych rzeczy ktore poruszone zostaly w tym temacie nie dziala to szulac przyczyny mechanicznej w silniku. Filtr paliwa zmieniomy ? I na jaki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz mierzysz na 5 pinie o jeden w lewo od wskazanego patrząc na zdjęcie.Na wtyczce masz napisane numery pinów.Wygląda na to że u mnie są inne kolory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w końcu zmierzyłem. Co prawda tylko na wolnych bo nie ma chwilowo kto dodać gazu ale na wolnych obrotach są równo 2V Jutro zatkam rurkę tak jak napisał loin. Na zatkanej ma lepiej jechać czy gorzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zdemontowany zawór EGR to zaślep kanał roboczy. Sterowanie czyli to na zielono się zdejmuje doraźnie jak się nie chce demontować zaworu ale nie ma wtedy pewności że zawór nie przepuszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...