Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
ixm3n

Terrano II - brak LSD?

Recommended Posts

ixm3n

Jest to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich bardzo serdecznie.

Od trzech miesięcy jestem posiadaczem Terrano II, 95r. 2.4 benzyna. Mam takie pytanie/problem: tylny most zachowuje się tak jakby nie było blokady LSD. Po podniesieniu tyłu, przy kręceniu kołem w jedną stronę drugie koło obraca się w przeciwną stronę. Czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się czy jest szansa, że takie zachowanie może być spowodowane niewłaściwie działającym LSD (np. niewłaściwy olej), czy raczej jest już przesądzone, że nie posiadam LSD w swoim autku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dżem

Podnieś jedno koło tylko i spróbuj ukręcić nim rękoma :wave:

Wtedy zaczaisz co to jest LSD.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ixm3n

Tak też robiłem. Na początku był opór, a poźniej jakby puściło i już sie obracało. Nawet przy całym podniesionym tyle jedna osoba mogła trzymać koło, a druga obracać swobodnie drugim kołem.

Z tego co wyczytałem we wszystkich dostępnych tu wątkach o LSD, to jeszcze chyba nikt nie miał wersji Terrano II bez LSD i tak sie zastanawiam czy ja jestem pierwszy czy może coś jest walnięte. I czy np. jest sens zmienić olej na odpowiedni do LSD?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dżem

Przy podniesionym jednym kole ja nie nie mogłem go rękoma obrócić.

Co do LSD w moście to wszystkie "miały" co nie znaczy że mieć muszą. Jeżeli nie był stosowany olej z odpowiednim dodatkiem, na zakrętach przy różnej drodze pokonywanej przez koła tarcze przy braku poślizgu który daje dodatek do oleju przekładniowego się w naturalny sposób wycierają. Tzn. ścierają się elementy zazębiające na nich (nigdy ich nie miałem w ręku więc nie wiem do końca jak to wygląda). Po zmianie na niewłaściwy olej jest objaw pstrykania podczas skręcania na przyczepnym podłożu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ixm3n

A czy jeśli bym zmienił olej w moście na własciwy dla LSD (akurat taki dostałem za darmo), to jest ryzyko, że coś może sie stać niedobrego w sytuacji jeśli nie było by LSD w moście? Czy może lepiej odpuścić już sobie to LSD i pogodzić sie z jego brakiem? Objawów pstrykania przy skręcie na asfalcie nie zauważyłem

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thespian

zalać olejem do LSD, jest duża szansa że się poprawi, ale szału bym się nie spodziewał :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
loin

Zmienic olej na wslasciwy lsd ( valvoline lub repsol ) posmigac jakies 1 tys i wymienic znow. W 90% przypadkow LSD wracalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ixm3n

OK. Wielkie dzięki za podpowiedzi. Po Świętach wymienie olej i zobaczymy jaka będzie reakcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kraqsek

Zmienic olej na wslasciwy lsd ( valvoline lub repsol ) posmigac jakies 1 tys i wymienic znow. W 90% przypadkow LSD wracalo.

 

Czy ten Valvoline nie musi być przypadkiem z uszlachetniaczem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ixm3n
Czy ten Valvoline nie musi być przypadkiem z uszlachetniaczem?

 

Musi byc specjalny do lsd. Np. Valvoline 80W/90 LS GL5

Share this post


Link to post
Share on other sites
loin

Zadnych uszlachetniaczy do normalnych olejow ! Ma byc z przeznaczeniem do lsd ... czasami daja na opakowaniach znacznik ls co oznacza limited slip. Na forum4x4.pl jest facet ktory jest dystrybutorem Repsola na Polske, warto u niego brac bo nie tylko dostaje sie dobry olej a jeszcze gadzety czasami dozuca. Malo hurtowni ma ten olej, jesli ktos z okolic Katowic to w Tojocie obok trzech górek przy wylocie na Żory sprzedaja go zbbeczki cos okolo 30 zl litr. W Nissanie nie pytac bo cena zabójstwo

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
haczepsu

Mam ten sam problem niewiem czy umnie jest LSD czy goniemam kiedyś czytałem ze powinna być naklejak na tylnym moscie

ale jej umnie niewidze wczoraj sie zakopałem i raczej kreciło sie jedno kolo z tyłu , smochód mam od trzech miesięcy i niewiem

co było w nim zwiedzane i jaki olej jest w moscie widze jedynie ze na dolnej czesci mostun przy korku spustowum leko jest mokry

ale jak stoi to niema sladu na ziemi . Czy to jest pewne ze wszystkie Terano II miały LSD i ile oleju wchodzi do tylnego mostu

i czy mozna organo leptycznie lub wzrokowo odruznic zwykły olej od tego do LSD .

Share this post


Link to post
Share on other sites
loin

Wszystkie terrano maja lsd. .. oleju w zaleznosci od rocznika maks 2,8 litra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jesper

Co do braku naklejki na moście : ja też myślałem że nie mam takiej naklejki do czasu gdy wszedłem w kanał i zabrałem się za szlifiowanie rudej na ramie, moście itp. Okazało się że naklejka jest tylko była całkowicie pkryta warstwą brudu, smaru itp.

 

Ale mam pytania pochodne do tematu :

 

- jakim kluczem odkręce wlew oleju do mostu ( chce sprawdzić co tam mi wlali na jesieni)

- czy buczenio - warczenio - drganie z tylnego mostu podczas dodawania gazu na kolejnym biegu to normalny objaw ( wydaje mi się że to spowodowane zbyt małymi obrotami do danego biegu, bo jak obroty po sekundzie wejdą wyżej to buczenie ustaje)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thespian

- jakim kluczem odkręce wlew oleju do mostu ( chce sprawdzić co tam mi wlali na jesieni)

- czy buczenio - warczenio - drganie z tylnego mostu podczas dodawania gazu na kolejnym biegu to normalny objaw ( wydaje mi się że to spowodowane zbyt małymi obrotami do danego biegu, bo jak obroty po sekundzie wejdą wyżej to buczenie ustaje)

 

AD 1 - kwadrat 14mm... :), można motać taki klucz albo spróbować ostrożnie odkręcić 1/2 calowym kwadratem,

AD 2 - nie, warczenio-drganie należy traktować jak lampkę w kolorze żółtym o treści "check diff" :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ixm3n

Ja u siebie zmieniłem olej na właściwy do lsd. W moim wypadku weszło 2,8 litra. Zgodnie z radą kolegi loin'a zrobię 1tys. km i jeszcze raz wymienie olej, bo póki co nie ma żadnej poprawy.

Wlew oleju bez problemu odkręciłem kluczem nasadkowym bez nasadki :) Akurat ta kwadratowa końcówka idealnie pasowała

Share this post


Link to post
Share on other sites
loin

Tak na przyszłość to radze uzywac wlasciwego klucza tzn 13mm bo ten z grzechotki kwadrat jest troche mniejszy i mozesz objechac korek. Dzwigales jedno kolo i starales sie nim pokrecic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ixm3n
Tak na przyszłość to radze uzywac wlasciwego klucza tzn 13mm bo ten z grzechotki kwadrat jest troche mniejszy i mozesz objechac korek. Dzwigales jedno kolo i starales sie nim pokrecic ?

 

Podniosłem cały tył i koła kręciły się w przeciwne strony. A jak inna osoba zatrzymała jedno koło to drugim dało się kręcić bez problemu... Test robiłem po zalaniu nowym olejem i przejechaniu ok 5km, więc może troche za mało żeby poczuć różnicę?

Na kluczu luzów nie miałem, ale używałem bardzo starego klucza nasadowego sprzed 20 lat (bez grzechotki) więc może akurat był jakimś cudem lepiej pasujący.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dżem

1/2 cala jest od lat niezmienna, czy stary czy nowy klucz :D

chyba już mu zmiana oleju nie pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
loin

Nie calego dzwigac ... jedno kolo do gory drugie na asfalcie i wtedy krecic ... na oleju zrobic 1000 km i wymienic. Jak jedno kolo jest na asfalcie to nie ruszasz calym dyfrem wlqcznie z walem i skrzynia

Share this post


Link to post
Share on other sites
ixm3n

Nie calego dzwigac ... jedno kolo do gory drugie na asfalcie i wtedy krecic ... na oleju zrobic 1000 km i wymienic. Jak jedno kolo jest na asfalcie to nie ruszasz calym dyfrem wlqcznie z walem i skrzynia

 

OK. Zrobie tysiac km i wymienie jeszcze raz olej. Jak podniosłem tylko z jednej strony tył - skrzynia biegów na luzie, a reduktor na 2H - to kołem mogłem obracać do woli... chyba dobrze robie testy :)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
loin

Stan po prostu na trawie czy piachu i daj po garach, najlepiej na asfalcie i zobaczysz czy sa dwa czy jeden slad.

Edited by loin

Share this post


Link to post
Share on other sites
fabro2

Witam;

Na moje oko, poprawcie jeśli się myle ,to LSD było montowane od roku 96.

Pozdrawiam .

Share this post


Link to post
Share on other sites
ixm3n

Stan po prostu na trawie czy piachu i daj po garach, najlepiej na asfalcie i zobaczysz czy sa dwa czy jeden slad.

 

Na "luźnym" lekko mokrym piachu zostały dwa ślady zaczynające się w tym samym miejscu. Na twardym, ubitym, suchym piachu drugi ślad zaczynał się mniej więcej o długość koła później niż pierwszy. Od wymiany oleju w moście przejechałem ok 150km. Może jeszcze jest nadzieja na LSD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Whitie

Witam;

Na moje oko, poprawcie jeśli się myle ,to LSD było montowane od roku 96.

Pozdrawiam .

 

Poprawiam Cię

Ja mam z 94 roku i mam LSD :)

 

Na "luźnym" lekko mokrym piachu zostały dwa ślady zaczynające się w tym samym miejscu. Na twardym, ubitym, suchym piachu drugi ślad zaczynał się mniej więcej o długość koła później niż pierwszy. Od wymiany oleju w moście przejechałem ok 150km. Może jeszcze jest nadzieja na LSD

 

Wedlug mnie to co piszesz to jest norma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×