Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano II - brak LSD?


ixm3n
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

arby są do hbków z LSD... bo to LSD to daje się wyjąć... po co więc most z wolnym dyfrem?

 

to wyjmij LSD i wsadź blokadę ARB'a ;)

 

Trzeba zmienić koszt i trochę innych drobiazgów ..... a to nie zawsze się opłaca, bo używka z otwartym dyfrem będzie sporo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do LSD to robił ktoś podobny test u siebie co ja?

Podobny efekt do mojego ma koleś z nowymi tarczkami z ASSO na 31" simex-ie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w zasadzie olej to nie wszystko...

Podstawowa zasada: skuteczność LSD jest tym większa... im większy opór między sobą stawiają tarczki cierne.


Kosz mechanizmu różnicowego T2 jest najprawdopodobniej (bo nie rozbierałem go) 2 satelitowym monolitycznym odlewem. Dzięki temu jest bardzo wytrzymały ale brak dodatkowych dwóch satelit jak w otwartych dyfrach powoduje, że wszystkie luzy powstałe w wyniku eksploatacji odkładane są tylko na dwóch trybach... a nie na 4 (otwarte dyferencjały).

 

Taka budowa oraz dodatkowo zużycie tarczek bezpośrednio przekłada się na to, iż pierścienie tarczek LSD słabiej do siebie przylegają i przez to tracą zdolność rozdziału momentu.

 

 

......... stąd efekt, że mimo wymiany tarczek LSD cały układ pracuje słabo.



Shell SPIRAX A LS-90

No to ma zły olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mało "mojej szkoły na to tatko" żeby na takie tematy polemizować niestety.



Zły w jakim sensie?

Słyszałem tylko opinię iż nie nadaje się na zimę. Ale jest przeznaczony do ciężkich maszyn z przełożeniem o limitowanym poślizgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zły w tym sensie, że:

- olej mineralny.. o małym indeksie lepkości

- niewłaściwa lepkość. Powinna być 75/140 + dodatek LSD

 

 

 

Odnośnie Twojego mostu.. to ja bym już olał temat LSD.. poważnie.

Wymienisz same tarczki.. i może nic się nie poprawić. Kasa bez sensu wydana.

 

Zrobisz remont mostu... to wydasz około 2500 PLN i będziesz miał dobrze działający most ale nadal tylko z LSD.

 

 

Co bym zrobił ?

Spokojnie rozglądał się za mostem z otwartym dyfrem i jak się trafi... kupić za niewielka kasę.

Odkładał w skarbonkę kasę na zamiennik ARB'a. Kosztuje z kompresorem około 2.500 PLN

 

... a jak już most zdechnie, to wsadzasz nowy z blokadą i masz dobrze.



Temat LSD wiele razy ćwiczony na rożnych XJ'tach... i końcowa konkluzja zawsze taka sama.



Słyszałem tylko opinię iż nie nadaje się na zimę. Ale jest przeznaczony do ciężkich maszyn z przełożeniem o limitowanym poślizgu.

 

yyyy....

.... a jakie to ciężkie maszyny mają LSD ?

 

Tam daje się zwolnice a nie bulwarowe tarczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez rozróżnienia na temperaturę ?

no i do jakiego zastosowania.... jazda bulwarowa czy jazda w terenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na zastosowanie "dzisiaj"

a na to, kiedy był nowy... (czyli ponad 10 lat temu) i kosztował majątek. Nikt nim w teren nie jechał...  chociaż ma techniczne możliwości.

 

.. ale kiedyś był taki trend, by dawać do ówczesnych SUV'ów reduktory.

 

KIA w Sorento też miała dała ramę i reduktor... ale w kolejnej generacji z tego zrezygnowali.

Jeep też daje reduktory w swoich samochodach.. ale czy można nowego GC czy Commandera nazwać terenówką ?



Co ciekawe...

o ile się nie mylę, Nissany Navara D40 mają blokady 100% tylnego mostu (elektryczne)... ale w wersji topowej z 3.0 V6 dCi 240KM jest.......... LSD :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo LSD jest zajebiaszcze... do szybkościówki...

 

jak jedzie się w szutry gdzie wtopić nie ma gdzie ale zakręty się robi w uślizgu to nie ma nic lepszego niż LSD...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest coś lepszego.... i nie psującego się :)

a nazywa się to: Detroit TrueTrac



zwany też TORSEN'em

i występujący np. w Audi Quattro.. w wersjach z silnikami wzdłużnymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.slask4x4.pl/samochod/items/6.html

 

powiedzmy że robi...

 

ale szczerze mówiąc chciałbym te ślimaczki zobaczyć w akcji przy

- duuuużej nalewce

- duuuużej mocy

- sytuacji gdy odrywa jedno koło na osi z torsenem  a kierownik wciska buta.... i koło nagle odzyskuje trakcję...

 

ale ja generalnie maruda jestem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem takie TT w swoim XJ 4.0

w obu mostach

działa rewelacyjnie..... ale też trzeba nauczyć się czasem hamować w błocie lewą nogą

 

jak by były takie do T2

bez zastanowienia bym zakładał



tylko taki zestaw najlepszy jest do turystyka czy lekkiego terenu...

bo jak chcesz zakładać szumeksy i orać pola, to ARB na obie osie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, świeży olej jest już w drodze. Proszę teraz o "instruction" jak się zabrać za jego wymianę w moście.

Korek spustowy jest lekko na boku, podobnie z wlewowym. Czy przy spuszczaniu podnieść lekko jedną stronę żeby wszystko ściekło a wlewając unieść drugą stronę żeby te 2,8 l weszło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wylej wszystko, wlej do poziomu korka... to nie skrzynia która lubi "górkę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale "spust" lekko z boku. gdybym uniósł lewą stroną (od kierowcy) to może więcej szlamu by się wylało.

Jakieś podkładki lub uszczelki pod korki wymagane? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyk i strzykawka...

no i "odsysasz" ile się da

 

można też odwrócić samochód, tak by korek zalewowy był korkiem spustowym.... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z odwrotem to niezły pomysł, może jakaś moneta z pod fotela by wypadła. Po zakupie znalazłem kilka fenisiów Niemieckich we Włoskim aucie :-)

Ale z korkiem słaby bo wlew w połowie gruchy i odwrót nic nie da. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem że tak wyglądają tylko zastanawiałem się czy w tych gniazdach są jakieś dodatkowe uszczelnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ujmę tak... wykręcałem je ileś tam razy.. najczęściej czołgając się pod autem w trybie bezkanałowym...

 

nic szukałem, nie wymieniałem...

 

odkrecałem, zlewałem, zalewałem, zakręcałem

 

mosty to chyba jedyne szczelne miejsce w tym aucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mosty to chyba jedyne szczelne miejsce w tym aucie :)

 

veto, veto, liberum veto!u mnie ciekło( a może i cieknie, tylko olej czysty...) z tylnego mostu do bębna, ale pod przednim sucho za to (...może w ogóle sucho wewnątrz :huh: )...nawet układ wspomagania wycieraczek szczelny

garbusiarze  mają takie motto: " garbus nie cieknie, on po prostu zaznacza swoje terytorium" :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...