Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wyciek oleju silnikowego


gm20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie będę się zbytnio rozpisywać. Przebieg niecałe 90kkm.

 

Zdjęcie silnika:

 

http://img41.imagesh...03/p1170592.jpg

 

 

Chodzi o wyciek oleju górą przez kurek oraz widoczne ślady oleju na łączeniu głowicy i reszty silnika.

W lewym dolnym rogu silnika widać kawałek uszczelki który chyba wyszedł trochę na zewnątrz (takie kawałki gumy wychodzą też w innych częściach silnika, ale tam nie ma wycieków, to normalne?).

 

Poziom płynu w chłodnicy się nie zmienia, auto jeździ normalnie, nie kopci.

Jedyny objaw to zużycie oleju. Przez 10kkm nie ubyło nic, przez ostatnie 500km ubyło aż 20% na bagnecie.

Jakie mam opcje? Dolewać oleju i czekać jak się sytuacja rozwinie? Wymienić uszczelkę pod głowicą?

Co można powiedzieć po zdjęciu tego silnika? Było coś poważnego z nim robione w przeszłości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciek z nakrętki często jest złudzeniem jak się nalewa to często się rozleje zresztą nic nie jest idealne i czasami coś pocieknie szczerze to ja też mam zawsze mokra nakrętkę(chyba że ewidentnie widzisz ze ten cały olej ucieka ci przez nakrętkę) jednak najgorsze jest to że ubywa ci oleju w takim tempie. Po pierwsze musisz sprawdzić jaką drogą ten olej ubywa postaw autko na równo na noc zostaw kawałek kartonu pod silnikiem potem zdaj raport ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej ostatnio był wymieniany z rok temu, po wymianie jak i przez kolejne miesiące silnik był na 100% czysty.

W garażu na betonie jest dosłownie kilka kropel oleju - czyli nie jest to duży wyciek, a jednak gdzieś ubyło 20% oleju.

Edytowane przez gm20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg 90km? .... jaki olej masz zalany? po silniku zbytnio nie ocenisz przy takim lekkim "zapoceniu" się nie ubyło by tyle oleju, trzeba dobrze zdiagnozować silnik, może ładnie spalać nie kopcić a pierścionki olejowe mogą kucać, uszczelniacze... różne są przypadki. Uszczelka pod głowicą za szybko jak na taki przebieg, trzeba dokładnie zdiagnozować stan wypracowania silnika, z zewnątrz może wygladac ladnie a środku może być już zużyty.:) olej wymieniony rok temu to i czas na niego... nie wiem co tam masz zalane proponuje 10W30 ew. 10W40. zmierz ciśnienia. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie też olej spierniczał tylko że wszystkimi możliwymi drogami wymieniłem pierscionki, uszczelniacze, uszczelke pod głowicą i klawiatury ale na taki przebieg to dużo za szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej GM20,

Jak masz silinik i który rocznik auta?

Edytowane przez Denver1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inne silniki 1.8 w almerach, ale mój przez pierwszy rok nie zużył praktycznie nic oleju - przynajmniej nie było widać różnicy na bagnecie.

 

Problem chyba rozwiązany. Najwyraźniej kurek się poluzował i olej wylewał się górą podczas jazdy.

Edytowane przez gm20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość petruś

Wizytując wczoraj swoje auto na kanale u znajomego zauważyłem coś takiego jak poniżej na fotkach. Skąd mi się to tam wzięło? Olej był w dwóch miejscach. Dodam tylko, że sprawdziłem stan oleju i był idealnie w połowie miarki

http://tinypic.pl/ot0z2pb08nd7

http://tinypic.pl/nop2zikwgxt8

http://tinypic.pl/xagygvperz7d

http://tinypic.pl/sztv2lv4s4pu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mi olej chyba lekko poci się nad chłodnicą.miał ktoś taki przypadek?Jakąś uszczelke tam można kupić czy jakieś inne rozwiązania?

post-62299-0-21762100-1400058402_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Mi olej chyba lekko poci się nad chłodnicą.miał ktoś taki przypadek?Jakąś uszczelke tam można kupić czy jakieś inne rozwiązania?

 

A możesz dać fotkę na której będzie większy obszar silnika i trochę mniejszej rozdzielczości?

Tutaj to praktycznie w oko rzuca się tylko śruba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te połączenie jest pomiędzy korpusem silnika a chłodnicą oleju ale dojście kiepskie.

Foto nie mam jak zmniejszyć bo to z telefonu wysyłam...

Pozdrawiam!

post-62299-0-95543100-1400186485_thumb.jpg

post-62299-0-77733800-1400186666_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Jeśli chłodniczką jest ta puszeczka po prawo na 1 fotce, to ja widzę iż bardziej mokro jest przy tej rurce która dokręcona jest do bloku silnika.

 

Ale do rzeczy.

Można odkręcić chłodniczkę i jest tam oring - brak możliwości nabycia jej w sklepach chyba że serwis i koszt ok. 30 zł.

Inna opcja odkręcić, wyjąć oring i szukać oringo o tych samych wymiarach, w sklepach typu "uszczelka".

Następna opcja i ja tak mam /lecz mnie ciekło z chłodniczki po bloku i w dół silnika/, to odkręcenie chłodniczki, odtłuszczenie jej okolic i na oring nałożyć tzw. uszczelkę płynną.

Są one w tubach, stosują je mechanicy, jako uszczelki pod pokrywę zaworów lub misek olejowych. Wygląda jak tradycyjny silikon w tubie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Mirek też mam wrażenie,że sobie tak ciecze przy tej rurce ale nie jakoś gwałtownie-może jak czas pozwoli to choć by dokręcić a jak nie to coś z uszczelką będę myślał!

Dzięki Ci za zainteresowanie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...