Gość McDżordż Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Czołem! Mam problem; zauważyłem nagły spadek płynu w zbiorniczku wyrównawczym ubytek płynu chłodniczego. Dolałem i po póltora dnia zniknął. Znów dolałem, przejechałem z 15 km i nic nie zniknęło. A w ciągu 4 - 5 godzin postoju na pakingu z poziomu 1/4 zbiorniczka zrobiło się poziom minimum. Znów dolałem i silnik chodził na luzie. Wlazłem do kanału i żadnych widocznych wycieków nie ma, ani na częściach podwozia, ani na miesjcu parkingowym wcześniej też nie było, a dolany płyn w ok. 25 minut zniknął. Co to jest? Ktoś miał coś podobnego? Nagrzewnica pracuje, grzeje, w kabinie pod kierownicą i na miejscu pasażera nie śmierdzi i nie cieknie nic, podobnie na dywanikach. Co to moze być? GHdzie on znika i dlaczego? Proszę o poradę. Dziękuję. JAREK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Jaki silnik? Podejrzewam że peknięta głowica lub wydmuchana uszczelka pod głowicą. Albo szukaj czy aby nie ma gdzieś nieszczelności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Odkręć korek od oleju silnikowego i napisz, czy nie ma tam masła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McDżordż Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Pod korliek oleju nie ma masła. Mam Primkę P11 z 2001 r., siulnik 1,8 ltr, 84 kW. I dalej mam kłopotek:-) A propos: czy od tego problemu ze znikajacą cieczą chhłodzącą może się zaświecać Check Engine? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Poczytaj moje posty w dziale navara miałem taką samą sytuację wystarczy zajżeć do katajizatora po stronie kolektora wydechowego i wszystko będzie jasne pęknięta głowica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McDżordż Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 A od czego może pęknąć głowica? Ile to może kosztować orientacyjnie? A czy może być tak: Nissan w warsztacie stał prawie miesiąc (problemy z elektryką i silnikiem krokowym) i poddawali go różnym testom i silnik sobie chodził i chodził i że płyn po prostu spłynął z ze zbiorniczka wyrównującego do chłodnicy. Inna sprawa, ze uzupełniałem go 3 razy: 1 raz zniknął na parkingu podczas niepracowania i dwoma małymi przejazdami, a 2 razy podczas pracy na jałowym biegu zniknął w ok. 20 minut. Dolałem po raz czwarty i na razie jest OK, i na postoju nocno - dziennym i podczas pracy w warsztacie na jałowym ok. 15 - 20 minut. Czy może być tak, ze płyn po prostu sobie spłynął do ze zbiorniczka do chłodnicy i tam wyrównał poziom po ubytku i teraz jest w zbiorniczku. Ot tak, po prostu? Dodam, że nadal brak jest jakichkolwiek śladów wycieków, gdziekolwiek, ani pod maską ani pod samochodem. Zrobiłem w warsztacie test, z którego wynika,że układ chłodzenia niby jest OK, spaliny nie wracają do układu chłodzenia i nie przepuszcza powietrza (brak przedmuchów), że nibu uszczelka pod głowica jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 obejzyj wykładzine pasażera moze nagrzewnica odmawia współpracy juz i tam ci gdzies scieka. Dokładnie obeżyj przewody przy chłodnicy moze któryś sie poci. Moze płyn sie jeszcze gdzies gromadzi pod zbiornikiem wyr. i leci po kole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McDżordż Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Na razie 3 zbiorniczki zniknęły bez śladu. Wykładziny, dywaniki etc sprawdzone, Nie ma śladu wilgoci ani nie śmierdzi. Przewody i części niby pod maską i pod Nisskiem są suche brak śladów, nic nie jest wilgotne, spocone, nie ma kałuży pod autem czy przy kole ani nawet strużki po nich nie lecą. To gdzie to poleciało?! Tym bardziej, ze jak pisałem 4 zbiorniczek trzyma cały czas, brak jakiś ubytków, mimo postoju nocnego, dziennego, pracy na jałowym raz przez 10 minut, raz przez 20 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Jeśli wykluczasz jakiekolwiek wycieki, to płyn musi być w oleju, innej opcji raczej nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McDżordż Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Hm.. Pod korkiem oleju tzw. masła nie ma. A gdyby płyn chłodzący trafił jednak do oleju to co to oznacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Jesli pod korkiem oleju lub chłodnicy jest biały nalot masło/śmietana - GŁOWICA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość McDżordż Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Pod korkiem oleju ani chłodnicy nie ma masła, ale jest podwyższony poziom oleju, normalnie winien być w połowie, a jest go na maks. Co to oznacza? Mam przesrane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Uszczelka pod głowicą albo uszkodzona (pęknięta) głowica. Nie jeździj tak, bo woda połączona z olejem dobrych właściwości smarujących raczej nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Jesli nie ma masła to prawdopodobnie jest to swieża usterka lub niedogrzewasz auta bo woda nie zdażyła parować ze smalcem. Sprawdź lepkość oleju i zabarwienie - może na bagnecie będą ślady kropli wody??? Ale tak czy siak uszczelka i szlif głowicy. Ile przejechane jaki motor ilu właścicieli sposób uzytkowania I wiele innych pytań, one okreslą stan twojego motoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Po co wałkować temat, jest uszkodzona uszczelka pod głowicą lub sama głowica, ściągasz oddajesz głowicę do spr. i planowania i zakladasz nową uszczelkę i składasz jeżeli głowica ok. Niekoniecznie płyn musi się dostawać do oleju, w większości przypadków płyn dostaje się do komory spalania i poprostu jest spalany, sprawdź czy kopci na biało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Co do kopcenia to nie zawsze się sprawdza w moim przypadku głowica była pęknięta pod zaworem wydechowym czyli płyn nie dostawał się do komory spalania tylko odrazu do wydechu katalizator tak skutecznie wszystko zatrzymywał że niebyło nic widać Gdy płyn dostaje się do komory spalania silnik po uruchomieniu nierówno pracuje woda w oleju nawet bardzo mała ilość odrazu jest widoczna na korku wlewu oleju podobnie gdy olej dostanie się do układu chłodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smigiel Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Czołem! Mam problem; zauważyłem nagły spadek płynu w zbiorniczku wyrównawczym ubytek płynu chłodniczego. Dolałem i po póltora dnia zniknął. Znów dolałem, przejechałem z 15 km i nic nie zniknęło. A w ciągu 4 - 5 godzin postoju na pakingu z poziomu 1/4 zbiorniczka zrobiło się poziom minimum. Znów dolałem i silnik chodził na luzie. Wlazłem do kanału i żadnych widocznych wycieków nie ma, ani na częściach podwozia, ani na miesjcu parkingowym wcześniej też nie było, a dolany płyn w ok. 25 minut zniknął. Co to jest? Ktoś miał coś podobnego? Nagrzewnica pracuje, grzeje, w kabinie pod kierownicą i na miejscu pasażera nie śmierdzi i nie cieknie nic, podobnie na dywanikach. JAREK Płyn może znikać przez uszkodzenie pompy wody. Pompa ma na uszczelniaczy otwór przelewowy i często przy uszkodzeniach podczas stygnięcia potrafi się tam ulać. Ale to powinno być widać pod autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Witam, Od jakiegoś czasu mam dziwny problem u siebie w aucie. Ubywa płyn chłodniczy. Trwa to około 2 miesięcy. Auto jeździ normalnie , odpala tak jak odpalało wiec pod tym względem wykluczam np uszczekle pod głowicą. Oleju mi " nie przybywa " i nie ma majonezu pod korkiem wlewu. Po włączeniu ogrzewaniu czuć dziwny zapach odparowanego płynu do chłodnic. Dodam że wycieraczka od strony pasażera jest sucha. A płyn jak znikał tak znika. Nie moge namierzyć źródła wycieku .. Ma ktoś jakieś sugestie ? Czy może jest możliwy do kupienia jakiś kontrast UV który mógłbym wlać do układu chłodzącego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Najprawdopodobniej nieszczelna jest nagrzewnica. Wymontuj schowek, za nim jest wentylator - wykręć go i zobaczysz nagrzewenicę. Myślę że tam jest wyciek, objawy właśnie na to wskazują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Ale to czy w takim wypadku nie miałbym mokrego dywanika od strony pasażera ? Na obiegu powietrza " zamkinęty " nie czuć tego zapachu.. Acha , pompa wody wymieniona została 3 miesiące temu z niej nie leci. Edytowane 16 Grudnia 2012 przez demano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Może przeciekać tylko trochę, nagrzewnica jest gorąca i większość paruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 To chyba powinno być chociaż troche wilgotno na dywanikach na zimnym silniku ... ? Chyba że jest możliwa taka sytuacja że płyn ucieka "odpływem" wody od skraplacza klimy ? Nagrzewnicy od primery nie miałem niestety jeszcze w ręku nie wiem jak to jest dokładnie skonstruowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Woda nie ma prawa uciekać przez skraplacz od klimy bo parownik zamontowany jest w plastikowej osobnej obudowie. Sprawdź pod maską czy wszystkie opaski dobrze trzymają przewody od chłodzenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Tak jak kolega sugeruje - widzę że w aucie jest LPG , więc do sprawdzenia trójniki w obwodzie parownik-> nagrzewnica, kolanka przy parowniku. Sprawdzić po jeździe jak przestygnie i potem (następnego dnia) na zimnym czy gdzieś nie ma odrobiny wilgoci od płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Ogarne to jak sie ociepli , póki co dolewam płyn ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.