Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p12] kilka pytań


Gość PawelRm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PawelRm

Witam mam kilka pytań odnośnie mojej primery.

 

Po pierwsze chciałbym wiedzieć jak skasować komunikat o serwisie wyskakujący na początku (bardzo denerwuje )

 

po drugie przy wrzucaniu jedynki i nie wciśnięciu do końca sprzęgła coś w silniku 'chromocze' (nie wiem jak to nazwać taki zgrzyt) co to może być (mam tak od kupienia samochodu, coś tam było wymieniane w sprzęgle ale mi sie zdaje że dzwięk dochodzi z silnika)

 

 

po trzecie byłem dziś na przeglądzie i mam do wymiany tulejki stabilizatora z tyłu. Może ktoś polecić jakąs dobrą firme lub najlepiej od razu poprosze linki do stron sklepów z tymi tulejami :) może być allegero

 

po czwarte (troche banalne) ale zacięła się płyta w cd (zwykłe audio nie dvd) nie chce wyjść, słychać jak przeskakuje

 

 

pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelaką pomoc

 

aha i jeszcze ostatnio coś dziwnego się dzieje z kluczykiem. Nie zawsze zaskakuje... tzn musze kilka razy przekrecic kluczyk do końca żeby zaskoczyło i zapaliły sie kontrolki i zapłon....

Edytowane przez PawelRm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

1. instrukcja w dziale "zrób to sam"

http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/41-nissan-primera-p12/62-kasowanie-sygnau-o-wymaganym-serwisie

 

2. prawdopodobnie łożysko oporowe

 

3. ja wszystkie zakupy robię w IC

 

4. też tak miałem, trzeba rozmontować napęd i ją odblokować ( u mnie nic nie pękło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelRm

dziieki za odopowiedź.

 

 

co do zakupów w IC to na ich stronie nie mogłem znalezc tulej stabilizatora do p12 stąd pytanie (może źle szukam)

 

 

Mógłbyś jeszcze napisać w jaki sposób rozmontować napęd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po aha najpierw sprawdż masowanie przy akumulatorze a potem zrób sobie obejście dodatkowej masy na silnik i na blache

Do tulej wahacza to dodatkowo dokup sobie łączniki tegoż stabilizatora i naipierw sprawdź jakie masz tełączniki

podnies auto zdejmij tylne kólo i przyjżyj się na mocowanie łączników bo sa dwa rodzaje

2x cienki gwint

1xcienki 1x gruby

 

Inaczej jesli dwie śruby mocujące łącznik sa jednakowe to masz te z mniejsza sruba mocujacą jesli rózne to masz grubą i chudą śrube mocującą

 

4 to standart w aucie jest wiele na ten temat na forum

2 to tyrzeba dociskac sprzegło bo to jest hydraulika i może wszystko jest ok ale..

1 zapłon wciśnij info i setting naraz jedną ręka a druga pokręc volume i wchodzisz w self test tam klikasz na niepamiętam co i jesteś w reminderze kasujesz i nie uaktywniasz

 

jak wymontujesz radio to masz wszystkie bebechy na wierzchu i widać jak działać intuicyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelRm

co do dociśkania sprzęgła to dociskam ale czasami nawet jak wciśne na full a samochód sie toczy to zgrzyta więc może faktycznie to łożysko oporowe ??

 

dzieki poszperam jeszcze forum co do tego radia ale serdecznie dziękuje za pomoc :) ładna pogoda to akurat się za to zabiore :)

 

pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to niestety czeka cię 3000pln na dwumase i sprzegiełko chyba, że faktycznie ukłąd cierny jest w porzadku a tylko poszło łożysko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast łożysko oporowe jest z całym wyprzęgnikiem hydraulicznym a XII.2010 na Słowacji kosztowało mnie to w ASO 300€ + drugie tyle robocizna

Edytowane przez kaczor81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelRm

troche dziwne. bo jak było robione sprzeglo (juz nie pamietam co (nie ja robiłem) z rok temu) mechanik powiedział że można spokojnie z tym jeździć... więc myślałem że to jakaś błachostka... no nic trzeba będzie podjechać gdzieś do mechaniora niech zerknie tylko własnie problem w tym żeby mnie nie naciągnął. Może jeszcze dokładnie powiem czym to sie objawia i coś zdiagnozujemy ? Chodzi o to że w przypadku gdy nie do końca (wrecz siłowo) wcisne sprzeglo to słychać zgrzyt. Ale gdy np stoje z boku auta (ostatnio na badanie techniczne wjezdzal mechanik) i słyszałem jak wrzucał bieg to słyszałem delikatne metaliczne brzekniecie w silniku (jakby coś było poluzowane czy coś...)

 

 

Jeszcze mam jedno pytanko.

Linka od podnoszenia maski chyba się poluzowała (żeby otworzyć maske ktroś musi pociągnąć za maske a druga osoba w środku samochodu za tą 'pałeczke' czy jak to nazwać) jak to zrobić ?

 

 

Wiem że pytam o błachostki ale jest ciepło i pomyślałem że zabiore się za takie małe rzeczy w samochodzie żeby wszystko było lux :) pozdrawiam

 

Panowie jeszcze jedna sprawa. rozkreciłem tunel, wyjałem radio i co dalej ? :) bo w sumie nikt nie opisał jak wyjąć płyte z radia. Prosiłbym o jakas pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja rozkreciłem radio i ruszając mechanizmami śruboktretem wyjołem płytę

 

a linka w oplocie jest dobrze przymocowana może gdzieś mocowanie się poluzowało. sprawdż mocowanie linki do zamka może tam się śrubka zluzowała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...