ciry Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Mam problem. Od ponad roku co jakiś czas nie regularnie samochód się dusi.Podczas jazdy jak jest na biegu to go tylko szarpnie,a na luzie porostu zgaśnie.Przy tym przyduszaniu zapala się kontrolka żółta check engine i zaraz gaśnie lub potrafi się zapalić czerwona i ona dopiero gaśnie po ponownym odpaleniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Zółta to za niskie ciśnienie w układzie CR, czerwona - świece żarowe lub zawodnione paliwo, na początek wlej jakiego szuwaksu do czyszczenia wtrysków , paliwo też może być żenione i silnik zaczyna spalać stukowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciry Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 To raczej coś z elektryką ,bo np.przez 300km ani razu się nie zadusi a następnie na odcinku 4km potrafi z 3 razy się przydusić cześciej zdaeza się to przy bardzo spokojnej jednostajnej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 a kiedy wymieniałeś filtr paliwa?? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciry Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Filtr paliwa wymieniałem jak tylko zaczeła zapalać się ta czerwona kontrolka bo niby jest od zawodnionego filtra i nie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 (edytowane) a masz dizla czy lpg zobacz przewody paliwowe może się gdzieś coś poci i łapie wiatr bokiem???? może pompka paliwa jest zasmarkana i gdzieś masy nie lapie na nierównosciach??? Może masa jest poluzowana - bo chyba miałem podobne problemy jak było zerwane masowanie od akumulatora do silnika ale juz nie pamiętam bo to 4 lata temu Edytowane 14 Maja 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Po tym opisie to chyba jesteśmy w domu ,miałem podobny przypadek, a przyczyną były przewody przy wtryskach, z wierzchu całe ale pęknięte tak że trzymało to się izolacji i raz stykało raz nie , szukaj po przewodach od wtrysków i od czujnika obrotów wału korbowego nawet jakbyś miał pruć część wiązki ( przyczyną jest kruszenie izolacji pod wpływem temperatury od silnika ) , przeważnie przerwa występuje tam gdzie sztywna izolacja 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciry Opublikowano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 To ciekawe.W końcu miiej więcej wiem gdzie szukać.Czy to mgło by być powiązane z ABS-em? Mialem według komputera zepsuty prawy przedni czujnik i go wymieniłem a kontrolka dalej się pali.Liczę na to że wszystkiego jest jedna przyczyna. I jeszcze jedno coś mi rozładowuje akumulator jak nie jeżdżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 PO wyłączeniu samochodu weź miernik uniwersalny ustawiony na pomiar prądu i podłącz go między plusem akumulatora a przewodem plusowym ( między nimi elektrycznie powinien być miernik) i zobaczysz czy na wyłączonym kluczyku ( wyjęty ze stacyjki) czy jest jakiś pobór prądu - jak jest to trzeba poszukać co jest podłączone bezpośrednio do akumulatora , jak nie ma to wymień akumulator bo nie trzyma pojemności ( przyszła na niego kreska ) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
achen Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 (edytowane) Witam .Co do tematu wyładowania akumulatora to miałem przypadek ,ze po zjechaniu z trasy było ok natomiast rano zero rozruchu. Myślałem że aku siadło i wiadomo ładowanko. I tak dwa dni pod rząd. W końcu zrobiłem tak jak voyager pisze w ostatnim poście pomiar natężenia prądu .I co sie okazuje wyszło mi 8 A poboru przy wyłaczonym zapłonie .Padło na przekaznik świec żarowych.Cewka puszcała, ale styki były przysmażone i nie odpadały,więc świece żarowe miały cały czas zasilanie.mimo że kontrolka gasła ponieważ jest w układzie cewki a nie styków pomocniczych.Regeneracja przekaznika i do dziś spokój.Tu masz rysuneczek i opis jak to zrobić . Pozdrawiam Edytowane 15 Maja 2012 przez achen 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciry Opublikowano 15 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Akumulator jest dobry ,bo ostatnio rozłąnczam go na noc i jest ok.Posprawdzam miernikiem jak opisujecie.Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
achen Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 (edytowane) Jezeli aku w porządku to juz coś wiesz.,ale niestety coś pozera z niego amperaż. Zrób pomiary ,a pózniej na początek trzeba sprawdzic obwody które mają zasilanie bezpośrednio z akumulatora.Napisz czy dziennie jezdzisz autkiem ,czy siada Ci aku po dłuzszym postojoju.?Kiedy aku do fulla naładowałes,czy ładowanie z alternatora jest wystarczające?.Pozdrawiam Edytowane 15 Maja 2012 przez achen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciry Opublikowano 15 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Oto chodzi że mam blisko do pracy i nim dużo nie jeżdżę.Ostatnio po pełnym naładowaniu po tygodniu czułem że jest już słaby.Od kiedy odłączam akumulator (a był już słaby ) sam doszedł do siebie.Czyli alternator go ładuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
achen Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 (edytowane) Troche niezrozumiała jest twoja ostatnia wypowiedż Napisz konkretnie ile km dziennie jezdzisz,jaki jest czas postoju jak nie jezdzisz ile dni.Jaki jest stary aku i ile ma Ah Masz dizla czy benzyna? Edytowane 15 Maja 2012 przez achen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciry Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Masa od silnika byla całkiem odczepiona.Może to było przyczyną szybkiego rozładowywania akumulatora.Nadal się dusi. Pociągałem mocno za kable od wtrysków i czujników i narazie jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Rozumiem Kolego że teraz szarpnięć nie masz, czyli masa silnika ( zjawisko niebezpieczne) i po pociąganiu kablami silnik pracuje bez zarzutu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciry Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Niestety parę dni było dobrze a teraz jeszcze bardziej się dusi niż przedtem.Mam nadzieję że się zepsuje całkiem i wtedy będę szukał.Odłączona masa była przyczyną że akumulator się nie ładował. Byłem na komputerze i pokazuje błąd P0606 Błąd procesora modułu sterującego napędem.Co mam z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 brak masy na silniku spowoduje tylko brak rozrusznika a jak odpalisz dizla to sam nie zgasnie bez prądu przejechalem z Ketrzyna do Pasłęka wyłaczały sie po kolei wszystkie użądzenia klima światła zaczeły migać zegary i zgasły a potem jechałem w sałnie aż na srodku skrzyżowania i stanoł efekt zerwała sie masa i nie ładowało akumulatora innym razem jak nowy akumulator był wadliwy to po prostu stanoł w i już nie było żadnych sygnalizacji objawów i tp brak masy na silniku spowoduje tylko brak rozrusznika a jak odpalisz dizla to sam nie zgasnie bez prądu przejechalem z Ketrzyna do Pasłęka wyłaczały sie po kolei wszystkie użądzenia klima światła zaczeły migać zegary i zgasły a potem jechałem w sałnie aż na srodku skrzyżowania i stanoł efekt zerwała sie masa i nie ładowało akumulatora innym razem jak nowy akumulator był wadliwy to po prostu stanoł w i już nie było żadnych sygnalizacji objawów i tp może to pomoże?? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83420-nissan-primera-p12-19-szarpniecia-krotki-spadek-mocy-przy-obrotach-od-2-tys-do-25/page__st__20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.