Morfeus_blue Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Witam, Mam problem, podczas przyspieszania samochód jak by dławiło. Turbina była regenerowana w styczniu, od jakiś dwóch miesięcy zaczęła mi doskwierać w/w dolegliwość. Z 2 tygodnie temu zobaczyłem że kopci na czarno. Po tym nie pokojącym widoku pojechałem do mechanika, po czym stwierdził że wtryski się wysypały. Przekazał je do dwóch firmy które regenerują wtryski stwierdzi że jeden ewidentnie leje a pozostałe pod większym ciśnieniem. Po regeneracji która kosztowała mnie 1500zł, nie pomogło na w/w problem. Prawda to że gdy wysypie się turbina to może być przyczyną padniecie wtrysków? Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną szarpania/zrywania ? Silnik to 1,9 DCI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
achen Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Zacznij kolego od sprawdzenia układu doładowania powietrza . Posprawdzaj węże gumowe od turbiny do intercoolera i powrót z niego .Lubią pękać, wypadać lub przecinają je opaski zaciskowe.Objaw taki że za mało powietrza auto kopci na czarno, mocy nie ma .To na początek .Czy sie nie okaże ze wydałeś 1500 zeta niepotrzebnie.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Już rozmawiamy w tej kwesti na poście o nieórwnej pracy 1.9 dci ale jak poczystasz posty VOYAGERA to on tam opisał diagnostyke turbiny i kolory kopcenia z komina kiedy szarpie?? na wolnych? przy przyspieszaniu na ostro? przy ruszaniu? przy 2000/2500obr/min? przy skręcaniu? przy redukcji? a jaki masz stopień sprężania? czy towazyszy jakiś hałas - pisk, zgrzyt etc? turbina jest oddzielną mechaniką w silniku wtryski nie sa połaczone z turbo po za komputerem - ale jeśli turbo padło to wtryski mogą dawać za duzo paliwa przy większych obrotach i auto może kopić bo nie przepala bo ma mało wiatru lub gdy leją wtryski to kopci http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83561-przygasanie-silnika-p12-19-dci/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83420-nissan-primera-p12-19-szarpniecia-krotki-spadek-mocy-przy-obrotach-od-2-tys-do-25/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/43398-p12wp12-dlawienie-silnika-glownie-przy-przyspieszaniu/ to na początek ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Oprócz opisu kolegi wyżej sprawdź przewody przy wtyczkach ( od temperatury kruszeją i pękają bez przerywania izolacji ) oraz sprawdź przewody od czujnika położenia wału ( pod wężami wodnymi na skrzyni biegów - wypnij wtyczkę i leć aż we wiązkę ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfeus_blue Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Podczas spokojnego przyspieszania kiedy osiągamy ok 2 tyś obrotów i włącza się turbina tzn zawór sterujący przy turbinie zaczyna się podnosić , w pewnym momenci opada na pare milimetrów w dół i następują kilka szarpnięć aż dojdziemy do wyższych obrotów wtedy się stabilizuje. Nic takiego się niedzieje tj samochód przyspiesza płynnie kiedy dodamy od razu dużo gazu i przespieszamy gwałtownie . Pozwoliłem sobie przykleić objawy od jakieś kolegi który się wypowiadał, ponieważ i do mich. Czytałem tą lekturę co pisał jwa ale żadnej jasne odpowiedzi nie się doszukałem, żadne to turbodziury, filtry itd. Mam w poniedziałek pojawić się u mechanik i sprawdzić jakiś zaworek na turbinie. Nie wiem o co dokładnie chodzi, jak się to specjalistycznie nazywa. Wiem że koszt tego zaworka jest około 60zł używka i 150zł nówka. Jeszcze bym stawiał na jakieś przewody jak pisał voyager1956 czy nagar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.