Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Pytanie o zawieszenie


rafp11
 Share

Recommended Posts

witam wszystkich

Mam P11 2,0 i jako że mi troszkę zciągała w prawo pojechałem na komputerową dziagnostykę zawieszenia. Na diagnostyce wyszło zbyt duży kąt pochylenia koła i sworznia zwrotnicy w prawym kole. Pomyślałem , że może górny wahacz padł , więc go wymontowałem sprawdziłem i jest ok (firmy 555) , ale problemy pojawiły się przy montarzu bo nie mogłem wahacza włożyć w mocowanie (od strony nadwozia przykręciłem najpierw) ale od strony koła za cholerę nie chciał wejść , przesunięcie było ok 1 cm. Sporo się namęczyłem i w końcu złożyłem. I tu moje pytanie czy tak powinno być, czy może coś, ewentualnie wahacz ,jest krzywe że mi to nie chciało pasować i czy to może mieć wpływ na owo zciąganie auta? A i dodam jeszcze że odnoszę wrażenie że przy wyższych prędkościach auto troszkę myszkuje po drodze. Zawieszenie sprawdzone na szrpakach i zero luzów. Auto wygląda na niebite ale nigdy nie wiadomo. Mam manuala ale do P11,144 gdzie są podane wymiary nadwozia ale nie wiem czy to te same co w starej P11.Ktoś ma jakieś pomysły. Z góry dziekuję.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

możesz mieć lekkie luzy na łożyskach zwrotnicy, albo na sworzniu wachacza dolnego i będzie taki efekt jak opisałeś.

 

Zawieszenie primery jest tak sztywno zrobione, że na szarpakach nic nie słychać a luzy faktycznie są.

 

 

Adam

Link to comment
Share on other sites

Guest 36jaro

Witam

jesem świerzo po wymianie górnego wahacza wszystko wchodziło bezproblemowo więc dziwne jest to że tak się z nim namęczyłeś może żeczywiście należało by popatrzeć czy autko nie było bite w tym miejscu lub czy nie dostało w samo koło,wszystko wymianili a odkształcenie zostało

 

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Na 1000% cos masz nie tak.Wahacz po przykreceniu do nadwozia powinien bez problemu wejsc w miejsce zwrotnicy (nad kołem).

Polecam sprawdzic najpierw czy owy wahacz nie jest krzywy.

Jesli jest prosty, to nastepnie czepilbym sie dolnego wahacza, bo tez moze byc krzywy.Jesli on tez bedzie prosty, to pozostaje tylko jedno - samochod byl bity i mocowanie ktoregos z wahaczy jest przestawione.Wtedy pozostaje Ci tylko sprawdzenie punktow podlogi i naciaganie autka, lub zlozenie tak aby w miare dobrze jedzil i na handel.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

prawdopodobnie bity miałem to samo lekko dziabnięty z lewej strony i już wahacz ciężko wchodził a prawa bez problemu :(

Link to comment
Share on other sites

możesz mieć lekkie luzy na łożyskach zwrotnicy, albo na sworzniu wachacza dolnego i będzie taki efekt jak opisałeś.

 

Zawieszenie primery jest tak sztywno zrobione, że na szarpakach nic nie słychać a luzy faktycznie są.

 

 

Adam

tak jest, byłem na przeglądzie ostatnio i w zawieszeniu zero luzów, a jednak na drodze stuka lewy wachacz, dopiero jak gość wsadził tam łapę to poczuł i się zgodził ze mną że tuleje wyrobione

Link to comment
Share on other sites

Polecam sprawdzic najpierw czy owy wahacz nie jest krzywy.

Jesli jest prosty, to nastepnie czepilbym sie dolnego wahacza, bo tez moze byc krzywy.Jesli on tez bedzie prosty, to pozostaje tylko jedno - samochod byl bity i mocowanie ktoregos z wahaczy jest przestawione.Wtedy pozostaje Ci tylko sprawdzenie punktow podlogi i naciaganie autka, lub zlozenie tak aby w miare dobrze jedzil i na handel.

 

 

POZDRAWIAM.....

Wymontowywałem ten górny wahacz i nie zauważyłem jakiegoś odkształcenia , podobnie zresztą z dolnym wahaczem ( wymieniałem w nim sworzeń) , ale bez porównania do nowego elementu nie można na 100% tego sprawdzić, a troszkę nie uśmiecha mi się wymieniać oba wahacze . Najlepiej najpierw zmierzyłbym geometrię karoserii tylko nie mam wymiarów , to znaczy mam ale od P11-144 i nie wiem czy to samo. Może ktoś wie lub mam dane geometrii karoserii do sprawdzenia.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Tam gdzie sprawdzaja geometrie, to napewno maja wszystkie wymiary kazdego samochodu.A jak wyjmiesz wahacz, to w kazdym sklepie powinni Ci pozwolic przymierzyc i porownac z nowym czy jest skrzywiony, czy tez nie.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest maxima26

Witam ostatnio pojawily mi sie dziwne piski w przednim zawieszenu podczas ruszania sprawdziłem i jest tam wyczówlny luz podczas ruszania rekoma za kolo do przodu i do tylu i samchud nie jest podniesiony.wymienialem ostatnio sworzen w dolnym wachaczu ale wtedy stukalo,co to moze byc? przerabial już to ktoś?

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że przerabiała to większość posiadaczy primerek. Tak przynajmniej wynika z forum. Obstawiam górny wachacz. Potrafi naprawdę ładnie piskać, skrzypieć a na końcu stukać.

Link to comment
Share on other sites

GóRNY WAHACZ NA BANK MóJ JUZ PISZCZY JAKIS MIESIAC ALE NIE MA CZASU NA ZMIANE :diabel2:

Link to comment
Share on other sites

Guest maxima26

Na 100% wlasnie nie jestem pewien bo bylem u mechanika jak wymienial mi sworzen w dolnym wachaczu i byla taka akcja wpadlem do niego z nienacka a on dolny wachacz prubowal wybic w bok napieprzal mlotkiem poluzowal tylko dwie sruby tam gzie jest taka gruszka zalana gumą i obawiam sie ze to moze byc przyczyna ta guma siie rozwulkanizowala gdzies czytalem na forum ze tak moglo byc od akcj mechanika minelo 2000km i teraz mam bylemat górny czy dolny ,jutro musze poszukac konkretnego mechaniora i zobaczymy jaka diagnoze wystawiwczoraj jak jezdzilem to nikt nie mial wolnego kanalu i diagnoza byla wystawiona bez sprawdzenia gorny wachacz wiem ze to czesty przypadek ale jezeli kupie gorny a okaze sie ze to nie to tylko dolny wachacz , gdybym mial kanal to z checia sam bym to zmienil

 

[ Dodano: Pią 12 Paź, 2007 13:40 ]

wiechalem na kanal do qmla i okazalo sie ze odkrecila sie nakretka po ostatniej wizycie jak mechanik wymienial sworzen w dolnym wachaczu nie dokrecil dobrze nakretki na tuleje i z tąd te luzy,gorne wachace tez juz sie nadaja do wymiany ale narazie nic nie stuka.

Link to comment
Share on other sites

propozycja na początek --- ZMIANA MECHANIKA NA MECHANIKA A NIE KOWALA :diabel:

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejpl

Witam od jakiegoś czasu pojawiło mi sie "skrzeczenie" przy hamowaniu i przy każdej najechanej nierówności czyli jak samochód podskoczy szczególnie z lewej strony a z prawej troszeczke miałem tak też rok temu i to na jesien potem przestało i teraz na jesien znowu to tak jak by wilgoc z niższą temperaturą to powodowało co to może być to taki dźwięk jak by sie guma o gume tarła :( P11 1,6 16V Z góry dzięki za odpowiedź !

Link to comment
Share on other sites

Witam od jakiegoś czasu pojawiło mi sie "skrzeczenie" przy hamowaniu i przy każdej najechanej nierówności czyli jak samochód podskoczy szczególnie z lewej strony a z prawej troszeczke miałem tak też rok temu i to na jesien potem przestało i teraz na jesien znowu to tak jak by wilgoc z niższą temperaturą to powodowało co to może być to taki dźwięk jak by sie guma o gume tarła :( P11 1,6 16V Z góry dzięki za odpowiedź !

To też może być górny wahacz, potrafi wydawać różne dźwięki (chrupanie, stuki, skrzypienie - wszystkie były u mnie :))

Link to comment
Share on other sites

tylko nowy cena 145 złociszy do p11.144 za 555 a gumy troszke tansze ale lipa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...