WOLF79 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Witam,od niedawna mam kłopoty ze zmianą biegów,a teraz doszedł metaliczny odgłos przy puszczaniu sprzegła pewnie sprzęgło skończyło swój żywot.Jakie sprzęgło proponujecie,jaki jest jego koszt+wymiana?Może ktoś zna warsztat okolice Lublina?Dziękuje za wszelkie informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 U mnie w 2.0 benzyna koszt z robocizną wyniósł 900 PLN. Sprzęgło kupowałem z Allegro, ale okazało się że nie sprzęgło było winne, bo zdjęta tarcza i docisk były jak nowe. Nie wiem czy od 2.0 będzie pasowała tarcza-docisk do 2.2 ale powinno być takie samo, bo z tego co się orientuję (ale nie wiem na pewno) skrzynie biegów sześciobiegowe były takie same w 2.0 benzyna i w diesel'u - mam do sprzedania komplet tarcza-łożysko-docisk, oryginał z nadrukami Nissana. Może się okazać że nie ominie Cię też wymiana dwumasy, u mnie ona była w stanie bardzo dobrym. Daj znać, jakie ma oznaczenie tarcza sprzęgła do Ciebie. Jeśli zechcesz odkupić, to sprawdzę dokładnie co na moim jest napisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOLF79 Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 U mnie w 2.0 benzyna koszt z robocizną wyniósł 900 PLN. Sprzęgło kupowałem z Allegro, ale okazało się że nie sprzęgło było winne, bo zdjęta tarcza i docisk były jak nowe. Nie wiem czy od 2.0 będzie pasowała tarcza-docisk do 2.2 ale powinno być takie samo, bo z tego co się orientuję (ale nie wiem na pewno) skrzynie biegów sześciobiegowe były takie same w 2.0 benzyna i w diesel'u - mam do sprzedania komplet tarcza-łożysko-docisk, oryginał z nadrukami Nissana. Może się okazać że nie ominie Cię też wymiana dwumasy, u mnie ona była w stanie bardzo dobrym. Daj znać, jakie ma oznaczenie tarcza sprzęgła do Ciebie. Jeśli zechcesz odkupić, to sprawdzę dokładnie co na moim jest napisane. A może i u mnie nie jest wina sprzęgła??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 P12 2,2 w dieslu posiada koło dwumasowe, które może być przyczyną różnych dżwięków. Niestety taki zestaw sprzęgła to koszt powyżej 3 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOLF79 Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 P12 2,2 w dieslu posiada koło dwumasowe, które może być przyczyną różnych dżwięków. Niestety taki zestaw sprzęgła to koszt powyżej 3 tyś. Z tego co czytałem przy uszkodzonym kole dwumasowym powstają wibracje,u mnie biegi wchodzą przy samej podłodze.Może to ściana grodziowa jest rozwalona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 To też częsta przypadłość w dieslach P12. Ściana lubi pękać. U mnie jest przy pedale regulacja. Na ośce od pompki sprzęgła jest gwint i nakrętka kontrująca. Można sobie ustawić gdzie ma brać sprzęgło. Jak kupiłem moją P12 to sprzęgło brało bardzo, bardzo wysoko, długo trzeba było puszczać pedał sprzęgła oraz pedał był około 5 cm wyżej niż pedał hamulca, trzeba było wyżej nogę dźwigać. Teraz ustawiłem sobie najpierw śrubą do regulacji wysokości, pedał sprzęgła na równo z pedałem hamulca, a później doregulowałem tym gwintem od pompki sprzęgła tak, aby miał minimalny luz po wciśnięciu... jak wciskam pedał sprzęgła, to najpierw na około pół cm luzu, i później już pracuje normalnie. U mnie dźwięki związane ze zmianą biegów, to zgrzytanie. Ale okazuje się że moja zabawa ze sprzęgłem była zbędna, bo skrzynie 6. biegowe w Nissanach po prostu haczą podczas zmiany biegów, nie ważne czy w P12, czy w Note. Był o tym mój temat na forum i pisali ludzie, że te skrzynie biegów po prostu czasem potrafią haczyć. Co do koła dwumasowego - jeśli się okaże że to właśnie ono jest uwalone, to odpuść sobie używki z Allegro. Albo regeneracja w porządnym warsztacie, który tylko kołami dwumasowymi się zajmuje i da Ci gwarancję, albo nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 wybrał bym regeneracje w dobrym warsztacie , nowka za drogo wychodzi i jest to troszke nei oplacalne chyba ze chcesz z tym autem spedzic reszte zycia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 (edytowane) Gdzieś czytałem na forum /lecz nie pamiętam czy dotyczyło to P12/ ale jest blacha wokół pedału. Ta blacha która przykręcana jest do grodzi potrafi popuścic na nakrętkach i w ten czas są różne niedomagania. Pozdrowonka. Edytowane 3 Lipca 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Regeneracja koła jest doraźna, na długo nie starcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOLF79 Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Gdzieś czytałem na forum /lecz nie pamiętam czy dotyczyło to P12/ ale jest blacha wokół pedału. Ta blacha która przykręcana jest do grodzi potrafi popuścic na nakrętkach i w ten czas są różne niedomagania. Pozdrowonka. Ta blacha się wygięła od wcikanego głęboko pedałą sprzęgła(dziura w dywaniku)diagnosta z nissana stwierdził,że może to byc sprzęgło lecz nie wykluczył masuwki ale nie mam bicia na pedale ani żadnych wibracji?Radzi zamawiac sprzęgło na początek!Co można mu podpowiedziec by najpierw sprawdził za nim zakupię sprzęgło?wizytę mam umówiona na czwartek na wymianę!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Trudno powiedzieć i doradzić, gdyż koszty są duże. W pewnym samochodzie sprzęgło mi ciężko chodziło aż przestało działać. Okazało się że łapa-dźwignia wchodząca do skrzyni się wygieła i nie było pełnej pracy. Ale i tak trzeba było wyjąć skrzynię, więc i wymieniłem dla świętego spokoju i sprzęgło. Ta sama robota. Czy nie lepiej najpierw rozebrać koło pedału - wyprostować blachę, sprawdzić jak będzie działało po wyprostowaniu, nie wiem czy tam jest jakaś regulacja sprzęgła?. Potem dopiero skrzynia i co jest przyczyną, a następnie kupować to co jest potrzebne?, bo ze zwrotami, to w dzisiejszych czasach ciężko. Nie zawsze i nie koniecznie trzeba wymieniać też i dwumasę. Gdzieś na Allegro są koła sztywne zastępujące dwumasę. Nowe produkcje i do wszelkich innych marek samochodów, gdzie występują dwumasy. Te koła spełniają warunki kół dwumasowych, lecz są o wiele tańsze. Poszukaj i przedzwoń do firmy. Ja tam dzwoniłem i pytałem tak na przyszłość do Tino i do swojego silnika, lecz takich nie ma i nie będzie. Nie wszystko da się zrobić i zamienic. Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Do P-12 nie ma sztywnego zestawu. Nie są wcale tańsze od dwumasówki, mogą być jedynie trwalsze, lecz późniejsza wymiana sprzęgła to jest kosz 3/4 ceny zakupu całego zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo_NS Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 cześć , tu masz samo sprzęgło z firmy AISIN : http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.php?page=01&ar=77369#art , koło dwumasowe do tego z tego co pytałem w tym sklepie to koszt ok 2100 zł. z tej samej firmy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Można kupić taniej, pozatym są dwa rodzaje koła dwumasowego w tym modelu. PS Kolega pablo_NS chyba jakaś kryptoreklama? W każdym poście odnośnik do sklepu Auto Sowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOLF79 Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Można kupić taniej, pozatym są dwa rodzaje koła dwumasowego w tym modelu. PS Kolega pablo_NS chyba jakaś kryptoreklama? W każdym poście odnośnik do sklepu Auto Sowa. Disiaj byłem u jeszcze jednego mechanika,który stwierdził na 100% pękniętą ścianę grodziową-robocizna 500pln,demontaż kokpitu stąd ta cena.I na to się zdecydowałem.Zobaczymy czy decyzja trafna?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_z Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Witam. Mam podobny problem ze sprzęgłem, nisko bierze, 1 i wsteczny ciężko wchodzą ( zazwyczaj, ale nie zawsze) Kiedy kupiłem auto, to wymieniałem sprzęgło. Na tym "nowym" przejechałem 90 tyś. Mechanik stwierdził że to sprzęgło. Nie chcę mi się wierzyć że po przejechaniu 90 tyś sprzęgło padło. Jeden kierowca, nogi na sprzęgle nie trzymam, jedyny mankament to jazda po mieście. Możecie podpowiedzieć jak dostać się do ( podejrzeć ) ściany grodziowej, chcę wyeliminować, lub potwierdzić naderwanie mocowania sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOLF79 Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 (edytowane) Witam. Mam podobny problem ze sprzęgłem, nisko bierze, 1 i wsteczny ciężko wchodzą ( zazwyczaj, ale nie zawsze) Kiedy kupiłem auto, to wymieniałem sprzęgło. Na tym "nowym" przejechałem 90 tyś. Mechanik stwierdził że to sprzęgło. Nie chcę mi się wierzyć że po przejechaniu 90 tyś sprzęgło padło. Jeden kierowca, nogi na sprzęgle nie trzymam, jedyny mankament to jazda po mieście. Możecie podpowiedzieć jak dostać się do ( podejrzeć ) ściany grodziowej, chcę wyeliminować, lub potwierdzić naderwanie mocowania sprzęgła. Mario w poniedziałek mam odbiór nyski będę wiedział co i jak!na teraz to 1 i wsteczny wchodzą przy zgaszonym silniku,przy wciskanym pedale wszystko skrzypi tzn.blacha ,pedał poniżej hamulca,po wciśnięciu sprzęgła cała pompa chodzi a pedał lata na wszystkie strony to na dzisiaj! ps.jak stoi autko dłużej biegi wchodzą lekko wszystko zaczyna się na rozgrzanym silniku!!!!!!1 Edytowane 5 Lipca 2012 przez WOLF79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Czyli trochę mi się udało, naprowadzając Cię odnośnie tej blachy. Brawa dla mnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOLF79 Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Czyli trochę mi się udało, naprowadzając Cię odnośnie tej blachy. Brawa dla mnie . hehe poczekajmy do poniedziałku Mirek!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 I tak szedłem w dobrym kierunku, bo przecież się okazało że i tak okolice padałów są nie stabilne, bo pękła ścianka. Życzę aby to, było tylko przyczyną, gdyż później koszty większe przy sprzęgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOLF79 Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 I tak szedłem w dobrym kierunku, bo przecież się okazało że i tak okolice padałów są nie stabilne, bo pękła ścianka. Życzę aby to, było tylko przyczyną, gdyż później koszty większe przy sprzęgle. Witam,no isprawa się wyjaśniła,pęknięta ściana grodziowa!!!Koszt 550pln,wrażenia z jazdy bez porównania,sprzęgiełko chodzi idealnie,biegi wchodzą płynnie. Mirek dzięki za porady,moje gratulacje! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Witam,no isprawa się wyjaśniła,pęknięta ściana grodziowa!!!Koszt 550pln,wrażenia z jazdy bez porównania,sprzęgiełko chodzi idealnie,biegi wchodzą płynnie. Mirek dzięki za porady,moje gratulacje! Pozdrawiam Nie ma za co. Może kiedyś, Ty pomożesz mi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_z Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 U mnie ścianka cała, ale udało mi się wyregulować wysokość pedału sprzęgła, jest o niebo lepiej.. Opisałem to tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/73565-wp12-niski-skok-pedalu-sprzegla/page__fromsearch__1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.