Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

wymiana tarcz hamulcowych i problem z linka


Guest Cysio
 Share

Recommended Posts

witam

mam 2 nurtujace mnie pytania

1.czy do wymiany tarcz hamulcowtch z przodu trzeba demontowac cala piaste ?? (ksiazka mowi ze tak a mechanik ze nie - bede to sam robil wiec wolalem zasiegnac rady a przyznam sie ze nie zagladalem tam jeszcze a chcialbym sie upewnic coby w ciemno nie walczyc)

 

2.problem zwiazany z linka (a wlasciwie drutem) od otwierania wlewu paliwka i otwierania klapy bagaznika ... otoz co pewnien czas linka ta ma tendencje do spadania z prowadzenia (wypada z walca w ktorym powinna byc zatoppiona koncowka) juz raz sztukowalem to cos i zabepieczylem podkladkami a mimo to wypada dalej i stad moje pytanie czy jest na to jakis patent czy musze rozgrzebac pol auta i znalesc i wymienic ta linke w calosci ??

 

dzieki za info i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał L

ad 1.

Do wymiany tarcz nie trzebo demontować całej piasty, trzeba zdjąć zacisk i jego wspornik. to raptem 4 śruby i po robocie :wink: .

 

ad 2.

nie wiem :oops:

Link to comment
Share on other sites

ad.1 potwierdzam jak wyzej.Sciagasz zacisk i siodło zacisku i pozniej tarcza schodzi, skladasz wszystko odwrotnie.

 

ad.2 tez nie wiem.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

wietam i dzieki za pomoc

walczylem wczoraj z jedna strona

wykrecilem zacisk i mordowalem sie z 30 minut zeby tarcza zeszla

jak juz z tym sie uporalem to wkladam nowa tarcze , zakladam klocki i wciskam zacisk

probuje wkrecic sruby a tu d*pa nie pasuje i nie chce sie wkrecic

niby wszystko ok ale nie idzie - wyciagam zacisk i wkrecam swobodnie te same sruby ktore wczesniej nie chcialy sie wkrecic

nie dawalo mi to spokoju i stwierdzilem ze porownam tarcze

i jaki bylo moje zdziwienie jak sie okazalo ze nowe tarcze brembo maja wieksza srednice :P (257 a powinny 242)

poskladalem i pojechalem do domu - posprawdzalem w katalogach niby oki powinny byc 257 ale cos mi zaswitalo do glowy ze w 1,6 uklad jest bardzo podobny - i takim oto sposobem urobilem sie jak wariat i czekam do jutra na nowe tarcze

 

mam nadzieje ze tarcze brembo i klocki remsa beda sie jakos spisywaly bo obecna konfiguracja tarcze ? i klocki rockwood'a piszczy niemilosiernie i pojawily sie bicia (tarcze juz maja rysy na obwodzie a klocuszki nieruszone)

 

a co do linki to bez lutownicy nie podchodz

Link to comment
Share on other sites

Cysio mozesz mi powiedzieć jak tam w książce jest napisane jezeli chodzi o wielkość moich tarcz hamulcowych do mojej nyski. Bo za cholere nie mogę znaleźć danych. P10 1,6 16 V z sierpnia 96 silni GA16DE

PZD

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz ABS średnica tarczy powinna być 242,0 mm.

A jak nie masz to nie wiem :cry:

Ja mam GA16DE z marca 96, z ABS. Z przodu sa zaciski Lucasa. Jak kupowalem klocki to pasowaly od wersji z dwulitrowym silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał L

Średnice tarczy.

Modele fazy I i II:

- sedan i hatchback:

wszystkie z wyjątkiem modeli z silnikiem 1,6

z ABS.....................................257.0mm

modele z sil. 1.6 z ABS.............242.0mm

- kombi...................................257.0mm

Modele fazy III:

- z silnikiem 1.6.......................257.0mm

- z silnikiem 2.0 (SR20De)........257.0mm

- z silnikiem 2.0 (SR20DE)........280.0mm

 

Tekst ściągnięty z książki.

 

Najlepiej zmierz tarcze miarą i będziesz miał przybliżony wymiar.

Link to comment
Share on other sites

ad 1. nie trzeba demontować

ad 2. może już ktoś dorabiał i zrobił za krótki pancerz (na tym polega działenie linki w pancerzu, długość druta jest mniej ważna niż odpowiednia długość pancerza)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hi!

 

nie wiem co u Rafała znaczy III faza , ale ja mam P11 - 1.6 -2001 hatchback rok i mam tarcze jak w P12 czyli 280 mm. Bajer fajny ale cena o min 30 % wyższa niż 257 mm :-(.

Jak szukałem to goście z branży (ci Co sprzedają tylko tarcze lub części do japońców) to o tym wiedzieli a katalog JapanCars oczywiście nie :-(

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał L
Hi!

 

nie wiem co u Rafała znaczy III faza , ale ja mam P11 - 1.6 -2001 hatchback rok i mam tarcze jak w P12 czyli 280 mm. Bajer fajny ale cena o min 30 % wyższa niż 257 mm :-(.

Jak szukałem to goście z branży (ci Co sprzedają tylko tarcze lub części do japońców) to o tym wiedzieli a katalog JapanCars oczywiście nie :-(

 

Jak wypale faje to mam III faze :lol::lol::lol:

 

A tak na poważnie to:

faza I - produkcja od czerwca 1990 do czerwca 1993 (P10/W10)

faza II - produkcja od czerwca 1993 do pażdziernika 1996 (P10/W10)

faza III - produkcja od pażdziernika 1996 do września 1999 (P11/W11)

 

A Ty pewnie masz P11.144 :?: I pewnie dlatwgo taka średnica :-k :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...