Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana tarcz hamulcowych i problem z linka


Gość Cysio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam 2 nurtujace mnie pytania

1.czy do wymiany tarcz hamulcowtch z przodu trzeba demontowac cala piaste ?? (ksiazka mowi ze tak a mechanik ze nie - bede to sam robil wiec wolalem zasiegnac rady a przyznam sie ze nie zagladalem tam jeszcze a chcialbym sie upewnic coby w ciemno nie walczyc)

 

2.problem zwiazany z linka (a wlasciwie drutem) od otwierania wlewu paliwka i otwierania klapy bagaznika ... otoz co pewnien czas linka ta ma tendencje do spadania z prowadzenia (wypada z walca w ktorym powinna byc zatoppiona koncowka) juz raz sztukowalem to cos i zabepieczylem podkladkami a mimo to wypada dalej i stad moje pytanie czy jest na to jakis patent czy musze rozgrzebac pol auta i znalesc i wymienic ta linke w calosci ??

 

dzieki za info i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wietam i dzieki za pomoc

walczylem wczoraj z jedna strona

wykrecilem zacisk i mordowalem sie z 30 minut zeby tarcza zeszla

jak juz z tym sie uporalem to wkladam nowa tarcze , zakladam klocki i wciskam zacisk

probuje wkrecic sruby a tu d*pa nie pasuje i nie chce sie wkrecic

niby wszystko ok ale nie idzie - wyciagam zacisk i wkrecam swobodnie te same sruby ktore wczesniej nie chcialy sie wkrecic

nie dawalo mi to spokoju i stwierdzilem ze porownam tarcze

i jaki bylo moje zdziwienie jak sie okazalo ze nowe tarcze brembo maja wieksza srednice :P (257 a powinny 242)

poskladalem i pojechalem do domu - posprawdzalem w katalogach niby oki powinny byc 257 ale cos mi zaswitalo do glowy ze w 1,6 uklad jest bardzo podobny - i takim oto sposobem urobilem sie jak wariat i czekam do jutra na nowe tarcze

 

mam nadzieje ze tarcze brembo i klocki remsa beda sie jakos spisywaly bo obecna konfiguracja tarcze ? i klocki rockwood'a piszczy niemilosiernie i pojawily sie bicia (tarcze juz maja rysy na obwodzie a klocuszki nieruszone)

 

a co do linki to bez lutownicy nie podchodz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cysio mozesz mi powiedzieć jak tam w książce jest napisane jezeli chodzi o wielkość moich tarcz hamulcowych do mojej nyski. Bo za cholere nie mogę znaleźć danych. P10 1,6 16 V z sierpnia 96 silni GA16DE

PZD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz ABS średnica tarczy powinna być 242,0 mm.

A jak nie masz to nie wiem :cry:

Ja mam GA16DE z marca 96, z ABS. Z przodu sa zaciski Lucasa. Jak kupowalem klocki to pasowaly od wersji z dwulitrowym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnice tarczy.

Modele fazy I i II:

- sedan i hatchback:

wszystkie z wyjątkiem modeli z silnikiem 1,6

z ABS.....................................257.0mm

modele z sil. 1.6 z ABS.............242.0mm

- kombi...................................257.0mm

Modele fazy III:

- z silnikiem 1.6.......................257.0mm

- z silnikiem 2.0 (SR20De)........257.0mm

- z silnikiem 2.0 (SR20DE)........280.0mm

 

Tekst ściągnięty z książki.

 

Najlepiej zmierz tarcze miarą i będziesz miał przybliżony wymiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. nie trzeba demontować

ad 2. może już ktoś dorabiał i zrobił za krótki pancerz (na tym polega działenie linki w pancerzu, długość druta jest mniej ważna niż odpowiednia długość pancerza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hi!

 

nie wiem co u Rafała znaczy III faza , ale ja mam P11 - 1.6 -2001 hatchback rok i mam tarcze jak w P12 czyli 280 mm. Bajer fajny ale cena o min 30 % wyższa niż 257 mm :-(.

Jak szukałem to goście z branży (ci Co sprzedają tylko tarcze lub części do japońców) to o tym wiedzieli a katalog JapanCars oczywiście nie :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi!

 

nie wiem co u Rafała znaczy III faza , ale ja mam P11 - 1.6 -2001 hatchback rok i mam tarcze jak w P12 czyli 280 mm. Bajer fajny ale cena o min 30 % wyższa niż 257 mm :-(.

Jak szukałem to goście z branży (ci Co sprzedają tylko tarcze lub części do japońców) to o tym wiedzieli a katalog JapanCars oczywiście nie :-(

 

Jak wypale faje to mam III faze :lol::lol::lol:

 

A tak na poważnie to:

faza I - produkcja od czerwca 1990 do czerwca 1993 (P10/W10)

faza II - produkcja od czerwca 1993 do pażdziernika 1996 (P10/W10)

faza III - produkcja od pażdziernika 1996 do września 1999 (P11/W11)

 

A Ty pewnie masz P11.144 :?: I pewnie dlatwgo taka średnica :-k :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...