Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] + gaz, strzela z wydechu (usunięcie katalizatora)


Gość 19Piotrek90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość 19Piotrek90

Witam,

Jestem posiadaczem Almery 1.4, 1999r 87 KM + gaz sekwencja. Ostatnio przerdzewiał mi wydech na łączeniu rury z końcowym tłumikiem przez co spaliny w całości omijają końcowy tłumik. Od tego momentu prócz głośniejszego wydechu zaczęła strzelać niedopalona mieszanka jak w samochodach WRC. Czy te strzały są wynikiem łatwiejszego odpływu spalin wraz z niedopalona mieszanka z komory spalania czy niewyregulowaną instalacją ? Planowałem przy okazji spawania wydechu pozbyć się katalizatora i teraz nie wiem czy to nie spowoduje ciągłego strzelania z wydechu ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 19Piotrek90

10-11 litrów w zależności od ciężkości nogi. Filtry gazu wymieniane 3 tyg temu wtedy też spec podregulował instalacje. Wcześniej przy całym wydechu nic nie słyszałem stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na calym wydechu strzelac Ci nie powinno. Bez katalizatora tak jak u mnie jest takie delikatne jakby pierdniecie coraz ale nie slyszane nawet w kabinie wiec strzalow jak w wrc miec nie bedziesz. Widocznie spaliny sa bardzo gorace ten krotki odcinek wydechu tez-dostaje powietrza i strzela a na calej dlugosci wydechu z koncowym przelotowo komorowym nie powinno byc zle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 19Piotrek90

Dzięki wielkie. Teraz te strzały mogą być tak głośne bo całkowicie jest pominięty tłumik końcowy.

Wydaje mi się, że w mojej almerce są 2 katalizatory jeden przy kolektorze i jeden pod spodem. Czy usunięcie tylko tego drugiego wpłynie jakoś korzystnie na dynamikę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sa 2-jeden za kolektorem wydechowym a drugi standardowo pod autem. Usuwaj odrazu oba-duzo roboty z tym nie ma. Na dynamike wplyw jest jak i na spalanie-powinno troszke spasc ale minimalnie. Nie licz tylko na to ze nagle auto stanie sie wyjadaczem bo tak nie bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 19Piotrek90

Spokojnie zdaję sobie sprawę, że z 1,4 szatna nie zrobię ale zawsze coś ponad fabryczne 64kW milo jest przyjąć.

Jeszcze jedna sprawa może będziesz potrafił mi powiedzieć o co chodzi. Mianowicie od jakiegoś czasu mam problem z rozruchem. Muszę długo go kręcić zanim zaskoczy. Oczywiscie odpala na benzynie i na gaz przeskakuje jak się rozgrzeje. Przy czym w momencie kiedy wyjeżdżę gaz całkowicie i mam tylko benzynę odpala od dotkniecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Muszę długo go kręcić zanim zaskoczy. Oczywiscie odpala na benzynie i na gaz przeskakuje jak się rozgrzeje. Przy czym w momencie kiedy wyjeżdżę gaz całkowicie i mam tylko benzynę odpala od dotkniecie.

 

czy jesteś pewien że odpala na benzynie (kiedy jeszcze masz gaz)? czujesz szarpnięcie przy przełączeniu? bo objaw jest taki jakby odpalał z gazu, mimo że kontrolki mogą pokazywać co innego. Lepiej się tym zająć bo jeśli tak jest to zimą go nie odpalisz.

 

co do strzałów ala wrc to też tak miałem jak hamowałem biegami tylko ja mam cały wydech przelot i to chyba dlatego

 

ojciec miał kiedyś P10 1.6 i było identycznie, WRC przy hamowaniu silnikiem. Żaden mechanik ani gazer nie umiał pomóc - podobno są silniki co tak po prostu mają. Idzie się przyzwyczaić :-) 19Piotrek90 może i Ty miałeś tak od początku, ale wcześniej tłumik to wygłuszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest jak jest zle wystrojone bo wiem jak stroiłem blosa to mi przy prze gazówkach popierdywał czyli go generalnie przelałem ,,,na sekwencji i tym samym wydechu objawy znikły ,,

A co powiesz na to że u mnie "pierdzi" przy każdym hamowaniu silnikiem i po przygazówkach, ale ja mam zwykłą instalację nie sekwencję a silnik 1.6 16V 102 KM na wtrysku wielopunktowym czy da radę coś z tym zrobić ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jak pierdzi? Czy tak delikatnie slyszac tylko na zewnatrz czy rasowo jak wrc. 1 i 2 generacja to nie sekwencja i ciezko ja dobrze ustawic biorac pod uwage wiedze wiekszosci fachowcow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci że pierdzi jak wrc, a jak rozpędzę się do 160 km/h i hamuje silnikiem to "walnie" parę razy boje się żeby czasem tłumika nie rozwaliło. A ten co mi zakładał instalację i byłem u niego parę razy na regulacji twierdzi że niby nissana nie można wyregulować że nie wie dlaczego tak jest ??? hmmm dziwne??? planuję jechać do innego gaziarza ciekawe czy ten wyreguluje???? A ty jak myślisz da radę wyregulować to pierdzenie ??? znam się trochę na mechanice czy to chodzi o to kiedy hamuje silnikiem to" nie spalony gaz " idzie w wydech i dlatego tak pierdzi??? czy chodzi tu o coś zupełnie innego :rolleyes2: ????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 19Piotrek90

Wybaczcie ale nie było mnie trochę czasu.

Nie mam tak od początku na pewno zaczęło się odkąd przerdzewiał wydech na łączeniu z tłumikiem końcowym. Teraz wszystko jest pospawane katalizator usunięty w jego miejsce prosta rura. Teraz dalej strzela przy hamowaniu silnikiem i odpuszczeniu gazu ale brzmi bardziej jak kapiszony w metalowej puszce dużo ciszej.

A co do odpalania jestem prawie pewny że odpala na benzynie. Po pierwsze wskaźniki ale to tak jak było pisane może oszukiwac, a 2 sprawa to to ze nie ma tych strzałów dopiero po jakimś czasie kiedy przełączy sie na gaz strzały sie pojawiają więc to chyba pewny wyznacznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dam ci instrukcję jak sie reguluję 1 generację i zobaczysz czy coś się zmienia

jak auto nagrzane i chodzi na wolnych obrotach to (ktoś trzyma na 3000 obr) i kręcisz registerem pierwsze odkręcasz na maksa i zakręcasz w momencie jak silnik przygasa odkręcasz 1 obrót teraz idziesz na reduktor i silnik powinien pracować stabilnie kręcisz śrubą odkręcasz ją wzbogacając mieszankę silnik zacznie przygasać -spadanie obrotów to łapiesz ten momęt i kręcisz w drugą stronę --3-4 obroty ? i taka sama sytuacja licząc obroty powinno być w granicach 3-4 i wybierasz miejsce między tymi stanami odkręcając troszkę więcej tz

masz powiedzmy 4 obroty od ubogiej do bogatej to od ubogiej dajesz 2,+ 0.25 obrotu wtedy powinno to lepiej śmigać

 

spróbuj czy takie coś da ,,fajnie by było jak byś się wpiął po lambdę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety nie ustawię tak jak mi poradziłeś bo mam silniczek krokowy zamiast registra, ale nie dawno byłem u innego gaziarza na regulacji. Powiedział że te strzelanie w wydech może być spowodowane nie orginalnymi świecami więc zakupiłem nowe według książki Champion RC9YCC (dotychczas jeździłem na NGK). Silnik może trochę lepiej chodzi ale dalej tak samo strzela w wydech :( Z tego co poszukałem w necie, i tak się zastanawiam czy mam dobrze dobrany mikser do tego silnika ? Ja mam założony mniej więcej taki: http://www.phjacus.pl/Mikser-M57-Nissan-wtrysk-j-p-p1005.html (mogę zrobić fotkę w razie co ) A z tego co wyczytałem do silnika z wtryskiem

wielopunktowym powinien być założony taki:http://www.phjacus.pl/Mikser-M56-Nissan-wtrysk-w-p-p1006.html (czy chodzi o to żeby otwór od przepływomierza nie był zakryty przez mikser ? ) Mam pytanie czy to może mieć wpływ na strzelanie w wydech że nie można tego wyregulować ?????? Jaki powinien być zamontowany prawidłowy mikser do silnika 1.6 GA16DE 102 KM ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co... tak jak pisałem wcześniej w tym wątku, ja nie wiem czy to jest w ogóle do ustawienia. Ojciec miał identyczne auto jak Ty i przez cały czas jak użytkował ten samochód (po wyrzuceniu katalizatora) to żaden gazer nie potrzafił tego zrobić, a wszyscy twierdzili że niektóre samochody tak po prostu mają. Po pewnym czasie się przyzwyczaił. Tym bardziej że żadnych negatywnych objawów to nie generuje - ani większego spalania, ani zużycia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem przed chwilą u następnego gaziarza spytać się co o tym sądzi, spytał się najpierw czy mam katalizator ( nie mam już takie auto kupiłem pewnie ktoś wyciął ?) mówił że jak jest pusta puszka wstawiona zamiast kata może tak być radził żeby wstawić kata lub strumienice, Katalizator odpada cena mówi za siebie natomiast mam wstawioną strumienice i zaraz za nią jest tłumik środkowy tak się zastanawiam czy jak wytnę strumienicę i wstawię zwykłą rurę to będzie lepiej?? Ten tłumik środkowy pewnie jest i tak pusty w środku, Czy strumienica powoduje że w środkowym tłumiku mogą zbierać się spaliny i dlatego tak strzela ? A co do miksera gaziarz stwierdził że to nie ma wpływu na strzelanie w wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...