Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Eksploatacja skrzyni CVT


MMjuczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam zbyt dużego doświadczenia w jeździe z automatyczą skrzynią biegów, ale mam wrażenie że mój Juke ładnie startuje, ale żeby go rozpędzić muszę zamiast dzwignią biegów odpuszczeć nogą gaz żeby dalej chciał przyśpieszać... tak jakby miał problem z samodzielnym wejściem na drugi i trzeci bieg... powyżej 70km/h problem znika i autko zaczyna pruć ile fabryka dała...

W serwisie w Ełku nie widzą problemu ale i doświadczenia z automatami tez nie mają żadnego ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc po pierwsze Twoje auto nie ma 2-3 biegu. Wcale nie ma biegów bowiem jest to inna przekładnia ( CVT). Problem o którym piszesz , że dopiero zaczyna mocno przyspieszać kiedy ma większe obroty świadczy o tym , że wtedy następuje tkz optymalny moment obrotowy silnika i ten robi się żwawszy. Lekkie i krótkie naciskanie gazu przed zdecydowanym przyspieszeniem to dobry pomysł.Nie piszesz czy jest to silnik turbo bo wtedy załączyłaby się sprężarka i zaczyna rwać do przodu :wave: . Jest to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, trochę martwi mnie te ograniczenie możliwości szybkiego włączenia się do ruchu... a może to tylko subiektywne uczucie... potęgowane wyciem silnika między 30 a 70km/h Pewnie się przyzwyczaje... czegóż nie można by było wybaczyc takiej miłości jakim stał się dla mnie Juke od pierwszego ujrzenia haahahahhaahh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz rację bo z dnia na dzień zaczynam się "wjeżdzać", ostatnio jeździłam Focusem 1,8 w manualu to były troche inne wrażenia :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprzedzając z CVT gaz wciskam dosyc mocno, kiedy wzrosną obroty silnika i auto dostaje "kopa" od razu odpuszczam gaz - auto jedzie juz duzo szybciej ale z mniejszymi obrotami.

Odnośnik do komentarza