Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gasnący silnik, help!!!!!


Tomek1235

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam primerę P12, 2 l Bezyna z instalacja LPG.

Od jakiegoś czasu dzieje sie cos niedobrego z silnikiem. Silnik od czsu do czsu szarpie czasem nawet gaśnie i przez jakiś czas nie da się uruchomić. Nie wiem nawet czy sprawę wiązać z LPG czy nie bo co prawda zdarzały mi się przypadki, że szarpnął na benzynie ale to zdecydowanie rzadziej. Po kilku takich szarpnięciach zapala się Check engin i dwie kontrolki ESP. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika kontrolki od ESP gasną zostaje tylko check engin aż do wizyty na stacji i skasowania błędu. Byłem z tym w warsztacie facet sprawdził i powiedział, że to czujnik wałka rozrządu, wymienił za 500 i na drugi dzień to samo. Chciałbym uniknąć wielokrotbnych podchodów do naprawy a przede wszystkim płacenia za wymianę sprawnych elementów. Nadmienię, że nie rozwiązałem poruszanego na tym forum wątku http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/84365-ubytek-plynu-chlodniczego/page__fromsearch__1, może to ma coś wspólnego z obecną sytuacją. Płyn dolewam; nie jest to aż tak kłopotliwe a w kilku warsztatach nic nie znaleźli, i jednoznacznie wykluczyli przeciek do miski olejowej.

Jeżeli ktoś miał podobną sytuację prosze o odpowiedź może coś razem wskuramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzytkuję 1.9dci ,ale kiedyś też jeżdziłem na gazie więc mogę podpowiedzieć, trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia w cylindrach , jak zaczynasz dolewać płynu to prawdopodobnie dostaje się on do gara ( jeżeli nigdzie nie ma wycieku) czasami od gazu pęka głowica przy gniazdach zaworowych to sprawdzenie powinno dać odpowiedż ( będzie różnica w ciśnieniu) , nieiwiele kosztuje takie sprawdzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jakość akumulatora

a propo wycieków może jest gdzieś już zasniedziała złączka i nie widac wycieku a podczas jazdy gdy właczy się wiatrak płyn jest rozdmuchiwany

zdejmij osłone silnika i popatrz od dołu po przewodach jak sie pocą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzytkuję 1.9dci ,ale kiedyś też jeżdziłem na gazie więc mogę podpowiedzieć, trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia w cylindrach , jak zaczynasz dolewać płynu to prawdopodobnie dostaje się on do gara ( jeżeli nigdzie nie ma wycieku) czasami od gazu pęka głowica przy gniazdach zaworowych to sprawdzenie powinno dać odpowiedż ( będzie różnica w ciśnieniu) , nieiwiele kosztuje takie sprawdzenie

 

Dzięki, też o tym pomyślałem jednak w warsztacie powiedzieli mi,że przytak niewielkim ubytku ciśnienie będzie ok i nic nie pokaże. Tymczasem zostawiłem auto u gazowników którzy mają jednocześnie serwis fabryczny bosha a więc z elektroniką samochodową mają trochę do czynienia. W zanadzru mam jeszcze jednego speca z bosha jednak ten to z wyższej półki więc i cena będzie odpowiednia. A jak to nie pomoże zostanie chyba tylko ASO a te w Olsztynie nie ma najlepszej prasy.

Pozdrawiam i dzięki

 

sprawdź jakość akumulatora

a propo wycieków może jest gdzieś już zasniedziała złączka i nie widac wycieku a podczas jazdy gdy właczy się wiatrak płyn jest rozdmuchiwany

zdejmij osłone silnika i popatrz od dołu po przewodach jak sie pocą

 

Z akumulatorem to może być pomysł choć rozrusznik kręci dobrze a przy tym cała reszta to pikuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak miałem lanosa to dojechałem do częstochowy i zastanawiałem sie dlaczego mi tak przerywa na trasie i prostej drodze niezależnie od prędkosci

po poradzie telefonicznej ze znajomym mechaniorem kupiłem nowy akumulator i dalej smigałem ile fabryka dała bez przerw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...