Gość r_m_n_a Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 witam, przeszukalam cale formum i niestety nic nie znalazlam, dlatego tworze nowy temat:) problem dotyczy drzenia calego samochodu podczas hamowania, zaczyna sie od 80km/h, przy mniejszej predkosci drgania nie wystepuja. Dzisiaj wymienilam tarcze hamulcowe tylne, drgania jak byly tak sa. Kola byly wywazane.Te drgania to nie sa takie male, bicie odczuwalne jest na calym samochodzie, czy moze ktos mi podpowiedziec co moze byc przyczyna tych drgan jesli nie tarcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 a przednie tarcze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość r_m_n_a Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 byly wymieniane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalgdb Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 (edytowane) być może felgi są krzywe, wyważenie swoją drogą a krzywa felga swoją ja mam tak że jak jade 180-200 km/h to zaczynają się drgania i też sie zastanawiam czym jest to spowodowane Edytowane 30 Sierpnia 2012 przez michalgdb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość r_m_n_a Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 felgi sa proste, drgania wystepuja tylko podczas hamowania, nie ma zadnych drgan podczas jazdy, czy moze to byc spowodowane tym, ze sa krzywe piasty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 (edytowane) felgi sa proste, drgania wystepuja tylko podczas hamowania, nie ma zadnych drgan podczas jazdy, czy moze to byc spowodowane tym, ze sa krzywe piasty? Przyczyną może być też luz na jakimś elemencie w zawieszeniu. Przy hamowaniu dostaje on duży nacisk i zaczynają się wibracje. Mogą też to powodować wyząbkowane opony. Kolejną przyczyną mogą być tarcze hamulcowe. Mogą być niedawno wymieniane ale jak są rozgrzane i wjedzie się w kałużę lub pojedzie na myjnie to się krzywią. Edytowane 30 Sierpnia 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 wlasnie to na 100% luz w zawieszeniu albo tarcze hamulcowe, to nic ze byly wymieniane, poprostu mogły sie pokrzywic nawet nowe jak sa słabej jakosci...zmierz bicie na tarczy i bedzie wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 też sądzę że to kwestia tarczy, mogły się nowe wykrzywić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tokyo Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Nowe tarcze też mogą być krzywe. Trzeba też sprawdzić łożyska kół- to może być przyczyna- choć wtedy podczas normalnej jazdy też byłoby to czuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość r_m_n_a Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 dzieki za sugestie, najprawdopodobniej moze to byc jakies lozysko, poniewaz podczas jazdy slychac "huczenie", co by wskazywalo na lozysko, jednak przy podniesionym samochodzie i obkrecaniu kolami tego "huku" nie slychac.. wymienilam tarcze na nowe, bo okazalo sie, ze wina lezy po stronie tarcz przednich, wszystko bylo idealnie do dnia dzisiejszego znowu zaczyna drgac caly samochod) Przeprowadzilam calkowity przeglad: opony, felgi, geometrie itp. wszystko jest ok, drgania wystepuja tylko podczas hamowania , tarcze hamulcowe, ktore zostaly wymieniane dwa razy byly firmy BREMBO, w serwisie powiedzieli mi, ze jest to ewidentna wina tarcz...najprawdopodobniej sa za slabe, w co nie chce mi sie wierzyc. Po wymianie nie bylo odczuwalne drganie, chociaz hamowanie nie bylo za rewelacyjne, te drgania wystapily po przejechaniu ok 600 km, czy istnieje taka mozliwosc, ze to naprawde jest wina tych tarcz? i jakie tarcze jezeli nie Brembo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 (edytowane) Bez obrazy ale moze nie potrafisz uzytkowac takiego auta w normalny sposob. Wystarczy ze dobrze rozgrzejesz tarcze a pozniej wjedziesz w konkretna kauże i masz po zawodach. Ja bym na Twoim miejscu dal tarcze do sprawdzenia ewentualnie lekkiego przetoczenia albo wymienic je na nowe razem z klocakami. Moze byc tez tak ze nie sciaraja Ci sie rownomiernie zarowno klocki jak i tarcze ale to juz glebsza grzebanina w ukladzie hamulcowym. Wymienilas tarcze bylo ok ale do czasu az sie nie starly rownomiernie z kazdej strony i problem znowu wystapil. Edytowane 17 Października 2012 przez Bydle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość r_m_n_a Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 bez obaw uzytkuje go w bardzo zdrowy sposob:) w zadna kałuże na rozgrzanych tarczach nie wjechalam, o przetoczeniu tarcz nie ma mowy, bo takich rzeczy sie nie powinno robic, tym bardziej, ze najprawdopodobniej moze zrobic sie to samo, tarcze montowane byly z nowymi klockami, tym razem LUKASA, bo Brembo nie byly az tak dobre. Czyli co sugerowalbys piszac "glebsze grzebanie w ukl ham"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Przy hamowaniu drży cały samochód. Czyli karoseria z kierownicą, czy sama karoseria? Jak bez kierownicy to raczej nie będą to tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość r_m_n_a Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 samochod z kierownica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Czyli do rozebrania prawie caly uklad hamulcowy. Zaczol bym od pompy i sprawdzil czy rownomiernie podaje plyn. Albo musisz znalesc naprawde ogarnietego bardzo dobrego mechanika albo bedziesz musiala wydac duuuuzo pieniedzy zeby to naprawic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość r_m_n_a Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 ogolnie wszystko mozna, ale nie jest to jakos mocno polecane... ale, jezeli nawet przetocze tarcze to problem drgania najprawdopodobniej powroci. Czyli do rozebrania prawie caly uklad hamulcowy. Zaczol bym od pompy i sprawdzil czy rownomiernie podaje plyn. Albo musisz znalesc naprawde ogarnietego bardzo dobrego mechanika albo bedziesz musiala wydac duuuuzo pieniedzy zeby to naprawic. uzyskalam informacje odnosnie "rozebrania ukladu hamulcowego" i to na pewno nie jest powodem drgan.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Kto Ci powiedzial ze nierownomierne scieranie tarcz i klockow nie moze byc powodem drgania? To jak Ty masz takich fachowcow ktrozy takie kity Ci wciskaja to sie nie dziwie ze nie potrafia naprawic tego raz a porzadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość r_m_n_a Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 to racja:) ale jest mozliwosc zwrotu tarcz, chyba ze reklamacja nie zostanie uwzgledniona, wtedy zostaje przetoczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalgdb Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 (edytowane) Tarcze i klocki mogą się źle ścierać (nierówno) jak jeden tłoczek (lub kilka) w hamulcach słabo chodzi albo sie zapiekł itp. Ale od geometrii ? chyba że by tarczami po ziemi sie jeździło :D ps: Sory, źle przeczytałem Edytowane 18 Października 2012 przez michalgdb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość r_m_n_a Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Kto Ci powiedzial ze nierownomierne scieranie tarcz i klockow nie moze byc powodem drgania? To jak Ty masz takich fachowcow ktrozy takie kity Ci wciskaja to sie nie dziwie ze nie potrafia naprawic tego raz a porzadnie Koła zostaly zdemontowane w celu oceny, czy uklad hamulcowy pracowal dokladnie. Gdyby byly niedrozne przewody hamulcowe, uszkodzona pompa, zatarte tloczki zacisku, tarcza posiadalaby slady przegrzania w postaci niebieskiego nalotu, takiego zjawiska "fachowiec" nie zaobserwowal. Nie wiem, ale dla mnie to jest cos nie tak, jezeli nowe tarcze krzywia sie po przejechaniu 600 km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 (edytowane) Koła zostaly zdemontowane w celu oceny, czy uklad hamulcowy pracowal dokladnie. Gdyby byly niedrozne przewody hamulcowe, uszkodzona pompa, zatarte tloczki zacisku, tarcza posiadalaby slady przegrzania w postaci niebieskiego nalotu, takiego zjawiska "fachowiec" nie zaobserwowal. Nie wiem, ale dla mnie to jest cos nie tak, jezeli nowe tarcze krzywia sie po przejechaniu 600 km... Jakiej firmy są te tarcze i klocki? Może na myjni byłaś gdy tarcze były jeszcze zbyt mocno rozgrzane? Edytowane 18 Października 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość r_m_n_a Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Tarcze BREMBO klocki lucasa, nie nie bylam na myjnie i nie wjechalam w kaluze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 tarcze brembo to tandeta i sie krzywią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość r_m_n_a Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 no wlasnie tez tak mi powiedzieli i chyba cos musi byc w tym, bo dwa komplety pokrzywily sie w przeciagu niecalych 2 miesiecy, a co myslicie o ATE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michalgdb Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 a co z oponami ? Jaki stan opon i jakie oponki ? może jakieś za wąskie bądź odwrotnie. Szukamy szukamy a coś znajdziemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.