Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

drgania calego samochodu podczas hamowania


Gość r_m_n_a
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, przeszukalam cale formum i niestety nic nie znalazlam, dlatego tworze nowy temat:)

problem dotyczy drzenia calego samochodu podczas hamowania, zaczyna sie od 80km/h, przy mniejszej predkosci drgania nie wystepuja. Dzisiaj wymienilam tarcze hamulcowe tylne, drgania jak byly tak sa. Kola byly wywazane.Te drgania to nie sa takie male, bicie odczuwalne jest na calym samochodzie, czy moze ktos mi podpowiedziec co moze byc przyczyna tych drgan jesli nie tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może felgi są krzywe, wyważenie swoją drogą a krzywa felga swoją :P ja mam tak że jak jade 180-200 km/h to zaczynają się drgania i też sie zastanawiam czym jest to spowodowane

Edytowane przez michalgdb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

felgi sa proste, drgania wystepuja tylko podczas hamowania, nie ma zadnych drgan podczas jazdy, czy moze to byc spowodowane tym, ze sa krzywe piasty?

 

Przyczyną może być też luz na jakimś elemencie w zawieszeniu. Przy hamowaniu dostaje on duży nacisk i zaczynają się wibracje. Mogą też to powodować wyząbkowane opony. Kolejną przyczyną mogą być tarcze hamulcowe. Mogą być niedawno wymieniane ale jak są rozgrzane i wjedzie się w kałużę lub pojedzie na myjnie to się krzywią.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie to na 100% luz w zawieszeniu albo tarcze hamulcowe, to nic ze byly wymieniane, poprostu mogły sie pokrzywic nawet nowe jak sa słabej jakosci...zmierz bicie na tarczy i bedzie wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe tarcze też mogą być krzywe. Trzeba też sprawdzić łożyska kół- to może być przyczyna- choć wtedy podczas normalnej jazdy też byłoby to czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dzieki za sugestie, najprawdopodobniej moze to byc jakies lozysko, poniewaz podczas jazdy slychac "huczenie", co by wskazywalo na lozysko, jednak przy podniesionym samochodzie i obkrecaniu kolami tego "huku" nie slychac..

 

wymienilam tarcze na nowe, bo okazalo sie, ze wina lezy po stronie tarcz przednich, wszystko bylo idealnie do dnia dzisiejszego :( znowu zaczyna drgac caly samochod) Przeprowadzilam calkowity przeglad: opony, felgi, geometrie itp. wszystko jest ok, drgania wystepuja tylko podczas hamowania , tarcze hamulcowe, ktore zostaly wymieniane dwa razy byly firmy BREMBO, w serwisie powiedzieli mi, ze jest to ewidentna wina tarcz...najprawdopodobniej sa za slabe, w co nie chce mi sie wierzyc. Po wymianie nie bylo odczuwalne drganie, chociaz hamowanie nie bylo za rewelacyjne, te drgania wystapily po przejechaniu ok 600 km, czy istnieje taka mozliwosc, ze to naprawde jest wina tych tarcz? i jakie tarcze jezeli nie Brembo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy ale moze nie potrafisz uzytkowac takiego auta w normalny sposob. Wystarczy ze dobrze rozgrzejesz tarcze a pozniej wjedziesz w konkretna kauże i masz po zawodach. Ja bym na Twoim miejscu dal tarcze do sprawdzenia ewentualnie lekkiego przetoczenia albo wymienic je na nowe razem z klocakami. Moze byc tez tak ze nie sciaraja Ci sie rownomiernie zarowno klocki jak i tarcze ale to juz glebsza grzebanina w ukladzie hamulcowym. Wymienilas tarcze bylo ok ale do czasu az sie nie starly rownomiernie z kazdej strony i problem znowu wystapil.

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez obaw uzytkuje go w bardzo zdrowy sposob:) w zadna kałuże na rozgrzanych tarczach nie wjechalam, o przetoczeniu tarcz nie ma mowy, bo takich rzeczy sie nie powinno robic, tym bardziej, ze najprawdopodobniej moze zrobic sie to samo, tarcze montowane byly z nowymi klockami, tym razem LUKASA, bo Brembo nie byly az tak dobre. Czyli co sugerowalbys piszac "glebsze grzebanie w ukl ham"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli do rozebrania prawie caly uklad hamulcowy. Zaczol bym od pompy i sprawdzil czy rownomiernie podaje plyn. Albo musisz znalesc naprawde ogarnietego bardzo dobrego mechanika albo bedziesz musiala wydac duuuuzo pieniedzy zeby to naprawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie wszystko mozna, ale nie jest to jakos mocno polecane... ale, jezeli nawet przetocze tarcze to problem drgania najprawdopodobniej powroci.

 

Czyli do rozebrania prawie caly uklad hamulcowy. Zaczol bym od pompy i sprawdzil czy rownomiernie podaje plyn. Albo musisz znalesc naprawde ogarnietego bardzo dobrego mechanika albo bedziesz musiala wydac duuuuzo pieniedzy zeby to naprawic.

 

uzyskalam informacje odnosnie "rozebrania ukladu hamulcowego" i to na pewno nie jest powodem drgan..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto Ci powiedzial ze nierownomierne scieranie tarcz i klockow nie moze byc powodem drgania? To jak Ty masz takich fachowcow ktrozy takie kity Ci wciskaja to sie nie dziwie ze nie potrafia naprawic tego raz a porzadnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze i klocki mogą się źle ścierać (nierówno) jak jeden tłoczek (lub kilka) w hamulcach słabo chodzi albo sie zapiekł itp. Ale od geometrii ? chyba że by tarczami po ziemi sie jeździło :D :D

 

ps: Sory, źle przeczytałem :D

Edytowane przez michalgdb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto Ci powiedzial ze nierownomierne scieranie tarcz i klockow nie moze byc powodem drgania? To jak Ty masz takich fachowcow ktrozy takie kity Ci wciskaja to sie nie dziwie ze nie potrafia naprawic tego raz a porzadnie

 

Koła zostaly zdemontowane w celu oceny, czy uklad hamulcowy pracowal dokladnie. Gdyby byly niedrozne przewody hamulcowe, uszkodzona pompa, zatarte tloczki zacisku, tarcza posiadalaby slady przegrzania w postaci niebieskiego nalotu, takiego zjawiska "fachowiec" nie zaobserwowal.

 

Nie wiem, ale dla mnie to jest cos nie tak, jezeli nowe tarcze krzywia sie po przejechaniu 600 km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła zostaly zdemontowane w celu oceny, czy uklad hamulcowy pracowal dokladnie. Gdyby byly niedrozne przewody hamulcowe, uszkodzona pompa, zatarte tloczki zacisku, tarcza posiadalaby slady przegrzania w postaci niebieskiego nalotu, takiego zjawiska "fachowiec" nie zaobserwowal.

 

Nie wiem, ale dla mnie to jest cos nie tak, jezeli nowe tarcze krzywia sie po przejechaniu 600 km...

 

Jakiej firmy są te tarcze i klocki?

Może na myjni byłaś gdy tarcze były jeszcze zbyt mocno rozgrzane?

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...