Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Jakie klocki i tarcze do almery 1.8 2003 na wymianę


Gość evee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jestem posiadaczka almerki po lifcie 2003 benzyna 1.8 muszę wymienić klocki i tarcze i mam problem bo na forach nic nie moge konkretnego znaleźć a w sklepach każdy mówi mi coś innego i poleca marki o których niewiele ludzie piszą

np. klocki Remsa ashika - przód, tył dokuji ..nie wspomnę o tarczach...prośba o pomoc w wyborze co polecicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli seryjne to najtansze, tarcze kazdej marki to ten sam stop metali, osobiscie mam za soba 25tys km jazdy miejskiej z kompletem firmy A.B.S. i nie piszcza, nie pyla nadmiernie. Nie kupie nigdy wiecej TRW z ktorych po 40kkm zostalo takie pruchno ze ciezko bylo to wyjac z zacisku, o skutecznosci hamowania nie wspomne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście do przodu założyłem tarcze polskiej firmy Mikoda, do tyłu zaś zestaw TRW i jestem zadowolony- samochód hamuje jak należy, równo bierze i nie widać jakiegoś nadmiernego zużycia. Tą konfigurację mam od ok roku. Nie polecam natomiast klocków firmy Textar- jak je miałem to wytrzymały ok 15k i do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chodzi o moje zdanie to polecałbym klocki japońskie tj. z robaczkami na pudełku. Nie pamiętam nazwy, ale są dość popularne i niedrogie. Mają brązowy kolor blachy mocującej. Zdaje się że Kashiyama. Ja mam trzeci komplet klocków z przodu i drugi z tyłu. Zawsze kupuje japońskie i średnia ich żywotność u mnie to 80 ooo km, ale ja dużo hamuję silnikiem.

 

Tarcze wymieniałem tylko z przodu po drugim komplecie klocków i z tego co pamiętam kupiłem nipparts chyba, albo też jakieś z japońskimi obrazkami. Tarcze kupiłem najdroższe jakie były, tj. około 320,- za komplet przód. Oryginalne zużyły się mniej więcej po 150 ooo, ale przypuszczam, że dlatego, że toczyłem je ze trzy razy, bo delikatnie biły po kilkukrotnym kontakcie z zimną wodą jak były gorące. Tylne tarcze mam oryginalne niewentylowane i nigdy ich nie toczyłem. Aktualny przebieg to jakie 185 ooo.

 

Nie wiem na ile pomocna jest moja wypowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kashiyama - takie z nich japońce, że hoho ;) Produkowane w Katowicach, z Japonią nie mają nic wspólnego ;)

 

Nie sugeruj się nigdy japońskimi krzaczkami na pudełku, bo to zwykł chwyt marketingowy.

 

Nipparts nie jest producentem, oni tylko pakują części różnych producentów (najczęściej chińską tandetę) do pudełek ze swoim logo. Coś jak JC, Japan Line czy Union Japan, po prostu tzw. "pakowacze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisze tylko o swoich doświadczeniach. Możliwe, że masz rację, ale jak patrzę na swoje doświadczenia, to nie mam powodów do narzekań. Były nawet takie chwile, kiedy zastanawiałem się nad upgrade'm na tacze z nacięciami i sportowe klocki, ale zawsze mówiłem sobie, że może to będzie mój następny komplet. Części jakie zamontowałem nie dały mi okazji na zmiany, bo wystarczają na bardzo długo. Druga sprawa, to nie wiem jak u Was, ale u mnie hamulce żyleta, więc nie za bardzo też wiem po co je wzmacniać, bez poważnych modyfikacji jednostki napędowej. Myślałem nawet nad przewodami goodrige, ale przeszło mi.

 

Inna sprawa to nowością na rynku jest układ tarcza i klocek z wykorzystaniem materiałów ceramicznych. Mówił mi ostatnio o tym zaprzyjaźniony mechanik, że robią powoli zamienniki do wszystkich aut. Nie wiem czy do almery już są, ale jedno jest pewne. Ceramiczny układ ma starczać na cały żywot auta, więc chyba warto się zainteresować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam wlasnie zmieniam opony i z tylu tarcze wygladaja niezbyt dobrze klocki sa jeszcze grube ... Czy powinienem wymienic tarcze? Dodam ze maja okolo 10 mm wiec chyba w normie

post-78998-0-79523300-1459771562_thumb.jpg

post-78998-0-05653800-1459771643_thumb.jpg

Edytowane przez parker80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba by wypadało zmienić. Widać że klocek nie "bierze" swoją całą powierzchnią. Od rantu zewnętrznego widać ponad pół centymetra rdzy, czyli klocek nie trze.

Można zaryzykowć (jeśli to tył) i je przetoczyć i automatcznie założyć nowe klocki. Lecz za przetoczenie (w zależności od miasta) zapłacisz minimum 50 zł za dwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam sakura,mam już 3 rok i wszystko w porządku.Cały komplet na przód i tył zapłaciłem 413złf7dd9174130df8cf.jpg

Edytowane przez diablo75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamietac o dobrym wyczyszczeniu jarzma zacisku i zapuszczeniu smarem miedzianym lub innym do tego typu operacji. Bo zaraz sie znowu zaklinują i znowu nie bedą brac całoscią.

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...