Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

gaz OMVL


Guest almerka2003
 Share

Recommended Posts

Guest almerka2003

czesc zagazowałem swojego nismo założyłem instalacje IV generacji na pełnym wtrysku roznica praktycznie zadna no i oczywiscie koszty tankowania spadły almerka chodzi naprawde rewelacyjnie tylko mam obawy bo serwis straszył ze zawory sie wypalaja ale gazownicy powiedzieli ze nissany raczej dobrze znosza gaz zobaczymy

Link to comment
Share on other sites

Guest raVonline

no wlasnie jak to jest w praktyce..? wiem ze w toyocie szybko wypalaja sie zawory i po pewnym czasie takze glowica pada... mowie tutaj o silnikach vvt-i

Link to comment
Share on other sites

czesc zagazowałem swojego nismo założyłem instalacje IV generacji na pełnym wtrysku roznica praktycznie zadna no i oczywiscie koszty tankowania spadły almerka chodzi naprawde rewelacyjnie tylko mam obawy bo serwis straszył ze zawory sie wypalaja ale gazownicy powiedzieli ze nissany raczej dobrze znosza gaz zobaczymy

 

Mam instalke II gen. przejechałem na niej 100tyś i jak narazie wszystko OK

Link to comment
Share on other sites

Guest almerka2003

za instalkę dałem 3500 i narazie rewelacyjnie to chodzi tez słyszałem ze moga wypalac sie zawory ale gazownik mowił ze juz w tylu nissankach zakładał i kolosalne przebiegi nimi ludzie robia i nic moze to tylko wymysł serwisu nissana zobacze

Link to comment
Share on other sites

Guest Pawel99

gazownik tak ustawi, potrzeba do tego komputera i programu do kalibracji OMVLa.

Ty możesz jedynie się martwić gdy będzie za mało palił i wtedy jechac i prosić o wzbogacenie:)

Link to comment
Share on other sites

Nie no, po to się zakłada sekwencję żeby palił właśnie mniej ;-)

 

Jak dobrze wyregulowane, prawidłowy skład mieszanki to nie ma prawa nic poza kapciami sie wypalać :-D

 

Z tego co się orientuję to sekwencje zapewnia precyzyjne dawkowanie paliwa i nie ma mowy o zbyt ubogiej mieszance. Dla bezpieczeństwa można poprosić aby gazownik ustawił autko na lekko bogatej mieszance (większe spalanie)

Link to comment
Share on other sites

Taa, czy Wy wiecie co piszecie?

Problem nie dotyczy składu mieszanki tylko właściwości smarnych gazu :evil: . Paliwo typu etylina ma takie właściwości i na dokładkę spala się zimniej. Nowoczesne auta nie mają utwardzonych gniazd zaworów i podniesienie temperatury spalana powoduje ich wypalanie. Jest to proces stopniowy i po pewnym czasie koniecznym stanie się wymiana głowicy. Jakieś 3000 zł :twisted: . Do zagazowania idealnie nadają się starsze auta gdzie głowica ma inną konstrukcję. Panowie od instalacji gazowych tylko zacierają ręce bo paliwo drogie, a efekty zagazowania będą widoczne długo, długo po ich wesołej działalności. To ten sam patent jak przy perforacji nadwozia, po jakie licho budować auto którego się rdza nie ima jak kupisz tylko jedno takie na 15 lat :?: . Lepiej zrobić takie które po 5 zacznie się sypać a Ty kupisz nowe z nowym liftem hihi :idea: . To tyle w temacie gazu i niech moc wielkich Nissmo będzie z Wami niezagazowani hihi

Link to comment
Share on other sites

A mnie się gdzieś obiło o uszy,że to właśnie stare silniki nie przystosowane do paliwa bezołowiowego mają miękkie gniazda zaworów wrażliwe na lpg... (Podobny problem podobno występuje w Focusach, ale to ze względu na jakiś tam system chłodzenia zaworów).

 

Jedne koncerny dopuszczają montaż lpg (ba nawet sami montują seryjnie) inne zabraniają, sam już nie wiem...

Niedługo benzynka będzie po 5 zeta i nie wyobrażam, że nie jeździłbym na lpg.

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Nowoczesne auta nie mają utwardzonych gniazd zaworów i podniesienie temperatury spalana powoduje ich wypalanie.

 

to zes teraz dal do pieca. Sam chlopie chyba nie wiesz o czym mowisz. Stare samochody te przeznaczone do zasialania benzynami olowiowymi NIE mialy utwardzanych gniazd zaworowych i to w nich zawory narazone sa na wypalenie w przypadku zbyt wysokiej temp spalania. Wlasnie dlatog w tych silnikach nie mozna stosowac noPB bez dodatku potasowego.

Co do LPG to zawory wyjarasz wlasnie zbyt uboga mieszanka co rowna sie zbyt duzej temperaturze spalania i moze doprowadzic do wypalenia zaworow. Wlasciwosci smarne nie maja tu nic do gadania.

Link to comment
Share on other sites

Sam chlopie chyba nie wiesz o czym mowisz. Stare samochody te przeznaczone do zasialania benzynami olowiowymi NIE mialy utwardzanych gniazd zaworowych
Świeta racja właśnie po to w paliwie był ołów, bo zmniejszał efekt spalania stukowego, wraz z wprowadzeniem bezołowiowej benzyny zaczęto utwardzać gniazda!!!
Link to comment
Share on other sites

Hyy no to czym wyjaśnić widok zniszczonej głowicy w Hondzie CRV, bo gniazda miała tak wypalone że strach było patrzeć? Magik mówił że to wina jazdy na LPG a to że gaz jest raczej suchy to też bajka? Jeśli fabryka dopuszcza stosowanie gazu to sama by instalowała takie instalacje. Radzę się zastanowić bo oszczędność jest...ale co potem? Tyle co zaoszczędzisz wydasz na remont a to średnia radość.

Link to comment
Share on other sites

u mojego teścia tyż gniazda są wypalone a jeździ dieslem :-)

 

Wypalanie zaworów to efekt zużycia silnika zarówno na benzynie jak i na gazie.

To prawda że przy lpg jest podwyższona temperatura, a jeszcze bardziej podwyższona jak się jeździ na ubogiej mieszance, wtedy faktycznie może dojść do wypalenia zaworów, ale nie wydaje mi się że z powodu braku smarowania ;-)

 

To właśnie nieprawidłowo eksploatowane silniki przyczyniły się do złej opinii o lpg.

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Hyy no to czym wyjaśnić widok zniszczonej głowicy w Hondzie CRV, bo gniazda miała tak wypalone że strach było patrzeć? Magik mówił że to wina jazdy na LPG a to że gaz jest raczej suchy to też bajka? Jeśli fabryka dopuszcza stosowanie gazu to sama by instalowała takie instalacje. Radzę się zastanowić bo oszczędność jest...ale co potem? Tyle co zaoszczędzisz wydasz na remont a to średnia radość.

 

 

pewno ze mozna wyjarac gniazada zaworowe jezdzac na ubogiej mieszance . ale suchosc gazu nie ma tu nic do tego. sam gaz z racji ze nie splukuje filmu olejowego z cylnidra ( w przeciwienstwie do PB) jest zdrowszy dla silnika. ale porzednie zamontowany i regulowany.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli fabryka dopuszcza stosowanie gazu to sama by instalowała takie instalacje.
Tak jak na przykład Volvo Bi-Fuel, Multiple na CNG, kiedyś w Auto Bildzie był artykuł o sprzedawanych autach zasilanych gazem i wszyscy znaczący producenci europejscy mieli w swojej ofercie takie auta!!!
Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Jeśli fabryka dopuszcza stosowanie gazu to sama by instalowała takie instalacje.
Tak jak na przykład Volvo Bi-Fuel, Multiple na CNG, kiedyś w Auto Bildzie był artykuł o sprzedawanych autach zasilanych gazem i wszyscy znaczący producenci europejscy mieli w swojej ofercie takie auta!!!

dokaldnie nawet 406tki byly wypuszczane z instalacajmi LPG

Link to comment
Share on other sites

zagazowałem N16 czwartą generacją OMVL - dream. Tydzień było rewelacyjnie. Potem problemy, check, nie przełączał się na gaz, jak przełączył się, to zaraz potem na benzynę. Magicy od gazu stwierdzili słaby sygnał z cewki (nie czyta obrotów). Wpięli się bezpośrednio w komputer. PIN 32 dla zainteresowanych to kabelek od obrotomierza. Pochodził może z godzinę. Teraz wymyślili jakieś urządzenie, co ma czytać obroty z czujnika wałka rozrządu (jest tam jakiś halotron?) i podawać na komputer gazowy. Mają to zamontować we wtorek ale ja nie jestem przekonany. Może macie jakiś patent? Może zmienić warsztat? Ktoś na forum wypowiedział się kiedyś, że almery nie da się zagazować dreamem. Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii? Gdzie ewentualnie się wpiąć z obrotami? pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ja jeżdżę Almerą z Dreamem. Zagazowana już przeszło 1.5 roku i wszystko idealnie.

Jak na razie tylko zapiekł mi się raz wtryskiwacz benzynowy, bo zapomniałem aby co jakiś czas przejechać się na benzynie. W tej chwili już się oczyścił i wszystko jest idealnie.

Wiem, że co najmniej kilkanaście osób jeździ Almerami z Dreamem i nikt nie narzeka:)

IMO winę ponosi w Twoim przypadku wyłącznie zakład.

Link to comment
Share on other sites

Miałeś rację paweł99. Całą niedzielę spędziłem w garażu i znalazłem przyczynę. Niedokręcony przewód masowy od wtryskiwacza. Brak masy na sondzie lambda (stąd check). Jak sam czegoś nie dopilnujesz, to potrafią pociąć pół instalacji, proponować czujniki itp. a alma dalej nie chodzi. W poniedziałek poważna rozmowa w warsztacie. Dzięki za podpowiedz i wsparcie. Doc

Link to comment
Share on other sites

Guest jarroturro

A jaki jest na dziś koszt takiej instalacji: OMVL - dream? - jeśli można zapytać

To i ja przeedytuje pytanie: gdzie w Warszawie coś takiego zakładają 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...