Lucek158 Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Mam problem ze sprzęgłem, robiłem raz silnik i 'fachowiec' stwierdził że jest do wymiany również sprzęgło, którego nie chciałem wymieniać a i tak wymienił za 199zł. Wcześniej auto jeździło ok. Po zmianie sprzęgła co jakiś czas jest gorzej, na początku przy redukcji z np 4 na 3 był dziwny chrobot przy puszczaniu sprzęgła, obecnie przy ruszanie również to występuje, auto szarpie, trzeba dawać więcej gazu i leciutko puszczać pedał jak łapią tarcze. Dało się jeździć aż biegi przestały wchodzić. Nie raz jedynkę wrzucić na odpalonym silniku to jest koło 10-15sekund a nie raz wejdzie od razu ale bardzo ciężko, ogólnie wszystkie biegi ciężko wchodzą podczas jazdy, nie raz nie mogę wyrzucić np 3 by dać 4, się zdaje że drążek się złamie, jedynie to wsteczny wchodzi łatwo, jedynie tryby zgrzechoczą. Nie wiem jak długo wytrzyma skrzynia, i mam pytanie, czy to oby sprzęgło a nie właśnie skrzynia siadała? I jeśli sprzęgło to lepiej kupić samemu coś dobrego i dać mechanikowi czy jednak znowu zaryzykować że tym razem nie da jakiejś chińszczyzny?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Napisz jaki masz model i silnik . Jak sprzęgło na lince spróbuj je podciągnąć , opisz czy pedał musisz wciskać do końca w podłogę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek158 Opublikowano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Primera P11, 2.0 TD, 97 rok. Nie wiem czy na lince czy jak to sprzęgło, ale przy puszczaniu pedała łapie już przed samą połową chyba, ciężko mi powiedzieć. Sam pedał zawsze do końca wciskam lecz nic nie zmienia, tak jak by nie wysprzęglało dobrze. Aha, jeśli silnik zgaszony to biegi wchodzą dobrze, dlatego czasem wolę zgasić, wsadzić jeden i zapalić niż się męczyć i tak samo skrzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Jak sprzęgło na lince spróbuj je podciągnąć.... A Ty masz na lince?! Bo ja się jakoś nigdy nie spotkałem w p11. Zawsze widziałem że jest wysprzęglik hydrauliczny i nie ma żadnej linki! Lucek158> A co to za sprzęgło za 199pln? Od malucha!? Naprawdę już byle co to od 400pln, a dobre z którym nie będziesz miał problemów to od650pln(+robocizna). Ale tak jak napisał Ci nice-wawa najpierw trzeba próbować pod cichnąć(regulacja pod pedałem H.), sprawdź czy dobrze reaguje wysprzęglik(może trzeba go od powietrzyć lub wymienić). Jak to nie pomoże to wymiana, tylko 1 a na dobre!-i spoko. Jeżeli będziesz używał w tym stanie co teraz to spieprzysz synchronizatory w skrzyni i dojdzie dodatkowy wydatek. P.s. Zmień mechanika! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 To zobacz pod maską, czy masz do sprzęgła siłownik, i zbiorniczek płynu, czy może w okolicy sprzęgła masz linkę. To widać. Siłownik wygląda tak: http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/26/63/79/19/2663791950 A tu zobacz gdzie jest zamontowany: http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/26/26/31/62/2626316271 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 A Ty masz na lince?! Bo ja się jakoś nigdy nie spotkałem w p11. Zawsze widziałem że jest wysprzęglik hydrauliczny i nie ma żadnej linki! Lucek158> To mało widziałeś P11 przed liftem SR20 i GA16 sprzęgło jest na lince . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek158 Opublikowano 28 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Wersja SLX jeśli to coś pomoże, jest linka czy nie? Z tego co wyczytałem to linka lub pompka znajduje się po prawej stronie silnika? Najlepeij sprawdzę, i jeśli będzie linka to podciągnięcie by coś dało? Tak to wygląda jak by nie wysprzęglało do końca sprzęgło i może tlyko podciągnąć trzeba jak się da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 (edytowane) Według katalogu u ciebie jest sprzęgło hydrauliczne , więc na początek spróbuj odpowietrzyć jak to nic nie pomorze trzeba się przyjrzeć siłownikowi hydraulicznemu sprzęgła może do wymiany przyjmując że sprzęgło zostało prawidłowo zamotowane . Edytowane 28 Września 2012 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek158 Opublikowano 28 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 (edytowane) Sprawdzałem, jest ten siłownik hydrauliczny. Sprawdzałem również dokładnie jak łapie sprzęgło no i tak, wciskam do samej podłogi pedał, lekko leciutko puszczę i już zaczyna łapać, a pasowałoby żeby łapało w okolicach połowy, przynajmniej tak kiedyś było; ) Da się ten siłownik wyregulować żeby sprzęgło łapało później? Widziałem jakąś śrubkę z literką H może nią coś poruszać i obok tej śruby inną mniejszą chyba z otworem, przypuszczam że ją trzeba popuścić i wciskając sprzęgło powinny lecieć pęcherzyki powietrza jeśli jest zapowietrzone wraz z olejem, dobrze rozmumiem zasade odpowietrzania? Tak przy okazji, w prawym górnym rogu(stojąc do silnika) jest zbiorniczek z olejem, nie jest on czasem właśnie do tego siłowniczka sprzęgła? Sprawdziłem płyny przy okazji i tam jest na minimum z kreską Edytowane 28 Września 2012 przez Lucek158 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Odpowietrzenie układu stosuje się taką sama zasadę jak układu hamulcowego , potrzebujesz drugą osobę (kup nowy płyn i troszkę przepompować płynu uważając żeby nie zabrakło w zbiorniczku . Ten zbiorniczek mały po prawej stronie właśnie jest od sprzęgła. Odpowietrznik zakręcasz jak pedał sprzęgła będzie na max wciśnięty bez odpuszczania pedału . Jak poczytasz znajdziesz dużo opisów na temat odpowietrzania układu hydraulicznego . Robota prosta co do regulacji mechanicznej to nie pomogę nie wiem jak dokładnie to wygląda w traktorze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek158 Opublikowano 29 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Yhym, a jaki olej dolać do zbiorniczka tego siłownika? Obecnie jest wlany jakiś taki złoty. Co do odpowietrzania to już wiem o co chodzi, jedynie nie rozumiem tego zdania 'Odpowietrznik zakręcasz jak pedał sprzęgła będzie na max wciśnięty bez odpuszczania pedału .' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 do sprzęgła idzie płyn hamulcowy kup dot4. na moje oko to poszła tarcza sprzęgła. odpowietrznik dokręć jak pedał będzie wciśnięty do podłogi, bo jak go troszkę odpuścisz w górę to powietrze zaciągnie i całe odpowietrzanie psu w d... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 To mało widziałeś P11 przed liftem SR20 i GA16 sprzęgło jest na lince . Człowiek uczy i się cale życie. Lecz o tyle bardziej mnie zadziwia bo miałem GA16 z 98r i był hydraulik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 (edytowane) Model PRIMERA Body Code P11E Production date '98, March Region Europe (left-hand drive) Body SEDAN Engine GA16DE TYPE ENGINE Area CENTRAL EUROPE AREA Grade SLX TYPE Transmission 5-SPEED MANUAL TRANS z Nissan Parts Catalog dziwne bo ja przed liftem nie słyszałem o P11 z hydraulicznym sprzęgłem w GA16 lub SR20 Edytowane 30 Września 2012 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek158 Opublikowano 2 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 (edytowane) No więc tak, podczas ruszania przy otwartej masce dobrze widać jak cały silnik aż drży bo sprzęgło jest **** warte. Z tego co jeszcze wypatrzyłem to 'kopuła' skrzyni biegów na połączeniu z blokiem silnika brakuje połowy śrub jakimś cudem, i to pewnie przez to takie maniany mogą być z tym, musze zaopatrzeć się w śruby i dalej sprawdzać co i jak, Układ odpowietrzony, za 1 odkręceniem odpowietrznika dość mocno sykło powietrze, po jakiś 3 razach już wporządku. Dolałem oleju do układu. Śruby dokręcone, brakowąło dwóch, szpara była między komorą silnika a skrzynią biegów na jakiś milimetr prawie o dziwo, nie wiem jakim cudem, pewnie mogło być tak od początku od remontu że słabo było dokręcone i powypadały, już jest ładnie dociśnięte. Po jeździe próbnej jestem zadowlony, biegi wchodzą nawet ładnie, już nie tak topornie, jedynka ładnie wchodzi a przedtem było ciężko wbić, wsteczny też strasznie zgrzytał już wchodzi cichutko, choć przy ruszaniu dalej jest lekkie chrobotanie ale to już pewnie wina samego sprzęgła że pasowało by wymienić Edytowane 2 Października 2012 przez Lucek158 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 2 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Fajnie że się udało ogarnąć te problemy niskim kosztem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucek158 Opublikowano 2 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 (edytowane) Niski jak niski, śruby niecałe 3zł, odpowietrzenie układu, jest ogromna różnica ale i tak nie jest idealnie ale dobre i to niż poprzedni stan gdzie 1 się wrzucało 15 sekund i strach że skrzynia się rozleci. Trzeba sie będzie liczyć z tym że niedługo pewnie padnie to sprzęgło ale kto wie, 9tyś km niby dużo nie jest, ale jeśli chodzi o chińszczyznę... Edytowane 2 Października 2012 przez Lucek158 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Panowie przeglądam manuala,szukam ale za cholere nie mogę znaleźc gdzie znajduje sie w CD20T ten odpowietrznik.Szukałem także w komorze silnika i za chiny lubowe tego nie moge znaleźć.Może ktoś opisać łopatologicznie lub własnej produkcji fotke wrzucić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 (edytowane) Odpowietrznik masz na wysprzęgliku Edytowane 18 Grudnia 2013 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Ok. dzięki A powiesz jak wymienić płyn we wspomaganiu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.