Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

FIltr paliwa Nissan Almera Tino 2.2


MIRO35
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich;

ALMERO-TINO-MANIAKÓW!!!

Mam prośbę togo typu.Czy mógł by mi ktoś poradzić jak najłatwiej i najszybciej ,

wymienić filtr paliwa w Almerze Tino 2.2DI rocznik 2002.

Dziękuje i pozdrawiam serdecznie.

 

MIRO35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich;

ALMERO-TINO-MANIAKÓW!!!

Mam prośbę togo typu.Czy mógł by mi ktoś poradzić jak najłatwiej i najszybciej ,

wymienić filtr paliwa w Almerze Tino 2.2DI rocznik 2002.

Dziękuje i pozdrawiam serdecznie.

 

MIRO35

witam

wymiana filtra paliwa pomogła pali jak zawsze

mysle ze był z lekka brudny a parafina zrobiła swoje

a teraz mała historia wymiany filtra paliwa dla tych co chca to zrobic samodzielnie :rolleyes2:

ja to robiłem tak:

trzeba zdemontowac filtr powietrza łacznie z obudowa filtra

zdemontowac rure -filtr z tutbina

oczywiscie odpiać kostke przepływomierza

recznie jak sie uda odrecis filtr paliwa

jak sie nie da to trzeba uzyc specjalnego klucza łańcuszkowego

wkręcic nowy filtr

tzn.posmarowac uszczelke filtra olejem i dokręcic ręcznie na maxa bron boze kluczem

podpompowac pompka i próbowac odpalic

jak sie nie da to kilka razy i musi zagadac

powadzenia z wymiana

narzedzia wrętak krzyzak klucz łańcuszkowy

bandaz plaster na pocięte ręce

i do dzieła

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp jest fatalny,ja wymieniłem filtr wykręcając całą obudowę.Ale mechanik zrobił to specjalnym kluczem z kanału.Najpierw poluzował filtr a potem odkręcił już z góry.Całe 15 minut z odpowietrzaniem.Nie męcz się sam, podrapane palce i smród ropy,a za 20 dychy zrobi to mechanik w 15 minut.

To nie był klucz łańcuszkowy,tylko taki który pasował na wgłębienia filtra te na dole,założył, potem przedłużka,jeden ruch i poluzowany,resztę wykręcił już "ręcznie".

Edytowane przez deze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp jest fatalny,ja wymieniłem filtr wykręcając całą obudowę.Ale mechanik zrobił to specjalnym kluczem z kanału.Najpierw poluzował filtr a potem odkręcił już z góry.Całe 15 minut z odpowietrzaniem.Nie męcz się sam, podrapane palce i smród ropy,a za 20 dychy zrobi to mechanik w 15 minut.

To nie był klucz łańcuszkowy,tylko taki który pasował na wgłębienia filtra te na dole,założył, potem przedłużka,jeden ruch i poluzowany,resztę wykręcił już "ręcznie".

No własnie jak sie takowy kluczyk <_< posiada to pewnie jest to pestka

ja to zrobiłem bez kanału i przy pomocy klucza łańcuszkowego bez demontażu obudowy

ale powiem szczerze nie jest łatwo ale do wykonania

chyba lepiej stracic parę browarków :rolleyes: i miec rączki całe jak u niemowlaka

Edytowane przez Elmark
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno najgorzej znmeinic filtr paliwa w Mazdzie (nie wiem o jakim modelu buyla mowa 5 czy 326)

 

Tu faktycznie najlepiej troche zdemontowac filtr powietrza itp zeby miec lepszy dostep, jak widzialem mechanika przy zmienie w swoim -to faktycznie nie podjalbym sie tego nawet za 50zl) a ksoztowalo mnie chyba 30,-.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja wymieniałem w podobny sposób co Elmark,tyle tylko że musiałem zalać filtr olejem napedowym.Za pierwszą wymiane filtra u mechanika zapłaciłem 50 a za sam filtr 35,ten sam mechanik również powiedział że większy problem z wymianą jest w maździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

witam.

Chciałbym wymienić samodzielnie filtr paliwa w Tino 2.2 rok2005, tylko nie wiem jak sie za to zabrac i jaki filtr kupic. Czy ktoś z Was mial juz przyjemnosc wymieniac to samodzielnie, jest z tym jakis problem?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Chciałbym wymienić samodzielnie filtr paliwa w Tino 2.2 rok2005, tylko nie wiem jak sie za to zabrac i jaki filtr kupic. Czy ktoś z Was mial juz przyjemnosc wymieniac to samodzielnie, jest z tym jakis problem?

Pozdrawiam.

witam

ja to robiłem tak:

trzeba zdemontowac filtr powietrza łacznie z obudowa filtra

zdemontowac rure -filtr z tutbina

oczywiscie odpiać kostke przepływomierza

recznie jak sie uda odrecis filtr paliwa

jak sie nie da to trzeba uzyc specjalnego klucza łańcuszkowego

wkręcic nowy filtr

tzn.posmarowac uszczelke filtra olejem i dokręcic ręcznie na maxa bron boze kluczem

podpompowac pompka i próbowac odpalic

jak sie nie da to kilka razy i musi zagadac

powadzenia z wymiana

narzedzia wrętak krzyzak klucz łańcuszkowy

bandaz plaster na pocięte ręce

i do dzieła

co do filtra to sa rózne opinie ja jezdze na

Mann Knecht

pozdrowienia

a tak nawiasem mówiąc było to wałkowane wystarczyło poszukac

powodzenia w wymianie ja osobiscie robiłem to dwa razy i wystarczy wole wywalic pare złoty i miec to z głowy

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo wlasnie zakupilem dzis filtr manna i chyba udam sie z wymiana do warsztatu bo dojscie do tego jest dosc utrudnione dzieki za odpowiedz.
pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Miałem dziś przyjemność wymienić filtr paliwa w Tino 2.2Di dlatego też podzielę się z forumowiczami kilkoma uwagami. Aby w łatwy sposób wymienić ten filtr należy(tak jak kolega wyżej) zdemontować obudowę filtra powietrza następnie rozłączyć kostkę jaka znajduję się na metalowej konstrukcji filtra paliwa i odkręcić całość ze ściany grodziowej - dwie nakrętki na klucz 10. Po tym zabiegu odkręcić obejmy na wężykach przewodów paliwowych, zdjąć je z króćców i całość wyjąć. Trzymając w ręku pompkę paliwa wraz z filtrem w łatwy sposób zdemontujemy stary i założymy nowy (w moim przypadku był tak mocno zakręcony ze potrzebne było imadło). Po wymianie i zamontowaniu należy pod pompować grzybkiem znajdującym się na pompce i próbować odpalić auto jeżeli będzie miał problem należy zdjąć przewód biegnący z pompki na silnik pod pompować aż upuści ropy i na nowo próbować odpalić. Nie jest to trudne a w sytuacji kiedy serwis chce za taką usługę chce 50zł warto pokusić się o samodzielną wymianę tego filtra. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Kupiłem autko z tytułu (rocznik 2000) niecałe dwa tygodnie temu. Chciałem wymienić filtr paliwa, jednak okazał się zły / niepasujący / inny. Oczywiście teoretycznie zgodny z tym co w katalogu. W innym sklepie zaproponowali mi dokładnie taki sam. Był to filtr WF8063 firmy WIX Filters.

 

Rzecz tkwiła w tym, że miał on dosyć spory gwintowany otwór od dołu, do którego prawdopodobnie coś powinno zostać wkręcone. W zasięgu filtra znajduje sie też dyndający przewód z kostką nigdzie nie podłączony. W starym filtrze jest normalnie coś jakby odkapnik / odstojnik do spuszczania wody. Po prostu plastikowa śrubka.

 

Szukałem na wielu forach i sklepach internetowych, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi jaki właściwie do tego samochodu powinien być filtr. Powiedzcie mi proszę, czy do tego filtra był fabrycznie montowany jakiś czujnik, grzałka paliwa, zawór, czy cokolwiek?

 

Jesli nie było tam fabrycznie nic, to jaki filtr kupić. Numer starego to: B31034PR (sądzę, że jakiś kombinowany).

 

Wszelkie dodatkowe informacje odnośnie wymiany mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj np. tutaj:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/76908-filtr-paliwa-tino-22/page__hl__%2Bfiltr+%2Bpaliwa+%2Btino+%2B2%2C2di

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62359-filtr-paliwa/page__hl__%2Bfiltr+%2Bpaliwa+%2Btino+%2B2%2C2di

 

Prócz tego, na górze po prawo, masz coś takiego jak wyszukiwanie. Jak chcesz coś poszukac, to wystarczy wpisywać słowa. Na pewno coś znajdziesz.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem calutkie forum, zreszta nie tylko to, przed napisaniem posta. Jedyna informacja jaką znalazłem to w instrukcji demontażu:

 

"następnie rozłączyć kostkę jaka znajduję się na metalowej konstrukcji filtra paliwa" .

 

Ale to nie mówi od czego ta kostka, co tam powinno być (u mnie nie ma - chciałbym dokupić, ale ciężko jeśli się nie wie co i czy w ogóle). Także bez sensu jest pisac, że temat był wałkowany setki razy, skoro dla mnie nie został wyczerpany. Pomocne byłyby może fotki pokazujące wygląd waszych filtrów i miejsce podłączenia tej kostki, lub konkretna informacja, czy tam jest sam filtr czy np. filtr + grzałka. Ale dzięki choćby za to lekkie zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do swojej N16 kupowałem wcześniej filtr z tą dziurą z gwintem od spodu i przekładałem sobie zaworek do spuszczania wody który tam się wkręcało a teraz trafił mi się filtr bez tego otworu i też pasował.Kabelki jeśli masz takie w swoim filtrze to są do czujnika wody u mnie tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 2.2 di pasują np takie filtry :BLUE PRINT ADN12322 ,NIPPARTS J1331033 ,FILTRON PP857/1.

A ten stary to jc premium b31034pr i nie jest żaden kombinowany. Można go kupić przez internet kosztuje około 40 zł.

Edytowane przez ziblau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie wiem czy ten filtr posiada zaworek od spodu. Ale gdybys znalazł np. inny pasujący i byłby z zaworkiem, to bierz taki. Ja u siebie mam jakieś dwa filtry /każdy innego producenta/ i są z zaworkami yay.gif . Zawsze można odkręcić zaworek i ewuntualnie spuścić wodę z filtra gdyby takowa się zebrała. Jest to dobra ochrona, aby woda nie dostawała się do pompy i wtrysków.

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jednak masz filtr bez zaworka to przed nadchodzącymi mrozami polecam dolanie denaturatu do baku, tuż przed tankowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jednak masz filtr bez zaworka to przed nadchodzącymi mrozami polecam dolanie denaturatu do baku, tuż przed tankowaniem.

 

Jednak nie każdy to pochwala i proponuje, Diesel, to nie to samo co benzynka. Denaturat paruje, więc jednocześnie wysusza ropkę a zarazem gorsze smarowanie pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...