Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Sonda Lambda - jakie napięcie ?


yogi
 Share

Recommended Posts

Mam do was pytanko !!!

Jakie powiny być wartości Voltów na mierniku elektrycznym przy dobrze działającej sondzie Lambda przy 2000-2500 obr/min u mnie jest tak 02-08 volta a samochód zaczął palić 12,5 / 100

Pozdrawiam wszystkich

Link to comment
Share on other sites

Mam do was pytanko !!!

Jakie powiny być wartości Voltów na mierniku elektrycznym przy dobrze działającej sondzie Lambda przy 2000-2500 obr/min u mnie jest tak 02-08 volta a samochód zaczął palić 12,5 / 100

Pozdrawiam wszystkich

 

zrob sobie autodiagnostyke, a co do sondy to niby ok ale zdarza sie ze jak sonda sie konczy to najpierw sie wiesza (raz wskazania sa ok a czasem nie) i tez sa klopoty ze spalaniem

Link to comment
Share on other sites

napięcie zależy tez od typu sondy, primera w10 ma rację zacznij od autodiagnostyki, jesli ona poda że sonda kaput to są dwa wyjścia, albo sonda kaput albo masz coś z przewodami do niej i trzeba je sprawdzić, z tego co pamiętam w primerkach jest sonda z zakresem od 0 do 1V ale jak ktoś się uprze to różne wstawiają:) pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mam do was pytanko !!!

Jakie powiny być wartości Voltów na mierniku elektrycznym przy dobrze działającej sondzie Lambda przy 2000-2500 obr/min u mnie jest tak 02-08 volta a samochód zaczął palić 12,5 / 100

Pozdrawiam wszystkich

W sprawnym silniku wyniki sondy powinny być na poziomie 0,82-0,93...

Jak masz wartość 0,2 czyli bardzo ale to bardzo bogatą mieszanke to auto będzie paliło do cholery...

Link to comment
Share on other sites

W sprawnym silniku wyniki sondy powinny być na poziomie 0,82-0,93...

Jak masz wartość 0,2 czyli bardzo ale to bardzo bogatą mieszanke to auto będzie paliło do cholery...

 

Jak zmniejszyć tą bogatą mieszankę żeby faktycznie było 0,82-0,93

bo niewiem co z tym fantem zrobić.

Pozdrawiam : Yogi

Link to comment
Share on other sites

Na czym polega ta autodiagnostyka i gdzie to można zrobić w Łodzi (za ile?) Mój brat kiedyś podjechał do Nissana, żeby go podłączyli pod kompa, ale powiedzieli, że wszystko jest ok. Powodem tego zabiegu było właśnie duze zużycie paliwa.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Guest jarkk

Nie chcąc tworzyć nowego wątku odgrzewam temat

 

Krótka historia:

W pewnym momencie auto zaczęło dużo palić. Bedąc na regulacji, gazownik powiedział, że sonda się kończy i przestawił w komputerku gazowym zakres pracy sondy (bodajże na 0-0,5V czy 0-0,4V).

Podjechałem więc do elektryka,który sprawdził napięcie miernikiem i potwierdził to: sonda do wymiany.

Wymieniłem sonde na NGK. Podjechałem do gaziarz, żeby przestawił zakres i podregulował instalkę, o ile trzeba. Czy zmienił zakres ? - Nie wiem.

W każdym razie spalanie w normie - miasto do 11L/100, (takie też było po zminiejszeniu zakresu jeszcze na starej sondzie).

Ale ja człowiek nieufający gaziarzom wziąłem miernik w łapy i sprawdziłem sonde i zakres pracy jest od 0 do 0,5 Volt.

Więc wygląda że gaziarz zakresu nie przestawił, tak? :twisted:

Chyba, że się mylę :?

Link to comment
Share on other sites

u mnie się jeszcze nie zdarzyło żeby sonda schodziłą z napięciem niżej jak 0,6V i w wielu Nissanach ktore spradzałem, przewarznie jest to zakres 0,65-0,78V na wolnych.

Link to comment
Share on other sites

Guest maglev

Jak już kiedyś wspominałem uszkodzona sonda pokazywała mi 0,25 volta ( Primka paliła 20 w mieście :) ), założyłem nowego Boscha i napięcia wahają mi się pięknie między 0,8 a 0,9, cobcioo kiedyś pisał że jak spada napięcie poniżej 0,4 volta to sonda nadaje się do wymiany :D

Link to comment
Share on other sites

na Luzie obciążenie nie ma więc podaje wartości jakie odnotowałe w przypadku sprawnych SR20... Pod obciążeniem i po przekroczeniu 4500 obr.min lambda idzie w dół - tzn mieszanka tobi się bogatsza.

Link to comment
Share on other sites

Guest lukers

Ja u siebie SR20DE wymienilem sonde bo "swirowala" raz bylo ok raz lipa i jestem zaskoczony - spalanie spadlo i samochod inaczej reaguje na pedal gazu. A jezdzilem z taka leniwa sonda ponad rok czasu.

 

Jakby ktos potrzebowal sondy lambda ngk 1907 (oznaczenie katalogowe) - maly gwint pasuje do wszystkich silnikow 2.0L w p10. to prosze pisac na lukers2@wp.pl

Sonda ta jest oryginalna fabrycznie montowana czescia - bez zadnych przerobek pasuje do naszych p10 (kostka, dlugosc przewodow, spinki na przewodach itd.)

Taka sonde moge zalatwic za 420zl

Pozdrawiam

Lukers

Link to comment
Share on other sites

Froga jak cholera ta sonda... a na cienki gwint była stosowana do 94 roku, w P10 potem juz były grobe na dwóch grzałkach.

Link to comment
Share on other sites

Guest lukers

Nie do konca prawda.

Mam p10 rok produkcji 95 i mam z malym gwintem z trzeba przewodami - czyli z jedna grzalka.

A ze droga to wiem - niestety.

Lukers

Link to comment
Share on other sites

3 przewody mają wszytkie S lambda w nissanach ale te co mają czarny, czerwony i bialy mają jednągrzałke i doprowadzoną mase a te z kabelkiemi czarnym i dwoma bialymi (grobe na gwint M18) mają dwie grzalki i mase biorą z wydechu.

Link to comment
Share on other sites

Guest lukers

Moja p10 2.0 z 95 roku ma czarny , czerwony i bialy i gwint maly.

Jakby ktos potrzebowal to nawet za 410zl moge zalatwic - oczywiscie nowka w oryginale.

Pozdrawiam

Lukers

Link to comment
Share on other sites

hello

 

a ja mam jakies dziwadlo, trzy kable - czarny czerwony i bialy, oraz gruby gwint (sobda tez jest "gruba") i jest wkrecona w kolektor wydechowy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

witam, zrobiłem sobie dzis autodiagnostykę i wyszło ok poza tym że kiedy zapaliłem samochód i złapał temperaturę to kontrolka "check" paliła mi się bardzo rzadko i tylko wtedy jak przycisnąłem gaz zapalała się raz i gasła, jak przełączyłem na gaz to migała równiutko raz na sekundę - tzn że emulator sprawny, a sonda do d*py, proszę zweryfikować jeśli się mylę, aha między którymi przewodami mierzy się to napięcie i jak to zrobić żeby izloacji na przewodach nie ciąć??

Link to comment
Share on other sites

Guest piko70
między którymi przewodami mierzy się to napięcie)
Napiecie mierzysz pomiędzy kablem sygnałowym(czarnym)a masą(np.z akumulatora)
jak to zrobić żeby izloacji na przewodach nie ciąć??

wbij się igłą we wtyczkę i do tego końcówkę miernika

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...