Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Różnice pomiędzy rynkiem EU a US


hot_rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz dokładnie się przyjrzałem przyciskowi ze zdjęcia. Pomyliłeś się. To nie jest blokada szyb tylko otwieranie centralnego zamka. U mnie też występuje.

Edytowane przez Tomek.85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Chociaż 350Z powstał jako flagowy model sportowy Nissana przeznaczony na wszystkie rynki świata, jednak wersja europejska wymagała zastosowania wielu modyfikacji w celu przystosowania do warunków drogowych i wysokich wymagań europejskiego odbiorcy.

"350Z to samochód globalny - te same zasadnicze cechy można spotkać w każdej jego wersji na świecie: wysokie osiągi i interesującą stylizację połączone w najwyższej jakości całość. Tym niemniej trzeba pamiętać, że rynki świata różnią się między sobą zarówno w zakresie warunków drogowych i sposobu jazdy, jak i w zakresie legislacji. Od samego początku analizowaliśmy te wymagania, aby odpowiednio do nich dostosować samochód."

John Yukawa, Chief Product Specialist, główny planista odpowiedzialny za realizację projektu Z.

To szczegółowe dostosowywanie konstrukcji do miejscowych wymagań odbywało się z pomocą Nissan Technology Centre - Europe (NTC-E) z siedzibą w Cranfield, w Wielkiej Brytanii i innymi ośrodkami badawczo-rozwojowymi Nissana na świecie. W Europie zespół inżynierów kierowany przez Akira Kikuchi zajął się dostosowywaniem 350Z do wyższych średnich prędkości jazdy włączając w to odcinki autostrad bez ograniczenia prędkości i bardziej wymagające drogi obfitujące w większą liczbę "szybkich" zakrętów. Założenia te wymogły konieczność wprowadzenia modyfikacji w zawieszeniu, aerodynamice i w układzie chłodzenia silnika.

Zespół ten przeprowadził ankietę pośród użytkowników samochodów sportowych, z której wynikało, że większość z nich - 58% - używa swoich samochodów zarówno do codziennych dojazdów, jak i weekendowych wypadów; w Ameryce Północnej czyni to zaledwie 27% kierowców. W Europie 70% użytkowników używa tego typu samochodów w czasie wakacji i aż 64% wykorzystuje je do robienia zakupów. W Stanach Zjednoczonych czyni to zaledwie odpowiednio 21 i 14% respondentów.

"Aby zaspokoić wszystkie światowe ambicje, nowy Z musiał zdać egzamin w zakresie stabilności na zakrętach, szczególnie w czasie wysokich prędkości jazdy.

 

Uzyskano to dzięki modyfikacjom w zestrojeniu zawieszenia i poprawieniu własności aerodynamicznych. Jako że europejscy użytkownicy częściej korzystają ze swoich pojazdów na co dzień, wiele uwagi poświęcono komfortowi jazdy i redukcji poziomu hałasu i wibracji (NHV). Oczywiście mieliśmy także na uwadze konieczność dostosowania silnika do lokalnych wymagań w zakresie emisji spalin" - przekonuje Kikuchi.

Obok takich modyfikacji jak seryjny montaż wyposażenia dotychczas dostępnego na życzenie - włączając w to układ hamulcowy Brembo i zestaw aerodynamiczny składający się z przedniego i tylnego spojlera, deflektorów i dyfuzerów kontrolujących przepływ powietrza pod spodem samochodu. Jedną z ważniejszych zmian była poprawa wydajności układu chłodzenia silnika dzięki zastosowaniu większej chłodnicy. W celu poprawy chłodzenia mechanizmu różnicowego tak ukształtowano płytę podłogową, aby skierować strumień powietrza bezpośrednio na jego nową, bogato użebrowaną obudowę.

Zmodyfikowane zawieszenie łączące komfort jazdy ze znakomitymi własnościami jezdnymi, zostało obecnie zastosowane we wszystkich wersjach europejskich i odmianach przeznaczonych na rynek Japonii i Ameryki począwszy od roku modelowego 2004. Chociaż konstrukcja zawieszenia, ani jego geometria nie zostały zmienione, to zmiany charakterystyki amortyzatorów umożliwiły poprawę komfortu jazdy na zróżnicowanych i wymagających drogach Europy.

 

Kiedy doszło do wyboru odpowiedniej jednostki napędowej do 350Z, nie było wątpliwości co do serii VQ. Wybrano silnik V6 ze względu na jego wysoki moment obrotowy i zwarte wymiary, które umożliwiły osiągnięcie optymalnego rozkładu mas na obie osie, dobre energochłonne własności nadwozia w czasie zderzenia oraz, co niebagatelne, umożliwiły zoptymalizowanie nadwozia pod względem

aerodynamicznym.

 

Podsumowując :> wiadomo że wersja Eu ma wszystkie z wymienionych gadzetów , natomiast USA raczej nie:> Góra icon_user_profile.gif

Edytowane przez HIXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniales dodac ze tekst skopiowany z inneg forum :)

 

Akurat ja mam wersja US - spawy sa takie slabe w porownaniu do EU ze chlopaki ja cala pocieli i pospawali od nowa :rofl: BK

 

Z zawieszeniem sie zgodze ale mi to np nie robi roznicy bo cale robi wylot i wchodzi cos innego customowego w planie. Co do ukladu chlodzenia silnika to zalezy gdzie jakies auto bylo sprzedawane. Tam gdzie temparatury sa caly rok dodatnie napewno chlodnica bedzie wieksza jak i klimatyzacja wydajniejsza i to nie tylko Z sie tyczy wersji US i EU ale nawet w europie jak kupisz auto z hiszpani bedzie mialo inne chlodnice.

 

I wszyscy tak pisza o tym ze wersje US sa gorsze, ze sa takie, sra...ie i owakie a prawda jest taka ze w stanach maja 10 razy wiekszy wybor czesci i 4 razy taniej niz my w EU przez co kupujac tam auto za grosze i inwestujac odpowiednia monete maja auto w cenie europejczyna 10 raz lepsze niz te wszystkie wersje EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy kto czego oczekuje od auta i jakie ma zamiary plany w stosunku do niego. Na poczatku nie chcialem wersji US ale z czasem jak zaczolem planowac auto to doszedlem do wniosku ze wszystkie roznice jakies sa w tych autach beda poddane modyfikacji wiec czy by byla to weresja EU i US to i tak bym wyalal te rzeczy dlatego zdecydowalem sie na zakup US. Poza tym mam automat - dla mnie to puki co dobra opcja - wygodna. W razie modyfikacji silnika zaglebiam sie w temat manualnej skrzyni ale nie jest to puki co zaden plan tylko chec zaspokojenia ciekawosci :)

Ale jak bym chcial zostawic serie to bym szukal EU :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy siak US jest gorzej wypasiony choc sa wyjatki

No to jak w końcu? Są gorzej wypasione czy może jednak zależy do wersji o_0?

Wątek miał być do znalezienia faktycznych różnic a robi się śmietnik z polemiką co lepsze. Co lepsze? To co w lepszym stanie.

Żeby nie było OT to dodam, że do USA Track 03 pasuje skrzynia z EU 06. Czyli skrzynie takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjątki z usa takie jak ktoś sam sobie coś dołoży

Żeby nie było OT to dodam, że do USA Track 03 pasuje skrzynia z EU 06. Czyli skrzynie takie same.

 

 

Koła z Eu do USA też pasują :)

Edytowane przez dziubas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziubas, nie wiem do czego dążysz? Chcesz udowodnić wyższość EU nas USA?

Co do kół to zdziwię Cię ale nie pasują :) W USA były nawet montowane 17" w wersji bez Brembo. Do EU ich nie założysz.

EDIT

Jakoś mam dziwne wrażenie, że jak ktoś ma EU to sieje ferment dotyczący USA.

Edytowane przez Tomek.85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Jakoś mam dziwne wrażenie, że jak ktoś ma EU to sieje ferment dotyczący USA.

hmm, dziwne bo ja mam zupełnie odwrotne wrażenie ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniales dodac ze tekst skopiowany z inneg forum :)

 

Akurat ja mam wersja US - spawy sa takie slabe w porownaniu do EU ze chlopaki ja cala pocieli i pospawali od nowa :rofl: BK

 

Z zawieszeniem sie zgodze ale mi to np nie robi roznicy bo cale robi wylot i wchodzi cos innego customowego w planie. Co do ukladu chlodzenia silnika to zalezy gdzie jakies auto bylo sprzedawane. Tam gdzie temparatury sa caly rok dodatnie napewno chlodnica bedzie wieksza jak i klimatyzacja wydajniejsza i to nie tylko Z sie tyczy wersji US i EU ale nawet w europie jak kupisz auto z hiszpani bedzie mialo inne chlodnice.

 

I wszyscy tak pisza o tym ze wersje US sa gorsze, ze sa takie, sra...ie i owakie a prawda jest taka ze w stanach maja 10 razy wiekszy wybor czesci i 4 razy taniej niz my w EU przez co kupujac tam auto za grosze i inwestujac odpowiednia monete maja auto w cenie europejczyna 10 raz lepsze niz te wszystkie wersje EU.

 

Przecież jest podpis Góra a ja Hixx więc nie moje:> co do tego co piszesz zgadzam sie w 100% , jeśli fura ma być do latania to co za róznica i tak będzie gwint , heble nowe <Brembo czy kto co lubi> , szpere można dokupić i to łopatkową , środek im mniej tym lepiej bo waga , chłodnic masa od wyboru do koloru , a co do USA to maja kurna raj!! kolega pracuje na lotnisku w New York-u żadna tam specjalna fucha i ma 3 samochody:> priusa , jakiegoś Pick Up-a i nowe Subaru Sti za które zapłącił 78tys na nasze pieniądze!!!!Przeciętni Amerykanie 3 razy częsciej zmieniaja fury od Eu a pewnie 5 razy częsciej od Polaków wiec tam troche inaczej się na to wszystko patrzy , gratów jest masa w śmiesznych cenach , mało tego jedziesz sobie do sklepowarsztatu i na smiesznie oprocentowane raty można sobie wszystko ogarnąć i stać cie na wach i raty:> a GALON czyli około 3l wachy jest tansze jak u nas 1L i tam mówia że jest KURNA KRYZYS!!!

Edytowane przez HIXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem podstawowy problem z US jest taki, że baaaaardzo ciężko kupić coś, co nie miało bliskiego spotkania ze słupem, innym samochodem, huraganem, czy wielką wodą...

 

Mnie sie na szczescie udalo.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci którzy mają US też się odgryzają... Moim zdaniem podstawowy problem z US jest taki, że baaaaardzo ciężko kupić coś, co nie miało bliskiego spotkania ze słupem, innym samochodem, huraganem, czy wielką wodą...

bo ,żeby to się opłaciło to musi być po dzwonie inaczej do kosztu zakupu takiego golasa i sprowadzenia dodajesz ze 12 tysi opłat celno-podatkowych

Co do kół to zdziwię Cię ale nie pasują :) W USA były nawet montowane 17" w wersji bez Brembo. Do EU ich nie założysz.

EDIT

napisałem ,że z eu do usa założysz no chyba ,że masz piasty od mercedesa,albo innego wozu o rozstawie innym niż 5x114,3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt

 

Mialem na mysli typowe auta jakie sprowadzaja do Polski po duzych dzwonach bez przodu, dachu po powodzi itd. a nie auto po lekkiej kolizji. Jak nie wierzysz ze to auto nie mialo nigdy zadnego powaznego wypadku (typowego dla samochdow US) to zapraszam z fachowcem na ogledziny auta. Akurat tez model ma troche inna historie przyjazdu do Polski niz wiekszosc sprowadzanych.

Radze pojezdzic i poogladac auta EU i przekonac sie jakie to one mialy spotkania ze scianami i sa poprzestawiane - niejednoktornie bardziej niz te US

 

A zeby nie byl off to dodam jeszcze uklad wydechowy troche inny jest w wersji US w stosunku do EU. Kupujac gotowe trzeba patrzec pod jaki model sa one sprzedawane bo z tego co wiem to US nie podjedzie pod EU i na odwrot

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech się różni w miejscu radiatora tylnego dyfra.

Dokładnie, nie wiem jak duża jest różnica pomiędzy stockowymi wydechami ale ten co aktualnie mam musiałem podginać bo był zaprojektowany pod wersje US i dotykał jakąś śrubę od radiatora, a i jeszcze róg osłonki radiatora został przycięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

powoli zaczynam szukać 350-tki dla siebie i wgryzam się w temat na co zwracać uwagę i różnic w wersjach EU/USA. Zastanawiają mnie pozycje pojawiające się na allegro, który wydają się być połączeniem obu wersji - i tu pojawia się pytanie czy to auta składane z kilku czy może tego typu modyfikacje po prostu występują.
Mówie tu o występowaniu spryskiwaczy w wersji, która z tyłu ma miejsce na kwadratową tablicę, np. http://otomoto.pl/nissan-350-z-bialy-C35795873.html(dodatkowo hamulce wyglądają na brembo wieć znów niby EU), ale np brak migaczy z boku.
lub wersja odwrotna gdzie licznik jest dzielony (mile/km), nie ma spryskiwaczy a miejsce z tyłu na tablice wydaje się być europejskie http://allegro.pl/nissan-350-z-i5135685611.html

 

Proszę o jakieś podpowiedzi bo nie wiem czy to są po prostu szroty czy nie przejmować się takimi niuansami i szukać dalej :)

 

Edytowane przez masher1000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie USA to dlaczego nie może mieć brembo? Niektóre wersje USA wychodziły z brembo. Druga sprawa ,że zwykłe hamulce w wersji USA nie hamują ,wiec ktoś w PL mógł sobie wrzucić takie zestaw brembo używany.Ten biały to USA po swapie hamulców ,ale czy to brembo to nie widać bo to coś żółtego. No drugi link to z tyłu widać przeciwmgłowe jest z lewej strony więc wykluczamy ze to angol czy usa, zderzak też wskazuje na EU natomiast przechodzą do przodu już widać przedni zderzak USA ,licznik USA , fotele są obszywane. Natomiast nie wiem czemu sie dziwisz ,że składane z kilku jak przeglądasz w kwocie około 30 tyś zł. To już było tutaj wałkowane wielokrotnie. Jeśli masz tylko tyle $ to nie wybrzydzaj. Jak nie chcesz kupić 350z po  jakichś tam przygodach i z jakimiś niedomaganiami to musisz dozbierać jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biały ma pędzlem machnięte zaciski.....standardowe zaciski. ja nie widze nic złego jak ktoś doposaża auto.....mam usa , podokładałem troszkę zabawek i jest git. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...